.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:47:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 13.maja.2016 07:43:06 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Wygląda na to że elektrozaworki :D

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 13.maja.2016 08:08:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Stalker1943 napisał(a):
Nowe partsy zamówione:

-2x przegub LPR przód
- Filtr pow Bosch
- Filtr kabiny
- Olej Torsen
- Kabel Via... KKL

Dodatkowo wyczyściłem przepływke jakimś specjalnym sprayem ale ostatecznie nic to nie dało.


Oryginalne półosie / przeguby są firmy LOBRO/GKN ze znaczkami OOOO. Mój kolega z Bydzi który miał eskę (ksywka B&W) kupił wewnętrzny w Poznaniu - wracał z Polski, chrupło i na szybko w Poznaniu robił... właśnie LPR. Dojechał na nim do Bydgoszczy, zrobił 2k km i znów musiał kupować nowy. Nie wspomnę, że na LPR cały czas miał jakieś wibracje dziwne.
Do tego wozu kupuje się CAŁE oryginalne półośki LOBRO/GKN - pokazać Ci jak to wygląda ? Silnik mimo, ze benz V8 generuje ponad 400Nm a to tyle do dłubnięte 1.9TDI... a to już są konkretne siły. Zauważyłeś, że mocowanie wewn. przegubu jest inne niż w każdej A6 ? Masz właściwe ?
Cała półoś KOMPLETNA zmontowana to koszt 650-700PLN, jak odeślesz starą ori to -150. Odpowiednio nasmarowana w sterylnych warunkach poskładana itd... Kazio raz, że nie będzie pewnie miał toola VW do zbijania przegubów tripod a drugie, że zrobi to pewnie na kolanie na podłodze w piachu i smarach... 370...500 niewielka różnica a jakość caaałkiem inna.

Fajnie, że wsadzasz kasę i że masz zapał, ale bardziej bym wolał patrzeć gdybyś pakował w ori partsy lub chociaż najlepsze jakościowo a nie na szybko wydawał pieniądze bo to jak Seba napisał... zemści się szybko :( No ale... jak kto woli :) Dobrze, że masz kabelek.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 13.maja.2016 16:27:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 15:24:00
Posty: 41
Kabel będzie we wtorek. Podepniemy i będzie wszystko jasne.

Przeguby zewnętrzne LPR a wewnętrzne bedą SPIDAN. Wszystko robię w tym aucie sam, do dyspozycji cały warsztat i narzędzia vw.

Wtryski to AC a nie valteki. :030:

Do LPR osobiście nic nie mam bo mam takie w innym audi które ma ponad 400nm na ośce

_________________
Civic V 90km --->Passeratti B3 1.8 ---> BMW e46 192km ---> AUDI S6 C5 340km ---> NISSAN T31 ---> co dalej ? (;

Tak, właśnie skończyłem 19lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 14.maja.2016 12:49:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 15:24:00
Posty: 41
Orientuje się ktoś czy w tym silniku jest możliwość zaślepienia/odłączenia EGR ? v8 eco i tak nie jest a egr jednak zawsze robi syf w dolocie, przy okazji wyczyścił bym kolektor i klapki :030:

_________________
Civic V 90km --->Passeratti B3 1.8 ---> BMW e46 192km ---> AUDI S6 C5 340km ---> NISSAN T31 ---> co dalej ? (;

Tak, właśnie skończyłem 19lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 14.maja.2016 20:48:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Ten motor nie ma egr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 14.maja.2016 21:10:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pomylil te same zawlry od SAI co ja :)

wytapatane zenkiem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 16.maja.2016 16:51:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 15:24:00
Posty: 41
Macie racje, robiłem dzis w robocie a6 c5 4.2 i faktycznie tam inaczej to wygląda. Przy okazji robiliśmy tam uszczelki pod deklami i miałem okazje przyjrzeć się jak te nastawniki wyglądają, nie jest to zbyt skomplikowane i myślę że jeśli elektrowłącznik jest sprawny a ślizgi nie wytarte ( u mnie nie słychać) to musi działać nie ma innej opcji :030: . Czekamy na kabelek.

W każdym razie z 6sek do 100 czy 8sek. eSka tłucze kilometry jak zła i daje radość kierowcy :mikolaj:

_________________
Civic V 90km --->Passeratti B3 1.8 ---> BMW e46 192km ---> AUDI S6 C5 340km ---> NISSAN T31 ---> co dalej ? (;

Tak, właśnie skończyłem 19lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 17.maja.2016 11:18:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
SAI można wywalić - ale najlepiej jak już nie masz katów bo inaczej je upalisz w moment. Po to jest SAI by się nie spaliły od nadmiaru PB :)
Nastawniki... temat rzeka... w logach wstają do 23" a co z tego jak na jałowym na niskim ciśnieniu puszczają olej bokiem przy tłoczku i łańcuszek klepie - słuchaliśmy z Ernim kilka silników i od razu słychać, że napinacz niedomaga. Działaj działaj... jak masz warsztat i narzędzia... coś z tego będzie ;)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 17.maja.2016 18:07:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 15:24:00
Posty: 41
Na postoju tak to wygląda.

Obrazek

Przy kicku przepływka dochodziła do 245-250g

Może ktoś podpowie jak zrobić te dynamiczne logi z ustawienia wałków bo coś nie idzie mi tego zrobić :/

Jeszcze chciałbym sprawdzić cewki bo wydaje mi się że któraś niedomaga, w którym bloku szukać informacji na ten temat ?
Świece wymieniłem wszystkie a na postoju potrafi telepać silnikiem, czasem delikatnie a czasem mocno to czuć.

W skrzyni i silniku brak błędów.

_________________
Civic V 90km --->Passeratti B3 1.8 ---> BMW e46 192km ---> AUDI S6 C5 340km ---> NISSAN T31 ---> co dalej ? (;

Tak, właśnie skończyłem 19lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 17.maja.2016 18:21:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
telepie Ci na gazie czy na benzynie?

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 17.maja.2016 18:24:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
drookash a w jaki sposób to zdiagnozować czy to napinacz nie trzyma oleju? Bo u mnie na gorącym silniku słychać takie tarcie, terkotanie nieregularne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 17.maja.2016 18:29:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 15:24:00
Posty: 41
Na gazie i benzynie, bez różnicy.

Zauważyłem jeszcze że 4 zaworek w skrzyni ma dość niską oporność w porównaniu z innymi. Tak ma być ?

Obrazek
Obrazek

Dodam że silnik chodzi cichutko czy zimny czy zagrzany bardzo mocno. Przy odpalaniu też cisza.

_________________
Civic V 90km --->Passeratti B3 1.8 ---> BMW e46 192km ---> AUDI S6 C5 340km ---> NISSAN T31 ---> co dalej ? (;

Tak, właśnie skończyłem 19lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 17.maja.2016 20:48:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Tak na szybko... oczy mnie bolą i z temp w łóżku leżę...
Tarcie / obcieranie - sprawdź dokładnie osłony rozrządu, szczególnie metalową osłonę za kółkami - górna płaszczyzna ogranicznika na tej osłonie powinna być dokładnie 1mm nad paskiem ułożonym na kółku - zapobiega to przeskoczeniu paska po zgaszeniu silnika - taka specyfika tych V8 (V6 zresztą też). Te metalowe tylne trzymają się na 3 śrubkach - nimi się reguluje przy zmianie rozrządu.
Następnie sprawdź dokładnie czy osłona plastikowa nigdzie nie haczy - musi być dobrze poskładana.

Co do samego rozrządu... wartości -6 i -2 w 093 nie są idealne ale też nie tragiczne. Przechodzą one z 090 po kasowaniu błędów i ponownym odpaleniu silnika. Czy -6 bierze się ze złego ustawienia czy z "ugięcia" napinacza lub starcia pada... nie wiem - trzeba wykluczyć pady, sprawdzić napinacz i ustawić na blokadach. Jak zwalisz osłony z przodu rozrządu i zobaczysz białe kreski znaczki to wiadomo, że blokad nie było ;)
Napinacze właśnie tak specyficznie "terkoczą" - gdzie są... wiesz - śmiało uchem do pokrywy głowicy i słuchaj.

Takie "czkawki" silnika mogą być przez missfire (z głowy piszę... blok 015/016 i 017) - jeżeli sterownik masz w miarę nowy. Jeżeli nie... inna metoda to obserwacja wartości lambd na stronach w momencie drgawek. Widać po napięciach zakłócenia w spalaniu mieszanki i próbę korekty składu mieszanki. Ze skromnego doświadczenia wiem, ze 90% przypadków to zawsze nietrzymające napinacze.
Jeżeli zmierzysz kompresję to na głowicy gdzie w bloku 093 masz -6CKW będziesz miał 0,5 do 1,0 mniej niż na tej gdzie masz -2.

Zaworki nie muszą brać równego prądu ciągle (to nie oporność !). Jest ich 8 z czego 3 to Są wysterowane 0/1 a pięć jest regulatorami w różnych kombinacjach w całości lub częściowo. Hamowane są i zwalniane tarczki - to skomplikowane układy - tabelkę który kiedy pracuje na szybko masz tutaj : http://www.rangerovers.net/forum/6-rang ... own-7.html - gwiazdka to aktywny zawór jak dobrze pamiętam.

Nie mam 100% metody na napinacze. Zauważyłem, że przy sprawnych po zgaszeniu silnika oba naprężają łańcuszki i nie idzie ich wcisnąć (jeden w górę a jeden w dół działa). Każdy posiada lock-pin - po zgaszeniu powinen blokować się w górnym punkcie tak by przy odpaleniu silnik dostał dużo powietrza. Lock-pin zwalnia się po pojawieniu się ciśnienia oleju. Ciśnienie na zasilaniu olejem podtrzymywane jest po zgaszeniu przez zaworki zwrotne umieszczone pod pokrywą separatora oleju - dwa po jednym na głowicę. Wiem, że niektórych napinaczy nie słychać przy odpalaniu ale zaczynają "mięknąć" przy pracy na jałowym mimo prawidłowego ciśnienia oleju. Powodem jest "przeciek" oleju na tłoczku. Wówczas napinacz skacze... robi się takie "dieslowe" terkotanie a silnik czasami "kopnie" w siedzenie... Praktycznie 4 na 5 aut jakie spotykam ma ten problem i trzeba by zmienić napinacze, ustawić rozrząd idealnie w zera i jeszcze dla pewności hydrauliczny napinacz paska wymienić. Masz oscyloskop ? Możesz podpiąć się na oba czujniki wałków rozrządu i analizować przebieg sygnałów - powinny dawać te same amplitudy lecz z przesunięciem czasowym o 1/2 okresu. Wszelkie zakłócenia to nierównomierna praca wałków ssącyh napędzanych jak wiesz z łańcuszków idących po napinaczach.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 18.maja.2016 19:12:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 15:24:00
Posty: 41
Obrazek

Dynamiczny log, coś takiego wychodzi. Nie bardzo umiem to odczytać. Jedyne co wg mnie nie gra to kolumna LOAD % czyli otwarcie przepustnicy bądz położenie pedału gazu. Dlaczego dochodzi max do 80% a przy 6800obr zaledwie 70 % ? Pedał w podłodze na 3 biegu od 700obr tylko bez kicka bo przerzucało na 1 nawet na tipie.

Uszkodzony potencjometr gazu ? Czy może tam jest linka ? Źle ustawiona ?

Z których bloków trzeba logi żeby było widać działanie nastawników ?

_________________
Civic V 90km --->Passeratti B3 1.8 ---> BMW e46 192km ---> AUDI S6 C5 340km ---> NISSAN T31 ---> co dalej ? (;

Tak, właśnie skończyłem 19lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 18.maja.2016 23:43:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Tak... jak masz automat to obciążenie silnika rzadko kiedy dojdzie do 90%... taka już tam panuje zasada. Czemu ? Musiałbyś jechać powiedzmy 240km/h na 4 biegu z pedałem w podłodze itd. Robiłeś na niskim biegu - to też ma wpływ.
Zrób logi 002 + 090 + 091 potem te wszystkie trzy w ktorych widać missfire (ale pewnie ECU nie wspiera).
Przepływka idzie Ci dość płynnie, ale i dość mało - powinno dobijać do 270g/s.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 19.maja.2016 08:42:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
Mam nadzieję, że w temacie - czy w razie uszkodzenia nastawnika można kupić jakiś sensowny zamiennik czy tylko ori w serwisie?

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 19.maja.2016 10:30:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Może źle że Cię tam odeślę, ale... na a8team jest temat rzeka o nastawnikach china vs ori. Te wszystkie sprzedawane w Lubinie, gdzieś pod Inowrocławiem itd... to wszystko chinole z aliexpresu czy ebaya. Mówiąc krótko - ori drogie ale pewne, bardzo drogie.
Ja jednak jestem przekonany że nawet chinol... te 30 tyś km pochodzi co akurat w przypadku niektórych aut... 2 -4 lata jazdy. Mało ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 19.maja.2016 11:12:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
W moim przypadku to akurat byłoby pewnie ze 3 lata. Póki co to stare, tzn te co siedzą jeszcze nie dają się we znaki tak jak niektórym kolegom z A8team. Poczekam więc aż zacznie się coś wyraźnie dziać i wtedy będę się martwił. A tematem nastawników u siebie zainteresowałem się przy okazji tego wątku. Wiadomo - samochód nie nowy a nie lubię jak coś źle działa. Warto też się uczyć na doświadczeniu innych.

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 19.maja.2016 11:21:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Nastawnik moze pasc w kazdej chwili....jesli byl juz wczesniej ruszany. Nie umiejetne jego zalozenie spowoduje zablokowabie lub czesciowe zatkabie pinu olejowego ktory go zasila. Objaw....opadajacy nastawnik przy zimnym rozruchu.

Chinole sa warye tyle ile przejada....10-30kkm maks. Uzywka to loteria. Ja kupilem od Pisiego i byl spoko.


Co do bujania to warto sprawdzic gniazda listwy wtryskowej. W srebrnej trzeslo i dlugo szukalem przyczyny. Z Ernim wymienialosmy poglady na ten temat az doszedlem do wtryskow i ich szczelnego osadzenia.

wytapatane zenkiem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 19.maja.2016 13:16:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Tylko jeden gość w Polsce sprzedaje pewne zamienniki. Chinole? A w aso to co jest ? :) i jeszcze jedno nastawniki z aso coraz częściej padają po kilku tys. Oczywiście reklamacji nie ma bo montowane poza serwisem. A co do ceny to w Polsce 2400, a w Niemczech 1600 zł oryginalny napinacz. Dlatego jak okaże się że mój nie domaga to rozważam wybranie się do najbliższego aso za granicą. Ogólnie temat rzeka. Mechanicy znający się na 4.2 zalecają przed ich wymianą skontrolować ciśnienie oleju oraz zrobienie płukanki a następnie zalanie dobrego oleju. W wielu sytuacjach to okazuje się prawdziwą przyczyną ich niedomagania.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: