.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:43:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 09:53:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tomek ale tylko wtedy gdy masz elektroniczny kaganiec. Jak masz fabrycznie zdjęty to nie ma dławika. Sprawdzałem organoleptycznie w srebrnej a potem w czarnej. Obie bez kagańca i przy logach nie odcinał.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 12:17:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Limiter predkosci potocznie zwany kagancem nie ma nic wspolnego z analiza przyspieszenia auta. Ograniczenie przyspieszenia dziala caaalkiem inaczej i glownie pomaga utrzymac mniejsze wibracje na napedach. Wieczorkiem moge podrzucic nazwe mapy i trigerow siedzacych w ecu i za to odpowiedzialnych. Kaganiec... 250km/h jest calkiem inaczej rozwiazany.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 12:23:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Ja nie bardzo kumie...po co robić test do 250 jak to samo sie osiąga na 2 max 3 biegu. Jesli chodzi o nastawniki to robiłem testy na max 2,3 but w podłoge i potem co wskazały logi. Jesli o przepływke to 2 bieg i pedał i wystarczy bo nawet jak nie daje na órze to liczy się jej praca na dole.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 12:26:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jest powiazany. Zrob logi z odcinka 4 biegu na 250. Zobaczysz skocza wartosci. My badalismy to po wymianie automata w poprzedniej. Co lepsza bardzo dziwnie zachowala sie przeplywka bo miala skoki 200-260 podczas odcinki. Zrzuciles bieg wyzej i przeplywka pomimo kaganca pokazywala maks wartosc. Takze jakas zaleznosc jest. Chyba ze to jest taki zbieg okolicznosci i na logach w ten sposob pokazuje. Az tak bardzo sie nie zaglebialem.

wytapatane zenkiem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 12:34:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
przepływka owszem pokaże ale ECU nie bierze jej wtedy pod uwage. Powyżej pewnej wartości staja sondy i przepływka i leci z mapy. nastawniki w ósemach testowałem nie raz zawsze wychodziło na 2 biegu juz ponad 22 więc to było ok.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 13:18:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
To ja sprostuje.
4.2 nie ma MAP sensora... jest MAF. Stad obligatoryjnie uzywa zawsze przeplywki inaczej gdyby do dolotu wlazla myszka to bys zalal silnik benzyna ;)
Lambdy nie sa brane pod uwage w momencie uzywania mapy "power" bo wowczas idzie okolo 12:1 powietrze paliwo a czasami bardziej bogato...

A...jeszcze jedno. W mapie nastawnikow jest max 22stopnie... kazda wartos powyzej to nietrzymanie napiecia przez druga strone nastawnika czyli strone retard gdy naprezona jest advance... ecu nie wysterowuje w/g mapy wiecej niz 22....nigdy!

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 14:02:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Źle się może(mea culpa)wyraziłem do 22. patrzac na te logi czasami wskoczyło 23. Silniki AQF,AKC,BFL,BFM

kaplice nie osiągały zwykle 20 ale były takie co miały log ok ale grzechotały namiętnie :)

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 14:06:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zgadza się. U mnie walnięty napinacz walił 22,8-23,5 a zdrowy 21,9. Po zmianie oba prawie tak samo.

Zróbcie logi na maks obciżżeniu 4 biegu do odciny - chciałbym porównać ze swoimi ze srebrnej (mam nadzieje, że serwer vaglog nie wywala ich po czasie)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 14:53:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Czyli napinacze mogą się wychylić max do 22 ? Dziwne bo w a8 d2 osiągają wartości nawet 26 :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 15:02:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tyle, że A8 ma inny silnik (flaki ma inne, S6 bliżej do S8 FL)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 15:35:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Pavel... tak jak napisałem - każdy Motronic 7.1 z A6/S6C5 A8/S8D2 z klucza wysterowuje na 22". Być może nowsze FSI mogą więcej podobnie jak BBK gdzie oba wałki ssący i wydech mogą się łącznie o 52" wału osunąć od siebie.

Co do silników A8 / S8... A6 / S6... można się zdziwić ale niektóre to te same z innym ecu i czasami wałkami / zaworami.
Ogólnie - większość V8 40v jest bliźniaczo podobna... i tutaj mimo, że Apo się z mną nie zgadza - na BFMa z D3 idzie założyć pokrywy zaworów z S6 ANK gdyż... w/g etki ANK i BFM mają te same głowice... a cewki też można wsadzić pod warunkiem zmiany w ecu dwell time by ich szybko nie upalić ;)

Dobra... co do speed limiterów - dwie zmienne w ECU nazywające się : VAVMX/VMAX.

Co do ograniczenia "przyspieszenia" - to w Motronicu nazwali to "anti judder" i tutaj pozwolę sobie zacytować w obcym języku :

"The anti-judder system (ARMD) may also interfere with your timing if your car is very fast, very light, or on a dyno with very little load. The ECU interferes if it sees the drivetrain accelerate faster than it expects (because the car has more power, or is lighter, etc), and it is confusing that for vibrations. You can disable it under WOT by setting the last row of KFDMDARO to 50 (or 100), and (optionally) copying over a few RS4 values for KFDMDARO/KFDMDADP/KIFZGHG[35][36]
KFDMDARO (0x1DE7C)
KFDMDAROS (0x1DEDC)
KFDMDADP (0x1DE1C)
SMK08MDSW (mkar_w axis) (0x1DF8E)
DMARMX (0x19B9D) - tmot axis @0x19B97
KIFZGHG
It is also possible for a faulty or failing crank position sensor to cause RPM readings to fluctuate, which may result in (inappropriate) ARMD intervention."

Wszystko jest w sieci... trzeba tylko poszukać ;)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Ostatnio edytowano 29.maja.2016 16:02:10 przez drookash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 15:42:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Ogólnie czytałem wczoraj temat o nastawnikach na a8team i zdziwiło mnie, że ludzie piszą jak to im nastawnik sie wychyla do 26 gdy u mnie max do 23. Ale już wiem jak u nas to wygląda chociaż z tego co piszecie to 23 również jest nieprawidłowe :/ A co do wymiany napinacza do przy demontażu wałka trzeba wyciskac olej z wkładek regulacyjnych popychaczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 16:09:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Napinacze sa rozne w róznych silnikach i rzadko osiągają te 25-26 ogólnie trza brac pod uwage jaki silnik się diagnozuje.

Trudno o dobre warunki do pomiaru węc jak ktos nie dysponuje wolna i szeroka prostą to ma lipke.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 16:30:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Jakie 25 26 ? Napisałem wyraźnie - w mapie dla ANK czy AQJ jest dokładnie 22" CKW i nic więcej... Jak pokazuje więcej to znaczy że napinacz wyskakuje za wysoko z racji mechanicznego zużycia lub nie ma naciągu łańcuszka po przeciwnej stronie retard. Zresztą... SSP198 i się więcej dowiesz ;) Każda V6 i V8 ma te same kąty wyprzedzenia wałka ssącego względem wału - dokładnie -22" obrotu wału.

Zapomniałem dopisać bo już chyba kiedyś o tym rozmawialiśmy. Nastawniki wstają w 4.2 w/g mapy dopiero jak engine load osiąga 80%. Tutaj pole do popisu... można by zwiększyć moment manipulując tą mapą, ale wówczas... trzeba dużo więcej zmieniać gdyż ECU ma dwie osobne mapy paliwowe dla nastawników ON i OFF.
Tutaj przykładowa mapka akurat z 2.7bit ale na 100% w każdym ME7.x jest tama sama - zawsze 22" Różnica w budowie napinaczy jest gdzie indziej niż w kącie wychylenia.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... g-Handbook - szukaj CAM TIMING

Jest w PL ktoś kto robi "sztywne" napinacze i zmienia mapę wysterowania nastawników tak by nie działały wcale.

Polecam SSP192 oraz SSP198.
Mapa sterująca nastawnikami w ME 7.x jest - mam mapę do AQJ z tipem i AQJ z manualem - obie analizuję i widzę 22" nic więcej.

Popatrz sobie na dowolnym schemacie elektrycznym jak podłączone są cewki/zawory N205 i N208... w każdej V-ce te właśnie zaworki to cewki nastawników wzbudzane 12V.
Podłączone są oba do jednego pinu w ECU :) Wiesz co to oznacza ? Jak jeden pokazuje ciut inaczej niż drugi... nie szukaj winy w ECU a ciśnieniu w magistrali olejowej, zatkanych kanalikach, zużytych padach / łańcuszkach / zębatkach.

Panowie... to temat o S6 kolegi więc na tym bym proponował skończyć... no chyba, że nie ma nic przeciwko ;) Wiedza zawsze się przyda ;)
Za kilka miesięcy będę po kompleksowej diagnozie ANK z voltomierzem i oscyloskopem w łapie, wówczas wszystko zbierzemy w jeden temacik o V8.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 16:58:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 15:24:00
Posty: 41
W końcu dynamiczne logi 3 bieg na tipie i but. Oba nastawniki trzymają około 22-23* Olej mocno rozgrzany ok 110* !!!

http://vaglog.pl/log_264327.html

Dodatkowo zrobiłem logi skrzyni i przy pełnym bucie poślizg konwertera stoi na 0 obr/min.
Wychodzi na to że wszystko jest ok !

Pozostaje kwestia telepania motorem na wolnych obrotach. Obstawiam cewki ale jak to sprawdzić ? Vcds niewiele pomoże. Podobno można je zmierzyć omometrem i wyjdzie która jest padnięta. Ale które piny zmierzyć ? (Są 4) I jaka wartość rezystancji jest prawidłowa.

Oraz z czego wynika Przesunięcie stałe -6CF i -2CF ? Źle ustawiony rozrząd ? Dodam że czasami jest też -5CF i -2CF

_________________
Civic V 90km --->Passeratti B3 1.8 ---> BMW e46 192km ---> AUDI S6 C5 340km ---> NISSAN T31 ---> co dalej ? (;

Tak, właśnie skończyłem 19lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 17:22:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
W R4 da się usztywnic mapę w V8 raczej nie bo bedzie kupa. Juz próbowali.

ja nie twierdze że powyżej 23 to dobrze bo logi jak mówisz moga tak wskazywac w przypadku awarii lub braku slizgu co się zdarzało nie raz :)

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 17:24:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Telepanie jest powszechne w s6kach. Ja wymieniłem wszystkie cewki i sondy i nic się nie zmieniło. Na lpg czy na benzynie tak samo. Ogólnie obstawiam nieszczelność kolektora ssącego. Ogólnie rozrząd musi mieścić się w parametrach od -3 do +3. Chociaż rozmawiałem z ludźmi co mieli rozjazd na poziomie +-10 i po ustawieniu na zero nic się nie zmieniło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 17:31:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 15:24:00
Posty: 41
Dlaczego skoro pokazuje ok to musimy z góry zakładać że jest zepsute.. :030:
Niedługo będę robił uszczelki dekli to zajrzę do ślizgów :okulary:
Przy odpalaniu po tygodniu nawet nic nie zagrzechotało. A jeśli drgania na wolnych obrotach to jedyny problem to wole mieć 5000zł w kieszeni niż kupować nowe w aso :mikolaj:

Tak w ogóle to wynik do 100 został poprawiony do 6sek. Wystarczyło wystartować z hebla.
Przy okazji 300konna A8 została daleko :D


Jeszcze jest jeden problem który rzadko się zdarza ale jednak, bardziej się to zdarza raczej po jeździe hmmm do odciny na każdym biegu :030: . Zamiast odpalać normalnie to odpala i przez 10sek obroty są bardzo niskie ok 300 a potem od razu wskakuje na 2tyś i schodzi już do normalnych. Tak jakby ją zalało i musiała to przepalić. Albo kręci 10sek i dopiero odpala i jest ok. Rzadko się to zdarza ale jednak. Ktoś mi mówił o regulatorze paliwa. Jak to sprawdzić ?

_________________
Civic V 90km --->Passeratti B3 1.8 ---> BMW e46 192km ---> AUDI S6 C5 340km ---> NISSAN T31 ---> co dalej ? (;

Tak, właśnie skończyłem 19lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 17:42:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Startuj z hebla czesciej to wyrzucisz więcej jak 5tysi w napęd :) Najgorsze co może byc dla automata to taki start...

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 29.maja.2016 18:05:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Nasze V8 to dwa R4 :) Wazne ze sie rozumiemy.
Stalker....calkiem slicznie to wyglada ;) Nie pamietam...pawelp albo pavel44 podsylal mi logi...napinacze rowno 22".

-6/-2 to nie tragedia, ecu to ogarnia. Inna sprawa czy wlasciwie napiety pasek i sprawny tensometryczny napinacz?
Ze zmienia sie o 1 czy dwa stopnie... silnik sie nagrzewa, "rosnie"... pasek sie nagrzewa itd... Pamietaj ze pomiar masz z walkow ssacych a te po lanczuszkach ida i po napinaczach...zawsze gdzies ten 1-2 stopnie ucieka.
Cewki mozna sprawdzic ale trzeba miec sprzet. Naprostsza metoda to pomiar opornosci uzwojenia, pomiar pradu potrzebnego do naladowania cewki i analiza sygnalu wyzwolenia iskry dochodzacego z ecu. Mozna tez zmierzyc napiecie zasilajace bo cewki zasilane sa wlasciwie po jednym przekazniku prosto z Terminal 30 czyli goracego plusa. Miedzy plusem aku a 4 pinem cewki nie powinno byc spadku napiecia. Pierwszy pin z kazdej cewki schodzi wspolnie na mase bloku silnika. Tez mozna sprawdzic czy ktoras nie stracila masy. To tak...domowymi metodami. Dalej profi oscyloskop z sondami high voltage..i zabawa ;)
Dyganie na wolnych to bolaczka tych eskowych silnikow....ale jestem blisko ;)
To samo chcialem mu powiedziec z tym heblem... wyprzedziles mnie.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: