Jakie 25 26 ? Napisałem wyraźnie - w mapie dla ANK czy AQJ jest dokładnie 22" CKW i nic więcej... Jak pokazuje więcej to znaczy że napinacz wyskakuje za wysoko z racji mechanicznego zużycia lub nie ma naciągu łańcuszka po przeciwnej stronie retard. Zresztą... SSP198 i się więcej dowiesz
Każda V6 i V8 ma te same kąty wyprzedzenia wałka ssącego względem wału - dokładnie -22" obrotu wału.
Zapomniałem dopisać bo już chyba kiedyś o tym rozmawialiśmy. Nastawniki wstają w 4.2 w/g mapy dopiero jak engine load osiąga 80%. Tutaj pole do popisu... można by zwiększyć moment manipulując tą mapą, ale wówczas... trzeba dużo więcej zmieniać gdyż ECU ma dwie osobne mapy paliwowe dla nastawników ON i OFF.
Tutaj przykładowa mapka akurat z 2.7bit ale na 100% w każdym ME7.x jest tama sama - zawsze 22" Różnica w budowie napinaczy jest gdzie indziej niż w kącie wychylenia.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... g-Handbook - szukaj CAM TIMING
Jest w PL ktoś kto robi "sztywne" napinacze i zmienia mapę wysterowania nastawników tak by nie działały wcale.
Polecam SSP192 oraz SSP198.
Mapa sterująca nastawnikami w ME 7.x jest - mam mapę do AQJ z tipem i AQJ z manualem - obie analizuję i widzę 22" nic więcej.
Popatrz sobie na dowolnym schemacie elektrycznym jak podłączone są cewki/zawory N205 i N208... w każdej V-ce te właśnie zaworki to cewki nastawników wzbudzane 12V.
Podłączone są oba do jednego pinu w ECU
Wiesz co to oznacza ? Jak jeden pokazuje ciut inaczej niż drugi... nie szukaj winy w ECU a ciśnieniu w magistrali olejowej, zatkanych kanalikach, zużytych padach / łańcuszkach / zębatkach.
Panowie... to temat o S6 kolegi więc na tym bym proponował skończyć... no chyba, że nie ma nic przeciwko
Wiedza zawsze się przyda
Za kilka miesięcy będę po kompleksowej diagnozie ANK z voltomierzem i oscyloskopem w łapie, wówczas wszystko zbierzemy w jeden temacik o V8.