.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 20:24:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi A6C5 1,9TDI AVF- czyszczenie czy regeneracja TURBO
PostNapisane: 04.cze.2016 09:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2015 22:55:56
Posty: 306
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A6C5 1,9TDI 130KM 02'
W poprzednim temacie EGR wystarczyło samo czyszczenie. Tym razem przypadek jest już dużo dużo kosztowniejszy. Otóż w drodze na Toruń po przejechaniu 120km i pewnym odcinku po przyspieszeniu do 130km/h wyłączyła się turbina kompletnie jechałem już na pół gwizdka jak nie mniej ( biegi 1-2-bujają auto 3-4-5 mułowate 6-nawet nie piszę ). Mimo wszystko do Torunia doleciałem bez problemu ,chociaż powiem że przy zmianie z 1-2 i spadku chwilowym obrotów silnika z tłumika słychać było świst lub wibracje( wtajemniczeni kumają ). Trasa powrotna-wszystko wróciło do normy włącznie z przyspieszaniem i prędkością oraz pełną mocą. Na miejscu się zorientowałem że prawdopodobnie czyszczenie kierownic turbiny będzie potrzebne i najprawdopodobniej wystarczające skoro turbina mechanicznie nie blokowała się. O ile czyszczenie to kwestia może 200 zł max o tyle regeneracja ok 600-800 zł zależnie czy zużyta będzie zdana. A kupować nową od 2500zł w górę nie widzi mi się. Z kolei podobnież można wskoczyć na autostradę i ją konkretnie przedmuchać na pełnym gazie ale to są bardziej hipotezy niż efekty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6C5 1,9TDI AVF- czyszczenie czy regeneracja TURBO
PostNapisane: 04.cze.2016 09:56:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Jeżeli masz ori turbo fabryczne - lepiej rozebrać i czyścić. Jeżeli masz już chiński zamiennik... wymień na drugi chiński zamiennik.
Te regeneracje za 400-600-800PLN... nowe chińskie wsady w stare obudowy.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6C5 1,9TDI AVF- czyszczenie czy regeneracja TURBO
PostNapisane: 04.cze.2016 09:57:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Petro26 napisał(a):
W poprzednim temacie EGR wystarczyło samo czyszczenie. Tym razem przypadek jest już dużo dużo kosztowniejszy. Otóż w drodze na Toruń po przejechaniu 120km i pewnym odcinku po przyspieszeniu do 130km/h wyłączyła się turbina kompletnie jechałem już na pół gwizdka jak nie mniej ( biegi 1-2-bujają auto 3-4-5 mułowate 6-nawet nie piszę ). Mimo wszystko do Torunia doleciałem bez problemu ,chociaż powiem że przy zmianie z 1-2 i spadku chwilowym obrotów silnika z tłumika słychać było świst lub wibracje( wtajemniczeni kumają ). Trasa powrotna-wszystko wróciło do normy włącznie z przyspieszaniem i prędkością oraz pełną mocą. Na miejscu się zorientowałem że prawdopodobnie czyszczenie kierownic turbiny będzie potrzebne i najprawdopodobniej wystarczające skoro turbina mechanicznie nie blokowała się. O ile czyszczenie to kwestia może 200 zł max o tyle regeneracja ok 600-800 zł zależnie czy zużyta będzie zdana. A kupować nową od 2500zł w górę nie widzi mi się. Z kolei podobnież można wskoczyć na autostradę i ją konkretnie przedmuchać na pełnym gazie ale to są bardziej hipotezy niż efekty.

Gdzie logi?
Jesteś pewien że to żaluzje a nie uwalony czujnik ciśnienia atmosferycznego czy czujnik doładowania?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6C5 1,9TDI AVF- czyszczenie czy regeneracja TURBO
PostNapisane: 04.cze.2016 10:29:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Święta racja... może podciśnienia...gruszka...N75 ? Czyli ogólnie - wysterowanie zamiast samego turbo.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6C5 1,9TDI AVF- czyszczenie czy regeneracja TURBO
PostNapisane: 04.cze.2016 12:44:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2015 22:55:56
Posty: 306
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A6C5 1,9TDI 130KM 02'
Baskecior napisał(a):
Petro26 napisał(a):
W poprzednim temacie EGR wystarczyło samo czyszczenie. Tym razem przypadek jest już dużo dużo kosztowniejszy. Otóż w drodze na Toruń po przejechaniu 120km i pewnym odcinku po przyspieszeniu do 130km/h wyłączyła się turbina kompletnie jechałem już na pół gwizdka jak nie mniej ( biegi 1-2-bujają auto 3-4-5 mułowate 6-nawet nie piszę ). Mimo wszystko do Torunia doleciałem bez problemu ,chociaż powiem że przy zmianie z 1-2 i spadku chwilowym obrotów silnika z tłumika słychać było świst lub wibracje( wtajemniczeni kumają ). Trasa powrotna-wszystko wróciło do normy włącznie z przyspieszaniem i prędkością oraz pełną mocą. Na miejscu się zorientowałem że prawdopodobnie czyszczenie kierownic turbiny będzie potrzebne i najprawdopodobniej wystarczające skoro turbina mechanicznie nie blokowała się. O ile czyszczenie to kwestia może 200 zł max o tyle regeneracja ok 600-800 zł zależnie czy zużyta będzie zdana. A kupować nową od 2500zł w górę nie widzi mi się. Z kolei podobnież można wskoczyć na autostradę i ją konkretnie przedmuchać na pełnym gazie ale to są bardziej hipotezy niż efekty.

Gdzie logi?
Jesteś pewien że to żaluzje a nie uwalony czujnik ciśnienia atmosferycznego czy czujnik doładowania?


https://www.youtube.com/watch?v=7bJl9XVWhEg-także no raczej to już pod regenerację idzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6C5 1,9TDI AVF- czyszczenie czy regeneracja TURBO
PostNapisane: 04.cze.2016 13:38:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Skoro wiesz lepiej, po co pytasz?
Jeśli wyznacznikiem padnietego turbo jest gwizd równie dobrze możesz rozpoznać dziewice po kolorze torebki...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Audi A6C5 1,9TDI AVF- czyszczenie czy regeneracja TU
PostNapisane: 04.cze.2016 14:31:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2015 22:55:56
Posty: 306
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A6C5 1,9TDI 130KM 02'
Trudno mi zrobić logi przy sobocie nie mając własnego kabla. Swoją drogą który VAG lub odpowiednik bezpłatny pobrać-jak zakupię kabel to podłączę się


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6C5 1,9TDI AVF- czyszczenie czy regeneracja TURBO
PostNapisane: 04.cze.2016 15:20:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Interfejs Viakena kosztuje 30 zł a darmowy VAG com 3.11 z witaminą znajdziesz w necie w 5 minut...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Audi A6C5 1,9TDI AVF- czyszczenie czy regeneracja TU
PostNapisane: 05.cze.2016 10:39:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jeśli masz AVF a z opisu wynika ze tak - to prawdopodobnie masz wloską sprezarke na grubym wałku. Wystarczy wyczyścić i smigać dalej.
Chociaz swist w tym przypadku nie wrozy nic dobrego.
Niech kumaty mechanik wyjmie sprezarke i porządnie ją zaweryfikuje... i wtedy podejmiesz decyzje co dalej.

Podtrzymuje zdanie poprzednika o tym ze logi dynamiczne i odczyt błędów ostatecznie wyjaśniłyby sprawę gdzie szukać rozwiązania problemu.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: