.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 15:20:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 4.2 ASG] Sondy, falowanie i masa innych błędów POMOCY
PostNapisane: 20.cze.2016 20:34:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2012 10:41:28
Posty: 10
Witam! Od jakiegoś czasu auto mi lekko falowało na wolnych obrotach i zapalił się check. Po wizycie u mechanika komp wykazał 3 błędy dotyczące sond lambda. Przepraszam, ale dokładnych kodów błędów nie pamiętam. Mechanik wykasował błędy i check się nie palił się przez kilka dni. Kiedy zapalił się po raz kolejny odstawiłem auto do mechanika w celu sprawdzenia sond. Mechanik odłączył sondy w celu sprawdzenia ich i zrobił się konkretny problem ponieważ teraz na wolnych obrotach faluje jeszcze bardziej i błędów jest o wiele więcej, a mianowicie:
- czujnik temperatury powietrza zasysanego- sygnał za wysoki- stały
- 17980 lewy elektro zawór poduszki zawieszenia silnika; zwarcie obwodu do masy- stały
- 17834 zawór odpowietrzania zbiornika; przerwa w obwodzie- stały
- 17984 prawy elektro zawór poduszki zawieszenia silnika; zwarcie obwodu do masy- stały
- 17843 przekaźnik pompy powietrza wtórnego; zwarcie do uziemienia- stały
- 17829 zawór wtrysku powietrza wtórnego, obwód zwarty do uziemienia- stały
- 17529 sonda lambda 2 blok 2- obwód podgrzewania; zwarcie obwodu do masy- stały
- 17525 sonda lambda 2 blok 1- obwód podgrzewania; zwarcie obwodu do masy- stały
- 16486 sygnał z przepływomierza powietrza za niski- stały
- 17522 sonda lambda 2 blok 1; zbyt wysoka oporność wewnętrzna- stały
- 17548 bank 2 czujnik 2; zbyt duży opór wewnętrzny
- 17523 sonda lambda 1 blok 1- obwód podgrzewacza; zwarcie obwodu do masy- stały
- 17527 sonda lambda 1 blok 2- obwód podgrzewacza; zwarcie obwodu do masy- stały
- 16518 obwód sondy lambda- brak zmian sygnału (bank 1 sonda 1) - stały
- 16538 obwód sondy lambda- brak zmian sygnału (bank 2 sonda 1) - stały
oprócz tej masy błędów na desce pali się kontrola trakcji i abs. Po wykasowaniu błędy po chwili pojawiają się na nowo. Nie mam instalacji LPG. Mechanik twierdzi, że prawdopodobnie w instalacji jest gdzieś zwarcie lub ukruszył się jakiś kabel. Miał już może ktoś podobny problem? Jeśli tak to proszę o podpowiedzenie w której wiązce szukać problemu, bo troszkę tych kabli do sprawdzenia jest, a kolega wspomniał, że to mozolna praca. Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 4.2 ASG] Sondy, falowanie i masa innych błędów PO
PostNapisane: 21.cze.2016 10:03:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
looknac po schematach co moga miec wspolnego te elementy. moze jedna z mas sie ułamała, albo poluzowała śrubka która trzyma masy przy silniku, ew skorodowała. może przy kompie korozja na styku.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 4.2 ASG] Sondy, falowanie i masa innych błędów PO
PostNapisane: 21.cze.2016 18:32:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pkerwsze co to posprawdzac przewody masy z budy do alternatora, rozrusznika i aku. To slaby punk kazdej C5

wytapatane zenkiem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 4.2 ASG] Sondy, falowanie i masa innych błędów PO
PostNapisane: 21.cze.2016 23:05:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Dowiedz sie co ten mechanik tam odstawil bo masz porzadny balagan z masa i zasilajiem. Sprawdz czy przekazniki pod ecu nie sa skorodowane. Te w obudowie ecu. Gdyby zwarcie bylo tylko na jednym obwodzie to by to wyszlo na vagu a tutaj masz i zwarcia do masy i przerwane obwody na wiekszosci kluczowych elementow.
Jezeli zrobil zwarcie mieszajac przy lambdach gdzie idzie prad na podgrzewacse to mozesz miec po ecu...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 4.2 ASG] Sondy, falowanie i masa innych błędów PO
PostNapisane: 22.cze.2016 22:42:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2012 10:41:28
Posty: 10
Kolego drookash nie pocieszyłeś mnie z podejrzeniem, że nawet komp mógł pójść. Gdyby faktycznie coś takiego miało miejsce to auto by odpalało w ogóle? Masy mam posprawdzane i jest ok. Teraz mechanik jest na etapie sprawdzania wiązek, ale faktycznie nie wiem czy kompa przeglądał. Jutro do niego podjadę i zobaczę jak się sprawa ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 4.2 ASG] Sondy, falowanie i masa innych błędów PO
PostNapisane: 23.cze.2016 00:10:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
W naszych ecu motronic 7.1.1 jest kilka wejsc pomiarowych analogowych. Nic nie prorokujmy... ale czesto pada np. od zwarcia na cewce koncowka mocy wbudowana w ecu. Na A8 team byly przypadki uszkodzenia kompa przez grzebanie przy cewkach i lambdach przy odpalonym silniku.
Problem w tym, ze nowe ecu to troszke zabawy jest...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 4.2 ASG] Sondy, falowanie i masa innych błędów PO
PostNapisane: 23.cze.2016 08:14:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Mógł tez ktoś grzebać wcześniej w ECU - np zmieniać epromy aby zmodyfikować mapy paliwa i zapłony. Dobrze oblookaj ECU czy nie widać sladów ingerencji. Kolejna sprawa to sama wtyczka - niby jest zamykana szczelnie ale widziałem już przypadki w A6 C5, że po zalaniu podszybia (zaczopowane odpływy pod aku i serwem) sterownik kąpał się przez dłuższy czas w deszczowej brei.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 4.2 ASG] Sondy, falowanie i masa innych błędów PO
PostNapisane: 26.cze.2016 20:47:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2012 10:41:28
Posty: 10
Autko już zrobione. Mechanik już szukał po kablach i mało brakowało, a by mi wiązki rozkładał na części pierwsze:) Wspomniałem mu o przekaźnikach o których pisaliście i podobno bezpiecznik mi się jakiś spalił. Wymienił i wszystko wróciło do normy. Aż się wierzyć nie chce. Dzięki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 4.2 ASG] Sondy, falowanie i masa innych błędów PO
PostNapisane: 26.cze.2016 21:43:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Dziwne... jeden bezpiecznik a takie cuda ? Możesz nam podpowiedzieć dokładnie który dla potomnych ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 4.2 ASG] Sondy, falowanie i masa innych błędów PO
PostNapisane: 26.cze.2016 23:10:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2012 10:41:28
Posty: 10
Mechanik sam nie był pewien, ale wspominał, że chyba 24. To jest do spryskiwaczy szyb i ksenonów chyba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 4.2 ASG] Sondy, falowanie i masa innych błędów PO
PostNapisane: 27.cze.2016 08:00:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Coś namieszali...
Patrząc na schemat instalacji w A6 to ECU ma swoje przekaźniki i zasilanie. Nawet gdyby coś w innym obwodzie zwierało do masy to upalił by się bezpiecznik i tyle... ale żeby takie cyrki ? LOL.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: