.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 23:19:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 30.lip.2016 18:42:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Witam. Czy za aqj-ta można wstawić ank bez przekładania okablowania, ecu i tym podobne, tylko goły silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 30.lip.2016 23:59:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Inne walki... Teoretycznie mozna ale ecu ma inny pinout i nie obedzie sie bez kabelkowania.
Fizycznie wchodzi. Popatrz w kierunku ARS i walkow z ANK...bo to blizniaczy silnik ;)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 31.lip.2016 07:58:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jak chce słupek wsadzić to nic nie musi ruszać.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 31.lip.2016 09:38:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
a jak połączyć z manualną skrzynią biegów? Bo znaleźć silnik od manuala ganiczy z cudem, są tylko te sprzężone z automatem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 31.lip.2016 10:23:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Nie ma znaczenia czy silnik od manuala czy od tipa. Silnik jest silnik. Sam sterownik jest inny - ale można przekodować z tipa na manual i odwrotnie. Dlatego jak już kilkukrotnie pisałem przekładka tipa na manuala nie jest taka prosta i bezproblemowa jak się niektórym wydaje.

Manual w 75% występował z AQJ (do 08.2000) a 25% z ANK (roczniki 08.2000->04.2001)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 31.lip.2016 10:27:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
No właśnie ja mam manuala oryginalnie i czy nie trzeba bedzie kombinowac jeśli silnik wsadzę, który pierwotnie był sprzężony z tipem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 31.lip.2016 10:30:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli wkładasz słupek a osprzęt Twój to nic się nie zmienia. Chyba, ze chcesz komplet silnik z wiązką i osprzętem.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 31.lip.2016 10:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Też tak podejrzewałem. Ogólnie sprawdzam nr części i okazuje sie że aqj, ank oraz motory z audi s8-ki 360 km są te same.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 31.lip.2016 10:56:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
A historia z moim silnikiem wygląda następująco. Jechałem droga szybkiego ruchu i zamigotała kontrolka oleju (czerwona) i zgasła więc kontynuowałem jazde bo silnik zachowywał sie normalnie. I za pare km znów kontrolka ale już nie zgasła, silnik zaczął głośniej chodzic i niezachętnie wkręcał się na obroty a ja podjechałem do najbliższego parkingu (ok 3km) i zgasiłem. I co się okazało? Cały olej poszedł w układ chłodzenia i wywalało tą mieszankę poprzez zawór zabezpieczający w zbiorniczku wyrównawczym. Temperatura nie podniosła się a silnik nie kopcił. Na 90 % chłodniczka oleju się rozszcselniła. Gdybym odrazu się zatrzymał silnikowi nic by się nie stało a tak prawdopodobnie zatarłem go poprzez swoja głupotę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 31.lip.2016 17:40:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Nic nie jest przesądzone. Najpierw trzeba pacjenta obadać a potem otworzyć. Może się okazać, że wypaliło uszczelkę pod głowicą. S8 poliftowe ma podobne silnik ale jednak inne m.in. wałki rozrządu i inny kąt zapłonu.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 01.sie.2016 05:41:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
S8 ma te same walki rozrządu. Trzeba odpalić silnik i posłuchać czy jest cokolwiek do ratowania. Dziwne było ze ani nie kopcil ani temperatura nie wzrosła podczas awari.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 01.sie.2016 07:16:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Skoro wedlug Ciebie sa takie same to skad inny kat zaplonu? Pytam z ciekawosci bo sterowniki maja calkiem inne mapy zaplonow. Stad chociazby jest 20KM wiecej w s8fl

wytapatane zenkiem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 01.sie.2016 07:35:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Pavel... sprawdzę... ale nie wydaje mi się :) Gdyby tak było to wałki do S8 były by tanie... a są w pip drogie :(

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 01.sie.2016 11:33:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Może źle sprawdziłem ale wydawało mi się ze nr takie same. No właśnie też mnie zdziwiło bo jednak w teorii 20 km ma więcej.
Sprawdzone jeszcze raz. Aqj, ank i aqh oraz avp z s8 360 km mają te same wałki.


Ostatnio edytowano 01.sie.2016 12:50:39 przez pavel44, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 01.sie.2016 11:40:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
A orientujecie sie chlopaki czy nastawniki startują tak samo zarówno w ank i aqj?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 01.sie.2016 13:30:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Trzeba by wsady z ECU dorwać i popatrzeć w mapy dla nastawników. Ewentualnie poprosić kogoś z S8 by Ci logi porobił.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 01.sie.2016 14:03:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Faktycznie dziś sprawdziłem i numery wałków te same. Zastanawia mnie w takim razie jak mocno musi być zmodyfikowana mapa aby na tych samych flakach urwać 20KM i 10 niutów.

Przypuszczam, że nastawniki będą ruszać tak samo a różnica będzie w zapłonie. Warto też zobaczyć jak wysoko się kręci S8.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 01.sie.2016 14:22:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Nastawniki w ank wstają przy 1800 obr a w aqj przy 2700. Ciekawe jak zareagował by silnik z ecu od aqj-ta. Czy wystąpiły by anomalie jakieś czy nastawniki zachowywały by sie normalnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 01.sie.2016 14:28:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
1800? Trochę szybko... :galy:

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: s6 c5ank za aqj
PostNapisane: 01.sie.2016 14:58:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
bloku posiadałeś oba i odczułeś różnicę co do uzyskiwanej mocy względem obrotów?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: