.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 15:57:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 20.sie.2016 18:36:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Heloł
Ostatnio szukacjąc jakiegoś zacisku do A6 C4 natrafiłem na dość masywny zacisk jednotłoczkowy z tłoczkiem 60 mm. Czy ktoś z Was swapował ten zacisk do czegokolwiek i może podzielić się jakimiś uwagami?
Mam na myśli coś takiego:
http://allegro.pl/audi-a8-d3-3-0-zacisk ... ml#thumb/1

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 20.sie.2016 20:51:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
tutaj znalazłeś akurat jeden z droższych :D bo te same zaciski występowały w C6, C5 FL, A4/B6/B7, sam się zastanawiałem kiedyś bo miałem takie zaciski, aktualnie mam jeden komplet takich ale pod 345mm, zaletą jest to, że mimo tego, że zacisk jest duży nie jest aż taki ciężki, 7kg waży, jedyną wadą jest to, że rurki hamulcowe nie są mosiężne tyko aluminiowe i śniedzieją przy nakrętkach i przewodu nie idzie odkręcić ale to taki szczegół, korpus z tłoczkiem jest aluminiowy i czasem odpowietrzniki odkręcają się razem z gwintem

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 20.sie.2016 20:55:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Z tymi rurkami spokojnie sobie poradzi. Mozna zlecic zrobienie miedzianych albo kupic w aso bo sa pewnie dostepne.
Ja przy swapie wymienilem wszystko w miedzi.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 20.sie.2016 21:01:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
drookash napisał(a):
Z tymi rurkami spokojnie sobie poradzi. Mozna zlecic zrobienie miedzianych albo kupic w aso bo sa pewnie dostepne.
Ja przy swapie wymienilem wszystko w miedzi.


w ASO chyba jak pamiętam 80zł taka rurka :galy: i po czasie znowu to samo, miedź lepsze rozwiązanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 20.sie.2016 21:24:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
dorobienie rurek miedzianych to szczegół - kolega ma zestaw do "rurkowania", mogę zobić co chcę na wymiar.
Pamiętacie może jaki to ma rozstaw śrub mocujących do zwrotnicy?
Wejdzie to do felgi 16" z tarczą 320 lub 312?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 20.sie.2016 21:34:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
320 to tylko 17"

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 20.sie.2016 22:19:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
320mm z tym zaciskiem wchodzi pod "biedronkę" i inne 16tki z A4B7 A6C6 (ale nie każda 16tka spoza tych wymienionych oczywiście podejdzie, pewnie nawet większośc nie podejdzie). W "biedronkę" upycham nawet 320mm z zaciskiem czterotłoczkowym z Q5 ;)


Pozdr

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 20.sie.2016 22:26:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jak wygląda bieronka (poza tym, że ma siedem czarnych kropek i lata)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 20.sie.2016 22:41:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Takie cuś https://s2.postimg.io/ta6obubop/IMG_5222.jpg

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 21.sie.2016 06:07:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
7 kropek jest :)
Trzeba przymierzac... jak slkadalem przod to tez nikt nie potwierdzal ze dwutlok z A8D3 wejdzie pod 17"... Avus spokojnie to ogarnal.
Z tego co pamietam do tych 60mm sa relatywnie male klocki. Przelicz jeszcze wydatek pompy porowujac powierzchnie starych a tego nowego tloczka.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 21.sie.2016 07:42:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
W ręku tego zacisku nie miałem, ale wydaje mi się, że klocek ma taką samą powierzchnię/wielkośc (jest praktycznie taki sam) jak klocek pod 288mm.
Tak czy inaczej jeśli Kolega chciałby zostac przy 16tkach to nic większego w 16tkę nie wejdzie.
Jest jeszcze kwestia rozstawu mocowań jarzma, czyli 140 kilka mm (nie pamiętam ile dokładnie).

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 21.sie.2016 10:24:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Ten zacisk pod 320 wchodzi w każdą 16" chyba nawet w stal, 345 min 17"

drookash napisał(a):
7 kropek jest :)
Trzeba przymierzac... jak slkadalem przod to tez nikt nie potwierdzal ze dwutlok z A8D3 wejdzie pod 17"... Avus spokojnie to ogarnal.
Z tego co pamietam do tych 60mm sa relatywnie male klocki. Przelicz jeszcze wydatek pompy porowujac powierzchnie starych a tego nowego tloczka.


na sportaudi od dawna wkładali komplet z D3 w Avusy 17"cali do S4/B5

Co do klocków zrobiłem zdjęcia, klocek pod 320/345 jest trochę szerszy od góry i wyższy o jakieś 3mm, jedynie ten pod 288/312 jest szerszy środkiem

288 vs 320

Obrazek

Tutaj porównanie zacisków, pod 288 waży 5,1kg, pod 345mm waży 6,8kg

Obrazek

cygaro-avant napisał(a):
dorobienie rurek miedzianych to szczegół - kolega ma zestaw do "rurkowania", mogę zobić co chcę na wymiar.
Pamiętacie może jaki to ma rozstaw śrub mocujących do zwrotnicy?
Wejdzie to do felgi 16" z tarczą 320 lub 312?


rozstaw 147mm, pod 312 nie ma szans tego upchnąć, jutro postaram się przymierzyć do zwrotnicy tego 345 to mniej więcej będzie wiadomo czy da się jakiś adapter zrobić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 21.sie.2016 18:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
drookash napisał(a):
7 kropek jest :)
Przelicz jeszcze wydatek pompy porowujac powierzchnie starych a tego nowego tloczka.

Tłoczek 60mm ma o 11% większą powierzchnię niż tłoczek 57mm z 288/312. Czyli od strony pompy nie będzie chyba problemu. Po prostu tłoczek pompy / pedał hamuleca wejdzie troszkę głębiej.

Co do samego zacisku: poszperałem troche i był on oferowany z jażmem pod tarczę 320/321 oraz chyba jeszcze 345. Jeśli kupię zacisk przeznaczony pod tarczę 320/30, to będę miał którsze jażmo i do C4 powinno dać się to włożyć....
Ale wasze uwagi są dla mnie BARDZO cenne

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 21.sie.2016 18:53:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
cygaro-avant napisał(a):
drookash napisał(a):
7 kropek jest :)
Przelicz jeszcze wydatek pompy porowujac powierzchnie starych a tego nowego tloczka.

Tłoczek 60mm ma o 11% większą powierzchnię niż tłoczek 57mm z 288/312. Czyli od strony pompy nie będzie chyba problemu. Po prostu tłoczek pompy / pedał hamuleca wejdzie troszkę głębiej.

Co do samego zacisku: poszperałem troche i był on oferowany z jażmem pod tarczę 320/321 oraz chyba jeszcze 345. Jeśli kupię zacisk przeznaczony pod tarczę 320/30, to będę miał którsze jażmo i do C4 powinno dać się to włożyć....
Ale wasze uwagi są dla mnie BARDZO cenne


już zwiększyłeś tłoczki na tyle z 38 na 43, to nawet C6tka na pompie 26,99 ma z tyłu 41


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 21.sie.2016 18:56:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
hubos21 napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
już zwiększyłeś tłoczki na tyle z 38 na 43, to nawet C6tka na pompie 26,99 ma z tyłu 41

....czyli?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 21.sie.2016 19:42:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
cygaro-avant napisał(a):
hubos21 napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
już zwiększyłeś tłoczki na tyle z 38 na 43, to nawet C6tka na pompie 26,99 ma z tyłu 41

....czyli?


czyli jak dasz na przód 60mm to będziesz miał do napełnienia jeszcze większe tłoczki jeszcze mniejszą pompą, matematycznie siła hamowania pewnie wzrośnie ale hamulec będzie mało czuły i będzie bardzo nisko łapał a to zmniejsza komfort hamowania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 21.sie.2016 20:50:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Bez przesady - ile przesuwa się tłoczek podczas hamowania? - 0,5 mm? To daje 2830 mm sześciennych płynu na oba przednie zaciski, łącznie z tyłem pewnie będzie tego 4500 mm sześciennych. Przy średnicy tłoczka około 25 mm daje to przesunięcie mniej niż 10 mm...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 21.sie.2016 21:33:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
cygaro-avant napisał(a):
Bez przesady - ile przesuwa się tłoczek podczas hamowania? - 0,5 mm? To daje 2830 mm sześciennych płynu na oba przednie zaciski, łącznie z tyłem pewnie będzie tego 4500 mm sześciennych. Przy średnicy tłoczka około 25 mm daje to przesunięcie mniej niż 10 mm...


i przewody nic Ci nie puchną przy hamowaniu? za dużo liczysz po prostu, wsadzenie mocniejszej pompy do C4 dało mi większą różnicę w hamowaniu niż przejście z 288 na 312, C6tki z najsłabszymi silnikami mają z przodu 314 na takim samym zacisku jak w C4 i hamulec jest brzytwa a tarcza 2mm większa w A8 wielkiej krowie wystarcza z przodu 320, nawet Passat po lifcie gdzie masz 312/256 hamuje dużo lepiej to nie jest jakiś mój wymysł, możesz sam sprawdzić, poza tym w nowszych autach VW zmniejszyli jeszcze przednie tłoczki z 57 a na 54 i zobacz jak dobrze hamuje Passat B6, wiadomo, że są też inne zmienne jeszcze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 22.sie.2016 09:22:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Hubos,
W takim razie jaką pompę trzeba zakładać? Podeślesz jakiś konkretny link?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zacisk jednotłoczkowy 60mm - opinie na swap
PostNapisane: 16.kwi.2017 10:56:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
hubos21 napisał(a):
rozstaw 147mm, pod 312 nie ma szans tego upchnąć,

Hubos, tym tekstem zacznę opis przekładki zestawu 288+57 na 312+60 :D

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: