Witam
Kilka dni temu podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka akumulatora i tak sobie świeci. Ładowanie jest - bez obciążenia ponad 14V na liczniku, a miernikiem 13,9V.
Co może być nie tak? Na jednym z forum znalazłem taką odpowiedź
kot919 napisał(a):
benny80 napisał(a):
Mam ten sam objaw, przy czy jeżdżę z tym od ok miesiąca.
Poza tym, że kontrolka świeci i dodatkowo "service", to nic się nie dzieje - silnik pali normalnie, elektryka działa, żaden pasek nie piszczy, nic.. ?adowanie jest ok, na wskaźniku i zmierzone ~14,1V, a mimo to kontrolka wciąż świeci..
Zgodnie ze schematami aby kontrolka ładowania została wyłączona na konektor 12 zielonego 32 pinowego złącza licznika musi być podane napięcie +12V. Jeżeli będzie one nieobecne to kontrolka będzie włączona.
Napięcie to pobierane jest z regulatora napięcia. Sam regulator wydaje się być sprawny, szczególnie jeżeli utrzymuje takie napięcie ładowania. Moim zdaniem to problem w okablowaniu. Od regulatora do licznika są w sumie 4 złącza wliczając w to złącze licznika oraz regulatora.
Optymalnie byłoby sprawdzać po kolei napięcia od regulatora (trzymając się cały czas niebieskiego przewodu) i tak:
- wyjście z alternator styk D+ (!!! uwaga aby niczego nie zewrzeć!!!)
- konektor 2 w szarym 2 pinowym złączu umieszczonym w przedziale silnika z prawej strony (ze względów bezpieczeństwa można zacząć pomiar od tego złącza)
- konektor 1 w czarnym 10 pinowym złączu w skrzynce ECU
- konektor 12 w zielonym 32 pinowym złączu licznika
Dodatkowo jest to napięcie dostarczane do kostki stacyjki - wykorzystywane jest ono jako wzbudzenie alternatora podczas rozruchu silnika. Nie jestem pewien w 100% ale wydaje mi się, że kontrolka powinna na chwilę zgasnąć momencie rozruchu silnika. Jeżeli tak się nie dzieje to może być problem w złączu licznika, bądź w samym liczniku.
Tylko, która jest to szara kostka? Ta na filtrze powietrza? Bo jeśli tak to mam tam 3,6V
Dodatkowo zauważyłem, że przy alternatorze mam dwupinowe złącze, ale w kostce jest tylko jeden niebieski kabelek. Nie widzę nigdzie urwanego kabelka, a pin w kostce jest pusty także zakładam, że tak było fabrycznie, ale miło by było gdyby ktoś inny mógł to potwierdzić u siebie
A6 C5, 2.8 AMX