.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 14:51:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ALL] kody do klimy - tłumaczenie takie sobie :(
PostNapisane: 14.wrz.2014 17:17:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Wojtek, nie ma znaczenia jak mocno obrócę oś silnika czy zębatki pośrednie. Opór na potencjomentrze jednoznacznie mówi o położeniu ruchomego ramienia, a więc i klapy.
No nic - trzeba się do kogoś w VAGiem uśmiechnąć

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] kody do klimy - tłumaczenie takie sobie :(
PostNapisane: 17.paź.2016 20:15:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2016 17:47:40
Posty: 4
Witam -odświeżam temat, gdyż także cierpię na brak ciepełka w kabinie w swoim Audi A4 1.8 benzyna 95 r. Sprawdzałem bezpieczniki, odkamieniałem dwukrotnie nagrzewnicę, termostat prawie nówka jak i pompa wody, pompa podciśnienia działa. Zrobiłem więc sobie dzisiaj odczyt z klimatronika przy temperaturze 11-13 stopni celcjusza- tylko nie wiem dlaczego mam w nim 72 kanały a tutaj widzę odczyt z 60-ciu.
Oto co mi wyskoczyło:
(1c) 11.7, 22.1, 49.1, 50.3, 6.1
(5c)Cyfrowa wartosc czujnika temperatury zewnetrznej (otoczenia) (G 17),
przod 10 stopni
(6c) Cyfrowa wartosc czujnika temperatury zewnetrznej (otoczenia) 25.5 stopni
(7c)Cyfrowa wartosc czujnika temperatury otoczenia dmuchawy swiezego
powietrza (G 109) 25.5 stopni
(8c) Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) 0 stopni
(9c) Wartosc roznicowa (blad?) klapy regulacji temperatury (Delta value of
Temperature Regulator Flap) 68 lub 70
(10c) Wartosc bledu klapy regulacji temperatury 67
(11c) Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 34
(12c) Specjalna wartosc klapy centralnej 34
(13c) Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 1140 3-7
(14c) 14 Specjalna wartosc klapy nogi/odszraniacz 37
(15c) Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy przeplywu powietrza 23.0
(16c) Specjalna wartosc klapy przeplywu powietrza 23.1
(18c) Aktualne napiecie dmuchawy powietrza (V) 8.0 i wzrasta przy zwiększeniu nadmuchu
(19c) Specjalne napiecie dmuchawy powietrza (V) 7.6 i wzrasta przy zwiększeniu nadmuchu
(20c) Napiecie sprezarki klimatyzacji (sprzegla klimatyzacji) (V) 13.9
(21c) Numer wystepowania niskiego napiecia, nie-nieustalony 0
(22c)Cykl klimatyzowania przelacznika wysokiego cisnienia klimatyzacji (F
118) 0
(23c)Cykle przelacznika wysokiego cisnienia klimatyzacji (F 118) 0
(24c) Cykle przelaczania, absolutnie nie-wahajace sie 1
(25c) Analogowa/cyfrowa wartosc, przelacznik Kick-Down 0
(26c) Analogowa/cyfrowa wartosc, swiatla ostrzegania temperatury chlodzenia
silnika (ECT) 2
(27c) Wartosc kodu (Coding value) 78 i 84
(28c) Predkosc obrotowa silnika (RPM) 340
(29c) Predkosc obrotowa kompresora klimatyzacji - rowny obrotom silnika x 1.2
(RPM) 77
(30c) Wersja programu 0
(31c) Sprawdzenie wyswietlacza (wszystkie segmenty sterownika zaswieca sie) 3
(32c) Licznik bledow potencjometru klapy regulacji temperatury 0
(33c) Licznik bledow potencjometru klapy centralnej 0
(34c) Licznik bledow potencjometru klapy nogi/odszraniacz 0
(35c) Licznik bledow potencjometru klapy przeplywu powietrza 0
(36c) Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
regulacji temperatury (G 92) 218
(37c) Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
regulacji temperatury (G 92), max. 37
(38c) Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
centralnej (G 112) 221
(39c) Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
centralnej (G 112) 38
(40c) Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
nogi/odszraniacz (G114) 216
(41c) Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
nogi/odszraniacz (G114) 41
(42c) Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
przeplywu powietrza (G 113) 233
(43c)43 Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
przeplywu powietrza (G 113) 28
(44c) Licznik cyklow operacji pojazdu (nosnika?) 0
(45c) Obliczona temperatura wewnetrzna (program wewnetrzny, cyfrowo) 272
(46c) Temperatura zewnetrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program
wewnetrzny) 20
(47c) Temperatura zewnetrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnetrzny,
w oC) 0
(48c) Temperatura zewnetrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo) 0
(49c) Licznik bledow sygnalu predkosciomierza (predkosc pojazdu) -60
(50c) Czas postoju (min) 240
(51c) Temperatura chlodzenia silnika (ECT) in oC 90
(52c) Kanal graficzny 1 - pod warunkiem, ze kompresor klimatyzacji jest
wylaczony - wyswietli sie 88.8. 1b
(53c) Kanal graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjsc jest identyfikowany
wyswietleniem 88.8. 010
(54c) Znak sterujacy 188
(55c) Temperatura zewnetrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu
sterownika klimatyzacji 17
(56c) Temperatura w oC, z wewnetrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G
86) 21
(57c)Temperatura w oC, z wewnetrznego czujnika temperatury, desce
rozdzielczej (G 56) 24
(58c) Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale swiezego powietrza, (G
89) 20
(59c) Temperatura w oC, z zewnetrznego czujnika temperatury (G 17), przod 52
(60c) Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa swiezego
powietrza (G 109) -59
Nie wiem dlaczego niektórych błędów na kanale 1 nie ma jak błąd 49.1, 50.3?
Czy ktoś mógłby doradzić za co w pierwszej kolejności należałoby zrobić, naprawić, wymienić by znów ciepełko leciało?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] kody do klimy - tłumaczenie takie sobie :(
PostNapisane: 18.paź.2016 18:50:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Zacznij od sprawdzenia, czy po włązceniu ogrzewania, otwiera Ci się zawór podciśnieniowy. Jest on założony na jednym z węży idących do nagrzewnicy. Zawór otwierany jest podciśnieniem przez elektrozawór. Jeśli zawór się nie otwiera - nagrzewnica pozostaje zimna
Kolejna sprawa - musisz ustalić, czy silnik klapy ciepłego powietrza rzeczywiście rusza klapą, czy tylko obraca się bez przekazywania ruchu na klapę. Pod maską na podszybiu musisz znaleźć ten silnik i obserwać jego działanie (ktoś w kabinie musi przełączać temperature, np z "LO" na "24" a to powinno powodować ruch klapy grzania.

To tak na początek

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] kody do klimy - tłumaczenie takie sobie :(
PostNapisane: 24.paź.2016 18:06:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2016 17:47:40
Posty: 4
Kupiłem nowy czujnik temperatury powietrza zewnętrznego firmy Febi -zapewniano mnie że dobry, tymczasem stary jest zlany z kablem, a nowy ma podłączenie na dwa piny i jest bez kabla. Co byście poradzili-uciąć kable i podłączyć to pod nowy czujnik?
Kupiłem czujnik bo climatronik wskazuje na awarię czujnika temperatury zewnętrznej. Na innych forach czytałem że jak dwa czujniki pomiaru temperatury nie działają (może to być u mnie) to climatronik przechodzi w stan awaryjny i działa w nim tylko nawiew zdaje się że tak jest u mnie.
PS. Zawór się otwiera. Nie mam ogrzewania od momentu jak słyszałem pyknięcie podczas jazdy- sprawdzałem bezpieczniki, czy są może jakieś przekaźniki?Jak tak to jak je sprawdzić?Chwytam się wszystkiego a pomysły topnieją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] kody do klimy - tłumaczenie takie sobie :(
PostNapisane: 25.paź.2016 09:17:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Twój czujnik temperatury też ma wtyczkę, ale ok. 20-30 cm od czujnika, bo mniej więcej tyle mają kable. Tak czy siak, możesz odciąć uszkodzony czujnik. Jeżeli czujnik temp. zewnętrznej jest uszkodzony, to klimatronik pokazuje temperaturę zewnętrzną sporo na minusie, np. -40 st.

Zobacz te dwa parametry:
(20c) Napiecie sprezarki klimatyzacji (sprzegla klimatyzacji) (V) 13.9
(59c) Temperatura w oC, z zewnetrznego czujnika temperatury (G 17), przod 52
(60c) Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa swiezego powietrza (G 109) -59

Znacznie się różnią - G17 pokazuje ukrop, może nie puścić ogrzewania. Ponadto działa kompresor klimatyzacji, co też powoduje chłodzenie.
Obrazek

Z kolei czujnik w dmuchawie (G109) pokazuje mróz. Sprawdź połączenia na obu czujnikach, oporności czujników, ciągłość kabli.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] kody do klimy - tłumaczenie takie sobie :(
PostNapisane: 25.paź.2016 22:04:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2016 17:47:40
Posty: 4
Dziwne co nie? Nie wiem skąd taka rozbieżność w temperaturach pomiędzy czujnikami? Czy ktoś miał coś takiego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] kody do klimy - tłumaczenie takie sobie :(
PostNapisane: 26.paź.2016 22:03:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2016 17:47:40
Posty: 4
Walki ciąg dalszy-spróbowałem wymienić zewnętrzny sensor powietrza i okazało się, że czy jest ,czy go nie ma to odczyty są takie same. Już nie wiem co tym myśleć:( . Przy okazji sprawdziłem nagrzewnice osuwając wąż z lewej strony(ten z dziurką), aby dziurka była poza rurką nagrzewnicy i co okazało się ,że przy niskich obrotach widać bąbelki jedynie lecz gdy wcisnąłem gazu to trysnęło z dziurki wodą więc jakaś przepustowość jest. Powinno cokolwiek grzać przy takiej sytuacji.
Może być opcja z klapą centralną , jednakże te czujniki wciąż nie dają mi spokoju. Może jest jakaś opcja w climatroniku do resetu błędów lub przywrócenia stanu fabrycznego?- okazało się by wtedy czy , rzeczywiście te błędy są moje bo panel kupiłem używkę.
PS. Pytałem się o przekaźniki- są jakieś związane z ogrzewaniem?
Tak patrze:
(8c) Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) 0 stopni- za dobrze to nie wygląda-co to jest -i tam też jest sensor? Jeśli chodzi o regulator ustawienia temperatury w momencie testowania to testowałem climatronika na co najmniej 28 stopniach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] kody do klimy - tłumaczenie takie sobie :(
PostNapisane: 28.paź.2016 09:49:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
- sprawdź jeszcze, czy wtyczki są poprawnie wpięte w panel sterowania klimą, trzeba się dobrać do konsoli centralnej, czasami pomaga wyjęcie radia lub zdjęcie bocznej osłony tunelu
- samym grzaniem nie starują żadne przekaźniki
- każdy z silników w klimatroniku jest powiązany z potencjomenterem 3-pinowym, który informuje sterownik klimy o położeniu klapy. Potencjometr I silnik zamknięte są we wspólnej obudowie. Dlatego do większości silników idzie wiązka 5-cio przewodowa: dwa przewody zasilają silnik, 3 pozostałe łączą potencjometr ze sterownikiem.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: