.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 02:25:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 23.paź.2016 10:48:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.cze.2009 12:23:54
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: S4B6 + RSQ5
Witam
Nareszcie moje poszukiwania auta "daily" się zakończyły.
Do pary weekendowej S4 B6 dodałem teraz Q5tke z silnikiem 3.0TFSI 272KM.
Wersja silnikowa raczej mało spotykana i z dużym potencjałem. Szczególnie cieszy mnie że to kompresor a nie turbo i skrzynia 8b ZF a nie S-Tronic.

Myślałem o SQ5, ale benzyna to jedynie import z USA a to mnie nie interesuje.
Auto pochodzi z polskiej dystrybucji, najpierw jeździło jako demo u importera a dalej jeden właściciel,
pełna historia z ASO (nawet wymiana drzwi i tylnego zderzaka jest wbita w historie), aktualny przebieg 57tys.km.
Docelowo będzie coś w rodzaju RSQ5 które nigdy nie powstało ale o tym w dalszej części.

Z wyposażenia ciekawsze elementy to pełny S-line, sportowe fotele z perforowanej alcantary, spłaszczona kierownica, ACC, Active Lane Assist, MMI, dwa komplety ori koł 20", regulacja twardości zawieszenia, elektryczna klapa i parę innych gadżetów.

Tak się prezentuje:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Lepsze fotki będą po detailingu i tuningu a plan jest taki:
- felgi na zimę Vossen VLE-1 20" potem 21-22" na lato
- sprężyny z regulacją wysokości KW
- gałka biegów z RS4/RS5
- przód a'la RS firmy XENONZ UK
- wydech Milltek z przepustnicami, końcówki 4xfi100 czarne
- dyfuzor tylny z SQ5 czarny połysk
- nakładki na pedały z SQ5
- mniejsze koło kompresora
- soft REVO na 400-440KM
- upgrade hamulców ale jeszcze nie wiem na co
- wszystkie chromy oraz lusterka w czarny połysk

Mody właśnie zaczęliśmy robić, update soon ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 23.paź.2016 12:17:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ciekawy pomysł na mody. Q5 mnie nigdy nie powalało. Kwestia gustu. Ale ciekaw jestem jak to wyjdzie po Twoich modach.

Co do skrzyni w czym lepszy będzie tip od dwusprzęgła? Trwałość?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 23.paź.2016 13:58:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.cze.2009 12:23:54
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: S4B6 + RSQ5
Tip 8b ZF trwalszy i według mnie lepiej działa niż S-Tronic.
Skrzynia lepiej wykorzystuje moment obrotowy silnika nie wachlując ciągle biegami jak w S4 gdzie jest S-tronic.
Takie moje odczucia. A wystarczająco szybko zmienia biegi i nie poszarpuje przy ruszaniu, dlatego mi lepiej pasuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 23.paź.2016 16:04:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
A czy S4 B6 nie ma czasem ZFa 6HP26? Tam jeszcze chyba nie było dualclutcha.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 23.paź.2016 16:34:45 
W B6 na bank nie siedział Stronic...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 23.paź.2016 16:47:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.cze.2009 12:23:54
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: S4B6 + RSQ5
Tak tak, ale ja porównuje ze skrzynia S-Tronic w S4 B8 bo to ten sam silnik co w mojej Q5 tylko że ja mam skrzynie 8b ZF
A moje S4 B6 jest w manualu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 26.paź.2016 10:54:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2005 18:51:55
Posty: 160
Lokalizacja: łódzkie
s-tronic szybszy, lepszy do modzenia, b.ekonomiczny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 27.paź.2016 13:00:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
artech napisał(a):
Tip 8b ZF trwalszy i według mnie lepiej działa niż S-Tronic.
Skrzynia lepiej wykorzystuje moment obrotowy silnika nie wachlując ciągle biegami jak w S4 gdzie jest S-tronic.
Takie moje odczucia. A wystarczająco szybko zmienia biegi i nie poszarpuje przy ruszaniu, dlatego mi lepiej pasuje.


halo halo, przecież stronic nie poszarpuje przy ruszaniu, przynajmniej sprawny
wachluje biegami pewnie żeby mniej palił,
mnie bardziej irytuje, że tak wcześnie zmienia biegi przy spokojnej jeździe, jedziesz sobie a na obrotomierzu 1300obr., zf też tak wcześnie zmienia ??

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 27.paź.2016 13:31:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.cze.2009 12:23:54
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: S4B6 + RSQ5
Odnośnie poszarpywania to chodzi mi np. o to że jak ruszając dajesz lekko gaz np. podjeżdżając w korku to praktycznie nie jedzie, a jak dasz ciut ciut więcej to od razu "wyrywa" za mocno do przodu. Oczywiście trochę to przerysowałem, ale ogólnie dwusprzęgłówki tak chyba wszystkie mają, a po modach silnika temat się nasila.
Wachlowanie żeby mniej palił to akurat niekoniecznie, bo jak lekko depniesz w trakcie jazdy np. na autostradzie to często niepotrzebnie redukuje, a można by jechać na niższych obrotach wykorzystując wysoki moment silnika.
ZF w górę też dosyć szybko zmienia w trybie COMFORT, ale jak lekko depniesz żeby utrzymać prędkość na jakimś wzniesieniu to nie redukuje od razu jak S-Tronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 27.paź.2016 13:47:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
jest opcja "wyrywania do przodu" ale jak depniesz, czego często brakuje w klasycznym automacie, i ta funkcja jak najbardziej cieszy jak np chcesz szybko włączyć się do ruchu,
natomiast ja nie mam problemu z dawkowaniem przyspieszenia przy ruszaniu, pełza płynnie w korku, dając ciut więcej gazu ciut szybciej rusza, jako użytkownik stronica nie zauważyłem takiego problemu, może wyczuwasz moment sklejenia sprzęgieł ale mi to pasuje

co do hamulców ładuj minimum 380x36 z dwutłokiem z sq3 lub 400x38 z sześciotłokiem z s6 c7, wszystko p&p
ja włożyłem 356x34 z c7 bitdi i przy trzecim hamowaniu z 2zł już się przegrzewa

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 27.paź.2016 19:29:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.cze.2009 12:23:54
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: S4B6 + RSQ5
No akurat ZF z tym silnikiem rusza "blyskawicznie" tylko kop zamiast 0-1 jest bardziej plynny.
S-tronic to dobre skrzynie, ale mi bardziej po prostu pasuje dzialanie ZFa ktory zreszta montowany jest dzisiaj w polowie motoryzacyjnego swiata klasy premium.
Zreszta ciekawe dlaczego Audi zdecydowalo sie na te skrzynie w Q5, Q7 i A8 skoro S-tronic to ich "sztandarowa" konstrukcja

Hamulce to wlasnie tak myslalem min. 380mm zeby to i dzialalo i jakos wygladalo przy kolach 21-22"


Ostatnio edytowano 27.paź.2016 21:32:50 przez artech, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 27.paź.2016 21:31:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.cze.2009 12:23:54
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: S4B6 + RSQ5
.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 28.paź.2016 10:43:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2005 18:51:55
Posty: 160
Lokalizacja: łódzkie
s-tronic to prosta skrzynia manualna sterowana elektrohydraulicznie...podniesiony moment nie zrobi jej krzywdy najwyżej tarczki sie ślizgną co innego klasyczny automat z konwerterem tutaj łatwiej "ugotować" skrzynie.Jeśli planujesz podnieść moc z 270KM do ponad 400 KM to uważaj żebyś jej nie zrobił kuku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 28.paź.2016 10:56:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.cze.2009 12:23:54
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: S4B6 + RSQ5
To jest ta sama skrzynia co w SQ5, powinna wytrzymać ;)
A odnośnie tego że wysoki moment nie robi krzywdy w S-tronicu to mam akurat inne info od tych co te skrzynie seryjnie naprawiają, ale mniejsza z tym, jutro wgrywam soft i zobaczymy jak to będzie u mnie chodziło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 28.paź.2016 13:12:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2005 18:51:55
Posty: 160
Lokalizacja: łódzkie
Naprawiają pewnie mechatronike w S-tronicu...to się robi bez demontażu skrzyni.Będziesz robił czipsa to ogarnięty tuner powinien wiedzieć ile niuta bezpiecznie dowalic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 28.paź.2016 13:22:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.cze.2009 12:23:54
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: S4B6 + RSQ5
Do 600Nm powinno byc bez problemu, REVO robi tak softy zeby nie uwalic auta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 28.paź.2016 14:15:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
artech napisał(a):
To jest ta sama skrzynia co w SQ5, powinna wytrzymać ;)
A odnośnie tego że wysoki moment nie robi krzywdy w S-tronicu to mam akurat inne info od tych co te skrzynie seryjnie naprawiają, ale mniejsza z tym, jutro wgrywam soft i zobaczymy jak to będzie u mnie chodziło


o zf też bym się zupełnie nie bał,
rozwiń myśl o wysokim momencie w stronicu
bo ja jak widzę co specjaliści od skrzyń w pl potrafią zrobić to się wcale nie dziwię (np. patrz fb sportmile białe s4 po "serwisie" skrzyni za 5kzł-nawet olej stary...)

bov, mylisz stronic z zautomatyzowaną skrzynią tzw. półautomatem,
stronic to jakby dwa manuale w jednej obudowie z jednym drążonym wałkiem z dwoma wielotarczowymi sprzęgłami (coś jak w moto) o różnej średnicy dla biegów nieparzystych i parzystych
ztcw powyżej 600Nm (nie wiem ile wyżej) ten drążony wałek się ukręca, a tak wogóle stronic konstrukcyjnie jest obliczony na 550Nm...

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 28.paź.2016 14:46:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.cze.2009 12:23:54
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: S4B6 + RSQ5
Chyba problemem jest to, i to dla kazdej skrzyni, ze w silnikach z turbo jest nagly kop duzego momentu przy niskich obrotach i wtedy przeciazenia sa ogromne. To potrafi zabic kazda skrzynie, manual tez.
U mnie jest kompresor i bardziej liniowa charakterystyka silnika, bez tego kopa, wiec skrzynia na starcie tak mocno nie dostaje w d...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 28.paź.2016 18:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
No tak, chociaż myślałem ze znasz jakies konkrety,
W każdym 3.0tfsi jest kompresor, dopiero s4 b9 jest na turbinach

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
PostNapisane: 28.paź.2016 21:28:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.cze.2009 12:23:54
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: S4B6 + RSQ5
Dzieje sie:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: