.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 16:28:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: tryb awaryjny i błędy 00550, 18265 a6 c5 2.5 tdi v6 afb
PostNapisane: 17.lis.2016 21:07:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2016 20:22:33
Posty: 16
Auto: a6 c5 2.5 TDI V6 AFB tiptronic
Witam wszystkich bardzo serdecznie jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość i pomoc. Postaram się odisac mój problem.
A więc w aucie miałem wahania temperatury wymienilem termostat i dalej to samo więc zabralem sie za wymianę czujnika temp. okazało się że przewody od kostki ledwo się trzymały wymieniłem na nowe. Temperatura wróciła do normy. Niestety wkroczyły 2 błędy i auto nie ma siły jechać chyba że skasuje błąd 18265 w skrzyni to auto kawałek pojedzie i lipa tryb awaryjny. Dodam ze tryb był też przed wymianą ale jeździlo nie było błędy 00550. Auto jak pali zimne trochę je szarpie i obrotu skaczą i trzymają trochę wyżej jak jest ciepłe kręci dłużej. Spaliny strasznie gryzące.
Oto filmik z pracy silnika i trochę vag-a https://youtu.be/Y0dAeJtt89k
Moje pytanie brzmi czy wystarczy regulacją konta czy może pompa idzie spać?
Proszę o pomoc.

A6 C5 2.5 TDI V6 AFB tip


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tryb awaryjny i błędy 00550, 18265 a6 c5 2.5 tdi v6 afb
PostNapisane: 18.lis.2016 19:20:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
0550 - pojawia się wtedy gdy jest problem z regulacją kąta wtrysku.
Aczkolwiek z tego co nagrałeś - zawór w ogole nie przestawia nastawnika. Nawet nie można stwierdzić czy kąt wtrysku jest ustawiony wlasciwie.
Wiec albo jest to usterka elektroniczna w pompie... albo zatarty tłoczek przestawiacza.
Zanim podejmiesz decyzje o wyrwaniu pompy do sprawdzenia/naprawy - sprawdz jeszcze wtrysk sterujący - mało prawdopodobne ze jest zepsuty bo zapisywał bo się błąd o takiej usterce. Ale sprawdzić nie zaszkodzi.

Wydaje mi się ze blad skrzyni jest pochodną błędu w ECU czyli 00550... jak się pozbędziesz jego - skrzynia wroci do swiata zywych.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tryb awaryjny i błędy 00550, 18265 a6 c5 2.5 tdi v6 afb
PostNapisane: 19.lis.2016 15:44:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2016 20:22:33
Posty: 16
Auto: a6 c5 2.5 TDI V6 AFB tiptronic
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Wtrysk sterujący sprawdzałem miernikiem jego oporność wynosi 95,6 Ω z tego co wyczytałem oznacza to, że jest ok. Chyba, że nie? Wczoraj zabrałem się za ustawianie kąta w grupie 004 wskazanie przed regulacją 0,0 BTDC w trakcie regulacji parametry zmieniały się. Niestety nie mogłem ustawić kąta na ATDC. Regulując kąt w pełnym zakresie ruchu koła na max lewo lub prawo wskazanie 0,0 BTDC. Ustawiając parametr około 12-15 BTDC, parametr w okienku 4 zmieniał się auto lepiej zapalało na ciepłym silniku znikał tryb awaryjny skrzyni, brak dymienia i po pewnym czasie parametr znów zatrzymywał się na 0,0 BTDC i wskakiwał tryb awaryjny kupa białego dymu i duszące spaliny. Rano ciężki rozruch. Kąt przywrócony do stanu z przed regulacji (znaki na kołach) lepszy rozruch gryzące spaliny tryb awaryjny. Dodam, że błąd 00550 już kiedyś się pojawił ale później sam się usunął, teraz przejedzie 10m i stop gaz i powoli jedzie 00550 zagościł na stałe. Planuję wyciągnąć pompę i oddać do pompiarza, tylko chciałbym mieć jasność czy ten błąd może być jeszcze czymś spowodowany np. rozrząd.
Podaje logi i pełny skan auta:

BS
Log 004 https://zapodaj.net/e22d875d7e99e.bmp.html
Log 000 https://zapodaj.net/d61e946940c4d.bmp.html

MS
Log 004 https://zapodaj.net/b713b76b9be69.bmp.html

VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 401 AC
Component: 2.5l/4VTEDC G320AG D62
Coding: 01001
Shop #: WSC 20321
1 Fault Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-00 - Control Difference
Readiness: N/A

Address 02 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 927 156 BL
Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 9419
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 111 AH
Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D00
Coding: 00011
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 Q
Component: A6-Klimavollautomat D62
Coding: 00063
Shop #: WSC 02325
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 919 860 E
Component: C5-KOMBIINSTR. VDO D10
Coding: 01060
Shop #: WSC 00000
IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0W0761449
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D32
Coding: 04673
Shop #: WSC 02325
4 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
00955 - Key 1
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01559 - Drivers Door
59-00 - Can't Unlock
01559 - Drivers Door
61-00 - Won't De-Safe

Address 55 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 357
Component: LEUCHTWEITEREGLER D003
Coding: 00005
Shop #: WSC 02325
No fault code found.

End -------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tryb awaryjny i błędy 00550, 18265 a6 c5 2.5 tdi v6 afb
PostNapisane: 19.lis.2016 16:07:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2016 20:22:33
Posty: 16
Auto: a6 c5 2.5 TDI V6 AFB tiptronic
"zabrałem się za wymianę czujnika temp. okazało się że przewody od kostki ledwo się trzymały wymieniłem na nowe" czy istnieje możliwość, że ten cały błąd spowodowany jest np. zamianą przewodów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tryb awaryjny i błędy 00550, 18265 a6 c5 2.5 tdi v6 afb
PostNapisane: 19.lis.2016 18:26:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nie sądze. Jak się uporasz z kabelkami zrob logi statyczne.
000,001,003,004,007,013,014 i 018
oraz Statyczne Basic Settings - 000 i 004
I nagraj jeszcze raz filmik albo zrob screen shota - 004 Basic Settings jak nastawnik ustawi się na LATE.

PS
Nie chce złowrozyc ... ale pompa umiera... ale mogę się mylić.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tryb awaryjny i błędy 00550, 18265 a6 c5 2.5 tdi v6 afb
PostNapisane: 19.lis.2016 20:23:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2016 20:22:33
Posty: 16
Auto: a6 c5 2.5 TDI V6 AFB tiptronic
Niestety kable są ok styk 1 do pin 32 ecu(4b0 907 401 ac), styk 2 do niebieskiej wtyczka zegarów pin 8, styk 3 - masa, styk 4 - masa. Postaram się zrobić je jak najszybciej. Niestety też mi się tak wydaje choć chyba próbuję oszukać sam siebie bo głowa mówi tak a kieszeń krzyczy nie. Czy te BS 000 i 004 powyżej się nie nadają?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tryb awaryjny i błędy 00550, 18265 a6 c5 2.5 tdi v6 afb
PostNapisane: 20.lis.2016 21:15:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2016 20:22:33
Posty: 16
Auto: a6 c5 2.5 TDI V6 AFB tiptronic
000 https://zapodaj.net/7c1c7dd5ce994.bmp.html
001 https://zapodaj.net/b89b215a48293.bmp.html
003 https://zapodaj.net/83146d059cfdd.bmp.html
004 https://zapodaj.net/a70d75c245e88.bmp.html
007 https://zapodaj.net/dc8a63fd97319.bmp.html
013 https://zapodaj.net/b5bd3860bac08.bmp.html
014 https://zapodaj.net/2c10b3409a902.bmp.html
018 https://zapodaj.net/728156f48b483.bmp.html

BS
000 https://zapodaj.net/0a444248ff023.bmp.html
004 https://zapodaj.net/93d35aca13bdc.bmp.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tryb awaryjny i błędy 00550, 18265 a6 c5 2.5 tdi v6 afb
PostNapisane: 20.lis.2016 21:19:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
0550 - pojawia się wtedy gdy jest problem z regulacją kąta wtrysku.
Aczkolwiek z tego co nagrałeś - zawór w ogole nie przestawia nastawnika. Nawet nie można stwierdzić czy kąt wtrysku jest ustawiony wlasciwie.
Wiec albo jest to usterka elektroniczna w pompie... albo zatarty tłoczek przestawiacza.
Zanim podejmiesz decyzje o wyrwaniu pompy do sprawdzenia/naprawy - sprawdz jeszcze wtrysk sterujący - mało prawdopodobne ze jest zepsuty bo zapisywał bo się błąd o takiej usterce. Ale sprawdzić nie zaszkodzi.

Wydaje mi się ze blad skrzyni jest pochodną błędu w ECU czyli 00550... jak się pozbędziesz jego - skrzynia wroci do swiata zywych.

...względnie brak zasilania na N108 ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tryb awaryjny i błędy 00550, 18265 a6 c5 2.5 tdi v6 afb
PostNapisane: 21.lis.2016 11:04:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zgadza się.
Mozesz zweryfikowac kabelkologie do zaworka N108... ew. wyjąc go i zobaczyc stan tloczka i samego zaworu. Wazny jest tez kanał w ktorym pracuje/siedzi owy zaworek.
Problemy może stwarzać też zawór elektrohydrauliczny sterujący pracą mechanizmu regulacji kata wtrysku.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tryb awaryjny i błędy 00550, 18265 a6 c5 2.5 tdi v6 afb
PostNapisane: 24.lis.2016 04:46:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2016 20:22:33
Posty: 16
Auto: a6 c5 2.5 TDI V6 AFB tiptronic
Pompa od wtorku w regeneracji. Przez telefon koszt od 1500 do Max 2200. Na miejscu bez rozbierania cena skoczyła już nawet do 3000 a po rozebraniu dostałem telefon, naprawa na częściach regenerowanych 2100 6 miesięcy gwarancji a na oryginalnych 4500. Zabrałem pompę i w piątek wysyłam do innego gości na wymianę za 2200.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tryb awaryjny i błędy 00550, 18265 a6 c5 2.5 tdi v6 afb
PostNapisane: 12.gru.2016 12:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2016 20:22:33
Posty: 16
Auto: a6 c5 2.5 TDI V6 AFB tiptronic
Pompa zrobiona. Wczoraj wsadziłem ją do auta. Pali nie dymi po lekkiej korekcie konta silnik chodzi miękko auto jedzie nie szarpie skrzyni.
A to logi po wymianie pompy 004 https://zapodaj.net/2d1e79cf966e9.bmp.html

PS dzięki za pomoc w rozwiązaniu problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: