.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 09:59:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 05:21:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2016 19:36:23
Posty: 29
Witam
Zbliża się u mnie czas na wymianę oleju silnikowego. Narazie mam przejechane 10500 km na Valvoline VR1 Racing 10W60. na te 10k km dolałem może... z 0,1- 0,2l ? na prawdę prawie tyle co nic, silnik działa jak igła, żadnych problemów nie miałem na tym oleju. moje pytanie - czy kupować ten sam olej czy wrócić na 10W40 ? też znajomi mówią że nie ma co 60 kupować tym bardziej że jeżdżę "normalnie" - 2-3 tys obrotów , rzadko kiedy kręcę 4-5 tyś (podobno 10w60 wlał poprzedni właściciel, a przed tym był castrol magnatech 10w40 i właśnie nad nim się zastanawiam). audi a4b5 1.8 125KM 301 000 km przebiegu, 97r, lpg.
i drugie pytanie - czy na zimę wymieniać właśnei olej czy wstrzymać się do ...marca np. ?
pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 07:29:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2015 13:18:11
Posty: 218
Lokalizacja: Toruń
Auto: A3 8L, Astra GSi
Ja bym tutaj lał 5W40 jak nie bierze oleju. 10W60 faktycznie nie jest potrzebny jak go nie upalasz, więc szkoda dopłacać przy każdej wymianie. Tak więc 5W jakiegoś dobrego producenta i będzie ok.

_________________
[Było - Escort MK5 2.0, Audi S4 B5]
Aktualnie:
A3 8L prawilne 1.9 w tedeiczku
Astra GSi Rallycar
E36 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 07:42:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
castrola nie lej. W tym silniku rzeczywiście nie ma sensu lać 10w60, chyba, że planujesz uturbić ;)
Lej 5w40 , 10w40 jak już zależy Ci na tych paru złotych...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 10:30:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2016 19:36:23
Posty: 29
Też czytałem właśnie żeby do tego silnika lać 5w ale od nowości był 10w lany bo pierwszy właściciel zapisywał. Jest sens po 18 latach schodzić z 10 do 5 w? Przebieg też nie mały, trochę się boję że może rzadszy wypłukać brudy i rozszczelnić silnik .. Co myślicie? Ewentualnie jakiej marki polecacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 10:33:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
zastanów się, myślisz, że brudy uszczelniają silnik ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 11:51:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
5w50 VR1, bańka 92zł wysyłką


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 12:17:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2016 19:36:23
Posty: 29
Dobra, załóżmy że zdecydowałem się na 5w40, 50tki nie wiem czy potrzebuje nie jeżdżę ostro. Jaką markę polecicie? 2. Czy robić płukankę silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 12:22:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie trzeba robić płukanki.
Markę? Oprócz mobila i castrola to dowolną.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 12:48:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2016 19:36:23
Posty: 29
Słyszałem taką opinię żeby nie schodzić w dół tylko ewentualnie iść w górę z numeracją, do mineralnego a nie syntetyka.. To bujda?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 12:52:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oczywiście. To się w jakiś tam sposób sprawdzało w czasach dużego fiata, teraz - już dawno nie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 14:33:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2016 19:36:23
Posty: 29
Ok, dzięki. Jeszcze jedno pytanko, czy na dniach teraz kiedy są minusowe temperatury można wymieniać olej? Słyszałem żeby uniknąć bo woda dostanie się do silnika i skróci to jego żywotność


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 14:37:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a któż Ci takich bezeceństw naopowiadał :D :D :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 15:57:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Jak będzie ulewa to pod chmurką tego nie rób :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 16:49:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2016 19:36:23
Posty: 29
Mam upatrzone trzy firmy, ale z każdej są po dwa warianty bliźniaczo do siebie podobne, nie wiem na który się zdecydować (może za bardzo wczuwam :d )
podeślę te kilka opcji, powiedzcie proszę który wariant będzie najlepszy :)

Liqui Moly :
1. http://allegro.pl/liqui-moly-3864-leich ... 49131.html
2. http://allegro.pl/liqui-moly-top-tec-41 ... 53723.html
Motul :
1. http://allegro.pl/motul-8100-x-clean-c3 ... 31718.html
2. http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w4 ... 74550.html
Valvoline :
1. http://allegro.pl/olej-valvoline-maxlif ... 10323.html
2. http://allegro.pl/valvoline-synpower-5w ... 21188.html

niektóre różnią sią tymi specyfikacjami (SL,SN,CF... zwracać na to uwagę? do tej pory patrzyłem tylko na liczbe przed W i po, dopiero teraz widzę ile jest parametrów jeszcze innych)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 29.lis.2016 22:06:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
masz rację, za bardzo się wczuwasz :D :D :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 02.gru.2016 20:58:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2016 19:36:23
Posty: 29
wybór padł na Motul x-cess 8100 5W40 :D
wczoraj zalałem, zeszło dokładnie 3l, nowego oleju wlałem też 3l, poziom na bagnecie w polowie pomiędzy min-max. (ofc wymiana filtru też była).
zrobiłem poki co 50km i jeździ :D także oby wszystko było dobrze. zastanawia mnie tylko to, ze na internecie piszą że do tego silnika wchodzi 3,6l oleju, a u mnie wylało 3l. (wymiana na ciepłym silniku, nawet potem przechyliłem troche auto zeby więcej skapło)
te 600ml starego oleju nadal zostało? 10w zmiesza się z 5w ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 02.gru.2016 22:07:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nie zmiesza, będzie krążyć jeden za drugim :diabel: heh


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 02.gru.2016 22:29:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2015 13:18:11
Posty: 218
Lokalizacja: Toruń
Auto: A3 8L, Astra GSi
Sprawdź dobrze ten stan oleju. Sprawdzałeś po zalaniu nowego oleju, ale przed odpaleniem czy po? Bo zawsze w filtr trochę wciągnie...

_________________
[Było - Escort MK5 2.0, Audi S4 B5]
Aktualnie:
A3 8L prawilne 1.9 w tedeiczku
Astra GSi Rallycar
E36 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 03.gru.2016 08:46:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Lej rowno do max na miarce. Z mojego doswiadczenia wtedy silnik ciszej pracuje, a dokladniej glowica.
W 2.2 turbo jak i w v8 przy poziomie pol i mniej potrafia na zagrzanym juz delikatnie cykac zawory.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 1.8 ADR Powrót z 10W60 na 10W40?
PostNapisane: 03.gru.2016 10:02:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2016 19:36:23
Posty: 29
po wylaniu całego oleju, wymieniłem filtr i nasmarowałem uszczelkę nowym olejem. później wlałem 3 litry oleju bo stwierdziłem że resztę doleje później jak silnik rozprowadzi ten olej. sam czytałem żeby wlać jakies 3/4 całości a resztę pózniej. zostawilem auto na jakieś 5 min, potem uruchomiłem silnik na jakieś 10min na wolne obroty niech sobie pracuje. wyłączyłem, włączyłem jeszcze raz, trochę pogazowałem. wyłączyłem zostawiłem na noc i rano stan na bagnecie był tak jak pisałem - pomiędzy min a max. myslalem że wejdzie więcej niż 3l a niechcący wlałem idealną ilość od razu xd


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: