.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 23:16:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] Regeneracja zacisków, przewody hamulcowe, płyn
PostNapisane: 25.gru.2016 19:25:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5555
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Wiem że tematów było sporo ale chciał bym mieć jak najbardziej aktualne dane.

Sytuacja:

Hamulce są ok w sensie dobrze hamują jak się nagrzeją itp ale ...... lekko trzymają szczególnie z tyłu i dobija mnie temat wysokiego spalania rzędu ........ 6 L/100 km :lol: miałem już kilka A6 C4 - jest to fenomenalne auto i wiem że tdi 2.5 pali śmieszne ilości on. Muszę to dopracować aby zejśc do naprawdę niskich wartości.

Fakty:

-Nowe tarcze przód, tył ATE razem z klockami ATE - wszystko ori jeśli chodzi o firmę i rozmiar.
- jak podniosę auto to jak rzednim kołem zakręce i po pół lub całym obrocie staje - tak chyba nie powinno być
- tylne: zaciski trzymają na tak jak by połowie tarczy, ogólnie to tył mocniej trzyma i w zasadzie 4 koła dają taki opór że wiem gdzie się podziewa ten 1l/100km

Chciał bym to zrobić porządnie i nie zaglądać do tego przez kilka lat.
Znalazłem firmę DEV Car polecaną na A4 Klubie oraz częściowo na sportaudi. Omówiłem dla Pana sytuacja że chcę porządnie zregenerować hamulce czyli wypiaskować itp dają niezbędne nowe czści itp, Pan powiedział że za 4 zaciski z A6 C4 AEL bierze taki pi x oko 450 zł brutto. Zgodziłem się, po świętach wysyłam całę zaciski - przód i tył.

Następna to kwestia przewodów. Wiem że pójdą do zmiany ale jakie zakupić?

- Corteco
- ATE
- inne
- a może w stalowym oplocie ? czy tylko to ma sens ?

Ostatnia zagwozdka związana z nowym płynem hamulcowy jako wisienka na torcie

Jaki płn zakupić ?

Jak zalewać żeby nie uszkodzić pompy ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Regeneracja zacisków, przewody hamulcowe, pł
PostNapisane: 27.gru.2016 16:34:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Ja przy wymianie zalewałem płyn z ASO, nie majątek, ale pewniak. Zaciski solidnie robią w Karczewie, lub Otwocku, już nie pamiętam, można wygooglować, robią zaciski do autobusów i ciężarówek, więc się znają...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Regeneracja zacisków, przewody hamulcowe, pł
PostNapisane: 27.gru.2016 17:32:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Przy ostatniej naprawie pompy, wymianie wszystkich elastycznych przewodów zalałem dot-4 firmy textar. Mogę polecić firma znana.
Przewody w oplocie hel coś koło 400 zł jak masz kasę to zakładaj na pewnie nie zaszkodzi. Sam chciałem założyć, lecz awaria powstała nagle to brałem zwykłe, bo były na półce.
Będziesz AELem na zimowym ?

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Regeneracja zacisków, przewody hamulcowe, pł
PostNapisane: 27.gru.2016 19:26:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Układów hamulcowych w C4 było kilka. Każdy mniej lub więcej do doopy. Jaki rok samochodu?


Audi C4 w zwykłych wersjach maja śmiesznie małe tarcze hamulcowe. Tylne zaciski to już legenda, co dwa lata trzeba rozbierać, czyścić i wymieniać uszczelnienia. Wszechobecne luzy na prowadnicach zacisku hamulcowego. stojące w miejscu linki hamulca ręcznego. Często i gęsto zapieczony korektor siły hamowania (nie w każdej c4 był), często tylko jeden przewód hamulcowy idący na tył dla obu kół. Na tył był montowany na przewodzie taki dławik który ograniczał ciśnienie płynu hamulcowego na tylną os. On potrafi trzymać.


Płyn DOT 4 ATE. Pompy nie Uszkodzisz, Możesz dolewać na bieżąco uzupełniając stary płyn nowym.

Żadna filozofia.

Co do przewodów w oplocie stalowym: Chłopie, nie świruj, to nie Ferrari.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Regeneracja zacisków, przewody hamulcowe, pł
PostNapisane: 27.gru.2016 22:16:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Ferrari to komercyjna pokazówka :) C4 zasługuje na czułości!
Nie demonizuj tak układu hamulcowego w tych autach.Owszem tarcze małe, ale reszta aż tak nie zawodzi.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Regeneracja zacisków, przewody hamulcowe, pł
PostNapisane: 27.gru.2016 22:23:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Tylne zaciski są lipne, w quattro - szczególnie. A linki ręcznego "stoją" w co drugim C4.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Regeneracja zacisków, przewody hamulcowe, pł
PostNapisane: 28.gru.2016 08:51:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Klania sie zasada jak dbasz tak masz.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Regeneracja zacisków, przewody hamulcowe, pł
PostNapisane: 28.gru.2016 08:56:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5555
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Rocznik Mojego AEL'a to 1997.

Ręczny działa.
Linki nie stoją.
Chyba odpuszczę przewody w oplocie i zakupię ATE lub Corteco z uwagi na to iż nie wariuje tym autem.

Wolę robić takie rzeczy niż w nowszych autach targać silnik żeby rozrząd ogarnąć.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Regeneracja zacisków, przewody hamulcowe, pł
PostNapisane: 28.gru.2016 11:16:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Jak rocznik 97 to pewnie posiada trakcję i EDS. Przy jeździe po śliskim hamulce mają sporo roboty. To już poprawiony układ hamulcowy w porównaniu do pierwszych modeli C4.

Nie może tak być że pół obrotu koła tarcza szura o klocek, a pół obrotu nie ma oporu. Albo krzywa tarcza, albo syf pod tarczą (między tarczą a piastą) i tarcza jest krzywo ustawiona względem jarzma. Dlatego szura. Trzeba oczyścić piastę. A może łożysko któreś się kończy. Co do oporu z przodu to normalne że skrzynia biegów nie daje swobodnie kręcić kołem i stawia delikatny opór gdyż obraca się mechanizm planetarny dyfra.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: