.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 10:26:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 09:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2017 09:25:48
Posty: 6
Witam, w naszej rodzinie od 7 lat mamy Audi A8 D2 2.5TDI V6 [AFB] QUATTRO Automat. Praktycznie bezawaryjny samochód, jedynie wymiany rozrządu i innych podstaw. Jakieś kilka miesięcy temu, podczas przejażdżki silnik zaczął tracić moc, obroty falowały, a spod maski wydobywał sie dziwny dźwięk świstu/szelestu ( coś a'la kompresor ), temperatura silnika wzrosła, lecz wskazówka zatrzymała się na 70'C. Odstawiłem samochód na podwórko z wizją naprawy w przyszłości. Niestety samochód stoi do teraz nieruchomy. W międzyczasie ojciec wpadł na pomysł spuszczenia paliwa (wiem co pomyślicie i tak, mi to też nie jest w smak) . Jak się okazało odłączył nie ten wężyk co trzeba i zapowietrzył układ. Chciał próbować odpalić ją na plaka, ale odradziłem, mając na uwadze jego poprzednie podboje mechaniki.
Aktualnie miotam się z myślą przywrócenia jej na drogę, jakoż rodzice stwierdzili że jeżeli ją naprawie, będzie moja- a jest to łakomy kąsek.
Wszystko sprowadza się do pytań:
1. Lepiej naprawić aktualny silnik, czy zrobić przekładkę na 4.2 V8?
2. Czy jest w ogóle możliwy taki swap bez większych komplikacji w postaci skrzyni, półosi i innych technicznych spraw?

Czekam na Wasze odpowiedzi i dziękuje z góry :)


Ostatnio edytowano 05.sty.2017 10:17:49 przez Macveler, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 10:08:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jeśli to nie jest quattro - szkoda czasu i pieniędzy ...
Naprawić pompę i pogonić dziada...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 10:14:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2017 09:25:48
Posty: 6
A zapomniałem dodać, Quattro i automat oczywiście


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 10:22:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tak czy siak - naprawić, i pogonić :D
Kupić porządną wersję z manualem i 4.2. czyli S8, jeśli zależy na tym konkretnie modelu.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 10:25:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2017 09:25:48
Posty: 6
Czyli odradzacie przekładki na 4.2?
zmienić chciałbym, ale decyzja nie zależy ode mnie. Gdyby zależała, na podjeździe stałoby S8, tylko że w automacie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 10:34:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Etam. z tymi przebiegami, kupowanie D2 w automacie to proszenie się o wydatki.

Najlepiej będzie zrobić tak - sprzedać to jak stoi, dołożyć to, co by się wydało na remont/swapa (to drugie droższe) i kupić nowsze.
Niestety, im dalej w las tym ciemniej, w przypadku tej klasy auta i marki, niestety. Im nowsze i im droższe tym więcej problemów.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 10:37:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
Macveler napisał(a):
Witam, w naszej rodzinie od 7 lat mamy Audi A8 D2 2.5TDI V6 [AFB] QUATTRO Automat. Praktycznie bezawaryjny samochód, jedynie wymiany rozrządu i innych podstaw. Jakieś kilka miesięcy temu, podczas przejażdżki silnik zaczął tracić moc, obroty falowały, a spod maski wydobywał sie dziwny dźwięk świstu/szelestu ( coś a'la kompresor ), temperatura silnika wzrosła, lecz wskazówka zatrzymała się na 70'C. Odstawiłem samochód na podwórko z wizją naprawy w przyszłości. Niestety samochód stoi do teraz nieruchomy. W międzyczasie ojciec wpadł na pomysł spuszczenia paliwa (wiem co pomyślicie i tak, mi to też nie jest w smak) . Jak się okazało odłączył nie ten wężyk co trzeba i zapowietrzył układ. Chciał próbować odpalić ją na plaka, ale odradziłem, mając na uwadze jego poprzednie podboje mechaniki.
Aktualnie miotam się z myślą przywrócenia jej na drogę, jakoż rodzice stwierdzili że jeżeli ją naprawie, będzie moja- a jest to łakomy kąsek.
Wszystko sprowadza się do pytań:
1. Lepiej naprawić aktualny silnik, czy zrobić przekładkę na 4.2 V8?
2. Czy jest w ogóle możliwy taki swap bez większych komplikacji w postaci skrzyni, półosi i innych technicznych spraw?

Czekam na Wasze odpowiedzi i dziękuje z góry :)


Kolego nie wiesz nawet co sie w nim sypneło a już spisujesz go na straty spuszczając z niego krew, daj mu szanse korozja mu nie grozi postać sobie może.
Baskecior napisał(a):
Jeśli to nie jest quattro - szkoda czasu i pieniędzy ...
Naprawić pompę i pogonić dziada...

To A8 wychodziły w postaci kombatanta inwalidy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 10:38:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a jak najbardziej, że wychodziły, np. 2.8 AAH 174 km były inwalidami z manualem.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 10:48:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
To ci ciekawostka, myslałem że w takim pancerniku to Q wychodziło obowiązkowo :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 10:51:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2017 09:25:48
Posty: 6
Powiem tak, nie spisuje go na straty. Wiem co sie działo z samochodem i wiem jak o niego dbano. Nie miałem na to wcześniej wpływu więc stąd właśnie pomysł wymieniony wyżej. Według ideologii taty, jeżeli samochód jeździ to nie trzeba nic przy nim robić. Typowe podejście typowego polaka, niestety. Wstępna diagnoza to alternator, pompa wody, turbo zionie ducha powoli (to potwierdzone) i oring walnięty. Nie znam stanu reszty, ale obstawiam że najlepsze lata ma za sobą, zważając na opóźnienia w wymianie oleju, co jest strasznie debilne, lecz jak mówie, nie miałem na to wcześniej wpływu. Olej jest ten sam od ok 40kkm, plus czas stania 6 miesięcy. Wiadomo że nie zgnije, o to sie nie martwie. Martwię się o to co może być z resztą, po takim czasie spędzonym w jednym miejscu.

2.5 TDI V6, 3.7 V8 PB, również wychodziły z przednim napędem - tak dodam tylko :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 10:53:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Waldi1982 napisał(a):
Macveler napisał(a):
Witam, w naszej rodzinie od 7 lat mamy Audi A8 D2 2.5TDI V6 [AFB] QUATTRO Automat. Praktycznie bezawaryjny samochód, jedynie wymiany rozrządu i innych podstaw. Jakieś kilka miesięcy temu, podczas przejażdżki silnik zaczął tracić moc, obroty falowały, a spod maski wydobywał sie dziwny dźwięk świstu/szelestu ( coś a'la kompresor ), temperatura silnika wzrosła, lecz wskazówka zatrzymała się na 70'C. Odstawiłem samochód na podwórko z wizją naprawy w przyszłości. Niestety samochód stoi do teraz nieruchomy. W międzyczasie ojciec wpadł na pomysł spuszczenia paliwa (wiem co pomyślicie i tak, mi to też nie jest w smak) . Jak się okazało odłączył nie ten wężyk co trzeba i zapowietrzył układ. Chciał próbować odpalić ją na plaka, ale odradziłem, mając na uwadze jego poprzednie podboje mechaniki.
Aktualnie miotam się z myślą przywrócenia jej na drogę, jakoż rodzice stwierdzili że jeżeli ją naprawie, będzie moja- a jest to łakomy kąsek.
Wszystko sprowadza się do pytań:
1. Lepiej naprawić aktualny silnik, czy zrobić przekładkę na 4.2 V8?
2. Czy jest w ogóle możliwy taki swap bez większych komplikacji w postaci skrzyni, półosi i innych technicznych spraw?

Czekam na Wasze odpowiedzi i dziękuje z góry :)


Kolego nie wiesz nawet co sie w nim sypneło a już spisujesz go na straty spuszczając z niego krew, daj mu szanse korozja mu nie grozi postać sobie może.
Baskecior napisał(a):
Jeśli to nie jest quattro - szkoda czasu i pieniędzy ...
Naprawić pompę i pogonić dziada...

To A8 wychodziły w postaci kombatanta inwalidy?

Wiem co się sypnęło, ponieważ bolączki tego motoru są ogólnie znane a symptomy wskazują na konkretną chorobę.
A8/D2 wychodziło nawet z 3,7 inwalidą ...

Do założyciela tematu - jeśli to quattro - napraw i pojeździj. Temat pompy jest do ogarnięcia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 10:58:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2017 09:25:48
Posty: 6
Baskecior napisał(a):
Wiem co się sypnęło, ponieważ bolączki tego motoru są ogólnie znane a symptomy wskazują na konkretną chorobę.
A8/D2 wychodziło nawet z 3,7 inwalidą ...

Mówisz o konkretnej chorobie, jakieś szczegóły ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 11:01:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Macveler napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Wiem co się sypnęło, ponieważ bolączki tego motoru są ogólnie znane a symptomy wskazują na konkretną chorobę.
A8/D2 wychodziło nawet z 3,7 inwalidą ...

Mówisz o konkretnej chorobie, jakieś szczegóły ? :)

Po zapowietrzeniu pompy uwaliło tranzystor w sterowniku umieszczonym w głowiczce VP.
"Spece" biora za tę usługę 2 kPLN a ogarnięci elektronicy skasują za temat parę stówek.
Odpalisz motor i wtedy trzeba szukać dalej - pełna diagnostyka silnika i będziemy pomagać.
Nigdy w tym motorze niwe wolno wyjeździć paliwa do zera / zapowietrzyć go ... :(
Zresztą jest podwieszony watek w którym Piotruś i reszta zboków w temacie 2,5 TDI V6 wszystko pieknie opisali.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 11:23:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
Kurcze ale teoria spiskowa z jednej strony diagnoza o pompie wody,alternatorze i turbinie a z drugiej wiadomix pompa Vp44.Pewnie ktoś zaraz wyskoczy z wałkami.
Panowie tym tropem to do wieczora wymienimy pół silnika i nie starczy kasy na wymiane zardzewiałych Hebli od stania :) Podpinał chociaż ktoś pod niego vagine? Opowietrzyc układu nie idzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 11:30:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2017 09:25:48
Posty: 6
Nie było robione nic, jeszcze raz sie powtórze- nie miałem wczesniej wpływu na ten samochód i dalej nie mam teoretycznie, za miesiąc ruszam z diagnostyką profesjonalną i naprawami- trzeba zarobić żeby zrobić :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 13:00:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ostatnia rzecz jaką bym zrobił to SWAP na 4.2, żeby to było jeszcze 2.8 quattro manual to można by tam wkładać ewentualnie V8, przemyśl i przekalkuluj wszystko dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 13:21:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Leo napisał(a):
a jak najbardziej, że wychodziły, np. 2.8 AAH 174 km były inwalidami z manualem.

były również i w quattro; została mi skrzynia i most po takiej wersji

Z osiek bywały jeszcze 2.5tdi w manualu, natomiast nie spotkałem się z 2,5tdi quattro w manualu

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 05.sty.2017 23:29:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.paź.2011 19:22:33
Posty: 115
Lokalizacja: okolice Starogardu
Auto: AUDI B2 DIABLO/AUDI V8
Kolego zacznij od podstaw(podłącz komp)udowodnij Tacie,że uruchomisz "grzechotnika" jak się uda(wmiarę małym nakładem $)będziesz miał wygodny dupowóz,a kiedyś jak kasa i fantazja pozwoli kupisz coś OOOO V8 ;) wyjdziesz na tym lepiej.

_________________
Było:
Jawa,NSU,Fiat,WV,Ford,Audi Coupe 85r,Audi 200,Audi S6/C4
Jest:
Audi B2 Coupe 82r
Audi V8 92r
Audi cabrio 96r
Fiat Bis 91r
Star 12.185 05r
Kocham piękne samochody[Audi]i szybkie kobiety..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Opłacalność i możliwość SWAP'a
PostNapisane: 06.sty.2017 09:04:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Moim skromnym zdaniem, doprowadzenie tego samochodu do zadowalającego stanu jest możliwe. Problem polega na tym, że to będzie wbrew logice w sensie ekonomicznym. Do naprawy takiego auta potrzeba "wariata" który zna się na mechanice i nie liczy kasy ani swojego czasu. To musi być osoba zawzięta. Albo ktoś, kto chce coś udowodnić komuś lub samemu sobie.

Często wygląda to jak remont starego domu który taniej jest zburzyć i postawić od nowa, ale ktoś z jakichś przyczyn go naprawia (sentyment?).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: