.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 14:41:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi a4 b5 1.8 Ogromne spalanie.
PostNapisane: 12.sty.2017 18:38:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2017 18:22:03
Posty: 4
Witam wszystkich , posiadam Audi a4 b5 1.8 ARG automat . Moim problemem jest ogromne spalanie , na 20 litrach benzyny "95" robię w mieście 50 km przy spokojnej jeździe , w trasie inna bajka spali 12/100 . Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się " po czasie " że przepływka jest nie oryginalna " . Trochę mam już dość tankowania samochodu co tydzień 20 l , żeby zrobić tygodniowo 50 km łącznie na tym paliwie do sklepu i pracy ...

Bardzo wdzięczny będę za pomoc .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 b5 1.8 Ogromne spalanie.
PostNapisane: 12.sty.2017 18:42:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2017 18:22:03
Posty: 4
Zastanawiam się już po woli czy nie taniej wyjdzie mi jazda taksówką , a szkoda trochę sprzedawać auta zadbane , ładne ... Ale te spalanie ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 b5 1.8 Ogromne spalanie.
PostNapisane: 12.sty.2017 21:21:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Na kompie sprawdź jakie wartości pokazuje przepływka i czy sonda lambda żyje.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 b5 1.8 Ogromne spalanie.
PostNapisane: 13.sty.2017 13:15:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2017 13:57:33
Posty: 163
Dziwna sprawa, ale już dawno na Twoim miejscu sprawdziłbym czy sonda lambda nie padła oraz w jakiej kondycji jest przepływka, jakie wartości podaje. Od dawna występuje ten problem, czy też jest to świeżą sprawa po tych mrozach które za nami?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 b5 1.8 Ogromne spalanie.
PostNapisane: 14.sty.2017 01:15:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2017 18:22:03
Posty: 4
Samochód kupiłem w lutym , spalanie jako tako było też dość wysokie jak na ten silnik , teraz jak już temperatura dochodzi do -20 spalanie wzrosło jeszcze bardziej do góry ,
Do diagnosty jestem umówiony na środę .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 b5 1.8 Ogromne spalanie.
PostNapisane: 14.sty.2017 01:16:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2017 18:22:03
Posty: 4
Jakie mogą być koszta za nową sondę lambda oraz przepływkę , bo używanych części za bardzo nie opłaca się kupować aby powtarzać znowu ten problem .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 b5 1.8 Ogromne spalanie.
PostNapisane: 14.sty.2017 05:17:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Jak chcesz nowe to zapytaj w sklepie.
Sonda ok. 250zł, przepływomierz ok. 600zł - bosch


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 b5 1.8 Ogromne spalanie.
PostNapisane: 17.sty.2017 15:54:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2017 13:57:33
Posty: 163
Nie dziw się też, że spalanie przy -20 będzie wyższe niż wiosną czy latem, raz chodzi o nagrzanie wnętrza samochodu jak i temperaturę na zewnątrz, zanim silnik osiągnie te 90 stopni trochę minie i swoje po prostu musi spalić. tak czy inaczej udaj się na diagnostyke bo bez tego ani rusz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a4 b5 1.8 Ogromne spalanie.
PostNapisane: 24.cze.2017 10:41:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 17:51:14
Posty: 2
Lokalizacja: Stargard
Auto: A4 1.8/125KM ARG 12.1999r.
Warto dodać parę informacji bo wielu nawet całkiem niezłych mechaników wykłada się na tej jednostce napędowej. Zapytajcie mechanika co to jest "suction jet pump" (058 133 753B) i gdzie jest w tym silniku :D
Gwarantuję Wam, że niewielu będzie wiedziało o co chodzi a ten kawałek plastiku (zapchany lub z uszkodzonymi zaworkami grzybkowymi) jest często odpowiedzialny (razem zresztą z pękającym łącznikiem odmy 058 103 213 czy ogólnie nieszczelnym dolotem) za wredne i wkurzające wahania obrotów silnika aż do zgaśnięcia przy hamowaniu, wciśnięciu sprzęgła, szczególnie przy załączonej klimatyzacji na przykład, rozruch silnika niemożliwy bez wciśnięcia pedału gazu itp

Całą niżej opisaną procedurę wykonałem w lutym 2014 roku z powodu zużycia paliwa rosnącego stopniowo od 14/16l do 20-25l /100km, nie czekałem aż wzrośnie jeszcze bardziej.
Zrobiłem też logi dynamiczne - masa zasysanego powietrza, praca przepustnicy, temperatury, obroty, praca sondy (nie musiałem ale z początku jeszcze nie wiedziałem co jest grane więc dla spokoju zrobiłem kilka przejazdów testowych, również z wyłączoną sondą lambda (można to zrobić bez odpinania wtyczki - przez tester VAG, 04-ustawienia podstawowe kanał 099, sonda wyłącza się - 02 REG OFF, potem po powrocie do 08-bloki pomiarowe kanał 099 znów włącza się - 02 REG ON) ale niewiele się zmieniło. Owszem, było czuć spadek mocy ale spalanie nadal było nienormalnie wysokie.
Zestawy grup:
003 / 014 / 033
002 / 003 / 033
001 / 002 / 010

Jakie podzespoły trzeba sprawdzić? (włącznie z podłączeniem komputera lub testera VAG), wg procedur jest tak:

1. filtr powietrza
2. zawór EVAP - test elementów wykonawczych czy otwiera i zamyka, szczelność.
3. czujnik temperatury cieczy (ECT) - silnik grupa 004 k. 4
4. czujnik położenia przepustnicy (TP) - ostrożnie z rozbieraniem, nie jest konieczne, był sprawny ale w późniejszym czasie zrobiłem adaptację (wersja sterowana elektrycznie), należy ją wykonać na dobrze rozgrzanym silniku, ja jechałem z trasy 600km i wykorzystałem to do zrobienia adaptacji-ok do dzisiaj (3 lata). Jeśli zrobimy to na niby rozgrzanym ale nie aż tak dobrze to później po odpuszczeniu gazu silnik zbyt wolno schodzi z obrotów (tak anemicznie, nie od razu) - u mnie był taki efekt, po powtórnej adaptacji na dobrze rozgrzanym silniku problem ustąpił.
5. regulator ciśnienia paliwa (jeśli dysponujemy manometrem do pomiaru ciśnienia paliwa to możemy zmierzyć ciśnienie za regulatorem-ja nie miałem)
tu sprawdzałem grupy związane z dawkowaniem paliwa i sondą lambda, wartości jakie występowały u mnie:
silnik grupa 032, -8,4% 0,0% - po wymianie 0,0% 0,0%,
silnik grupa 031 0.265-0.760V
silnik grupa 033 -25% (czyli maksymalnie na minus), po wymianie (po pewnym czasie) 0,0-1,0% , napięcia 0.395-0.770V,
silnik grupa 041 2,4k ohma,
silnik grupa 107 lambda test - system OK.

6. przewody sterownika (ciężko sprawdzić wszystko ale rzucić okiem można czy nie spękane i czy wtyczka zabezpieczona, podszybie od strony kierowcy-pod osłoną)
7. przepływomierz (MAF) - u mnie 4.8-5.8 g/s przy 840 obr/min, przy wyższych obrotach nie zapisałem wartości ale musiały być ok, inaczej bym zapisał. Po wymianie w późniejszym czasie przepływomierza (oryginał, używany) wartości spadły w okolice 3 g/s.
8. czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) - silnik grupa 113 k. 4 - przy niepracującym silniku ciśnienie zewnętrzne, jak mamy dobrze skalibrowany barometr w domu, możemy porównać.
9. wtryskiwacze (jest na to procedura z naczynkiem miarowym-nie robiłem tego sprawdzenia)
10. sterownik silnika (jak można się z nim połączyć, odczytać dane to znaczy, że sprawny)
11. czujnik temperatury powietrza zasysanego w kolektorze dolotowym (IAT) - przy niepracującym silniku zbliżona do temperatury zewnętrznej, przy pracującym może być wyższa ze względu na ciepło od silnika.

W moim ARG za takie zużycie paliwa odpowiedzialny był uszkodzony regulator ciśnienia paliwa (0 280 160 575) na listwie wtryskowej, wymieniłem na nowy, oryginał Bosch. Co na to wskazywało? Ano współczynniki korekcji długoterminowej - wtrysk paliwa. Były maksymalnie na minus (-25) a nie powinny takie być. Sterownik wykrywał zbyt dużo paliwa i próbował skorygować ale bez regulatora ciśnienia nie dał rady stąd współczynniki na minusie. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Zużycie paliwa w moim egzemplarzu ARG 12.1999r bez turbiny, manual, to w mieście okolice 11,7-12,5l/100km (tylko krótkie trasy od 2-3 km typu zakupy, praca), w długiej trasie 7,2-7,5/100km, ma dobre przyspieszenie, nie muli, nie faluje, silnik naprawdę bardzo ładnie pracuje.
Ten silnik nie jest taki prosty jakby się wydawało (sam blok jest klasycznie stary jak kiedyś gdzieś czytałem ale cała reszta już nie). Przy niektórych problemach trzeba spędzić naprawdę sporo czasu na identyfikacji usterki ale za to unikniemy niepotrzebnej wymiany elementów osprzętu na chybił-trafił i związanych z tym kosztów.

10.12.2017 - dodałem kilka szczegółów
08.11.2019 - dodałem procedurę do wyłączenia sondy lambda i poprawiłem błędy

_________________
Pozdrawiam. Tomek


Ostatnio edytowano 08.lis.2019 14:11:49 przez tom247, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: