.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 21:46:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7BiTurbo do oceny
PostNapisane: 08.lut.2017 08:34:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
krisker napisał(a):
Zdaje się, że tipy w 2.7 to 5HP19. Z opinii wielu oraz z doświadczenia znajomych ta skrzynia nie jest specjalnie trwała. Lepiej jest z 5HP24, ale ta występowała z 4.2.


Dosyć gadania o znajomych itp, bazujmy na swoich doświadczeniach .

Znajomy, znajomego znajomym pogania ....... każdy jeździ inaczej, każdy inaczej podchodzi do kwestii eksploatacji, każdy ma swojego innego mechaniora lub robi sam.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7BiTurbo do oceny
PostNapisane: 08.lut.2017 09:31:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Ale po co to gdybanie - automat prędzej czy później się W i koniec tematu - o ile w MT jak się coś W to najwyżej wyje na którymś biegu, albo nie wchodzi 4, to automat przestaje jeździć i tyle - o kosztach się nie będę produkował :(
5HP19 jest słabsze niż 5HP24, ale 5HP24 współpracuje z mocniejszymi silnikami i też się W...
Jedyna znacząca różnica - to słynna panewka przez którą 5HP19 pozbywa się oleju :( - w 5HP24 tej przypadłości nie ma, reszta jest dobrana do obciążenia jakie generuje motorownia.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7BiTurbo do oceny
PostNapisane: 08.lut.2017 13:13:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Gustav napisał(a):
Dosyć gadania o znajomych itp, bazujmy na swoich doświadczeniach .


Bazuję na doświadczeniach kolegi, który w 5HP19 w olku władował już blisko 10 tys. zł i nadal nie ma pewności, czy zawsze dojedzie na miejsce... Sam też mam 5HP19 i moje odczucia są podobne - w każdej chwili się może wysrać. W moim aucie skrzynia była wymieniana na nową po 100 tys. km (jeszcze u Niemców). Auto z tego powodu zjechało lawetą.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7BiTurbo do oceny
PostNapisane: 08.lut.2017 16:49:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2016 06:15:10
Posty: 54
Lokalizacja: Szubin
Wizualnie wygląda nieźle na prawdę nieźle. Kwestia skrzyni to rzecz gustu i jak zawsze powtarzam auta nie kupujesz za kare tylko po to aby czerpać radość z jazdy i żeby służyło. Popsuć może się wszystko nawet manualna skrzynia. Sam mam takie auto i jedyne co mogę doradzić to skupienie się na stanie technicznym i bezwypadkowości. Większość ewentualnych usterek można usunąć samemu bez większego doświadczenia. Jeśli chcesz oglądać to zwróć uwagę np. na uszczelki pod pokrywami zaworów często są wycieki a ciężko to dojrzeć na pierwszy rzut oka. Wymiana dość kłopotliwa przy tym silniku. Rzucić okiem warto też na kompie co tam w świecie elektryki słychać bo tu już może być różnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7BiTurbo do oceny
PostNapisane: 09.lut.2017 07:24:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Ale ta panewka to raczej domena 2.5tdi niż benzyniakow

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7BiTurbo do oceny
PostNapisane: 10.lut.2017 06:00:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1658
Auto: BEX+ Quattro
jmm napisał(a):
Ale ta panewka to raczej domena 2.5tdi niż benzyniakow


Zagor miał na myśli skrzynię, nie silnik.

Co do tematu, warto sprawdzić stan turbosprężarek. Regeneracja ich to koszta x 2.
Masz fachmana, który zapewni Ci sprawny serwis tego motoru? Kupisz fajny egzemplarz, ale trzeba umiejętnie go obsługiwać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7BiTurbo do oceny
PostNapisane: 10.lut.2017 08:20:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
void napisał(a):
jmm napisał(a):
Ale ta panewka to raczej domena 2.5tdi niż benzyniakow


Zagor miał na myśli skrzynię, nie silnik.

Co do tematu, warto sprawdzić stan turbosprężarek. Regeneracja ich to koszta x 2.
Masz fachmana, który zapewni Ci sprawny serwis tego motoru? Kupisz fajny egzemplarz, ale trzeba umiejętnie go obsługiwać.


Przed kupnem to doysć trudny temat. To że trzyma doładowanie na "vagu" to jedna sprawa a kwestia luzów to sprawa bardziej skomplikowana - i luzów vagiem nie da się sprawdzić :peace: , można sondę zapakować przez dolot i zobaczyć stan kompresorów ale kto to da zrobić :D, co więcej jeśli ktoś pozwoli na takie sprawdzeni to nie ma szans aby później cokolwiek spuścił.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7BiTurbo do oceny
PostNapisane: 10.lut.2017 21:23:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
akurat w 2.7 nie ma co szukać po stronie zimnej nawet jak ci klucz wpadnie,
wstawiasz nowe koło kompresji i spokój. Bardziej proponowałbym odjechać wydechem i sprawdzić stan żeliwa :):

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7BiTurbo do oceny
PostNapisane: 10.lut.2017 23:31:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
szewek napisał(a):
akurat w 2.7 nie ma co szukać po stronie zimnej nawet jak ci klucz wpadnie,
wstawiasz nowe koło kompresji i spokój. Bardziej proponowałbym odjechać wydechem i sprawdzić stan żeliwa :):


a idzie w końcu w C5 2.7 wytargać turbiny bez rwania silnika? na pewno już to sprawdzałeś? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7BiTurbo do oceny
PostNapisane: 10.lut.2017 23:44:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Powiem tak, żeby to zrobić "dobrze" nie da się bez wyjmowania silnika niestety (turbiny to nie wszystko). :peace:
Co więcej taka operacja bez wyjęcia była by 3 razy droższa :D

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: