.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.gru.2024 21:30:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 08.lut.2017 16:53:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Witam piszczy mi kontrolka od oleju po przekroczeniu 2500 obr. , po odpięciu wsuwki z pojedynczego czujnika nadal piszczy powyżej 2500 obr.
po zmasowaniu jej piszczy cały cas nawet na wolnych
czy może to być wina zimnych lutów w zegarach ?
czy może ktoś wie w który to pin w zegarach ? bo ewentualnie wczepił bym się tam z masą żeby wykluczyć wiązkę , ewentualnie zastanawiam się nad pomyleniem kabelków przez kogoś w przeszłości https://goo.gl/photos/bX63ETPozK511bB79
kremowy i zielony na dużym czujniku ,zielony na małym

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 07:49:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12006
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Sprawdź lepiej stan panewek.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 08:06:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Leo napisał(a):
Sprawdź lepiej stan panewek.

raczej odpada bo to drugi silnik kupiony po remoncie z rozbitego auta zanim był włożony był sprawdzony przejechał może z 5 tyś od tamtej pory , na obydwu był ten sam problem . wiec albo mc które polutowałem wczoraj albo coś z kablami .

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 09:58:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Podstawa z czujnikami była przekładana przy zmianie silnika czy zostały stare? Kiedyś w 16V to sprawdzałem bo zakładałem licznik z A6 do 100tki jak mi "bańka" poszła ale to było z 5 lat temu, bańka daje sygnał na kontrolkę min ciśnienia i zegar a ten od doły jest odpowiedzialny za mierzenie ciśnienia powyżej chyba właśnie 2500obr, czujniki mają wybite na metalowej części te ciśnienia i np w 100tce i A6/C4 te czujniki są inne przez co przy zmianie zegarów musiałem je podmienić bo miałem to co Ty, z góry uprzedzam silnik ma ciśnienie, przejechał od tego czasu kilka lat :D

EDIT:

Sprawdziłem na szybko w ETCE:

16V

100/C4 056919081E 1,8bar
A6/C4 068919081 1,4 bar
80/B3 056919081 1,8 bar

ja bym najpierw zmienił czujnik jeszcze, jakiś zamiennik z EPSu pewnie z 20zł będzie kosztował, tylko go wkręcaj z czuciem bo tam miękko :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 10:11:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jakie cisnienie pokazuje na dodatkowym zegarze powyzej 2000obr? Jesli wiecej niz 2bar, to masz tylko problem elektryczny.

Jeden kabelek to kontrola niskuego cisnienia, drugi wysokiego a trzeci to do wychyłu na dodatkowych zegarach.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 10:18:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Lukasik napisał(a):
Jakie cisnienie pokazuje na dodatkowym zegarze powyzej 2000obr? Jesli wiecej niz 2bar, to masz tylko problem elektryczny.

Jeden kabelek to kontrola niskuego cisnienia, drugi wysokiego a trzeci to do wychyłu na dodatkowych zegarach.


Ale zegar i kontrolka niskiego bierze sygnał z bańki nie ma to tutaj znaczenia, chyba, że ktoś kable pozamieniał, ten od dołu biały jest od wysokiego ciśnienie

jednak w ETCE dla 80 tez pokazuje dwa rodzaje czujników

056919081 1,8bar
068919081D 1,4bar


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 10:27:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
http://www.diakom.ru/CAR/Audi/1989/80/W ... /fig06.pdf

http://www.diakom.ru/CAR/Audi/1989/80/W ... /fig08.pdf

Chyba w b3 jest oddzielny moduł od kontroli cisnienia. W nowszych jest juz wbudowany w zegary.

Sprawdzic czy z czujnikow wychodza i dochodza do modulu odpowiednie sygnaly. Jesli tak to sprawdzic sam modul, moze jakies zimne luty. No i polaczenie modulu z zegarami.

Tutaj opis z audi c3 http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... l#oilpress pewnie to samo

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 10:40:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
no to kiepsko :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 10:53:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
To zdanie jest wazne

The small white single wire 1.8 bar oil pressure warning sensor should connect the terminal to ground when the oil pressure is above 1.8 bar, i.e. when the engine is running over 2000 RPM

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 16:18:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
czarna wsuwka na dużym czujniku zielono niebieski kabel odpowiada za ciśnienie na zegarze po odpięciu zegar pokazuje maksymalne wychylenie ,
niebieski kabelek z małego czujnika zamieniłem z kremowym z dużego ( musiałem go przedłużyć bo za nic tam nie sięgał ) to samo piszczy ale po zwarciu kremowego do masy kontrolka od oleju się nie świeci na wyższych obrotach ,
wniosek chyba taki ,że kable były zamienione plus mam uwalony ten mały czujnik który
ma czarną obudowę ,
wynik walki dzisiaj
-naprawiona manetka świateł
-wiem co jest zrypane z kontrolką
-doszła kolejna robota na koniec linka od maski odmówiła posłuszeństwa mam nadzieję ,że tylko spadła z dżwigni
było kilka rodzajów tych czujników jak mniemam muszę zakupić dający zwarcie do masy przy przy wzroście ciśnienia i teraz kwestia czy ten czujnik to 1.8 bara ?

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 17:58:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
chyba za dużo namieszałeś teraz, już samo to, że kabla nie starczyło mówi, że nie mogły być zamienione, jak wypiąłeś z bańki ten drugi kabelek to się kontrolka świeciła?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 19:25:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
hubos21 napisał(a):
chyba za dużo namieszałeś teraz, już samo to, że kabla nie starczyło mówi, że nie mogły być zamienione, jak wypiąłeś z bańki ten drugi kabelek to się kontrolka świeciła?

szczerze nie wiem ale ta wiązka to oryginalnym oplotem raczej nie jest okręcona , na razie wymienię czujnik koszt niewielki i jeszcze raz sprawdzę , najpewniej to by było zerknąć u kogoś jak to jest popodpinane ,
z reszta nie wiem czemu się czepiłem tej roboty jak i tak auto stoi a ten silnik wyleci i wstawi się 1.8 t

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 20:00:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Wypiałeś z bańki jeden to zegar poszedł na maxa i tak powinno być a jak drugi byś wypiał to się powinna zapalić a jak dotkniesz do masy to powinna zgadnąć, od zegara jak byś dotknął do masy to by poszła na 0, sprawdź jeszcze może akurat są zamienione ale z drugiej strony jakbyś miał zamienione to na wolnych by się zapalała bo 16v 1,8bar na rozgrzanym raczej nie będzie miał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 20:38:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Bóg wie jeden co tam było robione , 3 dodatkowe zegary były dokładane przez poprzedniego właściciela , za licznikiem też pałęta się kilka kabelków ekstra , po zamianie wsuwek nadal piszczy tylko na większych obrotach jak zdejmę tą zamienioną i zmasuje nic nie piszczy na wolnych i nic na wysokich , o ile się nie mylę
niebieski kabelek który był na zdjęciu na małym czujniku na początku po zmasowaniu go piszczał już na wolnych obrotach

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 09.lut.2017 23:35:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
tylko dalej nie wiesz, który jest, który :D do bańki musi być podłączony ten od zegara i ten od niskiego ciśnienia czyli ten, który jak odepniesz zapali się kontrolka na wolnych po zmasowaniu zgaśnie, 3 co zostanie idzie do czujnika pojedynczego, co ciekawe ostatnio jak składałem u siebie silnik i odpaliłem na chwilę bez alternatora to świeciła się kontrolka od ładowania i mrugała od oleju :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 11.lut.2017 19:01:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
gra gitara , były pozamieniane wsuwki i czujnik pojedynczy 1.4 bar rozwierał a powinien zwierać , przy okazji wymieniłem duży czujnik 6 bar na czujnik 5 bar ,
w szoku jestem pomierzyłem miernikiem przy okazji i wychodzi na to ,że auto miało maleńką przygodę lewym tylnym rożkiem i przedni lewy błotnik był wymieniany ale to widać gołym okiem czyli realnie jest sens ratować auto .

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 11.lut.2017 19:07:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
tam oznaczenia były 0,5 i 0,6 bar na tych czujnikach, dobrze, że działa bo to chyba najważniejsza kontrolka :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 11.lut.2017 22:19:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
mam wkręcony czujnik temp. oleju w głowicę odczyt na zegarze to 130 jak się auto dobrze rozgrzeje gdzie on powinien być wkręcony oryginalnie

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 11.lut.2017 22:39:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
U mnie oryginalnie jest w podstawie filtra z góry obok czujnika ciśnienia, Ty masz głowe z KRa to w głowicy też masz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 b3] 2.0 16v kontrolka cisnienia oleju wysokie obroty
PostNapisane: 11.lut.2017 23:36:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
ja jak widać mam dwa ciśnieniowe w podstawie filtra i więcej otworów tam nie mam , zastanawiam się czy dało by radę wkręcić ten mały 1,4 bara w głowicę a ten od temperatury właśnie w podstawę

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: