.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 14:38:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 25.lut.2017 10:46:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Yez ma racje. W trybie open roznice obrotow moga siegac 1100, zalacza sie tryb regulacyjny pezy mniej niz 800 roznicy i probuje wyrownac cisnieniem obroty az do zerowej roznicy. Wowczas jezeli warunki pozwalacja robi closed i spina konwerter. W normalnej jezdzie po miescie zawsze bedzie w okolicach 500-1000rpm uslizgu i to jest prawidlowe. Kiedys to wnikliwie analozowalem podpierajac sie elsawin. Moge w poniedzialek przytoczyc pelna procedure diagnostyczna z widelkami parametrow.
Start z jedynki w tipie to roznica nawet prawie 2000rpm dopiero po starcie cisnienie z pompy jest na tyle duze ze potrafi zacisnac lopatki konwertera w oleju.
Jak dobrze rozumiem czestotliwosc drgan nie ma nic wspolnego z predkoscia a zalezne jest od predkosci obrotowej silnika?
Patrzac na filmik to bym szykal w napedach...do doglebnej analizy zarowno wszystkie przeguby, podpory, poduszki silnika i skrzyni oraz zawieszenie tylnego dyfra jak i luzy w zawieszeniu. Inne naprezenia powstaja jak masz noge na gazie a inne jak auto hamuje skrzynia bo tak robi to tip. Nowe dsg maja funkcje zeglowania... tobie zawsze tip hamuje po odjeciu gazu.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 25.lut.2017 21:01:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
Panowie! Ogłaszam rozwiązanie problemu. Przynajmniej tak mi się wydaje ;) Dziś cały dzień spędziłem w garażu misternie demontując połowę rzeczy pod maską tj instalację lpg, puszkę dolotu, przepływkę, wszystkie plastiki, rusztowanie pod plastiki itd - w celu wymiany cewek. Nie chciałem się bawić w szukanie cewki która mogłaby nawalać także z WIELKĄ pomocą pana handlarza z Zakopanego wszedłem w posiadanie kompletu używanych cewek zdemontowanych z auta ze szwajcarii z przebiegiem ponoć niewielkim. Także dziś wpadł cały komplet cewek hitachi, optycznie bardzo ładnych. No i po przejechaniu się i rozgrzaniu silnika.. Mogę depnąć nawet do deski przy 1000rpm na piątce i ani się nie zająknie tylko przyspiesza ładnie :D Praca na jałowym lub pod obciążeniem na D na postoju również uległa poprawie. Trzeba by chyba się zabawić w stawianie monety bo silnik sprawia wrażenie że ani drgnie :)

Dla mniej wczytanych: Problem wibracji przypominających start promu kosmicznego spowodowany był przez cewki zapłonowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 25.lut.2017 21:20:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
A widzisz....a cewki wykluczales ;)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 25.lut.2017 21:36:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2017 08:38:22
Posty: 42
Lokalizacja: pabianice
Auto: a6c5
i komp nie pokazał wypadania zapłonów ???
przeciez to nie możliwe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 25.lut.2017 22:25:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
Nie wykluczałem cewek, byly jednym z głównych podejrzanych. Ale regularnosc i skala wibracji powodowały że praktycznie nikt nie spodziewalby sie ze to cewki. Mechanicy mowili mi ze chocbym 4 cewki odlaczyl to nie powinno az tak telepac :D co do kompa to tak jak pisalem, moj komp nie ma detekcji missfire. Nie laptop, a jednostka sterujaca silnikiem zeby byla jasnosc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 26.lut.2017 20:34:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Patrząc na kolejność zapłonów w tym V8 co masz to wystarczyła cewa na 1 i 2 cylindrze by zatrząsnąć budą :) Mogłeś kupić cewki z FSI z np. S6C6 albo z R8 - są dość tanie i wsadzić je na podstawki z Touarega które w ASO są po 9 PLN :P Gwarantuję wieeele lepsze zbieranie z dołu.
Missy można było "wywróżyć" z analizy lambdy i kątów zapłonu - no ale to by trzeba z godzinkę z VAGiem w aucie.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: