.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 03:32:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.8T] Dźwięk grzechotki.
PostNapisane: 09.mar.2017 11:47:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Co prawda nie w mojej audiczce, ale w Passacie B5 - silniki bardzo bliźniacze z serii 1.8T

Mam taki objaw, że rozpędzam silnik ok 3 tyś na biegu i puszczam gaz - słyszę wtedy grzechotkę coś jak przerzutki w rowerze - miał ktoś coś takiego?
Ewidentnie to coś w silniku - klapa WG w turbinie? urwany kat? nie wiem... Czy ktoś miał taki problem? Szczerze przyznam, że jest denerwujący i nie wiem czy się martwić :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8T] Dźwięk grzechotki.
PostNapisane: 09.mar.2017 12:14:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Duże prawdopodobieństwo, że to nit na klapce WG się obluzowal i ona grzechocze.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8T] Dźwięk grzechotki.
PostNapisane: 09.mar.2017 12:16:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Głos "Źrebak" czyli problem z zaworem DV.

https://forum.vw-passat.pl/threads/8234 ... UIDE-v-0-3

DV
Diverter valve, zawór rozszczelniający dolot w momencie zamknięcia przepustnicy (zdjęcia nogi z gazu). Zawór ten jest elementem stosowanym w samochodach turbodoładowanych z przepustnicą - w chwili zdjęcia nogi z gazu (zamknięcie przepustnicy) w dolocie znajduje się spora ilość sprężonego powietrza, z którym trzeba coś zrobić, żeby po odbiciu się od przepustnicy powietrze to nie "wróciło" do turbiny powodując jej gwałtowne wyhamowanie. W tym celu stosuje się sterowane podciśnieniowo (lub elektromagnetycznie jak w przypadku silników TFSI) zawory upuszczające nadmiar zgromadzonego powietrza do atmosfery lub do dolotu przed turbinę. W silnikach 1.8T stosuje się zawory drugiego typu. Plastikowy, okrągły, zlokalizowany w dolnej części przedniej (od strony pasażera) samochodu zawór połączony jest jedną stroną z rurą łączącą wyjście turbiny ze stalową rurą przebiegającą wzdłuż przedniej części samochodu. Wyjście zaworu DV prowadzi do rury łączącej puszkę filtra z turbiną (tzw. TIP - turbo inlet pipe).
Sterowanie zaworu DV odbywa się podciśnieniowo, tzn. cienki przewód gumowy łączy krócieć sterujący zaworu DV z kolektorem sterującym (warto zauważyć, że przewód ten nie jest połączony bezpośrednio z kolektorem, a pośrednio - przez kolejny zawór wykonawczy - N249, zlokalizowany bezpośrednio pod kolektorem ssącym).
Uszkodzenie zaworu DV może przebiegać na dwa sposoby:
1. podczas zmiany biegów słychać charakterystyczny, zanikający dźwięk powietrza odbijającego się od łopatek turbiny w chwili, gdy jest "zapieczony" (cały czas zamknięty) lub w sytuacji, gdy przewody zasilające są zagięte/przetarte/zatkane. Po zmianie biegu przy pełnym doładowaniu można zaobserwować wzrost doładowania, ale i tak czujne ucho kierowcy będzie w stanie wychwycić zmianę w dźwięku dochodzącego spod maski (charakterystyczny odgłos, nazywany potocznie "źrebakiem"). Jazda z zamkniętym zaworem DV nie pozostaje bez wpływu na żywot turbiny.
2. zawór DV pozostaje otwarty na stałe - turbina pompuje w układzie otwartym, układ regulacji nie reaguje ze względu na to, że nie jest osiągnięta wartość zadana doładowania. Na szczęście sterownik jest w stanie wykryć takie zjawisko i odpowiednio szybko zaalarmować nas lampką check engine. Przeważnie temu typu uszkodzeniom towarzyszy błąd [ame="http://www.google.pl/search?client=opera&rls=en&q=17705+site:vw-passat.pl&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8"]17705/P1297/004759[/ame] - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!).
Uwaga: zawór DV jest elementem bezpośrednio wpływającym na trwałość turbiny. W aucie 5 letnim z "normalnym" przebiegiem zawór ten będzie na 99% niesprawny i należy go wymienić przed przystąpieniem do dalszej diagnostyki!
Uszkodzenie zaworu DV może wpływać na zachowanie biegu jałowego jak i na "spadek" mocy.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8T] Dźwięk grzechotki.
PostNapisane: 09.mar.2017 13:22:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
to nie źrebak tylko grzechotka po puszczeniu pedału gazu, jak w przerzutkach na rowerze jak jedziesz bez pedałowania.... Najbardziej przypomina to właśnie ten odgłos :)

emge napisał(a):
Duże prawdopodobieństwo, że to nit na klapce WG się obluzowal i ona grzechocze.


no właśnie też obstawiam klapkę WG - tylko jak tam się dostać? :galy:

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8T] Dźwięk grzechotki.
PostNapisane: 09.mar.2017 18:09:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Da się tam dostać od strony wydechu. 4 śruby od gorącej strony i wydech można odsunac, do tego jak turbo odkrecisz i przesuniesz będzie jeszcze lepiej.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8T] Dźwięk grzechotki.
PostNapisane: 09.mar.2017 21:27:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
Wiesz co to? Łancuszek na napinaczu między wałkami... ;) tak stawiam

Od razu odpuść sobie chinskie napinacze i bierz z aso w komplecie z łancuszkiem. Zaś koszta.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8T] Dźwięk grzechotki.
PostNapisane: 09.mar.2017 22:01:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Łańcuszek też może być ale to mocowanie WG było felerne i warto tam najpierw zajrzeć.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8T] Dźwięk grzechotki.
PostNapisane: 09.mar.2017 22:58:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
jeśli to ten napinacz łańcucha rozrządu to czy tak mogę jeździć czy coś popsuję?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8T] Dźwięk grzechotki.
PostNapisane: 09.mar.2017 23:08:07 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Na jałowym też słychać, czy tylko przy zejściu z obrotów :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8T] Dźwięk grzechotki.
PostNapisane: 09.mar.2017 23:48:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
przy zejściu z obrotów, na jałowym cisza

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8T] Dźwięk grzechotki.
PostNapisane: 10.mar.2017 00:09:01 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Napinacz wg mnie nie jest winien. Bardziej byś go słyszał na jałowym. Byłoby to regularne, miarowe "jargolenie", na jałowym i przy rozruchu zimnego silnika.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8T] Dźwięk grzechotki.
PostNapisane: 11.mar.2017 22:48:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2017 20:28:40
Posty: 4
Lokalizacja: Łomża
Auto: Audi A4 B6
https://www.youtube.com/watch?v=-AYmaMM49WA

Witam ja mam problem ze swoja B6 1.9tdi na luzie i cieplym silniku dochodza takie dzwieki jak na filmiku :/ gdzie szukac przyczyny chce sam naprawic jak sie nie da to mechanik pozdrawiam i dziekuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: