.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 14:53:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI A6 2.0T FSI 2005 Jak sprawuje sie ten silnik?
PostNapisane: 02.mar.2009 19:20:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
Chcialbym zapytac posiadaczy AUDI A6 2.0T FSI jak sprawuje sie ten silnik jakie ma wady i zalety jak wy oceniacie ten silnik na co zwrocic uwage przy zakupie czy moze bylby lepszy 2.4 silnik jest 6-cio cylindrowy napewno prace ma lepsza niz 2.0T FSI tez rozwazam silnik 2.7 TDI jakie macie opinie posiadajac moze samochod z jednym z wymienionych silnikow?

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 20:14:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Witaj Sebastian wybor pomiedzy dieslem a pb to temat rzeka, to Ty juz musisz sam podjac decyzje silnik 2.0 TFSI ma bardzo wysoka kulture pracy jesli piszesz o tym motorze jak i 2.4 V6 TO rocznikowo okresl sie bardziej sprecyzowanie. Ja polecam 2.0 TFSI, 2,7 V6 TDi takze, jest jedno duze ale, ile robisz km/rocznie.

2.4, 2.6, 2.8 - mistrzostwo, tylko budy C5, a Ty chyba szukasz czegos z C6.

wiem u zrodla, ze motorek 2.0TFSI jest mniej awaryjny niz 2.0 TDi, reszta chlopakow Ci odpowie jesli bardziej sprecyzujesz koszta przeloty ect...

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 21:40:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
grejf napisał(a):
Witaj Sebastian wybor pomiedzy dieslem a pb to temat rzeka, to Ty juz musisz sam podjac decyzje silnik 2.0 TFSI ma bardzo wysoka kulture pracy jesli piszesz o tym motorze jak i 2.4 V6 TO rocznikowo okresl sie bardziej sprecyzowanie. Ja polecam 2.0 TFSI, 2,7 V6 TDi takze, jest jedno duze ale, ile robisz km/rocznie.

2.4, 2.6, 2.8 - mistrzostwo, tylko budy C5, a Ty chyba szukasz czegos z C6.

wiem u zrodla, ze motorek 2.0TFSI jest mniej awaryjny niz 2.0 TDi, reszta chlopakow Ci odpowie jesli bardziej sprecyzujesz koszta przeloty ect...

pozdrawiam.
Dzieki za szybka podpowiedz chodzi mi o roczniki powyzej 2004 teraz mam maly dylemat posiadam 1.9 tdi C5 2002r i jestem zadowolony troszke ma malo mocy ale jak wejdzie na obroty jest calkiem calkiem i jest to auto dosc ekonomiczne i wygodne ale chcialbym cos z mocniejszym silnikiem no i w nowszej wersji nawet ogladalem 3.0 TDI ale wystepuje tylko w automacie a jak wiemy automaty sa dosc awaryjne. Glownie chodzi mi jakie jest spalanie ,jakie ma zawieszenie , na co zwrocic uwage przy zakupie 2.0 T FSI moze ktos wie jakie ma wady i zalety . Czy silnik 2.7 TDI to PD silnik czy inny? Kilometrow rocznie robie okolo 22 000

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 23:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2007 15:48:58
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Co do 2.0 TFSI czy 2.4 V6 to słyszałem od pracownika audi, że ten pierwszy jest bardziej dynamiczny i raczej spala mniej paliwa.

Odnośnie silników TDI to 2.7 i 3.0 są CR a 2.0 PD (do faceliftingu)

Wg mnie nie ma sensu kupować 2.7 jeżeli można 3.0 TDI :peace: (spalanie podobne od 6.7 do 13.7 - tyle pali ojca 3.0 Tip (w warszawskim ruchu średnio ok 11))

Nie wiem skąd wiesz, że automaty są "dość awaryjne". Ja nie słyszałem o problemach z nimi (Tip 6b). Wiem, że można nawet zwiększyć moc z 224 do ok 270 KM i nie ma problemów ze skrzynią.

Ja mogę napisać o A6 3.0 TDI quattro Tiptronic (2004 138kkm).
Spalanie jak wyżej, komfort zarówno fotele jak i zawieszenie super komfortowe, nie straszne mu krawężniki czy "garby spowalniające"(tylko koła 17" zima i 18" lato troche tłuką :/), skrzynia genialna, dynamika "wystarczająca" :peace:
acha, fotele i zawieszenie są sportowe (seryjnie, ale nie S-line)

Pozdro
matitam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 23:10:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
matitam napisał(a):
Co do 2.0 TFSI czy 2.4 V6 to słyszałem od pracownika audi, że ten pierwszy jest bardziej dynamiczny i raczej spala mniej paliwa.

Odnośnie silników TDI to 2.7 i 3.0 są CR a 2.0 PD (do faceliftingu)

Wg mnie nie ma sensu kupować 2.7 jeżeli można 3.0 TDI :peace: (spalanie podobne od 6.7 do 13.7 - tyle pali ojca 3.0 Tip (w warszawskim ruchu średnio ok 11))

Nie wiem skąd wiesz, że automaty są "dość awaryjne". Ja nie słyszałem o problemach z nimi (Tip 6b). Wiem, że można nawet zwiększyć moc z 224 do ok 270 KM i nie ma problemów ze skrzynią.

Ja mogę napisać o A6 3.0 TDI quattro Tiptronic (2004 138kkm).
Spalanie jak wyżej, komfort zarówno fotele jak i zawieszenie super komfortowe, nie straszne mu krawężniki czy "garby spowalniające"(tylko koła 17" zima i 18" lato troche tłuką :/), skrzynia genialna, dynamika "wystarczająca" :peace:
acha, fotele i zawieszenie są sportowe (seryjnie, ale nie S-line)

Pozdro
matitam
dzieki za porade :peace: co do automatow nigdy nie mialem przekonania ale takze koszta naprawy sa o wiele drozsze niz manuala pilnowanie przegladow i koszta utrzymania no ale cos za cos jak cie stac na konia to i na bat !

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 23:43:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2007 15:48:58
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
My z Ojcem preferujemy automaty ze względu na jazdę w ruchu miejskim o dużym natężeniu - wygoda :peace:

Z tymi wymianami to jest jakoś dziwnie, bo ponoć w tej skrzyni oleju się nie wymienia... (ale jeszcze muszę ten temat obczaić...) ASO podobno zalecają tylko sprawdzenie stanu i ewentualną dolewkę przy 250kkm...

A co do manualnych to coś kiedyś czytałem, że 3.0 TDI z manualem (w A4) strasznie szybko niszczy dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło... też drogie w naprawie :jezor:

SEBASTIANLONDON napisał(a):
no ale cos za cos jak cie stac na konia to i na bat !

Dokładnie tak jak piszesz, co by się nie zepsuło w A6 C6 to będzie drogie w naprawie i trzeba z tym żyć :jezor:

Pozdro
matitam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 11:39:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
2,0 TFSI jak robisz 22tkm, są b,przyjemne i bezproblemowe. 2,7 TDi nie PD glowna pompa wtryskowa Common Rail, ktora jest tak o dwa nieba mniej wydolna i wytwarza mniejsze cisnienia niz w 3,0 TDi... zywotnosc wiadome jednej i drugiej moze sie szybko skonczyc od "zuru" ON zatankowanego na stacji X, ale moim zdaniem mniej wysilony silnik 2.7 TDi z wysoką kultura pracy jest bardzo Ok spalanie ok 9L, a 2.0 TFSi ok 9-10,3 L (srednio) za to tańsze przeglady lzejszy przód od ON.

Jezeli chodzi o sprzeglo to w 2,7 bedzie one w manualu najżywotniejsze, 3.0 ma ok 500Nm max momentu wiec strzaly ze swiatel potrafia zmęczyć dwumas i sprzeglo lecz sprzeglo i dwumas jest zdecydowanie tanszy niz awarja multitronika, a akurat Twoj rocznik ktorym sie interesujesz nie jest zaopatrzony bez "wad" jako aftomat ;)

Proponuje Ci 2.0 TFSI manual, jak sie przesiadziesz z AWX'a naprawdę super silniczek, ma buta i wysoką kulture pracy nie duzo jara naprawdę (bardzo podatny na tuning chip) lecz uwierz mi 200PS jest czym jechac. Jezeli bedziesz lał uszlachetniacz na wtrysk bezp. i Pb motor bedzie chodzil jak zegarek + przykazanie silnikow Turbo, zresztą masz jezdziles to wiesz.

2.7 bym Ci polecal jak byś latał od 50tkm w gore/rok.

pozdr.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 20:27:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
grejf napisał(a):
2,0 TFSI jak robisz 22tkm, są b,przyjemne i bezproblemowe. 2,7 TDi nie PD glowna pompa wtryskowa Common Rail, ktora jest tak o dwa nieba mniej wydolna i wytwarza mniejsze cisnienia niz w 3,0 TDi... zywotnosc wiadome jednej i drugiej moze sie szybko skonczyc od "zuru" ON zatankowanego na stacji X, ale moim zdaniem mniej wysilony silnik 2.7 TDi z wysoką kultura pracy jest bardzo Ok spalanie ok 9L, a 2.0 TFSi ok 9-10,3 L (srednio) za to tańsze przeglady lzejszy przód od ON.

Jezeli chodzi o sprzeglo to w 2,7 bedzie one w manualu najżywotniejsze, 3.0 ma ok 500Nm max momentu wiec strzaly ze swiatel potrafia zmęczyć dwumas i sprzeglo lecz sprzeglo i dwumas jest zdecydowanie tanszy niz awarja multitronika, a akurat Twoj rocznik ktorym sie interesujesz nie jest zaopatrzony bez "wad" jako aftomat ;)

Proponuje Ci 2.0 TFSI manual, jak sie przesiadziesz z AWX'a naprawdę super silniczek, ma buta i wysoką kulture pracy nie duzo jara naprawdę (bardzo podatny na tuning chip) lecz uwierz mi 200PS jest czym jechac. Jezeli bedziesz lał uszlachetniacz na wtrysk bezp. i Pb motor bedzie chodzil jak zegarek + przykazanie silnikow Turbo, zresztą masz jezdziles to wiesz.

2.7 bym Ci polecal jak byś latał od 50tkm w gore/rok.

pozdr.
dzieki GREJF za porade mieszkam w Londynie i tu samochody sa tansze niz u nas i jak narazie moge sobie na nie pozwolic zastanawialem sie nad BMW i MERCEM ale jakos pokochalem AUDI i chyba nie zmienie dlugo tej marki jak widac na forum nie sa to samochody bezawaryjne ale niema takiego samochodu co by sie nie psul :peace:

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 22:11:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
grejf napisał(a):
uwierz mi 200PS jest czym jechac.


Ale w C6 w serii szedł chyba 170PS?

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 10:53:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
Arek napisał(a):
grejf napisał(a):
uwierz mi 200PS jest czym jechac.


Ale w C6 w serii szedł chyba 170PS?

tak
w C6 2.0 TFSi miało 170
2.4 miało 177
potem 3.2 miało już 255 koni


co do automatu to multitronik jest mocno awaryjny , niezależnie od rocznika.

Generalnie kupujesz 2.0 TFSI ładujesz softa na te 200 ps by to się jakoś odpychało i śmigasz

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 19:46:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A u mnie jeśli chodzi o dźwięk to 1.8T ładniej słychać niż 2.0TFSI.
Chociaż 2.0TFSI zap....la aż miło.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 2.0T FSI 2005 Jak sprawuje sie ten silnik?
PostNapisane: 16.mar.2017 02:07:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
jak wyglada koledzy awaryjnosc 2.0 tfsi ? na co sie na stawaic ? jak to wyglada z rozrzadem czy kolektorem ssacym ? mysle nad gazem w 2.0 tfsi podobno to bangla


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: