.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 23:29:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 2,5 TDi Allroad] Wibracje przy 120km/h
PostNapisane: 18.kwi.2017 09:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2017 11:49:06
Posty: 18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Allroad C5 2.5TDi
Witam. Od wielu tygodni zmagam się z problemem drgań (takich jak przy złym wyważeniu kół) przy prędkości około 120-130km/h. Nadmienię, że chodzi o allroada C5 2.5TDI automat. W samochodzie były bardzo stare opony zimowe oraz dystanse 15mm. Po założeniu nowych opon letnich i stwierdzeniu, że dystanse mają niezbyt równe powierzchnie styku z piastą, wibracje nie ustąpiły. Co ciekawe, nie występują one zawsze. Z dotychczasowych obserwacji wynika, że wibracje są znacznie miej wyczuwalne po przejechaniu kilku kilometrów, czyli rozgrzaniu wszelkich olejów. W zależności od tego czy auto miało stare opony, czy nowe, czy z dystansami, czy bez, wibracje były "inne" za każdym razem. Raz czuć je było wyłącznie na tylnej osi, a innym razem na kierownicy. Czesem przy 110km/h, czasem przy 150km/h. Samochód ma obecnie zdjęte dystanse (sądziłem, że to może być przyczyna), świeżo wyważone koła, świeżo ustawioną geometrię, a wibracje występują nadal, ale na kierownicy i przy 120-130km/h. Zastanawiam się co może mieć wpływ na takie wibracje. Jakiś luz w przegubach, na wale? Ręce mi powoli opadają. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje przy 120km/h allroad
PostNapisane: 18.kwi.2017 10:40:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2017 13:57:33
Posty: 163
Jeżeli zbieżność i geometria kół jest prawidłowo ustawiona, to przyczyny należy szukać gdzieś indziej, mianowicie w zawieszenie gdzie mogą występować luzy na wahaczach i stąd wibracje lub same drążki kierownicze są do wymiany, ich zużycie często objawia się wspomnianymi drganiami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje przy 120km/h allroad
PostNapisane: 18.kwi.2017 15:07:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2017 11:49:06
Posty: 18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Allroad C5 2.5TDi
Dziękuję za szybką podpowiedź. Szczerze powiedziawszy, te wibracje były już na zimowych oponach, a w między czasie auto było na przeglądzie i żadnych luzów nie stwierdzono. A ponadto, tak jak napisałem, po rozgrzaniu tego nie ma lub jest znacznie mniejsze. Np przed chwilą jechałem trasą 160km/h i żadnych wibracji nie było. Zauważyłem natomiast, że zaraz po ruszeniu, przy niewielkiej prędkości, po zdjęciu nogi z gazu wyczuwalne były wibracje dochodzące z układu napędowego (raczej nie z samych kół). Stąd moje podejrzenia padły na jakiś luz w przegubach. Ale czy to mogłoby dawać takie objawy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje przy 120km/h allroad
PostNapisane: 09.cze.2017 09:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2017 11:49:06
Posty: 18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Allroad C5 2.5TDi
Widzę, że nikt nie jest wstanie pomóc. W takim razie napiszę, że problem, pomimo wymiany obu wewnętrznych przegubów nadal istnieje. Ponadto wymienione zostały gumy na wahaczach. Brak mi już koncepcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje przy 120km/h allroad
PostNapisane: 09.cze.2017 11:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
PITQ napisał(a):
Widzę, że nikt nie jest wstanie pomóc. W takim razie napiszę, że problem, pomimo wymiany obu wewnętrznych przegubów nadal istnieje. Ponadto wymienione zostały gumy na wahaczach. Brak mi już koncepcji.
A tylna oś i przeguby sprawdzone?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje przy 120km/h allroad
PostNapisane: 09.cze.2017 19:15:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Obstawiam wał ew dyferancjał. Ale bardziej wał. Wyrobione przeguby dają znać o sobie. Nieraz przy stałej prędkości się ułożą i chwile jest cisza , stąd te zmienne wibracje.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje przy 120km/h allroad
PostNapisane: 10.cze.2017 10:33:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2017 11:49:06
Posty: 18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Allroad C5 2.5TDi
Jeśli chodzi o tył, to nic nie było robione. Z racji tego, że drży m.in. kierownica, nie diagnozowałem tyłu. Natomiast co do wału, "mały V8" masz na myśli połączenia wału? Temu też się nikt jeszcze nie przyglądał. Dodam, że właśnie założyłem zupełnie inne koła i okazało się, że wibracje są nadal. Po sprawdzeniu na szarpakach (tylko przodu), żadnych najmniejszych luzów w zawieszeniu. Mam w związku z tym wszystkim pytanie. Czy istnieje coś na wzór hamowni silnikowej, tylko z kanałem? Chodzi mi o zasymulowanie jazdy, z możliwością oglądania samochodu od spodu. Sądzę, że bez tego można wymieniać i wymieniać różne elementy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje przy 120km/h allroad
PostNapisane: 10.cze.2017 11:18:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2017 11:49:06
Posty: 18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Allroad C5 2.5TDi
Na forum B8 wyczytałem, że w tym modelu był spory problem z wibracjami. Znaczna część użytkowników zdecydowała się na wymianę dolnych wahaczy (bananów) na nowsze (większe tuleje) lub wymianę samych tulei na poliuretanowe. W większości przypadków taki zabieg pomógł. U mnie te tuleje są sztywne, chociaż jedna była luźniejsza i została wymieniona na nową. Przypomniałem sobie (a może to być jakaś podpowiedź dla Was), że na przestrzeni kilku miesięcy, około 4-5 razy zdarzyło mi się, że podczas mocniejszego hamowania z prędkości "wibracyjnej" znacznie wzmogły się wibracje, tak jak przy krzywych tarczach. I jeszcze jednak sprawa. Podczas wymiany przegubów wewnętrznych, mechanik zauważył, że manszeta "wchodząca" do mechanizmu różnicowego ma niemały luz. Byłem więc przekonany, że to to. Jednak gdy zadzwoniłem do dobrej firmy zajmującej się tylko automatami i powiedziałem o moich spostrzeżeniach, pracownik poinformował mnie, że tak ma być. Luz na prawej manszecie jest fabryczny. Tylko na prawej. Czy wiadomo Wam coś na ten temat? Na forum B8 też kogoś ta kwestia zastanawiała i ponoć w firmie z używkami każdy tip miał taki luz


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: