.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 19:47:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 20.kwi.2017 08:41:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 140
Lokalizacja: Wroclaw
Witam, czy kto na forum miał już uaktualniony soft w silniku - związany ze skandalem emisyjnym? Jak wrażenia, bo do tej pory czytałem na róznych forach, że jednak spada moc, moment, podobno zawór ERG nie daje rady, silnik głośniej chodzi i jakby prcował ciężej... jakoś za dużo tych problemów. Moje Audi A4 2.0 TDi z 2009 jest niestety na liscie i jestem umówiony w ASO na uaktualnienie softu - chyba odwołam... Czy ktoś już miał taki soft zrobiony - jak wrażenia?

_________________
Audi A3 1.8 1998 benzyna
Audi A4 2.0 TDi 2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 20.kwi.2017 09:02:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jedź lepiej i zrób chipsa za parę zł do ogarniętego tunera , gdzie pozbędą się tej całej ekologii i problemów z nią związanych.
Każde dziecko wie że EGR to zło i jest pierwszym etapem do zawalenia dolotu ulepem z sadzy ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 20.kwi.2017 09:18:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przemo...
Rusz trochę z technologią i mysleniem do przodu... bo ten podpis co masz staje się faktem.

Co do tematu... nasz Tiguan był na takiej akcji update software - silnik CFGC - samochód z 2013.
Auto chodzi jak dawniej.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 20.kwi.2017 10:26:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dobra,dobra ...
Podaj mi jedną sensowną dla użytkownika korzyść wgrania "zielonego softu" u dealera vs remap z podniesieniem mocy i wywaleniem tego całego ekologicznego cyrku ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 20.kwi.2017 10:44:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Na stacjach diagnostycznych przestali dawać przeglądy, jeżeli auto nie ma kata i nie spełnia norm. Może zaczną się porządki na drogach...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 20.kwi.2017 10:50:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie zauważyłem takiego trendu w moim regionie ...
Poza tym nie doświadczyłem jak żyję badania emisji spalin w traktorze ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 20.kwi.2017 11:45:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 140
Lokalizacja: Wroclaw
Dzięki za odpowiedzi dotychczas, w zasadzie to chodziło mi o opinie, doświadczenia z uzytkowania auta po zmianie.

Podobno mechanizm 'naprawy' takiego auta poprzez soft polega na zmianie sposobu wtrysku paliwa z pojedyńczegho wtrysku na wielokrotny wtrysk paliwa (tłumaczę z angielskiego więc mam nadzieje że ma to sens) - i to ma polepszyć proces spalania w silniku.

Ponadto, nowy soft również zwiększa liczbę cykli recyrkulacji gazów wylotowych (ERG) co w prostym tłumaczeniu chyba znaczy, że zawór ERG pracuje częściej niż przedtem. Zwiększona liczba cykli ERG podobno zmniejsza emisje NOx. Ale większość aut które mają zawyżone emisje ma teraz 5 - 8 lat i zawór ERG jest już troche stary. Teraz zwiększona aktywność zaworu ERG - spowodowana zmianą softa ma na pewno wpływ na zwiększone żużycie i w wielu przypadkach podobno zawór pada juz po 2 miesiącach.

Dodatkowo (również z angielskiego forum) podobno wiatraki w aucie chodzą na szybkich obrotach nawet na któtkich dystansach. Podobno ma to związek z regeneracją filtra DPF. Co podobno również jest skutkiem nowego softu i jest związane z tym że nowy soft sprawia, że auto generuje 3 razy więcej cząstek stałych niż przed - tym samym napełniając DPF dużo szybciej. No i pewnie takie częstsze wypalanie DPFu też zmniejsza jego żywotnośc.

Podobno auto może tez palić więcej o 0,5l/100km, może ma na to wpływ dodatkowe wypalanie DPFu - ale nie wiem. Ale jeśli auto pali więcej - to jak ma to polepszyć emisje?

Reasumując, kupiłem Audi A4 bo ma dość dobrą reputację o niezawodności i ma być ekologiczne. Super. Teraz dowiedziałem się, że auto wcale nie jest ekologiczne i żeby to naprawić trzeba wgrać nowy soft. Co za tym idzie, ryzykuje wymianę ERG, DPFu, możliwe że wiatraków, cały silnik będzie się przegrzewał - i cała niezawodność idzie do kosza. Audi pewnie się wszystkiego wyprze i powie, że to nic mnie ma wspólnego z nowym softem. Wygląda na to że Audi liczy na to że za cały ten 'szajs' zapłaci posiadacz Audi a nie koncern.

No, to co o tym myślicie - ma to sens?

_________________
Audi A3 1.8 1998 benzyna
Audi A4 2.0 TDi 2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 20.kwi.2017 13:20:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Korzyści z wgrania "zielonego softu" - żadne.
Tiguan jeździ tak samo.
Ktos kto miał "softa" - oczywiście będzie miał go nadgranego.
Po prostu VW musiał jakoś zareagować... no i mamy.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 22.kwi.2017 05:50:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Baskecior napisał(a):
Jedź lepiej i zrób chipsa za parę zł do ogarniętego tunera , gdzie pozbędą się tej całej ekologii i problemów z nią związanych.
Każde dziecko wie że EGR to zło i jest pierwszym etapem do zawalenia dolotu ulepem z sadzy ...



Mam nadzieję, że w końcu się za tych wezmą - zaślepiony EGR, brak kata/DPF - bo mam w sumie dość - jeździ tych lokomotyw po mieście dziesiątki i jak stoisz w korku za takim, to aż oczy szczypią :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 22.kwi.2017 11:09:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Jak ludzie będą mieć hajs to będą uczestniczyć w systemie a jak nie to kombinują.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 22.kwi.2017 11:20:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Gustav - ok, jak nie mam hajsu na nową Panamerę Turbo to mogę ja ukraść?
Może przesadzona skala - ale jednak w końcu nie mam hajsu, a chce mieć Panamerę Turbo - czy chęć posiadania ma uprawniać do łamania jakby nie było prawa - a co gorsze TRUCIA mojej osoby?
Ale SMOG to już każdemu przeszkadza :( nawet tym z wyciętymi DPF'ami i zaślepionymi EGR'ami :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 22.kwi.2017 11:28:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Włącz obieg zamknięty i po problemie. Co więcej - jeśli stoisz za autem i czujesz gryzące spaliny to coś się dzieje z układme wtryskowym/silnikiem i nie jest w 100% sprawny. Ja nie mam kata ale mam sprawny egr i nic nie czuć na postoju. No może z rana chwilę.

Co do smogu to po pierwsze najwięcej szkodliwych związków emitują ............ wulkany ;)
Teraz jest wietrznie więc jaki smog :D

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 22.kwi.2017 13:08:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
No nie powiem, podejście konkret ;) - włącz obieg zamknięty i po problemie - na jakiś czas starczy ;) problem zauważymy dopiero jak nie będzie skąd nabrać czystego powietrza do obiegu zamkniętego :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 22.kwi.2017 14:56:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
nie rob tej aktualizacji, nic dobrego z tego nie wyjdzie , szczegolnie 1,6tdi zle chodzi po tym ekoeupdate


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 23.kwi.2017 08:55:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Ja też bym całe to eko dziadostwo wywalił i będziesz miał spokój, a Twój silnik odetchnie i dłużej posłuży. Niektórzy widzę dali się nabrać na to "eko" biadolenie i teraz panikują, że wszyscy się udusimy. Pomyśl, że całe to tałatajstwo trzeba wyprodukować, tych filtrów DPF nie zrzucają nam aniołki z nieba, trzeba otwierać nowe kopalnie, wydobywać, transportować kontenerowcami na drugi koniec świata (przypomnę, że jeden kontenerowiec w ciągu roku emituje tyle spalin co ok 50mln samochodów) i tak dalej i tak dalej. Reasumując, po drodze jest masa czynników, które emitują szkodliwe związki do atmosfery, jest ich nieporównywalnie więcej niż w autach, które nie posiadają dpf i innych tego typu dziadostw, ale o tym się przecież nie mówi bo po co? ważne, że zielone się zgadzają u producentów.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 23.kwi.2017 09:37:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2017 13:40:23
Posty: 13
Kumpel swoja a4 z 2010r był i niby jeździ jak jeździła raczej nic tam mu sie nie zmieniło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 23.kwi.2017 10:57:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Zagor napisał(a):
Mam nadzieję, że w końcu się za tych wezmą - zaślepiony EGR, brak kata/DPF - bo mam w sumie dość - jeździ tych lokomotyw po mieście dziesiątki i jak stoisz w korku za takim, to aż oczy szczypią :(



Ciężko się nie zgodzić. Często uświadczam tego samego, przy czym w większości są to jakieś stare zdezelowane kapcie na "odległych" tablicach. Trochę porządku by się jednak przydało :/

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 23.kwi.2017 19:47:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zagor napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Jedź lepiej i zrób chipsa za parę zł do ogarniętego tunera , gdzie pozbędą się tej całej ekologii i problemów z nią związanych.
Każde dziecko wie że EGR to zło i jest pierwszym etapem do zawalenia dolotu ulepem z sadzy ...



Mam nadzieję, że w końcu się za tych wezmą - zaślepiony EGR, brak kata/DPF - bo mam w sumie dość - jeździ tych lokomotyw po mieście dziesiątki i jak stoisz w korku za takim, to aż oczy szczypią :(

Chopie co Ty opowiadasz ...
Nowoczesne diesle na wtryskach bezpośrednich (od 30 lat) dymią gdy już przelatały z milion km albo mają w dolotach dziury wielkości palca.
Naprawdę niewiele widzę na ulicach dymiących aut (czasem zdarza się egzemplarz dymiący na niebiesko , bo się uszczelniacze zaworowe wypierdziały, ale to wyjątki).
Ostatnie auto , które naprawdę ostro dymiło zauważyłem na kopalni mojego klienta - Kraz z 1960 roku - V8 diesel załadowany gliną i podjeżdzający pod górę.
Ziemia się trzęsła i było ciemno - super widok.
:D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 23.kwi.2017 19:57:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Baskecior napisał(a):
Zagor napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Jedź lepiej i zrób chipsa za parę zł do ogarniętego tunera , gdzie pozbędą się tej całej ekologii i problemów z nią związanych.
Każde dziecko wie że EGR to zło i jest pierwszym etapem do zawalenia dolotu ulepem z sadzy ...



Mam nadzieję, że w końcu się za tych wezmą - zaślepiony EGR, brak kata/DPF - bo mam w sumie dość - jeździ tych lokomotyw po mieście dziesiątki i jak stoisz w korku za takim, to aż oczy szczypią :(

Chopie co Ty opowiadasz ...
Nowoczesne diesle na wtryskach bezpośrednich (od 30 lat) dymią gdy już przelatały z milion km albo mają w dolotach dziury wielkości palca.
Naprawdę niewiele widzę na ulicach dymiących aut (czasem zdarza się egzemplarz dymiący na niebiesko , bo się uszczelniacze zaworowe wypierdziały, ale to wyjątki).
Ostatnie auto , które naprawdę ostro dymiło zauważyłem na kopalni mojego klienta - Kraz z 1960 roku - V8 diesel załadowany gliną i podjeżdzający pod górę.
Ziemia się trzęsła i było ciemno - super widok.
:D


Jak to mówią - obraz lepszy niż 1000 słów - jeden to chyba nawet po tych zalecanych zabiegach (EGR OFF, DPF OUT, KM i Nm +)
https://www.youtube.com/watch?v=4QOGGjvVP2k
https://www.youtube.com/watch?v=sGe3CqEOLQA

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDi] Skandal z emisjami - po remapingu
PostNapisane: 23.kwi.2017 20:00:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak przeciwmgłowych w korku nie musisz włączać to żaden dym :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: