.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 18:13:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 90] ISV czyli sławny krokowiec
PostNapisane: 19.kwi.2017 10:17:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Czy te dwa modele krokowców http://www.20v.org/isv2.gif oraz http://www.20v.org/isv1.gif można stosować zamiennie ? Oba są dwupinowe, a starego typu, z drugiego zdjęcia , dostać sprawnego to cud.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 90] ISV czyli sławny krokowiec
PostNapisane: 19.kwi.2017 20:17:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Wydaje mi się, że wypadałoby porównać zakres napięć na których pracują :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 90] ISV czyli sławny krokowiec
PostNapisane: 19.kwi.2017 21:53:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
One bardziej pradowo pracuja.

Ja sprawdzilbym, czy maja podobna rezystancje cewki. Jesli tak, to komp nie powinien sie zjarac i mozliwe, ze zatrybi, bo maja podobna funkcje i zasade dzialania (wiekszy prad, wieksze uchylenie) . Na testa pozyczyc od kogos i spawdzic.

Trzeba te looknac czy z odpieta wtyczka, w stanie spoczynku, maja szczeline do pracy awaryjnej.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 90] ISV czyli sławny krokowiec
PostNapisane: 20.kwi.2017 06:33:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Lukasik napisał(a):
One bardziej pradowo pracuja.

Ja sprawdzilbym, czy maja podobna rezystancje cewki. Jesli tak, to komp nie powinien sie zjarac i mozliwe, ze zatrybi, bo maja podobna funkcje i zasade dzialania (wiekszy prad, wieksze uchylenie) . Na testa pozyczyc od kogos i spawdzic.

Trzeba te looknac czy z odpieta wtyczka, w stanie spoczynku, maja szczeline do pracy awaryjnej.



Krokowiec jest starowany impulsami, jeden impuls= domknięcie o odpowiednią odległość. Zmiana polaryzacji i jeden impuls= otwarcie o odpowiednią odległość. Taki silnik porusza się skokowo, wymusza to jego budowa.

Niektóre regulatory biegu jałowego mają regulowaną szczelinę za pomocą śrubki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 90] ISV czyli sławny krokowiec
PostNapisane: 20.kwi.2017 08:10:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Te o ktorych piszemy to nie sa silniki krokowe.
Oczywiscie blednie sa tu nazywane "krokowcami".

Takze zasada dzialania nie jest taka jak napisales.

To sa zwykle zawory, ktore sie uchylaja po wplywem natezenia pradu. Zdejmujesz prad, to sie zamykaja, bo maja w sobie sprezyne powrotna.

Znalazlem nawet przebieg. sterowany PWM ze 150hz. Jesli ma byc bardziej uchylany to poszerzaja sie impulsy i odwrotnie.

Obrazek

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 90] ISV czyli sławny krokowiec
PostNapisane: 20.kwi.2017 14:24:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Ale wygląda na to, że działa na tym samym woltażu 5v
czyli powinien podejść.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 90] ISV czyli sławny krokowiec
PostNapisane: 20.kwi.2017 14:27:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Leo napisał(a):
Ale wygląda na to, że działa na tym samym woltażu 5v
czyli powinien podejść.


5v/dz

Tam idzie pelne zasilanie 12v

Ja bym tam podlaczyl. Moga miec inna charakterystyke, ale moze zatrybi.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 90] ISV czyli sławny krokowiec
PostNapisane: 20.kwi.2017 18:43:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Lukasik napisał(a):
Te o ktorych piszemy to nie sa silniki krokowe.
Oczywiscie blednie sa tu nazywane "krokowcami".

Takze zasada dzialania nie jest taka jak napisales.

To sa zwykle zawory, ktore sie uchylaja po wplywem natezenia pradu. Zdejmujesz prad, to sie zamykaja, bo maja w sobie sprezyne powrotna.

Znalazlem nawet przebieg. sterowany PWM ze 150hz. Jesli ma byc bardziej uchylany to poszerzaja sie impulsy i odwrotnie.

Obrazek



To co Wkleiłeś, to przebieg w czasie (impulsy) które otwierają i zamykają zawór. To modulacja napięciowa w czasie, (nie prądowa). A zawór taki nazywa się zaworem solenoidowym. Natężenie zasilania nie pełni tu roli sterowania zaworem. Zaworem steruje napięcie o odpowiednim przebiegu / w czasie.

Tu amperaż nie ulega zmianie.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 90] ISV czyli sławny krokowiec
PostNapisane: 20.kwi.2017 22:31:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Oj, to nie tak dziala jak ci sie wydaje :) o czyms innym piszesz.

To co napisalem, jest prawdziwe. Te zawory isv o ktorych mowa sa poganiane impulsami PWM (pulse width modulation).

I jak tam leo, smiga?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 90] ISV czyli sławny krokowiec
PostNapisane: 21.kwi.2017 08:03:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jeszcze nie, najpierw trzeba kupić :D , dlatego wolałem spytać przed kupnem. W przyszłym tygodniu będziemy działać.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: