.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 01:35:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 07.maja.2017 13:57:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.maja.2017 13:56:14
Posty: 2
Witam,

Planuję zakup audi a6 c5 lub c5 allroad w dużej benzynie 2.7T (250km) lub 4.2. Na aucie nie zamierzam oszczędzać i na sam zakup mam budżet ~25k (lub więcej, jeżeli będzie na prawdę warto). Oczywiście dodatkowy budżet jest przewidziany na "pakiet startowy". Chciałbym zapytać się o porady zakupowe i może ktoś zna jakieś auto dobre auto spełniające te kryteria na sprzedaż. Chciałbym znaleźć uczciwy egzemplarz i nie szukać po taniości.

Oglądałem to auto (nie spodziewałem się wiele, ale miałem blisko to podjechałem). https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-4 ... dbba3d1b5b

Auto oczywiście z Niemiec w komisie... Dużym plusem jest na prawdę dobrze utrzymane z zewnątrz jak i wewnątrz. Na minus chyba nie działający do końca panel nawigacji, nie działające kreski na wyświetlaczu na desce, oraz dość wyraźna naprawa lewego przodu auta (choć na pierwszy rzut oka wygląda to dośc dobrze, nowe części, spasowane dobrze, ale dzwon to dzwon). I tu moja pytanie, czy warto dalej sprawdzać ten temat czy odpuścić z góry?

Oferta nad którą się poważniej zastanawiam to: http://allegro.pl/audi-allroad-2-7-bitu ... 28523.html

Zdjęć trochę mało, ale jeżeli opis jest prawdziwy i jest to rzeczywiście prywatne, bezwypadkowe auto od 7 lat i są faktury za naprawy to można się zastanowić?
Fotele trochę wytarte i jakiś "cudowny" zestaw audio w bagażniku.

Jakieś spostrzeżenia? Opinie? Porady?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 09.maja.2017 07:06:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Pierwszy oprócz lewego przodu wygląda raczej nieźle. Prześledziłbym na Twoim miejscu historię z ASO. Do sprawdzenia stan rozrządu. Za te pieniądze nastawniki powinny być ciche, suche i bez terkotki przy odpalaniu na zimnym. Warto zvagować silnik i skrzynię.

Drugi to olek. Tam 2.7 BiT połączony jest z automatem 5HP19, co nie wróży bezawaryjnej eksploatacji. Poza tym waży sporo więcej niż zwykła A6 i wrażenia z jazdy (mowa o przyspieszeniu) nie są jakieś niesamowite. Do olka trzeba się solidnie przymierzyć z VAGiem. Dotyczy do wszystkich trzech podstawowych podzespołów: silnik, skrzynia i zawias. Ten egzemplarz wydaje mi się dość mocno odpicowany, choć większych baboli na zdjęciach nie widać (przetarty boczek kierowcy rzuca się w oczy).

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 09.maja.2017 11:14:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2017 13:57:33
Posty: 163
Nr 2 wydaje mi się być uczciwy pod względem opisu, natomiast warto zweryfikować jego stan faktyczny plus zawieszenie i koniecznie pracę turbin aby potem nie było dodatkowych wydatków. Zdajesz sobie sprawę, ze ten silnik 2.7 T jest bardzo kosztowny w serwisie i na pakiet startowy musisz liczyć lekko 5k?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 09.maja.2017 13:18:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Na co miałby wydać 5000zł w 2.7 BiT na dzień dobry??

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 09.maja.2017 14:05:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.maja.2017 13:56:14
Posty: 2
Dziękuję za opinie :)

Przyznam, że moim idealnym wyborem byłaby a6 c5 avant 4.2, ale znalezienie czegokolwiek w ogłoszeniach nie jest łatwe. Mimo, że chętnie zapłaciłbym solidną cenę za dobry egzemplarz, to ciężko coś znaleźć.

Opcji nr 1 przyjrzałbym się lepiej, bo odpowiadają mi wszystkie parametry auta oraz jego stan wew. i zew. są dobre, ALE jest to auto zza granicy ściągnięte i wystawione przez typowy mały komisik, co powoduje, że szanse na to, że to (po pakiecie startowym) będzie zdrowa sztuka są małe... plus ten naprawiany przód. Problemem jest też to, że ciężko autem gdziekolwiek pojechać, bo nie ma żadnych tablic. Potrzebowałbym też jakiejś ogarniętej osoby z VAGiem obok :D może ktoś jest z 3miasta i chce sobie dorobić w weekend? : :d

Co do opcji nr 2, prawie wszystkie allroady na otwartym rynku wtórnym są w 2.7bT i raczej nie mam wyboru, jeżeli będę chciał iść tą ścieżką, chociaż chyba sobie odpuszczę i poczekam na jakąś ładną sztukę c5 avant 4.2. Może ktoś coś słyszał o jakiejś zdrowej 4.2 na sprzedaż ? :D

Podkreślam, że nie chce oszczędzać na zakupie tego auta i pakiecie startowym, ale na prawdę mało jest ciekawych ofert z a6 c5 avant 4.2 :/

Z "ciekawszych" ofert znalazłem tylko:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-a ... dbba3d1b5b
Przebieg spory (ale może chociaż jedyny uczciwy) i nowa instalacja LPG, co jest dziwne, bo za zwyczaj nie instaluje się gazu, aby zaraz sprzedać auto. Poza tym spalanie, które podaje sprzedawca jest dość wysokie.

Niby można poszukać czegoś w Niemczech, ale to już inna bajka...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 09.maja.2017 17:30:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Założyć kuchenkę przy tym nalocie to już na dobicie silnika bez względu na jakość jego materiałów...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 09.maja.2017 17:46:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
właśnie instaluje się gaz żeby sprzedać auta
taki przebieg to ma każdy glut z tych lat

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 09.maja.2017 18:02:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
solaris napisał(a):
właśnie instaluje się gaz żeby sprzedać auta
taki przebieg to ma każdy glut z tych lat


+1

Też się z tym spotkałem jakiś czas temu.

Co do 2,7 i 4,2 to trzeba pamiętać, że stan silnika przy 300kkm będzie już wymagał grubszego portfela. A nie są to tanie silniki w naprawie. W obu przypadkach rozrząd kompletny w granicach 8k.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 09.maja.2017 18:58:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
bloku napisał(a):
solaris napisał(a):
właśnie instaluje się gaz żeby sprzedać auta
taki przebieg to ma każdy glut z tych lat


+1

Też się z tym spotkałem jakiś czas temu.

Co do 2,7 i 4,2 to trzeba pamiętać, że stan silnika przy 300kkm będzie już wymagał grubszego portfela. A nie są to tanie silniki w naprawie. W obu przypadkach rozrząd kompletny w granicach 8k.


W jakim 2.7T rozrząd kosztuje 8k?

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 09.maja.2017 19:06:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jak robisz kompletny to masz do wymiany napinacze łańcuchów - 1,8k x2 + 2x140 za łańcuchy, uszczelki pod napinacze coś koło 100x2, pasek, rolki etc to pewno coś koło 1200-1400, uszczelki dekli, robota i wyjdzie Ci około 8k.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 09.maja.2017 19:50:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
fyftee napisał(a):
Witam,

Planuję zakup audi a6 c5 lub c5 allroad w dużej benzynie 2.7T (250km) lub 4.2. Na aucie nie zamierzam oszczędzać i na sam zakup mam budżet ~25k (lub więcej, jeżeli będzie na prawdę warto). Oczywiście dodatkowy budżet jest przewidziany na "pakiet startowy". Chciałbym zapytać się o porady zakupowe i może ktoś zna jakieś auto dobre auto spełniające te kryteria na sprzedaż. Chciałbym znaleźć uczciwy egzemplarz i nie szukać po taniości.

Oglądałem to auto (nie spodziewałem się wiele, ale miałem blisko to podjechałem). https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-4 ... dbba3d1b5b

Auto oczywiście z Niemiec w komisie... Dużym plusem jest na prawdę dobrze utrzymane z zewnątrz jak i wewnątrz. Na minus chyba nie działający do końca panel nawigacji, nie działające kreski na wyświetlaczu na desce, oraz dość wyraźna naprawa lewego przodu auta (choć na pierwszy rzut oka wygląda to dośc dobrze, nowe części, spasowane dobrze, ale dzwon to dzwon). I tu moja pytanie, czy warto dalej sprawdzać ten temat czy odpuścić z góry?

Oferta nad którą się poważniej zastanawiam to: http://allegro.pl/audi-allroad-2-7-bitu ... 28523.html

Zdjęć trochę mało, ale jeżeli opis jest prawdziwy i jest to rzeczywiście prywatne, bezwypadkowe auto od 7 lat i są faktury za naprawy to można się zastanowić?




Fotele trochę wytarte i jakiś "cudowny" zestaw audio w bagażniku.





Jakieś spostrzeżenia? Opinie? Porady?



Swego czasu też się rozglądałem za olkiem , ... i sobie odpuściłem . Za dobre pieniądze , nie było szans kupić dobrze utrzymanej sztuki . A jak już było coś do zrobienia , to nie było pewności że akurat ta planowana naprawa wystarczy . I sobie odpuściłem ... , oczywiście , możesz sobie na siłę kupić olka , .. ale po pewnym czasie będziesz musiał sobie kieszeń zaszyć , .. albo łykać persen . Co do tej czarnej audi , ... dzwon dzwonowi nie równy , jeżeli nie zostały ruszone elementy konstrukcyjne , auto trzyma swoje wymiary , lakier na pozostałych elementach ma fabryczną grubość , ... to czemu by go nie kupić . Pojechać z ogarniętym blacharzem , niech sobie pomaca , .. i oceni . Jeżeli jest wszystko ładnie spasowane , to brać i się cieszyć . Chodzi o to , że możesz auta szukać nawet i rok , .. i nie do końca następne trafione będzie spełniać Twe oczekiwania tak jak to . Szwankujący panel navigacji , kreski na wyświetlaczu .. to są pierdoły , .. zawsze z tego powodu , jak i tej stłuczki możesz coś negocjować cenę . ja bym pod lupę wziął te czarne audi . Fakt , że to jest inwestycja jakichś tam kliku złotych , no ale te koszta trzeba ponieść .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 10.maja.2017 06:36:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
W olku 4.2 to BAS - rozrząd na łańcuchach, ale nie bezobsługowy. Do jego wymiany trzeba wyciągać silnik. To chyba coś w tym stylu:
Obrazek

Jeśli chodzi o rozrząd w 2.7, to nie jest tak źle. Nastawniki wymienia się wtedy, kiedy niedomagają. Przy takich przebiegach mogą być już wymieniane, dlatego nie podchodziłbym bez vaga.

Bloku, nawet to, co napisałeś to ok. 5500, czyli robocizna 2500. Coś dużo...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 10.maja.2017 08:33:56 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Mi wyjęcie i totalne ogarnięcie 4.2 wyszło koło 17000. Ale z drugiej strony, można tego nie robić i dolewać oleju.... zanim Ci wyjdzie 17000 za olej to spokojnie możesz kupić z 500 litrów :)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 10.maja.2017 11:28:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
znajomy teraz robił w AHC to 6800zł, rozrząd regeneracja dwóch głowic, nowe uszczelki wszystkie, 1800zł w tego robocizna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 10.maja.2017 13:10:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Policzyłem dla 32V, dla 40V (a taka jest w C5 każdej i poliftowej D2) koszty będą większe bo same nastawniki (gdzie w 32V są tylko napinacze) są droższe bo 2250 brutto po zniżkach w ASO.

Jeśli robisz komplet rozrządu z uszczelnieniem w V8 to mało kto Ci to zrobi za mniej niż 1k. A przy takiej operacji zawsze coś wyjdzie i okolice 8k są bardzo realne. Nigdy nie liczy się tak skrupulatnie jak Ty - bo np nie policzyłem płynów, oleju, filtrów, etc. Także pakiet startowy będzie tak jak wyżej wspomniałem.


Ja za zrobienie dwóch głowic w ANK zapłaciłem 12k. Gdzie dodam, że pracowałem przy rozbebeszaniu i składaniu całego pieca. Te silniki są drogie w częściach bo nie ma zamienników w niektórych elementach.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 10.maja.2017 13:25:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Ale wychodzicie z założenia, że pakiet startowy, to planowanie głowic, gniazda, uszczelniacze, itd. To nie jest pakiet startowy obowiązkowy dla każdego BiTa, czy innych silników podobnej konstrukcji. Pakiet startowy można oszacować po diagnostyce i ew. zrzuceniu dekli. Na 100% do zrobienia jest rozrząd "paskowy". Nastawniki i łańcuchy tylko wtedy, kiedy jest taka potrzeba, podobnie jak szlif głowic i uszczelniacze. Równie dobrze pakiet startowy może ograniczyć się do 2500zł z olejami i rozrządem. Zależy co się kupi.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 10.maja.2017 13:34:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ja nie podałem planowania głowic tylko koszt rozrządu, uszczelnienia, olei, płynów, etc.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7T/4.2
PostNapisane: 10.maja.2017 13:55:52 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ja nie ruszałem głowic i 17000 wyszło.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: