.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 04:43:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 23.maja.2017 01:19:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2004 18:29:31
Posty: 189
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B4 '96 1.8 ADZ
Cześć wszzystkim po, zdaje się... dekadzie. Poszedłem długim łukiem trochę ;-) z coupe quattro 7A pozostał sentyment i ... pusty portfel :D, ale silnik ponoć żyje do dziś.
Widzę, że tu chłopaki się rozszalały, martab99 - chłopie, kiedyś Ty nastukał tyle postów? ręce nie bolą? :P
Gdzie Hans, zaglada tu jeszcze Omni-Kompendium Wiedzy?

Wytłumaczę się trochę, jeżdze obecnie od 5 lat passatem b4, więc niedaleko padło jabłko :)
Stajni w każdym bądz razie nie zdradziłem, ale trzeba auto zmienić, bo świat idzie do przodu, korporacje walczą z uberem oraz nielegalnymi taxi i chcą w swoich szeregach auta max 10 letnie. Ja bym zostawił paska... klima jest, elektryka, oryginalny lakier..., miejsca dla dryżyny koszykarskiej; no ale cóż poradzę, nie ode mnie to zależy (ponoć postęp mamy, więc kupujemy nowsze a mniej trwałe, czyż nie dziwny ten świat?). Nowobogaccy kapitalistyczni dorobkiewicze chca się wozić na kredyt ;-)

Panowie po starej znajomości... polećcie coś sensownego najlepiej do gazu... 2.0 131km? (ALT czy może jest inne oznaczenie 2.0?). Diesli nie liubię, bo są głośne (jeśli już to 1.9 90km bez pomopowtrysków, bo chyba znaczniie taniej w eksploatacji). Czy dwumasa jest w każdym silniku?
Autko będę raczej robił na oryginałach (lemforder, TRW, ferodo etc) bo tak robiłem w pasku i się to sprawdzało na dłuższą metę - oryginały sa tańsze w amortyzacji.

_________________
2004-2007 coupe quattro 7A '90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 23.maja.2017 05:24:03 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Alt to raczej slabe silniki, biorą olej i gaz średnio znoszą. W b6 masz tylko pompowtryski w dieslu. Ja bym sie zastanowil nad 2.4 benzyna ewentualnie 1.8t i oba z gazem. Pozatym b6 ciasne jest, nie myslales o c5 ?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 23.maja.2017 08:23:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Gdybyś stał tą A4 na postoju wybrałbym inną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 23.maja.2017 10:11:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2004 18:29:31
Posty: 189
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B4 '96 1.8 ADZ
Dzięki za szybkie odpowiedzi. Zarathustra - myślałem o C5, ale obawiam się kosztów eksploatacji... większe-droższe hamulce, gumy, akumulator,alternator, rozrusznik, amory, sprzęgło, nawet głupie wycieraczki etc. Chyba że jestem w błędzie i konstrukcyjnie jest podobne do A4.

Ja np. w passacie na nowym sprzęgłe LUK zrobiłem 80 tysi i zaczęło ślizgać, w Krakowie są bardzo krótkie odległości, wąskie ulice i jest to najardziej zakorkowane miiasto w Polsce (w sensie pokonania km w danym czasie). Żywotność podzespołów spada do połowy albo i lepiej niż w normalnie użytkowanym samochodzie.
Chyba- że nie ma w C5 wielowahacza to by już coś zmieniło na + w ogólnym rozrachunku.

_________________
2004-2007 coupe quattro 7A '90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 23.maja.2017 10:26:38 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Jesteś w błędzie :) Konstrukcyjnie C5 vs. B6 bardzo podobnie. Zawias, heble, silniki w zwyklakach praktycznie​ te same.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 23.maja.2017 10:40:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
A4 jest porażką jeśli chodzi o miejsce z tyłu.
Minimum A6.
Najlepiej prostego klekota.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 23.maja.2017 11:11:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2004 18:29:31
Posty: 189
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B4 '96 1.8 ADZ
Baskecior wierny TDI, widzę nawet na przestrzeni 10 lat nie zmieniłeś podejścia do silników, nawet po zwięskszeniu ich awaryjności, przytruciu elektroniką i planowanym zuzyciem ;P

W C5 dwumasa to tnandard? :-/

_________________
2004-2007 coupe quattro 7A '90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 23.maja.2017 11:35:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tak, dwumasa w pakiecie.
Niemniej ulubionym motorem taxiarzy jest 1Z , w C5 masz AHU i do miliona km będzie latał bez większych problemów.
Po 10 latach nadal mam AHU,1Z i AFN`a także nie poszedłem w stronę awaryjności i planowego starzenia.;)
1Z został zakupiony pół roku temu ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 23.maja.2017 12:25:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
Tak, dwumasa w pakiecie.
Niemniej ulubionym motorem taxiarzy jest 1Z , w C5 masz AHU i do miliona km będzie latał bez większych problemów.
Po 10 latach nadal mam AHU,1Z i AFN`a także nie poszedłem w stronę awaryjności i planowego starzenia.;)
1Z został zakupiony pół roku temu ;)


dwumas to żaden problem , zmiana na jednomas i zapominasz o temacie ...
A6 C5 i AHU ... nie bylo takich silników w tym modelu ... tylko AFN/AVG ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 23.maja.2017 17:17:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Szczerze? na taryfe w tej cenie nie znajdziesz nic lepszego nic Superb, znajdź mi auto, w którym jest więcej miejsca z tyłu :) konstrukcyjnie identyczne z a4/a6.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 23.maja.2017 19:21:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
albo a6 c5 afn albo superb 1.9 awx/ avf

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 23.maja.2017 23:12:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Sądzę, że C5 AFNy już są raczej w stanie rozkładu, niestety. Kupienie sztuki do orki na taxę? Pooowodzenia. Ja bym szedł w Superba. Na pewno nie A4.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 24.maja.2017 04:39:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2004 18:29:31
Posty: 189
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B4 '96 1.8 ADZ
Baskecior: "Tak, dwumasa w pakiecie.
Niemniej ulubionym motorem taxiarzy jest 1Z"

No może takich panów z wąsem po 60-tce ;-]
Ja nie wybrzydzam, sam jeżdżę Passatem 90 konnym bujam 140/h i więcej nie pójdzie, przynajmniej nie zostanę gwiazda "Drogówki" ;) Jednak czegoś brakuje, zwłaszcza jak się kiedyś miało 8.4s do 100 pod nogą ;-)

Suberb pierwsza generacja jest ok, ale ukłon jedynie w stronę AFN i 1.8t + nowa sekwencja LPG.
To AFN miała moja rodzina kiedyś w Fiordzie Galaxym, w teorii 130km, na testach powyżej 140? Walneliśmy nim 450 tysi jakoś w 7 lat od nowości i nie wiem jak bagnet nawet wyglądał w tym modelu... Szło fajnie do przodu :)

_________________
2004-2007 coupe quattro 7A '90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 24.maja.2017 05:09:38 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Afn to motor 110 konny i chyba nie wystepowal w Galaxy. Ten 130 konny to juz na pomkach byl.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 24.maja.2017 07:38:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Roster, a mam pytanko, jeśli korpo ma akceptować auta max 10 letnie, to znaczy, że szukasz czegoś od 2007 w górę? Czy źle zrozumiałem tę kwestię i jest to tylko spostrzeżenie ogólne?
Bo po za (niestety bo za małe) A4, to ja z OOOO rocznikowo na taxi nic nie widzę w Twoich kryteriach silnikowych. Ewentualnie pastuch B6 z silnikem 1.9, jeśli jeszcze takie wsadzali. Przynajmniej zawias jakoś wytrzymały...
Jeśli starsze, to może szukaj Superba, lub C5 i pastucha B5 z końca produkcji 1.8T, 1.9.
Sharan/Galaxy/Alhambra 1.9 130 i 150KM, kodów nie pamiętam i benzynę 1.8T. Sharan chyba do 2008 z tymi silnikami, albo dłużej? Na taxi fajna buda, wygodny do wsiadania, wyżej się siedzi, troszkę lepiej widać.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 24.maja.2017 08:35:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2004 18:29:31
Posty: 189
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B4 '96 1.8 ADZ
Wiesz 10 letnie to ogólnie auta w swojej flocie, ale to jest premium, jak zobaczą zadbane Audi z 2004 na wypasiku to nie sądzę, żeby pogardzili, przecież złotówy znają się na autach, w sumie dla pewności podzwonie i popytam. Kolega jeżdził E60 i nikt mu nic nie mówił.

_________________
2004-2007 coupe quattro 7A '90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 24.maja.2017 08:40:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2004 18:29:31
Posty: 189
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B4 '96 1.8 ADZ
Panowie... ten superb to kolos, nie wiem czy do ciasnego Grodu to dobry pomysł. Wolałbym bardziej zgrabną, w zasadzie śliczną i tańsza A4. Passata sam naprawiam, więc A4 może też dam radę... przynajmniej większość.
Pozatym ja mam niespełna 170 cm a pozycja za kierą - ksiązkowa - niemal kąt 90 stopni, tylko w takiej pozycji mozna jeździć po 10 godzin dziennie i utrzymywać skupienie, i tylko w recaro bo inne to stołki, a do superba chyba nawet bez drutowania by nie weszły....
Jak mi drąg 2 metrowy wejdzie to może i nie poczuję jego nóg w krzyrzu, co ja gadam, przecież ja używam recaro a tam blacha w oparciu to ma ze 3mm - chlopak se nogi najwyżej poobciera :)
Ja w aucie siedzę pół życia, on przejedzie kwadrans. A tak to wezmę znowu 4 kapciochy do tego esp i kto mi podskoczy w miescie? TAXI 6 będzie nagrywane w Polsce ;) ; a ludzie... wbrew pozorom lubią dynamiczna jazdę i się odpłacają.

_________________
2004-2007 coupe quattro 7A '90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 24.maja.2017 09:03:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
To już nie bardzo rozumiem... Szukasz narzędzia do pracy, a patrzysz głównie pod siebie/2 metrowiec/. Rozumiem, że spędzasz 'pół życia' w aucie, ale jesteś z tym autem dla klienta, który, dobrze by było aby wracał. Jeśli klienci odpłacają za dynamikę to szukaj mocnego quattro i zamykaj temat...:)

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 24.maja.2017 09:27:37 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Moim zdaniem b6 na taxe to nie jest dobry wybór, miejsca z tyłu co kot napłakał. Ja bym szukał C5 lub Superba, jak wcześniej koledzy sugerowali. Silnik 1,9 tdi AWX/AVF, ewentualnie AFN ale to w starych ulepach będzie. z benzyn 2.4 V6 albo 1.8T.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audiola A4 b6 na TAXI - jaki silnik?
PostNapisane: 24.maja.2017 15:36:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Tak, dwumasa w pakiecie.
Niemniej ulubionym motorem taxiarzy jest 1Z , w C5 masz AHU i do miliona km będzie latał bez większych problemów.
Po 10 latach nadal mam AHU,1Z i AFN`a także nie poszedłem w stronę awaryjności i planowego starzenia.;)
1Z został zakupiony pół roku temu ;)


dwumas to żaden problem , zmiana na jednomas i zapominasz o temacie ...
A6 C5 i AHU ... nie bylo takich silników w tym modelu ... tylko AFN/AVG ....

Co Ty piździsz?
AHU występował w A6 od lipca 1999 roku. Następca 1Z z dwumasą.
90-konne TDI występowały od początku produkcji A6.
Pieluchę sobie zmień a nie dwumasę na jednomas.
Po diabła namiawiasz do złego?
AFN/AVG z racji vnt nie nadaje się na taryfę.
Musi być prosty klekot bez vnt lub jakieś benzynisko z Amicą ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: