.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 20:38:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 29.maja.2017 09:24:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2015 05:01:04
Posty: 8
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: A6 C5 2.7T Q
Witam. :d Chcę kupić A6 C5 w Quattro. Mam póki co 2 ogłoszenia na oku.

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-c ... xtor=SEC-8

http://allegro.pl/show_item.php?item=6830389874#thumb/2

Czy ktoś z forumowiczów oglądał już może te auta :?:

Dzwoniłem do pierwszego. Niestety nie ma książki serwisowej ale załatwiłem i czekam na historie serwisowa po vin od kolegi z forum passata. Auto od listopada w polsce, pierwszy właściciel. Wszystko niby sprawne, malowane tylko tylne prawe nadkole. Instalacja gazowa założona jeszcze w niemczech a po sprowadzeniu wymieniony reduktor i butla.

Do drugiego nie dzwoniłem. Trochę boje się auta od handlarza.

Moja Prośba. Czy możecie zerknąć na te ogłoszenia i ocenić swoim wprawnym okiem?
Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i rady związane z zakupem tego modelu.
Jako, że jeszcze nie miałem styczności ze skrzynią tiptronic, prosiłbym o rade jak najlepiej ją sprawdzić. Trochę czytałem na ten temat, ale wiadomo mogłem coś przeoczyć.

Z góry dziękuje za wszelaką pomoc. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 29.maja.2017 10:15:08 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Mimo, że bardzo lubię automaty, to odradzałbym połączenie 2.4 + quattro + tip jeśli zależy Ci na odrobinie dynamiki. Miałem taki zestaw, tylko z manualem i jechało to średnio. Obstawiam, że z Tipem spali prawie tyle co 4.2 ;) Co do LPG, to wolałbym kupić bez i sam założyć albo kupić z LPG "krajowym", różne wynalazki stamtąd przyjeżdżają.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 29.maja.2017 11:18:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2015 05:01:04
Posty: 8
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: A6 C5 2.7T Q
Dzięki za rade. 2.4 q z tipem demonem prędkości nie jest ale niestety priorytetem ma być bezawaryjność i przyzwoite koszty utrzymania a dynamika na drugim dopiero miejscu. Wyczytałem,że taki zestaw ma 11.3 s do setki czyli tyle co popularny 1.9tdi więc wydaje się, że jakoś to jedzie. Jeżdziłem do tej pory passatem 1.8t który ma 8.8s wiec przeskok niestety bedzie dość duzy :-( Zastanawiałem sie jeszcze nad silnikiem ASN, ale boje sie jego awaryjności o której sie naczytałem.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 29.maja.2017 12:51:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Jak priorytetem są niskie koszty to nie pchaj się w automat. Szukaj manuala. Od biedy może być też. 1.8T, trochę inny gang silnika, ale większy potencjał i niższe koszty utrzymania.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 29.maja.2017 13:18:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2017 13:57:33
Posty: 163
Pamiętaj, że w przypadku 1.8T masz też dwumase która nie występuje w automacie, więc koszty awarii będą zbliżone, chociaż połączenie 2.4 + quattro + tip nie należy do najlepszych i z tym się zgodzę. Co do ogłoszeń to interesuj się nr 1, drugie to śmieszny przebieg o którym nic nie wiadomo plus handlarz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 29.maja.2017 15:52:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2015 05:01:04
Posty: 8
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: A6 C5 2.7T Q
Właśnie dostalem maila z historią tego cacka. W kwietniu 2013 byl w serwisie z przebiegiem 325 762 km [ASTONISHED FACE]. Pozostaje mi chyba szukać dalej. Co do silnika to 1.8t odpada (mam passata 1.8t AEB który notorycznie miał problem ze smarowaniem) i wole jednak v6. Są jeszcze 2.7t i 3.0 których sie troche boje, ale czy słusznie? Niestety na wymarzone 4.2 mnie nie stać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 29.maja.2017 16:12:27 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Z 3.0 ASN to loteria, jak trafisz zadbany motor po serwisach to będzie jeździć. Ale z pewnością łatwe to nie będzie. Z tych trzech 2.7/3.0/4.2 najprędzej bym wybrał 4.2 :) Kosztowo nie będzie drożej niż 2.7T czy nawet 3.0

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 29.maja.2017 16:33:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ja bym się 5HP19 nie bał. Skrzynia jak każda inna może wygenerować koszty ale...manual nic lepszy. Dwumasa, sprzęgło, synchronizatory (przy quattro z mocami 200+) padają dość często - 2 bieg. W 4,2 tylko tip chyba, że S6 to jest szansa w przedlifcie na manuala ale tam Getrag więc dość pancerna skrzynia.

Nie mniej jednak szukałbym przedlifta 2,8Q z tipem. Jak ma być polift to 2,4 170KM w manualu oczywiście z Q.

2,4 z tipem to muł i do tego spala tyle co 4,2. W manualu spalanie jest sporo mniejsze.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 31.maja.2017 16:31:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2015 05:01:04
Posty: 8
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: A6 C5 2.7T Q
Jak wygląda utrzymanie a6 z silnikiem 2.7t? Chciałem silnik wolnossący 2.4 ale skoro mówicie, że tak słabo to jedzie a ASN taka loteria to najrozsądniej byłoby wybrać silnik 2.7. Znalazłem 2 ogłoszenia.

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-q ... yUceP.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=6839579231

Powiedzcie czy warto sie nimi zainteresować?
Czy skrzynie tiptronic rożniły sie od siebie zależnie od silnika? Które były najtrwalsze?
W pierwszym ogłoszeniu są białe zegary, fotele recaro i czarna podsufitka - czy to jakiś pakiet s-line?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 01.cze.2017 11:18:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2017 13:57:33
Posty: 163
W przypadku pierwsze w ogłoszeniu pisze, że został wykonany chiptuning, więc podejrzewam że białe zegary pochodzą właśnie od tego- swoją drogą kompletnie mi tam nie pasują, ale to kwestia gustu, natomiast samopis dosyć uczciwy. Nr 2 ma z kolei jasna tapcierke która nie jest zbyt łatwy w utrzymaniu, dosyć szybko się brudzi ale to szczegół Sam silnik 2.7 t spisuje się bardzo dobrze do warunkiem że nie bierze oleju i jest należycie traktowany, koszty ewentualnego serwisu tanie nie będą, zobacz cennik przykładowych części, plus musisz mieć na uwadze 2 turbiny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 01.cze.2017 22:14:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2016 11:03:49
Posty: 56
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: A4 B7 ASB Q AT
W przypadku chiptuningu robionego w Niemczech, po modyfikacji auto powinno być przebadane i wydany wówczas odpowiedni dokument TUV, potwierdzający wykonane modyfikacje.
...PS: nie rozumiem ludzi, którzy mają auto wymagające bieżących inwestycji i to robią (zakładam że opis napraw jest odzwierciedleniem rzeczywistości), zakładają LPG i ...jeżdżą na rezerwie PB... :zly:

_________________
Audi A4 B7 ASB 234KM AT avant - jest
Seat Ibiza II Cupra ABF "powered by Bloku" - jest
Audi S6 C5 ANK 340KM AT avant - było
Subaru Legacy 2,2 - rozbite


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 04.cze.2017 22:00:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-2 ... 51d64e9456 . Poprawisz kosmetykę i będziesz miał fajne auto. Z historią też nie powinno być problemów do określenia. Nie bałbym się tego, że jest malowane, bo C5 jest słabo zabezpieczone przed rdzą i nie unikniesz wykwitów rdzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 17.cze.2017 17:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2015 05:01:04
Posty: 8
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: A6 C5 2.7T Q
Wczoraj byłem oglądać ten egzemplarz:

http://allegro.pl/show_item.php?item=6856095579

-blacha sprawdzona miernikiem i oprócz maski, która byla malowana jest ok
-pas przedni jest wymieniony na jakiś zamiennik i świeci sie kontrolka poduszek ( właściciel twierdzi, że taśma w kierownicy jest przetarta - czy da sie to jakoś sprawdzić?) - niewątpliwie auto miało jakąś przygode
- klimatyzacja nie działa (podobno to tylko jakaś nieszczelność choć ciężko jest mi w to uwierzyć)
- w historii auta z aso widnieje ostatni wpis w 2010r z przebiegiem 150 000
- brak wbitego gazu w dowód (gaz zamontowany 2 lata temu i podobno auto stało ponad rok z rozwalona skrzynia przez co nie bylo ku temu okazji)
- lekki wyciek oleju z prawej strony silnika (ciężko określić z ktorego dokładnie miejsca bo nie widać nic przez osłone sinika)
- w komputerze widnieje błąd P0174 (co może oznaczać?)

Poza tym w środku brakuje paru elementów typu jakieś zaślepki plus środkowego zagłówka. Silnik wydawał sie pracować cicho i równo.

Czy moźecie mi podpowiedzieć czy warto wogóle dalej interesować się tą sztuką? Ile ewentualnie musiałbym włożyć ,żeby doprowadzić ja do w miare normalnego stanu?



Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 19.cze.2017 06:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
jak ma być niezawodnie i dynamicznie i nieekonomicznie: 4,2 BP + TIP ( lub 4,2 LPG + TIP ale to wersja bez pełnego bagażnika i z wkurzającym zasięgiem)
jak ma być w miarę ekonomicznie i w miarę dynamicznie : 2,5TDI (180KM AKE lub nowsze) + TIP
jak ma być dziadkowo, w miarę ekonomicznie i niezawodnie: 2,4PB (2,8PB) + TIP (lub LPG ale minusy jak wyżej)

Cena zakupu się również liczy , odsprzedaży to nie wiem, zależy ile lat chcesz tym jeździć, ale to już staruszki, cena PB wg mnie jest zawyżona co do realnej wartości tych pojazdów, cena 2,5TDI często okazyjna a stan ok (cena dzięki "legendzie"). Tak stare quattro i tak może pociągnąć spore koszty likwidacji luzów w napędzie (ilość krzyżaków w kosztach powala). Luzów mniej gdy kupimy TIP a nie manual, TIP delikatniej rusza i nie da się "strzelić ze sprzęgła".

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 19.cze.2017 20:49:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
grisha o jakich luzach i krzyżakach piszesz? Musiałeś trafić wyjątkowo zajechaną sztukę. Po za tym nie doradzaj "legendy",czyli 2.5 TDI V6...Tanio tu nie będzie.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 19.cze.2017 21:51:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
adiaudi napisał(a):
grisha o jakich luzach i krzyżakach piszesz? Musiałeś trafić wyjątkowo zajechaną sztukę.
miałem ośkę, więc nie miałem problemów luzami w napędach (jak się kupi quattro manuala po młodym gniewnym to bywa że trzeba szukać gdzie jest luz powodujący stuknięcie przy ruszaniu lub zmianie biegów, tych punktów do szukania jest więcej w quattro niż w oście, już o różnicy w zawieszeniu nie mówiąc, tył całkiem inny), ale właściciele leciwych już aut quattro mogą takie problemy mieć, a jak ktoś szuka A6 C5 to raczej nie chce wydawać kika tys na naprawy napędu i zawiechy (uważam, że należy jeździć sprawnym autem)

adiaudi napisał(a):
Po za tym nie doradzaj "legendy",czyli 2.5 TDI V6...Tanio tu nie będzie.
8 lat jeździłem taką ośką w kombi, bardzo przyjemnie to chodzi, miło wspominam, opisałem 3 opcje wg mojej oceny. Wg mnie , czego nie wypada na tej grupie robić, w ogóle nie doradzałbym z tamtych roczników audi do kupienia, z tamtych lat bym doradził np. XC70 D5 (ekonomiczne 4x4, z bardzo dobrym dieslem odpowiednim do masy auta, a nie jak to w audi jak nie 2,5tdi "bo be" to dmuchane 1,9tdi). Czyli: w dieslu polecam omijając audi XC70 a nie A6 C5 :-) a, jeżeli już z audi ma być to tak jak napisałem powyżej.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 20.cze.2017 05:33:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Trocha3 napisał(a):
Wczoraj byłem oglądać ten egzemplarz:

http://allegro.pl/show_item.php?item=6856095579

-blacha sprawdzona miernikiem i oprócz maski, która byla malowana jest ok
-pas przedni jest wymieniony na jakiś zamiennik i świeci sie kontrolka poduszek ( właściciel twierdzi, że taśma w kierownicy jest przetarta - czy da sie to jakoś sprawdzić?) - niewątpliwie auto miało jakąś przygode
- klimatyzacja nie działa (podobno to tylko jakaś nieszczelność choć ciężko jest mi w to uwierzyć)
- w historii auta z aso widnieje ostatni wpis w 2010r z przebiegiem 150 000
- brak wbitego gazu w dowód (gaz zamontowany 2 lata temu i podobno auto stało ponad rok z rozwalona skrzynia przez co nie bylo ku temu okazji)
- lekki wyciek oleju z prawej strony silnika (ciężko określić z ktorego dokładnie miejsca bo nie widać nic przez osłone sinika)
- w komputerze widnieje błąd P0174 (co może oznaczać?)

Poza tym w środku brakuje paru elementów typu jakieś zaślepki plus środkowego zagłówka. Silnik wydawał sie pracować cicho i równo.

Czy moźecie mi podpowiedzieć czy warto wogóle dalej interesować się tą sztuką? Ile ewentualnie musiałbym włożyć ,żeby doprowadzić ja do w miare normalnego stanu?



Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Ja bym zaproponował 12 i zaryzykował...buda ładna, więc baza do włożenia paru groszy jest...
Naprawa samej klimy może z 2tyś wyjść, więc trzebaby dobrą cenę w zakupie mieć.. ;)

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 07.sie.2017 21:55:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2015 05:01:04
Posty: 8
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: A6 C5 2.7T Q
W końcu udało mi się znaleźć auto. Dziękuje wszystkim za cenne porady bez których chyba by się to nie udalo. [emoji2] A oto mój nowy nabytek : A6 C5 2.7t Q [emoji2] Jak to bywa z autami w tym wieku jest pare rzeczy do zrobienia ale mam nadzieję, że z pomocą forumowiczów uda mi się to ogarnąć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 do oceny
PostNapisane: 09.sie.2017 20:39:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Oby dzielnie i bezawaryjnie służyło :)
Gratulacje ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: