.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 14:53:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 15.cze.2017 21:47:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2017 21:46:09
Posty: 6
Witam,

mam pytanko jak w temacie, chcę kupić to zacną A-czwóreczkę, ma 450 tyś przebiegu (dla mnie normalny przebieg), właściciel, mój kolega, mówi, że na ciepłym silniku (w trasie!) wyczuwa dziwne drgania i broń boże, żeby to było koło dwumasowe... Chciałbym się tylko spytać, czy jak na ten przebieg silnik brzmi zacnie czy lepiej nie kupować? Akurat na filmie jest zimny, ale wiem, że koło dwumasowe to nawet na zimnym słychać i czuć..

Nigdy nie jeździłem TDI 1.9 110km więc nie wiem. Dzięki.



link do filmiku: https://megawrzuta.pl/download/666ef753 ... 696a7.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 15.cze.2017 22:00:50 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
AFN to pancerny silnik i 450 tys nalotu to nic dla niego, o ile dbano o niego. Co do usterki, to nawet jeśli to dwumas to po co ta tragedia? 1 tysiak i zapominasz o problemie.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 15.cze.2017 22:15:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2017 21:46:09
Posty: 6
Wiem, ze pancerny, ale specjalnie dałem filmik z głosem silnika, żebyście mogli ocenić, czy to rzeczywiście dwumasa, czy może coś innego. Jutro postaram się pojechać na stację diagnostyczną, żeby mi sprawdzili zawieszenie i będę się zastanawiał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 16.cze.2017 09:20:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
kauczuk napisał(a):
Wiem, ze pancerny, ale specjalnie dałem filmik z głosem silnika, żebyście mogli ocenić, czy to rzeczywiście dwumasa, czy może coś innego. Jutro postaram się pojechać na stację diagnostyczną, żeby mi sprawdzili zawieszenie i będę się zastanawiał.


przebieg w takich autach jest tylko po to żebyś wiedział kiedy olej zmieniać

silnik bez vp 700zł czyli tyle co rower średni

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 16.cze.2017 18:13:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
solaris napisał(a):
kauczuk napisał(a):
Wiem, ze pancerny, ale specjalnie dałem filmik z głosem silnika, żebyście mogli ocenić, czy to rzeczywiście dwumasa, czy może coś innego. Jutro postaram się pojechać na stację diagnostyczną, żeby mi sprawdzili zawieszenie i będę się zastanawiał.


przebieg w takich autach jest tylko po to żebyś wiedział kiedy olej zmieniać

silnik bez vp 700zł czyli tyle co rower średni


+1

Co Ty kolego w ogóle myślisz o przebiegu. Przecież mową MałegoV8 to stare trupy są a więc przebieg nie znany albo znany w przybliżeniu

Masz dwie opcję :
1. Kolega jest w porzo a auto nie jest trupem i nie raz je opijecie.To pancerny motor a jeśli masz kasę na "pakiet początkowy" to większość usterek zrobisz
jeśli buda prosta i sądzisz że kolega mówi prawdę, a Ty chcesz to auto to BIERZ

2. kolega nie jest w porzo i wtapiasz kasę ale masz wyrobione zdanie o koledze i to w miarę tanim kosztem.
Pomyśl że kiedyś, być może chciał by pożyczyć milion a ty sądząc że jest w porzo byś pożyczył ...a tak kupiłeś zjebaną furę i już wiesz co i jak
:P

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 16.cze.2017 22:18:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2017 21:46:09
Posty: 6
Cytuj:
+1

Co Ty kolego w ogóle myślisz o przebiegu. Przecież mową MałegoV8 to stare trupy są a więc przebieg nie znany albo znany w przybliżeniu

Masz dwie opcję :
1. Kolega jest w porzo a auto nie jest trupem i nie raz je opijecie.To pancerny motor a jeśli masz kasę na "pakiet początkowy" to większość usterek zrobisz
jeśli buda prosta i sądzisz że kolega mówi prawdę, a Ty chcesz to auto to BIERZ

2. kolega nie jest w porzo i wtapiasz kasę ale masz wyrobione zdanie o koledze i to w miarę tanim kosztem.
Pomyśl że kiedyś, być może chciał by pożyczyć milion a ty sądząc że jest w porzo byś pożyczył ...a tak kupiłeś zjebaną furę i już wiesz co i jak


Opcja numer jeden. Jedyne co pozostaje to sprawdzić zawieszenie na kanał.
Ile mniej więcej pójdzie pieniędzy na start jak wszystko będzie zdrowe? Chodzi mi o takie lekkie doinwestowanie, bo wiadomo, zawsze trzeba troszkę włożyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 17.cze.2017 06:48:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Nic
Jeździj

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 17.cze.2017 08:33:51 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
+1

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 30.cze.2017 10:13:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2017 21:46:09
Posty: 6
Sprawdziłem kompresję:
Pierwszy cylinder 15 bar
Drugi cylinder 13 bar
Trzeci cylinder 14 bar
Czwarty cylinder 13 bar

szkoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 30.cze.2017 11:03:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2017 11:25:19
Posty: 229
Auto: C4 avant 2.8 4x4
silnik umiera, daj ceramizer po płukaniu i zalaniu nowym olejem, powinno podskoczyć o 1..może 1,5 bar


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 30.cze.2017 11:05:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Coś pochrzaniliście obywatele w czasie pomiarów ...
Ten silnik nie powinien odpalać ...
Tak na marginesie mój ex AFN z nalotem 380 kkm miał najgorszy pomiar rzędu 29 barów a najlepszy 32,1 BAR`a.
Stary Golf 1Z , który miał nalatane pewnie koło 600-700 kkm miał 28-29 BAR`ów.
Najlepszy motor jaki miałem (Caddy AHU) ma od 31do 32 Barów (~350 kkm).
Cisnienie fabryczne dla tej jednostki wynosi 32 BAR`y.
Dolne dopuszczalne 22 Bar`y a remont/kaplica chyba 19 BAR`ów. (W/h Etzholda).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 30.cze.2017 11:17:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2017 11:25:19
Posty: 229
Auto: C4 avant 2.8 4x4
Jak ma dobre grzałki - to pokręci jak benzyna i odjedzie :) , ja miałem polo co na 16 śmigał aż miło , faktem było , że rozruch trwał .. i trwał .. ale jak zaskoczył.. to jechał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 30.cze.2017 11:19:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
No tak, ale przyjdzie kawałek mrozu i będzie ciągnięty za Ursusem aby odpalił ...
Dziwne są te wyniki pomiarów imho ...

EDIT: pobrałem książkę i w/g Etzholda:
w silniku wysokoprężnym 75-110 KM ciśnienie minimalne: 1,9 MPa, w nowym silniku 2,5-3,1 MPa.
Różnica ciśnień w silniku wysokopreżnym: 0,5 MPa.

Pomiar wykonujemy na silniku rozgrzanym do 30 st C.

EDIT2: jeśli mimo wszystko te wyniki pomiarów są prawdziwe = silnik złom.
Szkoda prądu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 30.cze.2017 11:28:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2017 11:25:19
Posty: 229
Auto: C4 avant 2.8 4x4
Nie.. na mrozie już nie odpalał , w zimę był przeszczep z rozbitka..i do ludzi.
Nabywca był szczęśliwy, że ma nowy silnik, mimo, że mówiłem mu, że to serducho z niewiadomym przebiegiem(co prawa palił świetnie, przyspieszał także żwawo )
_
Pomiary (masz rację)mogą być obarczone błędem(sprzęt -zużycie i czynnik ludzki) nie wiadomo jakim sprzętem były robione.

_________________
"Nie da się" - do momentu, kiedy udowodnisz, że jest inaczej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 30.cze.2017 12:18:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dokładnie.
Stąd moje wątpliwości...

Teraz do zdalnych doradców ...
Sugerowanie zakupu w ciemno tego typu silnika jest nieodpowiedzialnością.
Każdy TDI musi zostać sprawdzony przed zakupem a VAG, stacja diagnostyczna i wprawne oko/ucho jest niezbędne. Sprowadziłem/pomagałem przy zakupach dziesiątek różnych "AFN`ów" i naprawdę zdarzały się lalki jak i paździerze do kwadratu ... :(
Pakiet startowy dla AFN`a z klimą to minimum 1000-1200 zł (rozrząd, paski, alternator, napinacze, serwis klimy, filtry etc...)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 30.cze.2017 12:31:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2017 10:34:36
Posty: 8
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: A4 B6 1.8T
To że silnik jest nie do zajechania nie oznacza że został prawidłowo eksploatowany. Znam i takich co uszlachcili tę jednostkę przez własną głupotę :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 30.cze.2017 16:41:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Stare powiedzenie: "głupich nie sieją" jest jakby aktualne ;)
Jeździłem 1Z`tem w Passacie B4 z nalotem 1 350 000 km (wersja taxi po remoncie głowicy - pasek wziął i pękł), czytałem na tym forum również o zabitych 1Z`tach ... :(
Te motory są idiotoodporne, ale jak widać zdarzają się "specjaliści" ...
:/

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 01.lip.2017 11:41:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2017 21:46:09
Posty: 6
Powiem szczerze, nie wierzę w te w wyniki kompresji. Gdyby cylindry miały takie ciśnienie to silnik w ogóle by nie odpalał, dużo by palił oleju jak i ropy, a tak nie jest. Kompresja była robiona na zimnym silniku, tylko teraz pytanie, jak bardzo te wyniki na zimnym mogły się różnić niż na ciepłym? Może jest ktoś z Gliwic lub okolic i chciałby przyjechać z przyrządem i zmierzyć jeszcze raz, oczywiście ktoś kto wie jak odkręcić świece, żeby ich nie urwać (świece są nowe więc i tak nie będzie problemu z ich odkręceniem). Bardzo chętnie postawię jakąś flaszeczkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 01.lip.2017 13:16:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Nie możliwe, że to auto ma taką kompresje, przecież to by chodziło jak lokomotywa. Raz widziałem 1.9tdi co miało kiepską kompresje na jednym garze i ledwo to chodziło, silnikiem miotało niemiłosiernie.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik złom czy igła?
PostNapisane: 01.lip.2017 15:19:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2017 21:46:09
Posty: 6
Dokładnie, podzielam twoje zdanie dlatego też pojadę po prostu do innego serwisu, jeszcze raz..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Leszek-Q i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: