.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 02:09:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C4] Czy warto się interesować tymi egzemplarzami?
PostNapisane: 10.lip.2017 21:32:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
auta mają tyle lat, że już wszystko jest loterią, 2.6 raczej w ostateczności, 2.8 ACK czasem lubi kaprysić ale ma lepiej rozwiązane skracanie dolotu, nie ma tych klapek to 2.6 i 2.8 AAH a czasem lubiły się urwać a starość już im nie służy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Czy warto się interesować tymi egzemplarzami?
PostNapisane: 10.lip.2017 21:47:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
W AELu też podobno był problem z klapkami. Zadbane ACK będzie cieszyć, ale zapuszczone bardziej wydrenuje kieszeń niż ABC czy AAH.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Czy warto się interesować tymi egzemplarzami?
PostNapisane: 10.lip.2017 21:51:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
najważniejsze żeby buda była w dobrym stanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Czy warto się interesować tymi egzemplarzami?
PostNapisane: 10.lip.2017 21:56:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
Do tego zmierzałem ;). Z blacharką można nieźle popłynąć. Myślę, że rozjaśniliśmy nieco sytuacje autorowi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Czy warto się interesować tymi egzemplarzami?
PostNapisane: 11.lip.2017 00:07:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2017 16:58:27
Posty: 19
Lokalizacja: Małopolska
Auto: A6 C4 2.5 TDI AEL + Q
void napisał(a):
C4 quattro jest coraz mniej w dobrym stanie niestety, jeżeli nie masz parcia na diesla to szukałbym 2,8/2,6 takiego, który będzie w lepszym stanie. Powodzenia :).

Benzyna jak coś to tylko w "podtlenku" ;) W zasadzie nie mam parcia ani na diesla, ani na LPG - liczyłem koszta codziennej eksploatacji i wychodzą one podobnie (z lekkim wskazaniem na LPG), więc sam rodzaj paliwa to sprawa raczej drugorzędna. Większe znaczenie ma dla mnie szeroko rozumiana trwałość i "przyjazność" w kwestii serwisowania - większość napraw staram się wykonywać samodzielnie, o ile nie wymagają jakichś zaawansowanych narzędzi czy podnośnika warsztatowego ;) No i oczywiście stan blacharki...

hubos21 napisał(a):
auta mają tyle lat, że już wszystko jest loterią, 2.6 raczej w ostateczności, 2.8 ACK czasem lubi kaprysić ale ma lepiej rozwiązane skracanie dolotu, nie ma tych klapek to 2.6 i 2.8 AAH a czasem lubiły się urwać a starość już im nie służy
void napisał(a):
W AELu też podobno był problem z klapkami. Zadbane ACK będzie cieszyć, ale zapuszczone bardziej wydrenuje kieszeń niż ABC czy AAH.

O kaprysach ACK (i jego odmian w pozostałych autach grupy VW) już co nieco czytałem - zwłaszcza o tych nieszczęsnych napinaczach - więc temat jest mi trochę znany, dlatego nie napalam się na ten silnik i jego moc. Z drugiej strony w przypadku skrzyni automatycznej jest to chyba jedyny sensowny wybór z uwagi na osiągi...
ABC - też traktuję jako ostateczność, moim zdaniem to absolutne minimum do tak dużego i ciężkiego auta. Choć wiadomo, że jak trafi się dobry egzemplarz z ciekawym wyposażeniem, to wybrzydzał nie będę :)
AAH - chyba najlepszy kompromis między niezawodnością i osiągami, choć nie pozbawiony wad jak każda V-ka. Nieco gorzej z ekonomią, choć z podtlenkiem wciąż wygląda to nieźle.
AEL - no właśnie, dla mnie wielka niewiadoma i w kwestii trwałości i serwisowania, z uwagi na brak obycia z dieslami. W zasadzie dopiero od niedawna biorę pod uwagę taką konfigurację, więc jeszcze nie za bardzo wiem jak to się sprawuje i na co zwracać uwagę. Jak w jego przypadku wygląda sprawa z typowymi bolączkami diesli (wtryski, dwumasa, turbina, pompa)?

Co do klapek - to chyba nie jest duży problem zajrzeć do nich i ewentualnie poprawić mocowanie? Podobny problem występował zresztą w silniku 1.6 AFT (VW, Seat) z którym miałem już do czynienia :)

hubos21 napisał(a):
najważniejsze żeby buda była w dobrym stanie

Wiadomo, to jest priorytet i tym się staram kierować, a kwestia np. silnika jest raczej wtórna. Wiem jak wygląda walka z "rudą" i jednak zdecydowanie bardziej wolę się "babrać" w mechanikę :) Choć zakładam, że od auta 20+ ciężko wymagać idealnej blachy bez ani jednego purchla...

void napisał(a):
Myślę, że rozjaśniliśmy nieco sytuacje autorowi.

Na pewno tak, choć nie obrażę się za dodatkową wiedzę :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Czy warto się interesować tymi egzemplarzami?
PostNapisane: 11.lip.2017 13:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
W kolektorze ssącym silnika 2,6 (ABC) nie ma żadnego skracania dolotu. Nie ma żadnych klap, a są tylko tzw. kierownice powietrza. Skracanie dolotu jest w AAH, ACK... W AAH bardzo poprawia to elastyczność silnika i moment obrotowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Czy warto się interesować tymi egzemplarzami?
PostNapisane: 11.lip.2017 19:25:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ja wiem, że poprawia, w ACK też tylko tam trochę inaczej to wygląda i nie zastanie nas taki widok

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Czy warto się interesować tymi egzemplarzami?
PostNapisane: 12.lip.2017 14:25:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
ThePsycho napisał(a):
AEL - no właśnie, dla mnie wielka niewiadoma i w kwestii trwałości i serwisowania, z uwagi na brak obycia z dieslami. W zasadzie dopiero od niedawna biorę pod uwagę taką konfigurację, więc jeszcze nie za bardzo wiem jak to się sprawuje i na co zwracać uwagę. Jak w jego przypadku wygląda sprawa z typowymi bolączkami diesli (wtryski, dwumasa, turbina, pompa)?


AEL nie ma zadnych klap.
Co do trwałości
- silnik przeleci 1 mln km... na tyle jest obliczony - wykonany
- turbo - 400 tys
- pompa 500-600 tys - utrzymuje przyzwoitą wydajność
- wtryskiwacze - moje po 420 tys były - tylko do regulacji - ale samochód już mocno dymił - skończyło się wymianą samych końcówek i regulacją
- dwumas - nic o tym nie wiem... sprzeglo i dwumas taki jak w busie T4 - czyli imho - na zywotnosc samochodu

Słabe punkty
- koło pasowe - poprzedni wlasciciel zmieniał i ja tez już zmieniałem
- pompa vacum - cieknie albo głosno pracuje

W tak wiekowym samochodzie to bardziej bym się martwi - cieknącymi przewodami paliwowymi, zbiornikiem (wersje quattro C4), przewody hamulcowe - cos co swiruje "ze starości".

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Czy warto się interesować tymi egzemplarzami?
PostNapisane: 12.lip.2017 18:00:51 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Wszystko to można zrobic i jechac dalej, trzeba tylko by tego świadomym.
Gównianych plastikowych tabletów na kołach (czyli nowych) tak łatwo nie ogarniesz.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: