To ja od siebie - jeździłem najnowszym Q5 w Stronicu i TFSI i TDI.
Zanim porównam wprost powiem, że najnowsze TDI 2.0 z grupy VAGa rozgrzewają się do 90C na zegarach po około 1,5-2km nawet przy -5C. Termostat jest w pełni sterowany kompem - nagrzewanie momentalne bo jest kilka obiegów - skomplikowane to ale działa. Oprócz tego kąt zapłonu dobiera tak by nagrzać szybciej DPFa, kata i resztę... taka technika.
Jeździłem w najnowszym Q5 w pełnym Sline w TFSI i w TDI - mam porównanie, Sline wewnętrzy jest cudowny ale cena zabija... Natomiast jest przepaść między funkcjonalnością między poprzednią a aktualną wersją - audi virtual cocpit, czy ta świetna gała z touchpadem a o gałce biegów nie wspomnę. Dotykowo zapalane ledy wewnątrz kabiny itd... widać "świeżość" w technologiach.
Wyciszenie - mimo iż wydawało by się, że bena będzie cichsza to diesel był przyjemniejszy - silnik jakby za ścianą, głęboko, daleko i mocno wyciszony. Przyjemny pomruk. Bena jakby gdzieś pod nogami siedziała - odczucia gorsze i jakby wydech głośniejszy. Zresztą TFSI pracuje dość głośno jak na bene - nawet jak stoisz przed maską.
Jak przełączysz w Audi Drive Select na Comfort to oba jadą podobnie. Co z tego, że te ułamki do setki szybciej w benie ? Ile razy dziennie pójdziesz od 0 do 100 ? Raz ? Pokazać znajomym i co dalej ? Codzienny start spod domu 0-100 ?
TDI z Adblue - taki jak siedzi w Q5 spali Ci w okolicach 7,5 litra przy normalnej jeździe po mieście. Trasa to okolice 5 litrów, autostrada okolice 8-9/100. TFSI po mieście w Q5 nie zmieści się w 12 litrach ! Gonione po banie spali lekko 13-14. Nie zapominaj, że w najnowszych TFSI jest 8 a nie 4 wtryski ! Działają równolegle lub osobno - steruje komp. Uporano się z nagarem na zaworach w ten sposób. Działa ale taki system to również podwójne zasilanie paliwem i regulatory jego ciśnienia.
S-line... stać cię
Uwierz mi
Jak wybierasz "Sline selection" to Sline zewnętrzny + koła o rozmiar większe masz za 0,00PLN
Są teraz w promocji te dwa pakiety i jeszcze pakiet Comfort - ale on akurat uważam, że jest za drogi do tego co daje.
Bena aktualnie w konfigu chyba 9 tyś tańsza od TDI.
Wersje "SPORT" omijaj... od 300 tyś w TFSI startują :O