Witam wszystkich forumowiczów
Nazywam sie Marcin i pochodze z bieguna Polski, Suwałk. Od miesiaca jestem szczesliwym posiadaczem "setki". Moja historia z marka zaczela sie gdy ojczulek podjechal (jakies 12 lat temu) na osiedle swoja wiśniowa 80-tka 1.8s (wczesniej 3 fiaty 125p
). I wtedy jako mlody srel po pierwszym zamnknieciu drzwi wiedzialem ze kiedys bede mial swoje cztery pierscienie. Od zawsze marzeniem bylo miec RS2 ale coz... portfel nie ten. Jakos miesiac temu jezdzac slubzowym autem po miescie zauwazylem ladna "setke" stojaca na parkingu. Szybkie rozeznanie po znajomych i sie okazalo ze auto nalezy do znajomego mojego mechanika. Kilka pytan do mechanika co i jak z autem, tel do wlasniciela.... potem choroba przez tydzien, walka z myslami brac czy nie brac... no i wkoncu podjalem decyzje. Kasa na stol, dogranie papierow, kluczyki w kieszen i ODJAZD Z BANANEM NA TWARZY
. W aucie powymieniane oleje i filtry, swiece, kable zaplonowe, alternator iinne duperelki (maj - czerwiec) tego roku. Tarcze klocki przod i rozrzad pod koniec tamtego roku. Dodajac ze jestem poczatkujacy w swiecie setki C3 to jestem bardzo zadowolony z auta. Wiadome ze jest troche przy nim roboty ale o to wlasnie chodzi. Zeby najpierw zabierac ja do spa do garazu a potem na dlugie spacery na asfalt i te krotsze na snieg
. Licze tu na wasze cenne i liczne porady, sugestie i slowa krytyki abyscie pokazali mi co i jak fachowo robic zeby autko przezylo jeszcze kolejnych 30 lat.
Teraz o MOIM (wreszcie) autku:
Audi 100 C3 2.3E NF Quattro 90r (wersja podobno na Szwajcarie):
Ciekawostki z wyposazenia :
- Quattro
- 4 el. szyby
- 2. el lusterka
- niebieski srodek + drewno ( kubelki przod)
- wspomaganie + abs
- klima
- halogeny
- oryginalny auto alarm
- halogeny
- jakiach ciekawa opcja audio z wyjsciem na 2 pary sluchawek dla pasarzerow tylnej kanapy
- roletka tylnej szyby
- dlugie zegary z obrotomierzem
W aucie narazie wymieniona maglownica bo lecialo jak ze swiniaka i przerejestrowana na polskie blachy.
Co chce zrobic:
- lakierowanie calego auta bo jest sporo rys, kilka wgniotek i ognisk korozji; spod zdrowiutki
- naprawa obrotomierza bo co nie trybi
- naprawa tylnego prawego mechanizmu podnoszenia szyby ( przod prawy raz dziala raz nie- tez trzeba zajrzec)
- naprawa prawego el. lusterka ( dziala lewo-prawo; nie dziala gora-dol)
- uszczelnienie i powymienianie przewodow ktore juz tego wymagaja w silniku ( silnik ladnie, rowno, cicho pracuje jak zegareczek)
- z czasem wymiana calego wydechu na nowy z kwasu
- wyrzucenie podkladek z tylnego zawierzenia bo za wysoko stoi
- regeneracja wszystkich zaciskow
- wrzucenie nowych tarcz i klockow tyl a co wiecej trzeba zrobic wyjdzie w trakcie ^^
A tu kilka fotek TapczaniQu ( fotki poprzedniego wlasciciela jeszcze na starej blaszce)