.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 04:27:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi A4B7 1.9TDI 115KM BKE - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 24.sie.2017 08:48:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1. Jaką masz turbosprezarke teraz ?
2. Faktycznie regulacja ciśnienia doładowania nie działa najlepiej... LAG jest niemiłosierny - regulacja dlugosci sztangi moglaby trochę pomoc.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B7 1.9TDI 115KM BKE - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 24.sie.2017 17:51:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2014 23:04:55
Posty: 36
Auto: A4B7 1.9TDI BKE 05'
1. Około wtorku będę ją wyjmował (po raz kolejny), sprawdzę dokładny model i tutaj podam.
2. Trochę już nasłuchałem się od mechaników i popraw mnie proszę jeśli źle zrozumiałem: regulacja sztangi może pomóc, ale chyba tylko przesunie granicę wyższego doładowania o ok. 200 obr/min w dół? Czy może jest szansa, że autko odzyska dawną elastyczność w niższych partiach obrotów?
3. Czy to faktycznie kwestia, że regenerowana turbinka nie wstaje jak oryginał, czy jw. trzeba jeszcze podregulować sztange?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B7 1.9TDI 115KM BKE - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 25.sie.2017 11:05:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
- regulacja sztangi może pomoc.... zakladajac ze cala geometria chodzi i działa poprawnie
- z tym "wolnym" wstawaniem po regeneracji to trochę bajdurzenie

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B7 1.9TDI 115KM BKE - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 12.wrz.2017 20:48:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2014 23:04:55
Posty: 36
Auto: A4B7 1.9TDI BKE 05'
Sztanga podregulowana, lepiej już nie będzie. Wprawdzie jeszcze nie jeździłem samochodem, ale widać lekką poprawę już od około 1300 obr/min. Wg mnie to i tak trochę za mało. Chyba to ciśnienie powinno być ciut wyższe. Czy faktycznie można się tu już czepiać regenerowanej turbinki?

http://vaglog.pl/log-011_yeW7f.html

Tu zebrałem najważniejsze punkty i porównałem ze sobą + wykres.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B7 1.9TDI 115KM BKE - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 13.wrz.2017 07:20:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
- z tym "wolnym" wstawaniem po regeneracji to trochę bajdurzenie



żadne bajdurzenie .... spora częśc regenerowanych sprężarek miała problemy z wstawaniem z dołu

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B7 1.9TDI 115KM BKE - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 13.wrz.2017 23:03:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2014 23:04:55
Posty: 36
Auto: A4B7 1.9TDI BKE 05'
Dziś odebrałem samochód. No niestety szału nie ma, jest bardzo mała poprawa.
Przewody podciśnieniowe, króciec pompy vacuum, przepływomierz, czujnik doładowania, zaworek N75, gruszka, geometria - wszystko posprawdzane i dalej za przeproszeniem jest dupa.

Co radzicie? Może to faktycznie turbo kiepsko wstaje. Czy jest sens upominać się o to do firmy regenerującej (mogą coś na to zaradzić?) czy to raczej walka z wiatrakami?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B7 1.9TDI 115KM BKE - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 04.gru.2017 19:44:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2014 23:04:55
Posty: 36
Auto: A4B7 1.9TDI BKE 05'
Czy poniższe logi na to nie wskazują? (zaniżone ilości powietrza)

http://bit.ly/2AWcdkf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B7 1.9TDI 115KM BKE - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 07.gru.2017 12:53:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wskazują....
ale co to za diagnostyka... jakas przegazówka czy coś...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B7 1.9TDI 115KM BKE - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 31.gru.2017 01:16:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2014 23:04:55
Posty: 36
Auto: A4B7 1.9TDI BKE 05'
Na 4-tym biegu gaz w podłogę. Z jednej strony MAF pokazuje mało bo jest niedoładowanie, ale z drugiej w praktycznie całym zakresie obrotów w logu ograniczenie dymienia nawet nie zbliża się do ograniczenia momentu. Czy wobec powyższego moje podejrzenie słusznie padło na przepływomierz???? W zasadzie jest to chyba ostatnia część, której nie podmieniałem. Była tylko jedna próba w postaci odłączenia wtyczki. Czy może to kwestia dziwnej konstrukcji mapy??

PODSUMOWUJĄC WSZYSTKO CO ZOSTAŁO ZROBIONE:
- turbo założone nowe oryginał Garrett zgodny z ETKĄ i poprzednią T,
- wężyki podciśnienia wymienione na nowe,
- N75 wymieniony,
- króciec vacuum sprawdzony sztywny,
- pompa sprawdzona i dobrze trzyma podciśnienie,
- IC szczelny,
- wyczyszczony EGR,
- znaleziona dziura w rurce od EGR - rura wymieniona na inną, po tym zabiegu jest poprawa.

Jakieś sugestie?


Ostatnio edytowano 08.sty.2018 15:44:49 przez kaczy1217, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7] BKE 1.9TDI - Nowe turbo brak mocy do 2000 obr
PostNapisane: 08.sty.2018 15:44:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2014 23:04:55
Posty: 36
Auto: A4B7 1.9TDI BKE 05'
[PROBLEM ROZWIĄZANY]

Dzięki wizycie u użytkownika @ciahciah z forum A4-klub.pl po kilkunastu minutach logowania oraz sprawdzeniu wężyków wakuometrem podczas próby BS w grupie 11 wyszło, że zaworek zwrotny od podciśnienia przepuszcza powietrze w drugą stronę (a nie powinien). Wymieniłem dzisiaj na nowy z Pierburga i jak ręką odjął. Szczerze polecam @ciahciah, ze względu na fachowość i przede wszystkim znajomość tematu. Szkoda, że trafiłem do niego tak późno. Dziękuję jeszcze raz :)

PS. Podsumowując mój temat, oprócz zaworka zwrotnego podciśnienia sporą poprawę przyniosła wymiana dziurawej (na harmonijce) rurki od EGR-u. W moim przypadku oprócz tych czynności wszystko inne nie dawało żadnych rezultatów.

UPDATE:
Po kilku tygodniach od naprawy zdecydowałem, że pojadę do chiptunera jeszcze sprawdzić mapy. Kolega wrzucił moje auto na hamownię i poprawił istniejący program, który jak się okazało był na wyrost i po prostu ECU często obcinało dawki bo ustawione były za wysokie. Przed zabiegiem: 141KM/315Nm, po: 141KM/345Nm, fabrycznie 115KM/285Nm.
Temat do zamknięcia. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: