.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 23:42:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 19:24:25 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Może i mało wiem bo nigdy też za "mózga" motoryzacyjnego się nie uważałem...Jednak nie muszę nim być by wiedzieć, że seryjne V8 przeżyje takiego klekota na sterydach i z pewnością będzie mniej upierdliwe w użytkowaniu :)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 21:07:47 
Nie wiem czy czasem nie spotykają tu się dwie szkoły... ci,którzy uważają,że lansowany od kilku lat tzw "downsizing" to dobry kierunek i ci którzy tak nie uważają. Ja osobiście jestem za druga opcją. 1,9 TDI to może i są świetne motory,ale wyciąganie z nich 200 i więcej koni nie może nie odbić na ich żywotności do tego inżynierem nie trzeba być...


Ostatnio edytowano 03.lut.2014 09:42:55 przez tomeksopot, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 03.lut.2014 07:35:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.gru.2013 12:06:40
Posty: 723
za 10 lat zobaczycie że w a8 będą silniki po 2.0 po 300 koni albo i więcej i się nie zdziwcie że to będzie diesel bmw już chyba robi z 2.0 diesel 240km i co na to inżynier ?

_________________
Czy leci z nami B-O-L-E-K?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 03.lut.2014 09:45:38 
Przeczytaj mój post jeszcze raz.
Ja nie napisałem,że się nie da tylko,że to nie pozostanie bez wpływu na żywotność tak wyżyłowanej jednostki. A wszystko w imię wyimaginowanej walki w wyimaginowanym efektem cieplarnianym...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 03.lut.2014 14:49:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 15:30:16
Posty: 129
gitmar napisał(a):
Może i mało wiem bo nigdy też za "mózga" motoryzacyjnego się nie uważałem...Jednak nie muszę nim być by wiedzieć, że seryjne V8 przeżyje takiego klekota na sterydach i z pewnością będzie mniej upierdliwe w użytkowaniu :)


Zapewne jest tak jak mówisz, chociaż skoro silniki, które mają po około 150-200k kilometrów są robione na +200KM (często nie na nowych gratach), a później robią bezproblemowo 50-60k (na pewno i więcej, ja po prostu póki co nie znam osoby, która ma takie auto na tyle długo, żeby zrobić większy przebieg) to chyba jest to wynik zadowalający :).
Żeby była jasność, jako dupowóz wolałbym sto razy bardziej takie V8, aniżeli 1.9 o podobnych osiągach, aczkolwiek nie o preferencjach tutaj mowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 04.lut.2014 00:15:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 01:25:34
Posty: 15
Lokalizacja: Bieruń ok. Tych
Ujmę to tak na długiej trasie na pewno wygodniej wyprzedza sie v8 a o w 12 nie wspomnę, tdi po mieście jeździ sie super od 140 czuć niestety na tym silnuku presje wagi auta i tutaj powiem jest kreska pomiędzy tymi autami z silnikami 4,2 gdyż moje odczucia były takie że dopiero od tej prędkości korzystało sie właśnie z v8/w12. Założenia miały być takie auto ma w miarę mało palić bagażnik ma być cały do mojej dyspozycji nie zniszczony i oprócz tego żeby cokolwiek przy nim zrobić (przy silniku) nie trzeba było go wyciągać i skrzynia manualna też jest bardzo żywotna.
Jeśli chodzi o wytrzymałość takiego silnika po modyfikacjach zależy z czego sie go uklei.. z forum a4 czarny mu gadali przez 5 lat jeździł na 230 km i raz turbo wymieniał teraz weźmy pod uwagę kto dziś trzyma auto 5 lat nawet jeśli to co 4.2 sa bez awaryjne? zajechanych jednostek nie brakuje. a koszt remontu v8? Nowe auta nie psują sie dlatego że są wyśrubowane mocą tylko sa zrobione z takich a nie innych materiałów i mają sie psuć to jest właśnie założenie producenta
d2 audi jeszcze tworzyli mechanicy poźniej już księgowi

_________________
Chip tuning to taki rodzaj drabiny z napędem atomowym dzięki której otrzymujemy sok koloru porzeczkowego z bita smietana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 04.lut.2014 14:50:56 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
W sumie OK, więc mi V8 nie potrzebne, 140 km/h nie przekroczyłemm chyba już ze 3 miesiące :P - nie miałem gdzie.
Chociaż pamiętając 1.9TDI (czipsnięte) w budzie A4, to V8 w A8 daje radę nawet poniżej 90, dynamika jest generalnie taka że prz każdej prędkości (poniżej 130 niech będzie) jak wcisnę to iudze jak głupie.
Co do 5 lat, mam już to A8 lat 7, nie planuję zmieniać, staram się utrzymywać dobrze.
Ale jakby było A8 D2 1.9TDI do wzięcia za rozsądną kasę to bym bardzo poważnie rozważał jako drugie auto dla żony :) - tyle że bym chciał automat, najlepiej 4 biegowy, najsarszy możliwy - kombinacja idealna na zakupowóz i miastowóz.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 06.paź.2017 08:01:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Odgrzewam kotleta... :peace:

Panowie, mam takiego pomysła i szukam info o ożenku 1.9TDI PD z automatem w D2 ośce z 99r, czyli po lifcie...
Ktoś coś?? jest to wykonalne bez choinki na desce?? stary silnik to właśnie 2.5 V6 tdi...

Potrzebuje taką konfigurację na długie trasy, i robienie bardzo dużych przebiegów, rzędu 70-80tyś rocznie..

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 06.paź.2017 10:18:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
myszon90 napisał(a):
Odgrzewam kotleta... :peace:

Panowie, mam takiego pomysła i szukam info o ożenku 1.9TDI PD z automatem w D2 ośce z 99r, czyli po lifcie...
Ktoś coś?? jest to wykonalne bez choinki na desce?? stary silnik to właśnie 2.5 V6 tdi...

Potrzebuje taką konfigurację na długie trasy, i robienie bardzo dużych przebiegów, rzędu 70-80tyś rocznie..


jeżdzi kilka A8 D2 z 1.9 TDI PD pod maską , wiec nic nowego .... fakt , że z automatem nie widziałem/słyszalem ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 06.paź.2017 12:23:37 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Stawiam, że nawet z automatem by w miarę jechał. Nawet wersja 90 kunia.
W latach 70-80tych stosunek mocy do masy był dużo gorszy, a auta jeździły.
Paliłby zapewne sporo - bo silnik by się z quattro, automatem i budą A8 męczył (de facto jest 1.9 TDI w A6 które jest wcale nie lżejsze niż aluminiowe A8).

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 06.paź.2017 16:48:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1658
Auto: BEX+ Quattro
Morgi, na a8team wątek był o 1,9 w D2 quattro i nie było to jakoś paliwożerne. Nie spali więcej niż AEL w C4 avant quattro.
Szkoda, że nie masz budy z quattro :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 06.paź.2017 16:57:10 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Typ lepiej fajna opcja.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 06.paź.2017 18:14:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Morgi napisał(a):
Stawiam, że nawet z automatem by w miarę jechał. Nawet wersja 90 kunia.
W latach 70-80tych stosunek mocy do masy był dużo gorszy, a auta jeździły.
Paliłby zapewne sporo - bo silnik by się z quattro, automatem i budą A8 męczył (de facto jest 1.9 TDI w A6 które jest wcale nie lżejsze niż aluminiowe A8).

Nie no, nie przesadzaj ...
Nawet mój Caddy AHU w manualu , który wypluł na MAHA 99 KM/213 Nm w serii nie jechał w mojej ocenie ...
Co dopiero A8 ...
Tutaj musi być > 350 Nm i z 200 KM i będzie fajnie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 06.paź.2017 18:30:36 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Do jazdy dla kapeluszników by się nadawał, wygodne, tanie, lekko mułowate.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 06.paź.2017 19:12:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Pamiętajcie, że miałem przez rok 200 quattro ważące ok 1700 kg z wolnossącym 2,0 D 69 KM. Jechało, owszem, ciężko, ale palił tylko 1 ltr więcej niż w poprzedniej budzie (A100 ośka, ok. 1300 kg). A wcale tej dieslowej 200 nie oszczędzałem.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 06.paź.2017 19:26:05 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No i właśnie o tym mówie.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 06.paź.2017 19:51:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Ale mowa jest o PD'ku, a tam po swapie można samym softem zrobić 170, a niewielkim kosztem 200... To będzie na luzie jeździć, tak samo mocno i dużo taniej jak ori V6 TDI. Waga przy tym spadnie ze 100kg...

Tylko z automatem będzie problem to pożenić, nie dogada się bez mocnej rzeźby z tą skrzynią. Chyba, że by jakiś komplet z ośki automat C5/B6 wygrzebać i posadzić w tej budzie. To by uprościło zdecydowanie temat.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 13.paź.2017 19:38:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
No i mam dylemat, czy kupić https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-CID5-IDnZmjE.html#
z perspektywą niedaleką swapa na 1.9 PD czy dołożyć do D3 3.0Tdi...z pierwszych roczników...jeszcze myślę nad S6 C5 + lpg Avant, ale zasięg na butli to pewnie max 450-500km i trochę nie na rękę... :/

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 13.paź.2017 20:07:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Szukaj quattro a nie inwalidy ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 13.paź.2017 21:18:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
myszon90 napisał(a):
No i mam dylemat, czy kupić https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-CID5-IDnZmjE.html#
z perspektywą niedaleką swapa na 1.9 PD czy dołożyć do D3 3.0Tdi...z pierwszych roczników...jeszcze myślę nad S6 C5 + lpg Avant, ale zasięg na butli to pewnie max 450-500km i trochę nie na rękę... :/


ja za młodych czasów lubiłem sobie jechać w trasy ile dam radę- tj, potrafiłem na 1400km zrobić ze 2 przerwy- a Ty co chcesz 1000km na raz walić, że pauza na tanie tankowanie co 500km to słabo?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: