.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 08:09:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 14.sty.2018 16:56:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2018 16:09:12
Posty: 13
witam wszystkich

wczoraj tj. 13-01-2018 jadąc autostradą A2 zauważyłem ze przy puszczaniu gazu auto nie schodzi z obrotów więc zjechałem na pas awaryjny zatrzymując się wcisnąłem sprzęgło auto wkręciło się do
4 tys obr. i zgasło . Więc trójkąt za samochód , maska do góry a tu cały silnik w oleju ciśnienie się nie zapaliło... laweta i do domu.

Auta nie pałowałem za mocno 140-160 raz przy wyprzedzaniu 200 ale to z 20 sekund (temp. wody była ciągle 90 temp. oleju 95-115.ciśnienie oleju nie zapaliło się)

Dzisiaj postanowiłem zdiagnozować co się stało 13stego w AEL (masakra)

- olej wypluło bagnetem i odmą

- turbo pociągnęło oleju z 0,5 litra w przewodzie od IC spuściłem

Następnie umyłem silnik, przeczyściłem IC , dolałem oleju weszło 3,5 litra do pełnego stanu Próba uruchomienia silnik kręci wałek rozrządu kręci nie odpala .

obserwacje silnik ciężej kreci dym z zdjętej odmy po odkręceniu korka też dym c wcześniej przed awarią bez przedmuchów przy korku przy odpalonym silniku.

Macie pomysły co mogło być przyczyną takiej awarii w silniku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 14.sty.2018 20:26:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
turbina ? Jeśli pogięło korby to nie odpalisz.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 14.sty.2018 22:48:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pierwsze co to sprawdzenie kompresji. Jesli pasek przeskoczyl to sie mogly zawory spotkac z tlokami. Choc dziwne, ze olej wyplulo...



Wytapatane A520F

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 15.sty.2018 00:35:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Olej mogło wypluć jak ma dziurkę w tłoku ;)

Kompresja do sprawdzenia...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 15.sty.2018 00:54:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
grxxx napisał(a):
witam wszystkich

wczoraj tj. 13-01-2018 jadąc autostradą A2 zauważyłem ze przy puszczaniu gazu auto nie schodzi z obrotów więc zjechałem na pas awaryjny zatrzymując się wcisnąłem sprzęgło auto wkręciło się do
4 tys obr. i zgasło . Więc trójkąt za samochód , maska do góry a tu cały silnik w oleju ciśnienie się nie zapaliło... laweta i do domu.

Auta nie pałowałem za mocno 140-160 raz przy wyprzedzaniu 200 ale to z 20 sekund (temp. wody była ciągle 90 temp. oleju 95-115.ciśnienie oleju nie zapaliło się)

Dzisiaj postanowiłem zdiagnozować co się stało 13stego w AEL (masakra)

- olej wypluło bagnetem i odmą

- turbo pociągnęło oleju z 0,5 litra w przewodzie od IC spuściłem

Następnie umyłem silnik, przeczyściłem IC , dolałem oleju weszło 3,5 litra do pełnego stanu Próba uruchomienia silnik kręci wałek rozrządu kręci nie odpala .

obserwacje silnik ciężej kreci dym z zdjętej odmy po odkręceniu korka też dym c wcześniej przed awarią bez przedmuchów przy korku przy odpalonym silniku.

Macie pomysły co mogło być przyczyną takiej awarii w silniku?

Zamarznięta odma i rozdupczone łożysko turbiny.
Później już klasyka - olej poszedł do cylindrów, stąd delikatne rozbieganie motoru.
Najgorszą rzeczą w takiej sytuacji było naciśnięcie sprzęgła ... Gdybyś go zdusił i już więcej nie odpalał była szansa.
Teraz trudno powiedzieć, ale jeśli pogięło korby trza szukać drugiego motoru.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 15.sty.2018 07:20:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2018 16:09:12
Posty: 13
przed zgaśnięciem nic nie zastukało i nie było słuchać żadnego walnięcia.

dzisiaj wykręcę świece ,pokręcę zęby olej z tłoków wyrzuciło ,zmierzę kompresje ,zdejmę pokrywę zaworów wyczyszczę obejrzę założę sprawdzę rozrząd z przodu i stylu spróbuje odpalić ze zdjętą rurą z IC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 15.sty.2018 07:46:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
pod kompa podłącz, zobacz czy coś się nie odłożyło w błędach. Zanim rozbierzesz.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 15.sty.2018 07:53:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jeśli mega prosty diesel nie odpala po takiej akcji to dupa zbita.
Gdyby było wszystko ok powinien odpalić na ropie, oleju silnikowym czy rzepakowym...
Kompresja będzie powyżej fabrycznej, błędów nie będzie a na pogiętych tłokach nie odpali.
Obym się mylił w całej rozciągłości ...
Próba odpalenia motoru jest mocno ryzykowna w sytuacji gdy gdzieś jest zaciągany olej i obyś nie spalił auta i garażu ...
Czekam na info.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 16.sty.2018 00:00:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2018 16:09:12
Posty: 13
kręcone bez świec rozrząd ustawiony na nowo ciężko kreci dmucha kompresję całą w dekiel korby wygięło

szukam silnika w budzie do odpalenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 16.sty.2018 00:05:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2018 16:09:12
Posty: 13
z województwa mazowieckiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 16.sty.2018 00:13:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przykro mi,ale własnie zyskałeś gustowny stolik do salonu...
Znajdź źródło wycieku oleju - podejrzewam turbo.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 16.sty.2018 08:51:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2018 16:09:12
Posty: 13
wygląda na to ze zatkało odmę albo dekiel zrobiło się duże ciśnienie w silniku

a potem wysadziło w bagnet i odmę

zassało kolankiem od rury filtr turbina turbo pompowało na tłoki

ciśnienie ogromne w komorze spalania , korby wykrzywione

sprawdzałem turbo i wirnik nie ma luzów osiowych i promieniowych ale turbo pompowało olej wiec łopatki mogło pokrzywić

ach te vag-a odmy..... w ael są 3 i nie dały rady...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 16.sty.2018 15:09:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zatkanie odmy w AELu ??
... prawie nierealne...... możliwe tylko w przypadku wielkich przedmuchów i kiepskiej jakości oleju......
Ile silnik miał przejechane... realnie.. ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 16.sty.2018 19:54:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Maslo i mróz ...
Nierealnym jest joystick w Boeingu ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 16.sty.2018 22:27:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2018 16:09:12
Posty: 13
:506: :506: przebieg realny nie wiem...

- przed awarią silnik był w dobrej kondycji bardzo dobrze odpalał na ciepło i zimno, średnio odpalał w temperaturze +4 do +7

- przedmuchów spod korka nie miał nawet jakby delikatnie zasysał do korka

- zawsze po odpaleniu miał trochę twardą pracę przez pierwsze 3-4 minuty

- moc była 0-100 9.2 sec (bez rwania napędu) 60-100 3.2sec

- turbo łapało dobrze odczuwalnie od 1900 obr przy temperaturze oleju 90 stopni przy 95-100 od 1800 obr albo niżej

- olej Vavoline MaxLife 10w40 zmieniany 5 tys temu. (niestety odmy po zakupie nie czyszczone)

- rozrząd świerzy

śnieg spadł a quattro stoi a ja szukam pewnego silnika :506:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 17.sty.2018 02:30:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Współczuję ...
Szukaj drugiego słupka, będzie gitara.

Niemniej wiem co czujesz - siedzę na wiosce, mam 10 cm śniegu i lód na drodze a pod domem skoksowane 1,9 TDI fwd. Czerwone quattro stoi kilkanaście minut dalej .. :D
;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 17.sty.2018 22:31:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2018 16:09:12
Posty: 13
kupiłem silnik w piątek wstawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 18.sty.2018 02:34:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Profilaktycznie dalbym turbine do sprawdzenia i ew. regeneracji. Ic do wyjecia i wyplukania, podobnie jak i cały dolot.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 18.sty.2018 07:44:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Zdecydowanie, turbiny do dizla nie są teraz drogie, dałbym jakieś fajne większe.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2,5 tdi AEL Quattro wypluł olej bagnetam i odmą
PostNapisane: 18.sty.2018 10:20:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Turbosprezarka to raczej zgon zaliczyła... w tym przypadku.
Uszczelnienie puściło.... wiec dla sprawa jest jasna.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: