.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 16:28:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 10.lis.2017 10:21:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2017 10:24:20
Posty: 35
Auto: A4B7
Po wymianie turbo (powodem były widoczne pęknięcia i sączenie się płynu, ogólne ubywanie) 2 razy na przestrzeni 3 tygodni przy odpaleniu zadymił tak gęsto na biało, że mam wrażenie że w Katyniu była lepsza widoczność. Za drugim razem zauważyłem też dym spod maski, więc szybkie oględziny i pyk. Widać płyn na turbo i w okolicy. Obrazek: https://imgur.com/a/NSamL Płynu ogólnie nadal ubywa. Na zimnym nie dymi prawie wcale, po rozgrzaniu kiedy stoję na światłach zawsze (czasem mniej, czasem więcej). Problemy z ogrzewaniem też występują. Pojechałem wczoraj do warsztatu gdzie wymieniałem turbo i po względnie dokładnych oględzinach z lusterkiem da się zobaczyć płyn. Test na obecność CO2 w układzie chłodzenia pozytywny. Uszczelka/głowica/znowu coś z turbo? W warsztacie stawiają na pierwszą i/lub drugą opcje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 11.lis.2017 18:18:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2017 10:24:20
Posty: 35
Auto: A4B7
Ktoś coś? Bo już nie wiem co o tym wszystkim myśleć. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 11.lis.2017 18:37:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Co Chcesz usłyszeć? Że ten płyn znalazł się na Twoim silniku przypadkiem? Z kałuży w którą Wjechałeś?! Co ma do tego turbo?! Zdejmuj głowicę i Szykuj kasę!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 12.lis.2017 15:26:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2017 10:24:20
Posty: 35
Auto: A4B7
Chce się po prostu upewnić. Po prostu nie spodziewałem się, że tak po prostu może się stamtąd w ten sposób lać. Jeśli to faktycznie głowica, to trudno, zrobi się. Tym bardziej, że mam zamiar długo pojeździć tym samochodem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 12.lis.2017 16:36:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Często tak jest że płyn wypływa na zewnątrz przez uszkodzoną uszczelkę pomiędzy blokiem silnika a głowicą. Wielokrotnie jest to wynikiem kręcenia silnika na wysokich obrotach przy niskiej temperaturze płynu. Tuleje cylindrowe nagrzewają się wtedy dużo szybciej niż reszta silnika i powstaje szczelina przez którą sączy się płyn. Często też dochodzi wtedy do "wydmuchania" uszczelki. Serce mi ściska jak widzę/słyszę ryk silnika samochodu w kilka sekund po odpaleniu zimnego silnika. To barbarzyństwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 12.lis.2017 19:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2017 10:24:20
Posty: 35
Auto: A4B7
Dzięki wielkie za wyjaśnienie. A jak myślisz - jest szansa, że sama głowica jest w jakiś sposób uszkodzona? Oczywiście wszystko zostanie sprawdzone po zdjęciu, tak tylko się zastanawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 12.lis.2017 19:53:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Takie rzeczy ocenia się po zdjęciu głowicy. Jak nie jest pęknięta, jak nie trzeba prowadnic zaworowych naprawiać, wymieniać zaworów czy uszczelniaczy, to tylko splanować ją trzeba i złożyć wszystko na nowej, porządnej uszczelce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 08.gru.2017 10:16:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2017 10:24:20
Posty: 35
Auto: A4B7
Głowica była w naprawdę słabym stanie, ale na szczęście nie była pęknięta. Czapka zregenerowana, nowy rozrząd, wszystkie uszczelki wymienione, odma wyczyszczona, olej zmieniony, wszystko poskładane. Pracuje równo co nie było normą wcześniej. Czas na obserwacje w najbliższym czasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 03.sty.2018 08:28:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2017 10:24:20
Posty: 35
Auto: A4B7
Niestety nierówna praca zaraz po odpaleniu powróciła - czy to może być wina aku, że zaraz po odpaleniu nie wyrabia i takie kwiatki się dzieją?

Najgorzej jednak, że wczoraj zaobserwowałem znowu ten gęsty, biały dym i zapach palonego płynu. Coś sknocili przy robocie, czy może jest to wynik czegoś czego nie brałem pod uwagę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 25.sty.2018 08:56:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2017 10:24:20
Posty: 35
Auto: A4B7
Wszystkie objawy wróciły... Brak mi już sił. Coś z blokiem czy może spartolona robota? :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 25.sty.2018 09:18:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
1. możliwość - co robili z głowicą ? Może za mocno splanowana ?
2. przegrzany motor - krzywy blok, planowanie głowicy nic nie pomoże.
3. spartolona robota - udowodnisz to ?

generalnie jechałbym na reklamację. Jeśli się z nimi nie dogadasz - kup inny silnik, będzie najtaniej.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 25.sty.2018 09:29:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2017 10:24:20
Posty: 35
Auto: A4B7
1. Głowicę robił zewnętrzny zakład (swoją drogą o bardzo dobrej opinii). Głowica była w bardzo złym stanie, jednak szczelna (mam nadzieję, że dobrze to sprawdzili). Ogólnie poszła kompletna regeneracja.
2. Odkąd go posiadam, to wydaje mi się, że przegrzanie nie nastąpiło. Na blacie nigdy powyżej 90* nie było, płynu nigdy nie wyrzuciło. Ale czy wcześniej coś się mogło wydarzyć niestety nie mam pojęcia. Wtedy szlif bloku, czy to już nie ma sensu?
3. Na nic nie liczę i jeśli coś zepsuli to wiadomo, że się nie przyznają. Ale pojadę i zobaczymy co powiedzą.

W najgorszym wypadku tak jak piszesz - zacznę szukać silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 25.sty.2018 09:55:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Jest jeszcze opcja że turbina Ci puszcza olej w dolot. Odepnij wąż od IC i sprawdź ile jest oleju w nim. Dolny wąż.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 25.sty.2018 10:08:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2017 10:24:20
Posty: 35
Auto: A4B7
Turbina w tym przypadku to chyba inna bajka. Ją też wymieniałem (na regenerowaną) w październiku. To był pierwszy trop w kwestii znikania płynu, bo ewidentnie była pęknięta i w miejscu pęknięcia był ślad wyparowanego płynu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 25.sty.2018 10:28:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jeśli turbina była pęknięta to nie bez powodu. Od kiedy masz to auto ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 25.sty.2018 10:37:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2017 10:24:20
Posty: 35
Auto: A4B7
Końcówka lipca zeszłego roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 25.sty.2018 11:06:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
współczuję.
W każdym razie, jedź do naprawiaczy i pytaj.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 25.sty.2018 11:45:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2017 10:24:20
Posty: 35
Auto: A4B7
Dzięki, wiem że ładnie się wpakowałem... Masz może jakąś sugestię co do powodu pęknięcia turbo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.8T BFB] Czy to uszczelka/głowica?
PostNapisane: 03.gru.2018 07:58:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2017 10:24:20
Posty: 35
Auto: A4B7
Może ktoś będzie w podobnej sytuacji i nie będzie wiedział o co może chodzić - głowica pęknięta na drugim cylindrze. Byłem przekonany, że była sprawdzona na szczelność, ale chyba jednak nie. :) Przy okazji roboty wpadły też pierścionki i panewki korbowodowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: