.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 13:13:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 09.lut.2018 12:10:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
metyoo napisał(a):
Zapytam może inaczej: Kto jeździ dziesiątymi sekundy, kto to zauważa na drodze? Naprawdę rajcują was takie minimalne różnice w cyferkach? W portfelu pewnie widać ogromną różnicę.
Rozmiarami i segmentem to też chyba inne auta? To jak porównanie wyżej: panda vs. A4 :):

PS. opel też daje fajną ofertę na insignię: przeglądy, części, opony, ubezpieczenie, nawet wycieraczki wymienią jeżeli ktoś chce - wszystko w cenie, nic tylko płacić raty i lać paliwo...


Zacznijmy od rozmiarów - 8V to naprawdę spore auto (w środku jest tyle miejsca co w C5) ma nikczemnych rozmiarów bagażnik, jeśli komuś zależy na tym - musi brać coś większego.

Wymiary - 8V w środku
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1021 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 955 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1453 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1422 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1392 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1344 mm


Wymiary Stinger
Wymiary wewnętrzne
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1001 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 925 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 940 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1433 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1392 mm

Więc jak widać, więcej miejsca jest głownie poza kabiną :) a w 8V jest więcej miejsca nad głową, a co dziwi szczególnie również w pierwszym rzędzie, bo opadająca linia dachu w Stingerze wymusza to co jest :(

Osiągi ???
Pisałem - nie chodzi o 10 czy 100 części sekundy :)
Skąd w temacie nasze kille tyle wpisów - czy nie większość z nas nie jara się tym, że jego auto jedzie lepiej niż sąsiada, czy tego co stoi na światłach obok??
Więc skąd pytanie czy interesuje nas to które jest szybsze?
Czy nikt nie chciałby mieć w garażu Ave czy Hurracana? - przecież to drogie, niewygodne, złopie tak że trzeba ciągać cysternę, koszt przeglądu z hamulcami to koszt zakupu gołego Passata.... a mimo wszystko kilka tych aut w PL jest.
Jednak różnica 4 sek 0-200 to dużo, bo prawie całe 4 sek dłużej trwa sprint 100-200 - co przy wyprzedzaniu daje potężny zapas bezpieczeństwa w postaci wykonanego szybko manewru, kto jeździł autem które idzie jak należy 100-200 ten wie :)

Koszt.
Wbrew pozorom - koszt RS3 nie jest dużo wyższy niż takiej KIA :) - raptem 200 netto więcej, pozostają rożnice w kosztach ubezpieczenia i tu może VAG a szczególnie Audi zyskiwać (bo sam VAG ma różne stawki w zależności od marki w Allianz - kolega wziął Seata Cuprę ST 4WD - i jego stawka w 1 roku - 2.8% i rośnie wraz z kolejnymi latami - moja w 3 roku będzie wynosiła 2.7%)
Jest dużo szybszych aut niż RS3 ;), ale większość jednak wolniejszych :) - ostatnio wyłomotałem Pana w CL55 :)

Obecne RS'y to dwa w jednym - spokojne A3 do pokonywania długich tras w ciszy i komforcie, z umiarkowanym zużyciem paliwa, jak również diabełek ;) niemożliwie twardy, kopiący w krzyż przy każdej zmianie biegów, prychający i strzelający wydechem, i z kosmicznym brzmieniem silnika - a te dostępne zarówno w trybie comfort (miły uchu gang jak w S2), jak i przypominający pracę silnika i wydechu w Audi S1 Quattro tryb dynamic.

Opel Insignia - na pewno fajne auto, na pewno niczego mu nie brakuje i tysiące ludzi będzie zdania, że to bez dwóch zdań auto lepsze niż RS3 - większe, cichsze, bardziej komfortowe, tańsze, tańsze w eksploatacji, itd... ale ... idąc tym tokiem rozumowania wszyscy powinniśmy jeździć Tico/Laanos/Leganza - bo to było dopiero tanie, jechało z punktu A do B a mimo wszystko fabryka padła :(

Ja niestety oczekuję od auta czegoś więcej - tej chwili radości kiedy siedzę i naciskam EngineStart, tego kopa w plecy przy zmianie z 3 na 4, tego popcornu z wydechu przy redukcji który niesie się przez 1/2 miasta wieczorem ;)i tych zdziwionych min posiadaczy dużo poważniejszych "sportowych" aut zrobionych przez małe popiardujące czerwone A3 :) - może jestem po prostu petrolhead'em :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 09.lut.2018 15:04:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Kiedyś porównałem S6 do A3 i miałem ten sam wniosek w cyferkach. Wydawało się ale się potwierdziło jak zapakowałem na Orlenie S6 przy A3 hatch... było takie samo nawet bym zaryzykował, że wyższe.
Po nudnej YETI która funkcjonalnie jest ideałem, lecz oprócz kilku eskapad pseudo-terenowych nie dała mi ani grama radości z jazdy postanowiłem mimo wszelkich znaków przeciw, że kolejne ma mi cieszyć mordę nawet gdybym miał mniej na życie w kieszeni. Cóż... bywało, że i 3 w miesiący na S6 wydawałem by sprzedać podobnie jak ty.. za 1/3 wartości wsadzonej.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 09.lut.2018 15:54:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2011 19:05:02
Posty: 404
Auto: a8 d2 i 80
Poproszę takie E38 V12 za 4 tyś, za 20 nie wiadomo czy kupi dobre,chyba się nie lubicie co?

_________________
Maluch - był
Audi 80 - zezłomowana
Audi A8 D2 - jest
Mercedes W140 - jest
Mazda 626 GE -jest
następne będzie Audi A8 D3 lub W221


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 09.lut.2018 15:57:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
4 tyś $$$ :) Pamiętaj, że Morgi to albo w rublach i procentach albo w dolarach (bez urazy mistrzu !!) :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 09.lut.2018 17:20:37 
Moderator
Online

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
$10k dałem jeśli to kogoś obchodzi, a dokładniej $9900.
I naprawdę miałem juz dość przed każdym wyjazdem wymieniać walutę, więc zapłaciłem w USD.
Sprzedał mi Kuchel z klubu E31 - żadna tajemnica.
No ale ja nigdy jakoś na okazję trafić nie mogę.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 09.lut.2018 18:22:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Ja napiszę w ten sposób: KIA jako auto na codzień, jak najbardziej...był moment, że sam się zastanawiałem, ale to była tylko chwila słabości...
Osobówką wykręcam nawet 70tyś km rocznie...dlatego kupuję używane, robię przegląd konkretny i po max dwóch latach sprzedaje, bo licznik z reguły ma 500+..póki jeszcze jest szansa, że ktokolwiek się tym zainteresuje..., ale to jest moja filozofia... Auta nowe, po 3-letnim leasingu u mnie miałyby grubo ponad 200tyś przebiegu więc utrata wartości jeszcze większa, do tego AC...

Ale Ty zapewne jesteś w nieco innej sytuacji i po trzech latach nawet nie musiałbyś jechać na pierwszą wymianę oleju...zatem jeśli w czasie przejażdżki Twój wacek wesoło dygnął to kup, jeśli nie to za jakiś czas będziesz żałował...

Na koniec powiem tak: Kia może da Ci radość z jazdy, ale prestiżu Ci nie da... ;) ;)
To trochę jak z kobietami: mogłem wziąć ładną, z bogatego domu i rozsądną, wziąłem piękną i szaloną... ;) ;)

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 09.lut.2018 21:25:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Przypominam że samochód ten projektował były stylista Audi Peter Schreyer. Tomasz obejrzyj sobie ten test. Jak się podoba to bierz i bez problemu objedziesz małegov8 na motorze. :D :d

https://www.youtube.com/watch?v=9QLnFjYtbOU

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 09.lut.2018 22:57:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 142227&hl=

do poczytania

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 10.lut.2018 11:01:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10334
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
KORU napisał(a):
Jak się podoba to bierz i bez problemu objedziesz małegov8 na motorze. :D


Ty smyku uważaj sobie :wpysk: Na V-max to oczywiście każdy (normalny) samochód szybciej pojedzie , ale mój kombajn też ma równo 5 do setki , więc trzeba by to komisyjnie sprawdzić :D
-> http://www.gwc.pl/Gb/technika/1200.htm

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 11.lut.2018 09:01:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Panocki , ... Wy sobie tutaj na sucho tak w sumie pitolicie , ... a tutaj macie ładny materiał na temat tej kijanki ... :diabel:
Tak będzie chyba prościej , czy warto to coś zakupić, zafakturować , ... wrzucić w koszty .. itd. , etc. .. każdemu według potrzeb

https://www.youtube.com/watch?v=sPD1joDOlLo

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 11.lut.2018 18:51:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Tutaj nie ma żadnego haczyka, nie od dziś wiadomo, że jakość Koreańskich aut nie odbiega od marek zachodnich, mało tego są o wieeele mniej awaryjne, a w szczególności od niemieckiej konkurencji. Według mnie Stinger jest po prostu bezkonkurencyjny na ten moment, już pomijam wersje 3,3, ale wystarczy zobaczyć na 2.0t w wersji gt-line, za 180k mamy absolutnie full wersje, gdzie u konkurencji można o tym pomarzyć. Jakość w środku nie odbiega w NICZYM chociażby od Arteona, do tego napęd na tył, zajebista skrzynia. Nowe koreańce prowadzą się fantastycznie, zatrudnili "podwoziowca" z BMW i mamy tego efekty. Szczerze mówiąc nie widzę żadnych powodów (według mnie), żebym miał dopłacać za znaczek vw itp, po prostu wybrałbym Kie stinger i tyle w temacie.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 11.lut.2018 21:35:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2010 08:27:22
Posty: 218
Lokalizacja: WM Gdańsk
Auto: V70 T5
tu jest ciekawy test i opinia o wersji 2.0T https://www.youtube.com/watch?v=ioefUq-b94s&t=5s

_________________
Jedyne słuszne Audi V8 - było
Skoda Octavia L&K 1.9 130KM - dupowóz, a nie samochód, a do tego na gnojówkę - było
Volvo V70 II T5 - bardzo wygodny dupowóz z odpowiednim piecem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIAttinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 11.lut.2018 22:59:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Czy ta skrzynia i silnik wychodziły już w jakimś innym modelu Kia czy to wszystko świeżynki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 11.lut.2018 23:03:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Wady wyjdą tylko jeszcze za wcześnie na to , chciałbym zamienić e39 na coś nowszego ale się po prostu boję albo inwalida albo muł albo kibel więc cudów po nowej motoryzacji się nie spodziewam

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 12.lut.2018 07:56:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Skrzynia wcześniej śmigała w dużej KIA K900 z V8 - http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/kia-k9 ... -nas/vm8hz
Jedne źródła (strona dealera) wskazuje, że jest to produkt KIA. Inne wskazują ZF... pewnie pierwsze oględziny na podnośniku ujawnią prawdę. Wątpię, żeby KIA sama zaprojektowała i wypuściła skrzynię - to są lata badań i doświadczeń. Stingera projektowali od prototypu do auta na salon przez 6 lat - to mało by skrzynię dopracować.
Wady... zawsze trzeba poczekać ten rok/dwa aż model "dojrzeje" i poprawią wady wieku dziecięcego.
W USA wzięli się na poważnie za tuning - najsłabszym elementem układanki okazał się intercooler - grzeje się niemiłosiernie.
Kolejna słaba rzecz to cewki i świece - przy zwiększonej mocy padają jak muchy.
Pozytywne jednak to, że bezinwazyjne chipy wpinane we wiązkę przed MAP sensorem podnoszą doładowanie o 3PSI i auta wypluwają pod 430PS. Cieszy też fakt małej utraty mocy na linii silnik/koła w okolicach 15%... gdzie takie S3 ma pod 25%.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 12.lut.2018 21:19:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
drookash napisał(a):
Skrzynia wcześniej śmigała w dużej KIA K900 z V8 - http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/kia-k9 ... -nas/vm8hz
Jedne źródła (strona dealera) wskazuje, że jest to produkt KIA. Inne wskazują ZF... pewnie pierwsze oględziny na podnośniku ujawnią prawdę. Wątpię, żeby KIA sama zaprojektowała i wypuściła skrzynię - to są lata badań i doświadczeń. Stingera projektowali od prototypu do auta na salon przez 6 lat - to mało by skrzynię dopracować.
Wady... zawsze trzeba poczekać ten rok/dwa aż model "dojrzeje" i poprawią wady wieku dziecięcego.
W USA wzięli się na poważnie za tuning - najsłabszym elementem układanki okazał się intercooler - grzeje się niemiłosiernie.
Kolejna słaba rzecz to cewki i świece - przy zwiększonej mocy padają jak muchy.
Pozytywne jednak to, że bezinwazyjne chipy wpinane we wiązkę przed MAP sensorem podnoszą doładowanie o 3PSI i auta wypluwają pod 430PS. Cieszy też fakt małej utraty mocy na linii silnik/koła w okolicach 15%... gdzie takie S3 ma pod 25%.



Czyli praktycznie pozostaje tylko tyle , co poczekać, ... by dopracowali owe detale , .. i mamy całkiem fajny dupo wóz za połowę tego co bmw , czy audi . Ale fakt , że sprawa może pójść też w drugą stronę . Jeżeli taka kijanka osiągnie sporo na popularności , tak jak swego czasu nówka mazda 6 - co ją kradli na potęgę ... , rozbrajając w swoim segmencie całkowicie konkurencję , ... to takie marki jak właśnie bmw merc , audi ... albo będą musieli spuścić z tonu na swych autach , .. albo dołożyć jakieś ekstra fajne bonusy . Bardziej obstawiam te drugie . Ale z drugiej strony nowi potencjalni właściciele raczej będą woleli kupić sobie dwie takie kijanki ... powiedzmy jedną przedliftową , pojeździć nią ...i za dwa , trzy lata po odsprzedaży starszej - kupić nową poliftową , i cieszyć banana z nowego wozidła . Zakładam że taką dwu , trzy letnią kijankę to jeszcze będzie można w rozliczeniu do nowego modelu w salonie upchnąć niż się bawić w allegro , i jakieś tam otomoto .... . Sądzę też , że takimi nowymi dupowozami niebawem twardy monopol na rynku , jakie narzuciło bmw , merc, czy audi zostanie przełamany , i ludzie będą częściej sięgać po tego typu auta . Czas pokaże , ale osobiście wolałbym już takie coś .... w tej cenie , ... niż za dwa razy większą sumę bmw , czy audi . ..... któremu notabene niezbyt wiele zostało z prawdziwego quattro - fakt , że sentyment do tego napędu jest .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 15.lut.2018 08:38:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Taaa stare dobre quattro ;) - rozumiem, że szyby też wolisz na korbę, a i klimatronik to zło, ESP to zło, po co komu tempomat jak można trzymać ten prawy pedał przez najbliższe 6h w tej samej pozycji itd...
quattro ultra działa - bo musi działać, co więcej znienawidzony haldex działa tak, że ja nie widzę różnicy w funkcjonowaniu napędu między nim a torsenem z C5 - przy normalnym użytkowaniu auta :), a co mnie obchodzi, jak to jest zbudowane i dlaczego działa - ja mam z tego korzystać, a nie analizować budowę, i szukać wyimaginowanych problemów - że to się kiedyś zepsuje, coś padnie - wszystko się kiedyś zepsuje... łącznie z nami :(

Tak działa auto z haldexem - naprawdę widać tu jakiś problem, że to FWD z dopinanym tyłem???


Co do ceny - to się zgadzam, ale umówiłem się z ciekawości na macanie tego Stingera - zobaczymy jak jakość materiałów, jak spasowanie, no i ciekawe jak bardzo takie auto będzie trzezszczeć po 20-30k km na PL drogach - bo trzeszczy od nowości jak opowiadają na testach :(
W moim jest cisza jak w nówce, zresztą jeździłem prasówką RS3 - miała chyba coś ok 40-50k km - i poza zmęczonymi hamulcami - zachowywało się jak nowe auto - a lekko taka prasówka nie ma :(
Kwestia prestiżu - dla mnie pomijalna - ale raczej nikt nie postrzega KIA jako konkurenta dla niemieckiej trójki :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 16.lut.2018 01:28:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Zagor napisał(a):
Taaa stare dobre quattro ;) - rozumiem, że szyby też wolisz na korbę, a i klimatronik to zło, ESP to zło, po co komu tempomat jak można trzymać ten prawy pedał przez najbliższe 6h w tej samej pozycji itd...
quattro ultra działa - bo musi działać, co więcej znienawidzony haldex działa tak, że ja nie widzę różnicy w funkcjonowaniu napędu między nim a torsenem z C5 - przy normalnym użytkowaniu auta :), a co mnie obchodzi, jak to jest zbudowane i dlaczego działa - ja mam z tego korzystać, a nie analizować budowę, i szukać wyimaginowanych problemów - że to się kiedyś zepsuje, coś padnie - wszystko się kiedyś zepsuje... łącznie z nami :(

Tak działa auto z haldexem - naprawdę widać tu jakiś problem, że to FWD z dopinanym tyłem???


Co do ceny - to się zgadzam, ale umówiłem się z ciekawości na macanie tego Stingera - zobaczymy jak jakość materiałów, jak spasowanie, no i ciekawe jak bardzo takie auto będzie trzezszczeć po 20-30k km na PL drogach - bo trzeszczy od nowości jak opowiadają na testach :(
W moim jest cisza jak w nówce, zresztą jeździłem prasówką RS3 - miała chyba coś ok 40-50k km - i poza zmęczonymi hamulcami - zachowywało się jak nowe auto - a lekko taka prasówka nie ma :(
Kwestia prestiżu - dla mnie pomijalna - ale raczej nikt nie postrzega KIA jako konkurenta dla niemieckiej trójki :(


Nie mówię , że wolę szyby na korbkę , .. a klimatronik jest odpowiedzialny za lekkie przeziębienia , a esp jest ogólnie nie potrzebne ..... , ... ale przed poszukiwaniem a6 c5 z pod podpisu szukałem audi 80 b4 w avancie z Q na wypasie , .... no popatrz kurka nie było już, wyprzedane ... stare nie zawodne b4 jakich powinno być pełno skończyły się .... haldex potrafi się przegrzać , były przypadki , opisywane na naszym forum ... że przy próbie wyjścia z poślizgu auta z haldexem te "głupie" ustrojstwo załączało się z opóźnieniem już na samym praktycznie wyjściu auta z opresji ... i kierownik z całą budą czterema kołami i piątym w zapasie lądował w rowie ... ot taki niuansik techniczny :diabel: Przypadków upalenia haldexa już trochę było , ... uszkodzenie torsena ... hmmmm to chyba nawet kilku starych wyjadaczy tego forum ledwo co pamięta . No i te piękne starsze nadwozia gdzie ocynku było nalane na nie tyle , którego by starczyło na ocynkowanie teraz 3 popularnych innych samochodów-wydmuszek . Pękające głowice , dpf-y z dupy wzięte ..... , no i te silnikiem które nie potrafią przepalić paliwa troszkę "gorszej" jakości ... z lekkim utęsknieniem wspominam czasy jak jechałem za taksiarzem ... i wąchałem smród spalonego oleju ze smażalni .... strach teraz nowe auta popchać , co by się karoseria nie wgięła , ... kilka dni spędziłem na lakierni .... przyjechało auto z salonu , ... tak było nowe , marka premium , .. segment premium ... tak polakierowanie w fabryce .. , że na przetłoczeniach , zagięciach prześwity bazy był do podkładu .... ot taka wersja "in line" :):

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 16.lut.2018 03:58:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Pomijam kwestie torsen vs haldex ale widzę, że niektórzy wszystkie generacje haldexa wrzucają do jednego worka opierając się na opiniach pierwszej do max. trzeciej generacji tego mechanizmu :)
Faktem jest, że nowe auta są inaczej projektowane, naszpikowane elektroniką, produkowane z gorszej jakości surowców itd...
Z drugiej strony nie tylko z autami się tak stało, popatrzmy na RTV/AGD - ot takie czasy nastały i niestety prędzej czy później będziemy skazani na używanie nowszych sprzętów.
Dyskusja jest tutaj o nowym aucie które będzie używane pewnie max 5 lat i moim zdaniem będzie mniej problematyczne w tym czasie niż stare audi co nie znaczy, że będzie tańsze w utrzymaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KIA Stinger... gdzie jest haczyk ?
PostNapisane: 16.lut.2018 08:10:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Chłopaki... ale dziś już żadne auto na EU nie ma STAŁEGO 4x4 z fabryki oprócz Jeepa we Wranglerze.
Wszystko się z tym Haldexem zgadza... miałem podobnie jak Zagor i torsena i haldexa.
Gdy przejechałem się Volvo XC60 nowym to bylem przekonany, że napęd jest stały... a okazało się, że jak w RS3 - dopinany.
Wszystko jest kwestią danej aplikacji, ustawień, softu itd... Natomiast nigdy Haldex nie zadziała jak mechaniczny dyfer - zawsze powstanie tarcie sprzęgieł i tu jest jedyna bolączka. Reszta to same plusy - każdy je postrzega inaczej.
KIA znów ma odwrotnie... dopinany przód z tego co widzę w technikaliach.
Macaj tego Stingera... macaj... Jeden tester (wiem który) narzekał, że trzeszczy... ja nie zauważyłem, a ucho mam wyczulowe.
Szyba pchana na zewnątrz trzeszczy ? W Skodzie mam tak samo, S6 miało tak samo... wymyślanie problemów.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: