.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 11:35:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 09.mar.2018 19:06:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2018 18:21:05
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi A6 C5 2.8 V6 Avant Quattro
Witam wszystkich,

Wiem, że na forum bylo juz duzo tematow odnosnie wypadajacego zaplonu ale zdecydowalem sie na zalozenie nowego ze wzgledu na to ze w starych topicach sa dosc stare odpowiedzi (a moze cos sie zmienilo) w razie czego prosze moderatora o usuniecie tematu gdybym faktycznie wepchnal sie z nim jak przyslowiowa swinia w pomidory.

A teraz konkrety:

Audi A6 C5 2.8 v6 193KM 142KW rok 2000 Quattro Avant
Tylko i wylacznie benzyna bez gazu
Wypadanie zaplonu - swieci check engine
Z tego co mechanik mowi to wypda zaplon na 3 cylindrach tylko z jednej strony, dziwna sprawa bo wypada polowa i tylko po jednej stronie.

Na ta chwile zrobione zostalo:
1. Rozrzad INA czyli:
-pasek rozrzadu
-napinacze
-rolki naprowadzajace
-napinacz hydro-kinetyczny
-termostat
-pompa wody

2. Pasek osprzetu (byl juz lekko zuzyty)
3. Plyn chlodniczy (koncentrat)
4. Swiece - wszystkie nowe Bosh
5. Mechanicy stwierdzili ze przewody sa w porzadku
6. Nowe sprzeglo

Auto ogolnie nie ma problemow z odpalaniem - nawet przez ostatnie mrozy do -20 w nocy to co rano zakrecilo 2-3 razy i silnik odpalal bez problemow.
Quattro dziala. Tylny most, dyfry suche. Spod ogolnie w bardzo dobrym stanie - zakonserwowany.

Pytanie co moge jeszcze sprawdzic zeby zniwelowac problem wypadajacego zaplonu ? (umowiony jestem ze w poniedzialek tj 12 Marca mam dzwonic zeby ustawic sie z elektrykiem na sprawdzenie cewek pod katem opornosci na uzwojeniu pierwotnym/wtornym).
Od mechanika wiem ze auto posiada 3 cewki.

Silnik wydaje mi sie ze nie ma calej mocy i do tego mam zawyzone spalanie na PB. Ostatnia jazda po miescie wskazywala 19.3L/100km.
Ogolnie auto (tak mi sie wydaje) wkreca sie na obroty dobrze - dobic do 3-4 to nie stanowi wiekszego problemu ale chyba jednak troszke jest zamulone.

Za wszystkie cenne uwagi bede bardzo wdzieczny i uprzejmie prosze o pomoc bardziej doswiadczonych od siebie.

Pozdrawiam i czekam na zbawienie

Lukasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 09.mar.2018 19:50:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Przewodów jak nie zmieniałeś to zmień przecież to podstawa, sprawdziłbym też sprężanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 09.mar.2018 20:02:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2018 18:21:05
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi A6 C5 2.8 V6 Avant Quattro
Dzieki za szybka odpowiedz. Jesli mozesz mi wyjasnic to sprezanie - co dokladnie masz na mysli ? Co powinienem zrobic ? jak to moge sprawdzic ?

Z tego co mi wiadomo to cisnienie na kazdym powinno byc w granicach 13.5 czy tak ?

Dzieki z gory !

Lukasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 09.mar.2018 20:58:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
To mechanikowi trzeba mówic co ma robic?! K...wa, co za czasy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 09.mar.2018 22:27:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2017 09:57:23
Posty: 74
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A6 C5 2.8 ALG
Przerób układ na oddzielne cewki zapłonowe.
Bardzo wielu osobom to pomogło :)

I jak już przerobisz, to w razie co wymieniasz jedną cewkę za grosze, a nie tą wielką bukwę zespoloną za chore pieniądze.
Miłej lektury:
https://www.a6klub.pl/ack-28-193-km-ukl ... t68838.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 10.mar.2018 10:07:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
maniocek napisał(a):
Przerób układ na oddzielne cewki zapłonowe.
Bardzo wielu osobom to pomogło :)

I jak już przerobisz, to w razie co wymieniasz jedną cewkę za grosze, a nie tą wielką bukwę zespoloną za chore pieniądze.
Miłej lektury:
https://www.a6klub.pl/ack-28-193-km-ukl ... t68838.htm


Cewki są trzy i każda działa na jednym cylindrze prawej głowicy i jednym na lewej. Jakim cudem może jedna strona działac dobrze, a druga źle?! To nie wina cewek. Bardziej coś przy rozrządzie namieszane, albo robiąc rozrząd zawory pogięli z jednej strony i nie chcą się przyznac. CIŚNIENIE TRZEBA KONIECZNIE ZMIERZYC NA CYLINDRACH.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 10.mar.2018 11:32:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2018 18:21:05
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi A6 C5 2.8 V6 Avant Quattro
Dzieki bardzo za dotychczasowe rady.

Rozrzad robilem juz po tym jak zaczal sie blad z wypadaniem zaplonu. Zaczalem od swiec ale to nie pomoglo, wiec zlecilem zrobienie rozrzadu. Doslownie 2 dni temu odebralem auto po rozrzadzie i osprzecie i tym wszystkim co wypisalem wczesniej.

Rozrzad i tak musialem zrobic bo juz byl czas tak jak i pasek osprzetu. Check Engine pokazal sie w trasie po czym od razu podjechalem na diagnostyke i okazalo sie ze wypadanie zaplonu.

W takim razie zlece sprawdzenie cisnienie na cylindrach. Dzieki raz jeszcze za podpowiedzi !


Ahhh i jeszcze jedno - Co sadzicie o przewodach zaplonowych. Ja ich nie wymienialem a mechanicy stwierdzili ze przewody sa okej wiec ich przy wymianie swiec nie zmieniali na nowe. Moze wymienic je tak dla swietego spokoju czy raczej to wymiana na sile ?

Pozdrawiam
Lukasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 10.mar.2018 19:02:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Próba ciśnienia, podmiana cewek, ewentualnie podmiana przewodów ze strony lewej na prawą i wtedy test. Cewki często padają w tych silnikach... Kumpel kiedyś kilka kupił używek aż za czwartym razem były dobre.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 11.mar.2018 11:17:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2018 18:21:05
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi A6 C5 2.8 V6 Avant Quattro
Sproboje ustawic sie z kumplem ktory ma dokladnie ten sam silnik - podepne sie pod jego cewke zeby sprawdzic.
Jutro tez ustawie sie na mierzenie cisnienia w cylindrach.

Dzieki

Lukasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 11.mar.2018 11:22:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2008 09:49:15
Posty: 84
Lokalizacja: Rybnik
Auto: A6 C5 2002r 3.0 ASN avant quattro tiptro
Zajrzyj na wydech, czy kat się nie rozpada i jedna strona silnika przytkany wydech ma

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

_________________
A6 C5 2002r 3.0 ASN avant quattro tiptronic
A6 C5 1998r 1.8T ojciec jeździ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 11.mar.2018 11:41:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
A wystarczyło AMXa sprawdzić po blokach bo już ma diagnostykę cewek. Podobnie jak APR.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 11.mar.2018 19:48:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2018 18:21:05
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi A6 C5 2.8 V6 Avant Quattro
Adik_ss napisał(a):
Zajrzyj na wydech, czy kat się nie rozpada i jedna strona silnika przytkany wydech ma

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


Czesc Adik - Co do wydechu to jak ostatnio tam zagladalem (jakies 2-3 tygodnie temu) to wszystko bylo okej. Przy odpalonym silniku z obu rur "leci" wedlug mnie tak samo. Oczywiscie zajrze jak najbardziej.

bloku napisał(a):
A wystarczyło AMXa sprawdzić po blokach bo już ma diagnostykę cewek. Podobnie jak APR.


Rozumiem ze sprawdzic po blokach to masz na mysli sprawdzic wtedy kiedy byl robiony rozrzad ?

Dzieki z gory !

Lukasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 11.mar.2018 19:51:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Nie. Podpinając się np vcdsem w odpowiednich blokach pomiarowych masz możliwość sprawdzenia napięcie cewek, działanie sond czy ustawienie rozrządu.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 12.mar.2018 19:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2018 18:21:05
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi A6 C5 2.8 V6 Avant Quattro
Sprawdziłem dzisiaj opornosc na cewkach. Wyniki to
12.33
12.34
12.41

Sprawdzone multimetrem na ustawieniu 20k opornosc.

Czy to są dobre wartości?

Dzięki
Lukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 12.mar.2018 20:03:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
AMX ma fazatory tak samo jak większe V8. Ja bym jeszcze popatrzył w tym kierunku.
Rozrząd zrobiony na blokady czy na flamaster ? Skoro mechanior u którego robiłeś rozrząd nie ogarnął zapłonów to duża szansa że masz malowidła na pasku zębatym :( AMX podlega już pod ODB więc MIL zaświeci się po tym jak procentowa ilość zapłonów wypadnie w danym czasie. Wypadanie sygnalizuje też migającym EPC lub MILem.
Wyjedź gdzieś na szybką trasę, gaz do dechy i hamuj silnikiem - powinno migać.
Cewki/kable to podstawa ale równie ważne są lambdy / katy / kąty wałków - bloki Vagiem trzeba czytać.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 13.mar.2018 06:24:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2018 18:21:05
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi A6 C5 2.8 V6 Avant Quattro
Jedyne co zauwazylem podczas jazdy to to ze EPC od razu po odpaleniu gasnie. Natomiast po przejechaniu doslownie paru kilometrow czyli 2-3 Check engine zaczyna migac, po paru mignieciach przestaje i swieci ciagle. Za kolejne pare kilometrow znow to samo - miganie a potem cigle sie swieci. EPC nie pokazuje sie wcale, nie miga, po odpaleniu gasnie.

Skoro Cewki na wtornym uzwojeniu maja wszystkei niemal ta sama wartosc czyli 12.3 to mysle ze to nie cewka.
Ale skoro to nie cewka i nie swiece (sa nowe) i kable tez nie (przynajmniej wedlug mechanika) to co to moze byc ... Czyzby wtryski ?

Jezdzilem wczoraj autem. Odpala na dotyk. Moc jest. Zapieprza az milo, na malym odcinku moge spokojnie w pare sekund wejsc na 100km/h. Martwi mnie tylko to ze chyba faktycznie spalanie jest troche zawyzone no i ten check engine swiecaco/migajacy...

Dzisiaj ustawie sie z mechanikiem na sprawdzenie cisnienia i katalizatorow oraz odczyt komputerowy z blokow. Dam znac czego sie dowiedzialem.

Pozdro
Lukasz.

Aktualizacja 14.03.2018

Termostat sprawny
zawor N70 rowniez
Napedy sprawne
Skrzynia sprawna
Silnik ma moc (teraz juz wiem na 100%)
Cewki rowniez sprawne

Znaleziona nieszczelnosc w elastycznym laczniku (przeplotce) z prawej strony. Jutro jade do goscia na wspawanie nowej.
Wypadanie zaplonu zdaza sie tylko jak schodzi z obrotow, kolega (ktory ma dokladnie ten sam silnik) stwierdzil ze niemal na 100% jest pewien ze to sonda lambda jest uszkodzona bo go zalewa i wypadanie zaplonu jest tego skutkiem.

W poniedzialek jade na diagnostyke sondy lambda dam znac jak to wyszlo - zrobie od razu probe sprezania oraz sprawdzanie map PB czy czasem sie nie rozjechaly.

Dzieki
Lukasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 16.mar.2018 09:32:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2018 18:21:05
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi A6 C5 2.8 V6 Avant Quattro
Proponuje przejrzec forum i wpasc do odpowiedniego dzialu ktory bedzie korelowac z natura problemu jaki wystepuje w Twoim aucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 21.mar.2018 19:57:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2018 18:21:05
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi A6 C5 2.8 V6 Avant Quattro
Witam !

Aktualizacja (mam nadzieje juz ostatnia)
Wlasnie odebralem auto od mechanika i zrobilem rundke zeby sprawdzic czy faktycznie wszystko jest okej.
Najprawdopodobniej winna byla sonda lambda. Zostala dzisiaj wymieniona na nowa Boshowska z dedykowana wtyczka i momentalnie check engine zniknal. Silnik pracuje rowniutko i to tak ze szklanke na nim postawic mozna bez obaw ze sie wyleje.

Moc jest, przyspieszenie jest, spalanie od razu widac ze inne (lepsze/mniejsze) auto zwawiutkie tak jak byc powinno.

Dziekuje raz jeszcze wszystkim za udzielanie sie i za pomoc w temacie.

Pozdrawiam
Lukasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 14.maja.2018 18:20:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2018 18:21:05
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi A6 C5 2.8 V6 Avant Quattro
Witaj Kuba,

Oczywiscie juz wyjasniam jak to u mnie wygladalo. Z gory przepraszam za pozna odpowiedz.

U mnie sprawa wygladala tak ze mialem wypadanie zaplonu tez na 1,2, i 3 cylindrze (cala pierwsza polowka) sondy sa 4 tak jak juz zauwazylem czuli 2x Sonda Lambda przed katalizatorami oraz 2x sonda diagnostyczna za katalizatorami.

Ja wymienilem Sonde lambda na pierwsza polowke czyli cylindy 1-3 i zagralo elegancko. Niestety zrobilem to na tyle pozno ze zdazyla mi zalac katalizator przykolektorowy ktory wlasnie tez musialem wymienic/zregenerowac. U mnie w AMX jest uklad 4-katalizatorowy czyli 2 katy sa zaraz przy kolektorze wylotowym, nastepnie kawal rury dalej zlacze elastyczne i potem 2x kolejny duzy kat i dalej to juz tlumik srodkowy, koncowy itp.

Mam nadzieje ze to pomoze

Pozdrawiam
Lukasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.8 V6 AMX Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 14.maja.2018 19:17:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
Niesamowite jest to... że ten silnik diagnozuje się już b.sympatycznie. Cewki, fazatory itp...o lambdach nie wspominając a takie wrózenie u mechaników.

Miałem 4 lata, b. fajny silnik

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: