.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 11:27:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 23.mar.2018 18:44:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2017 18:45:04
Posty: 27
bloku napisał(a):
Jeśli widzisz B1S1 B1S2 i B2S1 B2S1 to nie są wycięte. Jeśli widzisz B1S1 i B2S1 to są wycięte i wtedy wystarczy jedno gniazdo per kat.


Widzę w vagu B1S1/B2S1 oraz B1S2/B2S2, ale te drugie nie mają żadnych wartości. W bloku 030 mają wartość 0 albo 100, a w pozostałych blokach pokazujących te banki jest 0. Dobrze wnioskuję, że są zatem wycięte?

Obrazek Obrazek Obrazek


Ostatnio edytowano 23.mar.2018 18:48:48 przez rogigor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 23.mar.2018 18:48:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Kontrole przechodzą na OK a po ich wycięciu powinno być OFF lub NOT READABLE czy jakoś tak. Ale może jak ktoś wycinał zrobił zwykłą emulację. Nie wiem jak to ktoś rozwiązał u ciebie. Już nie pamiętam i nie chce mi się postów cofać - fizycznie je masz te sondy czy nie?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 25.mar.2018 12:11:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2017 18:45:04
Posty: 27
Jutro rano będę miał auto na kanale to zobaczę czy jest jedna czy dwie sondy. Zrobiłem jednak wczoraj Logi dynamiczne i o ile status jest OK tak napięcie na sondach za katalizatorami cały czas wynosi 0 Napięcie sond przed katalizatorem zmienia się tak jak powinno. Wnioskuję zatem że ktoś coś robił w sofcie bo inaczej od razu powinien pojawić się check engine. Chyba dobrze rozumuje?


Ostatnio edytowano 25.mar.2018 12:39:46 przez rogigor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 25.mar.2018 12:29:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jak masz 0 to są softowo wycięte.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 25.mar.2018 22:22:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2017 18:45:04
Posty: 27
Elegancko :) jutro jadę do tłumikarza i będziemy coś dobierać. Dam znać jak wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 26.mar.2018 13:19:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2017 18:45:04
Posty: 27
Byłem dziś u tłumikarza i tak: sondy fizycznie są 4, przy czym te za prekatami są na tulejach dystansowych. Tłumikarz radzi najpierw w miejsce rur po katalizatorach głównych wstawić 2 tłumiki w obudowie katalizatorów z takimi zwężeniami w kształcie gwiazdki w środku, żeby wyciszyć trochę wydech. Nie strumienica, a tłumik rozprężny przelotowy.

Taki o http://allegro.pl/tlumik-w-obudowie-kat ... 55599.html

Dopiero potem, jak efekt nie będzie zadowalający, brać się za prekaty i tam sugeruje downpipe z racji trudnego dostępu i małej przestrzeni.

No i teraz pytanie - takie coś może się sprawdzić czy mimo wszystko lepiej jakbym dał katy sportowe (100 lub 200) ale nie w miejsce prekatów, a w miejsce rur po katalizatorach głównych, czyli po środku wydechu, a za kolektorem downpipe? Ma to sens?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 26.mar.2018 17:01:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli zostawiasz prekaty to może i ma sens. Jeśli nie zostawiasz to niemają sensu bo są rozprężne co spowoduje spadki momentu obrotowego. Jak pisałem wcześniej układ wydechowy jest ciśnieniowy. Każde rozprężenie za kolektorami spowoduje zawirowania i opcję cofania się spalin.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 26.mar.2018 17:42:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2017 18:45:04
Posty: 27
Prekatów i tak nie ma, są jedynie puste puchy. Ten tłumik z linka który by wszedł w miejsce po katalizatorach głównych ma właśnie przewężenie do doprężenia spalin.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 26.mar.2018 17:45:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Czyli to nie są rozprężne tylko strumienica w obudowie katalizatora. Zapewne ma wypustki kierunkowe.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 26.mar.2018 18:20:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2017 18:45:04
Posty: 27
Właśnie nie strumienica , przelotówka z wytłoczeniem do doprężenia. Takie coś Obrazek

Chyba że to strumienica tylko ładnie nazwana ? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 26.mar.2018 18:25:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
To jest zwykły zamiennik kata. Ani nie dopręża ani nie kieruje strumieniem. Przetłoczenie jest tylko po to by delikatnie wyciszyć. W rezultacie guzik daje. Ja bym tego nie zakładał.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 26.mar.2018 18:36:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2017 18:45:04
Posty: 27
Ok czyli najlepiej katy sportowe i potem w miejsce prekatów downpipe. No to będę dawał znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 18.cze.2018 20:48:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2017 18:45:04
Posty: 27
Mały update. Idzie jak krew z nosa, ale idzie.

Na razie puchy po katalizatorach wstępnych zostały, ale wstawiłem 2 tłumiki owalne w miejsce katalizatorów głównych, gdzie teraz były puste rury. Miałem dać katy sportowe ale po przemyśleniu zrezygnowałem. Stara v'ka, bierze trochę oleju i boję się, że za jakiś czas musiałbym je wymieniać. Jest ciszej, trochę czyściej i ogólnie na plus, ale dalej słychać lekkie pobrzękiwanie z przodu. Waham się teraz czy następnie wstawić tłumiki końcowe Magnaflow 14829/14851 czy robić downpipe/katy sportowe, żeby wywalić te puste puszki. Wiem, że lepiej katy dla doprężenia spalin ale jak pisałem boję się, że będą szybko zabrudzone spalonym olejem i zaczną się cyrki z zapłonami. No i kwestia dostępu - w ciul mało tam miejsca :/ A że i tak do tej pory nie miałem katów w ogóle i uważam, że auto zbiera się bardzo przyzwoicie... Będę dawał znać na pewno :)

Tłumiki: http://allegro.pl/tlumik-w-obudowie-kat ... 57597.html

Było tak: https://www.youtube.com/watch?v=Swg37F5aScE

Jest tak: https://www.youtube.com/watch?v=7R_QSPeFIpE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 18.cze.2018 21:01:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Wyszła prawie seria.

Co do spalania oleju, jesteś pewny że to silnik go wciąga a nie przez odmę trafia w dolot? ASNy mają upierdliwą odmę i trzeba dość często ją sprawdzać. Zawór tuż za ezektorem się lubi przycinać a dodatkowo separator oleju to podstawa. Druga sprawa nawet jak ciągnie olej to katy się nie usyfią jeśli raz na jakiś czas dobrze ja przedmuchasz na jakieś autostradzie lub trasie szybkiego ruchu.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 18.cze.2018 21:10:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2017 18:45:04
Posty: 27
Pierwsze o czym pomyślałem to odma i wymieniłem ją na nową (w sensie ten talerz, separator oleju). Ezektor - gdzie to?
Tutaj jednak obstawiam uszczelniacze zaworowe, a robiąc je grzech nie zrobić pierścieni. A to już grubszy remont :)
Autko ma 318 tysi przebiegu (realnego) i pali średnio ~350-450 ml/1000km. Raz łyknęła i ponad 600 ml/1000 ale mocno ją przytyrałem. Generalnie im szybciej i agresywniej jeżdżę, szczególnie na autostradzie - tym więcej pali.

Co do wydechu - kojarzysz czy da radę tam wcisnąć jakieś małe dwa sportowe prekaty? Tam na prawdę w cholerę ciasno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 18.cze.2018 21:31:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Moja miała 325kkm (teraz prawie 400kkm) i pow 5k obr też chlapała. Ten silnik tak ma. To są wbrew pozorom luźno spasowane piece. Rozumiem, że fazatory szczelne bo tam potrafi nawet litr spierdzielić przy porządnym bucie jak oringi mają dość)

Prekaty są małe i ciężko tam jakikolwiek zamiennik wsadzić. Lepiej sprawdź czy kolektory nie są pęknięte skoro Ci cały czas rezonuje :-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 3.0 (ASN) - poprawa dźwięku
PostNapisane: 18.cze.2018 21:47:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2017 18:45:04
Posty: 27
Fazatory szczelne, sprawdzane przy okazji rozrządu. Mi zaczyna więcej pić powyżej 4 tyś. Ale... póki bierze olej, ale nic się nie dzieje, to niech pije na zdrowie :D

No właśnie z prekatami będzie zabawa, ale chyba wolę downpipe niż szukać używanych oryginałów. O nowych nawet nie myślę bo cena z kosmosu. Najwyżej jeśli poczuję, że coś nie halo, to będę myślał nad zmianą tych tłumików na katy sportowe. A kolektory całe, na bank puste puchy :)

Będę robił update. Zobaczę czy najpierw ogarnę przód czy wstawię końcowe magnaflowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: