.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 15:39:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 01.kwi.2018 09:16:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2018 09:04:44
Posty: 8
Witam
Jestem nowy, to mój pierwszy post.
Zwracam się do szanownego grona z prośbą o porady. Stoję przed kupnem samochodu. Interesują mnie modele jak w temacie.
Na pewno quattro. Nadwozie (sedan/avant) bez znaczenia. W przypadku B5 - tylko lift/polift (z mocnym naciskiem na to drugie). W przypadku A6 - bez różnicy. W przypadku obu samochodów - LPG (kupić z założonym albo założyć samemu). Skrzynia biegów bez znaczenia - tutaj wiem że i tak będzie wymieniana na 6 biegów manuala z diesla.
Znalazłem 2 oferty które mnie zainteresowały:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-2 ... zsGvc.html
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-q ... zCjMG.html
Pierwsza - piękny polift, na zdjęciach wygląda świetnie, ale to zdjęcia. No i cena sugeruje że to nie szrot.
Druga - wiadomo - silnik, osiągi, dźwięk, dobre (przynajmniej tak się wydaje z ogłoszenia) LPG w komplecie. No i z miasta w którym mieszkam.
Generalnie od Was, szanowne grono, liczę na porady zarówno odnośnie tych 2 ofert jak i ogólnie, ile mniej więcej trzeba przeznaczyć na każdą z opcji które mnie interesują.
Wstępny budżet to okolice 20k PLN. Kwestia skrzyni biegów ma swój osobny budżet.
Z góry dzięki, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 01.kwi.2018 18:30:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Porownujesz dwa rozne auta. I nie chodzi o klase aut a o koszty utrzymania. Mialem oba i b5 przy v8 c5 to pikus. Zwlaszcza, ze sporo a6 v8 i s6 w budzie c5 jest zle serwisowana co msci sie potem dosc mocno.

Porownaj koszty rozrzadu, hebli, spalania a nawet opon ktore w c5 v8 to min 235 w 17tce.

Wytapatane A520f

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 01.kwi.2018 21:42:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2018 09:04:44
Posty: 8
Czyli, mówiąc krótko, A6 4.2 z LPG w kwocie do około 20k PLN nie mając awaryjnie drugiej takiej kupki kasy na "odszczurzenie" nie jest najlepszym pomysłem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 01.kwi.2018 21:50:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Może się trafić zdrowy okaz ale trzeba mieć z tyłu głowy pewne kosztowne elementy. Kompletny rozrząd z wymianą nastawników to ok 6-7k. Chyba, że założysz chińskie to jakieś 1,5-2 mniej. Ale nie masz gwarancji ile podziałają. Jednym latają po 50kkm a innym już po 10kkm dzwonią.

8 cewek to już masz około 1k. W 2,8 masz 3 cewki za około 600 pln. Heble przód w C5 V8 to około 1000pln.

Ogólnie mówiąc, świetne auta. Jak są dobrze serwisowane to bezawaryjne. Ale ciężko o takie w PL.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 01.kwi.2018 21:58:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2018 09:04:44
Posty: 8
W zakładanym budżecie łatwiejsze trafienie B5 niż C5 to "oczywista oczywistość" czy raczej "kwestia trafienia"??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 01.kwi.2018 22:00:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Szybciej trafisz zadbane 2,8Q w B5 i zostanie Ci na wszystkie serwisy i kieszonkowe :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 01.kwi.2018 22:14:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
Pośrednim rozwiązaniem może być A6 C5 z 2,4 quattro. Do znalezienia w Twoim budżecie, większe niż B5 i silnik jest kompromisem pomiędzy awaryjnością, dynamiką i spalaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 01.kwi.2018 22:19:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2018 09:04:44
Posty: 8
C5 brałem pod uwagę tylko w wersji 4.2 ze względu na dynamikę właśnie, kwestie wielkości samochodu są dla mnie nieistotne. Jeśli nie 4.2 to w grę wchodzi wyłącznie B5 (tym bardziej że B5 podobała mi się od zawsze). Co raz bardziej przekonuję się właśnie że w mojej obecnej sytuacji to B5 jest jednak lepszym wyborem a z 4.2 trzeba poczekać na lepsze czasy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 01.kwi.2018 22:33:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
B5 ma ładną linię to fakt. Jak pisał Bloku zostanie Ci spory zapas w przypadku 2,8 Q w B5 FL. Dłubnięte 1,8 T Q wchodzi w grę https://www.olx.pl/oferta/audi-a4-b5-1- ... b3f62f8064 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 01.kwi.2018 23:59:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dynamika w B5?
Tylko 2.7 bt lub mocne TDI quattro.
1.8 pomijalne z uwagi na dupowatą, krótką skrzynię ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 02.kwi.2018 04:04:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
To byś musiał potrzebować podobnego :) https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-a ... zGQK9.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 02.kwi.2018 08:29:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2018 09:04:44
Posty: 8
1.8T nie chcę. Wolę coś większego wolnossącego. Czerwoną B5 4.2 widziałem ale boję się że to może być jakieś druciarstwo. No i druga sprawa - przedlift. Aczkolwiek gdybym miał pewność że zrobione to porządnie a nie drut, trytytka i powertape to pewnie bym się mocno zastanowił.
PS: Byłby ktoś w stanie ocenić mniej więcej koszty utrzymania A4 B5 2.8q vs A4 B5 4.2q vs A6 C5 4.2q??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 02.kwi.2018 10:30:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Ta czerwona to taki Swap na szybko i na pół gwizdka, bloku już Ci wyżej napisał porównanie kosztów tych bardziej konkretnych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 02.kwi.2018 10:35:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2018 09:04:44
Posty: 8
No i to mi wystarczy. Już podejrzanie niska cena sugerowała że coś z nią jest nie tak. O porównanie kosztów chodziło mi bardziej czy B5 4.2 w utrzymaniu pod względem finansowym jest bliższe B5 2.8 czy C5 4.2. No ale, w tej chwili już nieistotne gdyż szala została przeważona na B5 2.8. Teraz pozostaje polować :) Oczywiście, jeśli ktoś ma coś jeszcze do napisania to za każdego posta będę dozgonnie wdzięczny ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 02.kwi.2018 10:59:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
akurat ten 32V w tej B5 4.2 to w utrzymaniu tańszy niż 2.8, nie ma nastawników/napianczy, łańcuszki po 50zł/szt, rozrząd podobna cena, przewody i cewki do 2.8 to taki sam koszt jak nowe cewki to 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 02.kwi.2018 11:05:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2018 09:04:44
Posty: 8
To w końcu warto ją brać pod uwagę czy nie?? Bo już lekko zgłupiałem ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 02.kwi.2018 11:19:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Sam silnik to za mało, nie wiadomo jak reszta i jak kto tego SWAPa zrobił, zawieszenie i hamulce seria, ktoś się napracował i teraz sprzedaje a cena już spadła 1000zł, kondycja silnika też niewiadoma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 4.2q vs A4 B5 2.8q
PostNapisane: 02.kwi.2018 11:44:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2018 09:04:44
Posty: 8
Tyle mi wystarczy. Odpuszczam, szukam 2.8 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: