.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 10:44:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4B6q] rzuca autem po drodze
PostNapisane: 11.kwi.2018 08:21:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2015 21:55:28
Posty: 61
Auto: A4B6 AVF q
Witam
Auto małysz w quattro. Kupiłem go z zawieszeniem 1BV ale zmieniłem na 1BA. Lata na karku i droga do domu tego wymagała :D Na 1BV auto pomimo braku komfortu prowadziło się jak po sznurku, opony 205/55R16. Po wymianie zawieszenia na komfortowe ustawiłem zbieżność pod domem na sznurek bo miałem problem ze znalezieniem warsztatu co w quattro ustawi mi geometrie. Mimo to samochód prowadził się nie najgorzej. W końcu znalazłem speca od zbieżności, sprzęt nowy i drogi. Po założeniu sprzętu zbieżność nawet spoko ustawiłem, za to kąty tylnych kół były rozwalone. Zostało wszystko poprawione, wyjeżdzam od gościa i odczuwam, że koleiny mocno sciągają samochód i w ogóle jakoś dziwnie się prowadzi. Nie wróciłem do niego z braku czasu, po paru dniach założyłem zimówki 195/65R15 i problem ustąpił. Jeździło się całą zimę całkiem ok. Teraz założyłem z powrotem koła letnie R16 i jestem załamany. To jest walka z autem a nie przyjemność z jazdy. Na kiepskich drogach mam problem z utrzymaniem się na pasie ruchu przy prędkości 70km/h/
Byłem teraz na stacji sprawdzić stan zawieszenia, czy nie ma jakichś luzów. Wszystko perfekt. Pytanie moje dlaczego tak źle się auto prowadzi? Byłem przy ustawianiu geometrii, wszystko było w zielonych polach ustawione. Po kupnie auta tył był ustawiony w mocnym negatywie, opony zjedzone do zera od wewnątrz ale prowadziło się ok. Po ustawieniu na parametry zalecane przez producenta na oko koło stoi pionowo. Same opony, że takie starte od wewnątrz mogą mieć wpływ na takie zachowania auta na drodze? Podczas wyboru marki i modelu auta przed ustawieniem zbieżności mechanik wybrał zawieszenie sportowe a miałem już założone 1BA. Myślałem, że może w tym problem, że inne nastawy mają być ale dzisiaj gość na stacji diagnostycznej sprawdzał w katalogach i niby jest to samo. Rzeczywiście ustawianie w quattro geometrii to wyższa szkoła jazdy i mam to sknocone czy to wina opon? Sorry, że tak się rozpisałem. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B6q] rzuca autem po drodze
PostNapisane: 11.kwi.2018 09:34:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jaka wyższa szkoła w quattro?

Jedź do starego fachmana, który ma przyrządy starego typu. Mnie ze 3 razy na tych cudach laserach tak popieprzyli że strach było zimą gazu dodać ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B6q] rzuca autem po drodze
PostNapisane: 11.kwi.2018 11:09:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2015 21:55:28
Posty: 61
Auto: A4B6 AVF q
W necie roznie pisza. Czytalem, ze potrzebna jest jakas belka, jedna os w gorze itp. Cos musi byc na rzeczy, bo gdzie nie dzwonilem to odpowiadali, ze w quattro nie zrobia. Jedni byli chetni ale 400zl chcieli. To juz kij z kasa ale zeby nie bylo, ze zaplace a dalej kupa bedzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B6q] rzuca autem po drodze
PostNapisane: 11.kwi.2018 12:11:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie no bez jaj ...
Z tyłu masz normalny układ kierowniczy taki jak np w BMW.
Gdybyś był z okolic Łodzi , od razu skierowałbym Cię do odpowiedniego człowieka.

Wiele razy robiłem geometrię w moich quattro i nikt takich jaj nie robił - poza przypadkami gdzie mieli uwalone cud-laser urządzenia ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B6q] rzuca autem po drodze
PostNapisane: 11.kwi.2018 12:44:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2015 21:55:28
Posty: 61
Auto: A4B6 AVF q
Najlepsze jest to, ze oska ma takie samo zawieszenie jak quattro. To nie B5 gdzie w osce jest belka a w q wachacze.
Mialem ustawiac geometrie i jakiegos starego speca ze starym sprzetem. Mowil, ze potrzebuje sporo czasu na ustawienie, trzeba mierzyc odleglosci pomiedzy kolami itd ale facet sie pochorowal i pojechalem do goscia z nowym sprzetem.
Moze ktos opisac faktycznie jak poprawnie ustawia sie geometrie w taki aucie by nie byc robiony w balona?
I co daje ustawienie tylu w duzy negatyw tak jak mialem zaraz po kupnie? Fura z luxemburga i to tam tak ustawili. Niewykluczone nawet, ze w aso bo serwis prawie do konca byl.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B6q] rzuca autem po drodze
PostNapisane: 11.kwi.2018 20:53:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
a zastanawialiście się po co macie regulację wysokości końcówki kierowniczej? :D doczytajcie


Czy ktoś pomyślał o tym, żeby popuścić wszystkie tuleje i dokręcić na opuszczonym po podwyższeniu zawiasu? kilka cm zrobi im sporą różnicę ;)

raz naprężęnia, dwa trwałość...


tak dla smaczku:
Obrazek



ale pomijając to wszystko, wątpie żeby tam nie było luzów, choćby na napędzie. Nawet po zwykłej geometrii powinien jeździć ok

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B6q] rzuca autem po drodze
PostNapisane: 12.kwi.2018 05:47:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2015 21:55:28
Posty: 61
Auto: A4B6 AVF q
O regulacji wysokosci komcowek i przesuwaniu sanek znalazlem jakis czas temu. Gdybym o tym nawet wczesniej wiedzial to i tak bym mechaniorowo nie zwrocil na to uwagi bo zbieznosc i katy naprawde ladnie siadly. Bylem przy tym i patrzylem na monitor.
Zawieszenie podmienialem sam. Z przodu oprocz sprezyn i amorow zmienilem 4 gorne wachacze, drazki i komcowki drazkow. Gorne wachacze dokrecalem po opuszczeniu auta. Dolnych nie ruszalem w ogole, to fakt.
Z tylu podczas zmiany popuszczalem gorny wachacz i dokrecalem wraz z amorem na opuszczonym. Wachacza nosnego i reszty nie tykalem. Na pewno masz racje, ze moglo pozrywac lekko tuleje wraz ze zmiana wysokosci. Przod poszedl mocno w gore. 1BA wzialem z A4B7 3.0TDI.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B6q] rzuca autem po drodze
PostNapisane: 24.kwi.2018 22:14:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Yar... się nie obraź ale prawie każdy silnik w A4 B6/B7 ma odpowiednie kolory czyli twardości sprężyn. To primo... a secundo, że tylko jak widzę zgredek wie o co kaman. Więc takie rzeźby Kowalskiego w technologiach z zachodu zawsze się źle kończą.
Na ustawienie geometrii w quattro jest cała procedura - włącznie z poluzowaniem wózka pod silnikiem i ustawieniem zagłębienia końcówek w kolumnie o czym pisał zgredek. Tylko w ASO lub w naprawdę porządnym warsztacie Ci to ustawią i tylko wówczas jak o to poprosisz. ASO bierze około 460PLN za całość.

1BA i 1BV ma całkiem inne kąty na tym samym aucie i silniku nie mówiąc już o tym, że B7 3.0TDI to ciężki kloc porównywalnie z 4.2 i tam są całkiem inne stopnie twardości amorków i sprężyn. Zmień lepiej na to co miałeś i nie kombinuj...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B6q] rzuca autem po drodze
PostNapisane: 26.kwi.2018 13:16:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2015 21:55:28
Posty: 61
Auto: A4B6 AVF q
Drookash, wiadomo, że się nie obrażam:) Miałem nadzieje, że udzielisz się w tym temacie. O oznaczeniach i kategoriach wagowych sprężyn wiem doskonale. Zawieszenie wziąłem świadomie z 3.0TDI bo chciałem wyżej trochę jak zwykłe 1BA ale poszło duużo wyżej :D Nie zdawałem sobie sprawy, że aż tak ciężki jest 3.0TDI. Sprężyny na przód już szukam. Amory może też wsadzę nowe sachsa. Tył siedzi na wysokość idealnie więc zostawiam. Nie wrócę do zawieszenia jakie miałem fabrycznie bo na 1BV pomijając twardość, która jest dla mnie nie do zaakceptowania, to wysokość tym bardziej. Nie wjadę, nie zaparkuje tam gdzie jeżdżę codziennie. Nie potrzebuje terenówki bo to nie las ale 1BV jest po prostu za niskie.
Piszesz, że 1BA i 1BV mają różne kąty. Zaskoczyłeś mnie, bo na diagnostyce facet pokazywał mi w książce, że są takie same. Nie pamiętam wartości. Masz może możliwość ich podania?
Plan mam taki, że wymieniam przód na 1BA i jadę jeszcze raz na geometrie. Tylko chciałbym mieć pewność, że mnie nie dymają na złych wartościach. 460zł w ASO trochę sporo, ale jak nie będzie wyjścia to zrobię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B6q] rzuca autem po drodze
PostNapisane: 02.maja.2018 23:19:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Yar0 napisał(a):
Drookash, wiadomo, że się nie obrażam:) Miałem nadzieje, że udzielisz się w tym temacie. O oznaczeniach i kategoriach wagowych sprężyn wiem doskonale. Zawieszenie wziąłem świadomie z 3.0TDI bo chciałem wyżej trochę jak zwykłe 1BA ale poszło duużo wyżej :D Nie zdawałem sobie sprawy, że aż tak ciężki jest 3.0TDI. Sprężyny na przód już szukam. Amory może też wsadzę nowe sachsa. Tył siedzi na wysokość idealnie więc zostawiam. Nie wrócę do zawieszenia jakie miałem fabrycznie bo na 1BV pomijając twardość, która jest dla mnie nie do zaakceptowania, to wysokość tym bardziej. Nie wjadę, nie zaparkuje tam gdzie jeżdżę codziennie. Nie potrzebuje terenówki bo to nie las ale 1BV jest po prostu za niskie.
Piszesz, że 1BA i 1BV mają różne kąty. Zaskoczyłeś mnie, bo na diagnostyce facet pokazywał mi w książce, że są takie same. Nie pamiętam wartości. Masz może możliwość ich podania?
Plan mam taki, że wymieniam przód na 1BA i jadę jeszcze raz na geometrie. Tylko chciałbym mieć pewność, że mnie nie dymają na złych wartościach. 460zł w ASO trochę sporo, ale jak nie będzie wyjścia to zrobię.




Kolego bez urazy , ale chyba sam sobie zgotowałeś ten los .... :):

W swojej a6 c5 wymieniałem sam cały zawias przód , i cały zawias tył ... , wszystko rozkręcone do ostatniej śrubki . Kiedy wszystko poskładałem , ... to wszystkie śruby praktycznie zostawiłem luźne , nie skręcone ..... śruby górnych bananów , śruby bananów dolnych , ... śruby łączników stabilizatora przód , ..... belka stabilizatora przód też nie skręcona .... . tylne zwieszenie też nie było skręcone .. wszystko ledwo dociągnięte , byle by się na gwintach trzymało ... , .... i tak w stylu pływającego , falującego węża , myszkując ... dotarłem na stację diagnostyczną .... gdzie sam sobie poskręcałem cały zawias . Diagnosta na wjeździe zapytał się mnie , co mi tak auto pływa ..... , to mu mówię , że zawias tył , przód był cały w drobny mak rozbierany i chcę go na kanale teraz poskręcać . Ten się uśmiechnął popijając kawkę , i rzekł .... , gdyby tu tacy sami mądrzy ludzie przyjeżdżali , ... to by roboty nie miał .
I wtedy od niego usłyszałem całą litanię , ... że przyjeżdżają domorośli mechanicy .... , sami wymieniają zawias , skręcają byle jak , ... bez naprężeń wstępnych , ... potem on to musi wszystko rozkręcać w drobny mak , .. aby auto sobie ładnie pod ciężarem siadło na śrubach , gwintach , gumach ..., jedzie na drogę na rozkręconym zawiasie tak jak ja przyjechałem na jakieś 200 metrów .... , po lekkich wybojach , dopiero wstawia auto na kanał skręca od nowa , i robi geometrię , i zbieżność ..... . Wpakowałem się sam do kanału na spokojnie zacząłem to sobie skręcać , diagnosta zrobił mi herbatkę , .. minęła mi jakaś godzinka z groszem na tym ... już miałem się zabierać , ... a on na to że jak to tak ładnie poskręcałem to mi zrobi tę geometrię , i zbieżność mimo że już późno jest . I tak w kosztach wyszło :
użyczenie kanału na skręcenie zawiasu - 10 zł
zbieżność , geometria 120 zł .
herbatka 0 zł ..... :):

Także pitolenie , że za zbieżność chcą 400 zł ... to zwykłe naciągnie klienta .... , że nie umieją , albo że się nie da też pitolenie .. auto by musiało mieć podwozie prze koszone , albo opony zjechane tak by ściągało ... by nie móc tego ustawić . Fakt w Q jest ciutkę więcej zabawy , bo trzeba tył , i przód razem zgrać , ale jeżeli wszystkie regulacje są na chodzie , to nie ma zmiłuj się , ... musi być cacy . Wyjechałem autem na drogę , .... i nie było się do czego przyczepić ... ot cała zabawa .
Rozkręć cały zawias , i skręć na kanale ..... aha nie wiem czy rozkręcałeś tylne górne wahacze z tylnej osi , bo jeżeli tak to teraz na sucho musisz je sam ustawić na wysokość roboczą . Czyli na rozkręconym zawieszeniu , robisz wjazd na kanał ... mierzysz metrówką odległość górnego wahacze od kielicha tylnego amora , zwalasz koło tył , auto na lewarek, podnośnik a drugim lewarkiem napinasz - spinasz zawias do ugięcia wstępnego mierząc metrówką , tak aby uzyskać zmierzoną wcześniej odległość pomiędzy wahaczem , a kielichem tylnego amora .
W sklepie do wyposażenia warsztatów idzie kupić taki lewarek-koziołek który po ściągnięciu koła przykręca się bezpośrednio do piasty koła , i na tym stawia się auto . Wtedy fajnie się cały zawias skręca :):

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: