.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 11:21:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe 2.3 NG] szarpie przy przegazowaniu z wolnych obrotów
PostNapisane: 07.maja.2018 09:22:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2009 11:26:52
Posty: 114
Lokalizacja: St-ów
Witam

Mam problem z moim NG. Samochód na LPG z BLOSem. Niedawno zmienione oringi wtrysków, ssał lewe powietrze i chodził nierówno. Po uszczelnieniu wyregulowany LPG na analizatorze i jakieś 500 km była bajka.

Od niedawna po zagrzaniu silnika przy dodaniu gazu z wolnych obrotów szarpie jakby wypadał zapłon. Świece świeże, palec i kopułka bez zastrzeżeń. Na przewodach w nocy widać małe iskierki, po prostu delikatnie "świecą". Zimny silnik chodzi idealnie.

Czy przyczyną może być cewka, która po nagrzaniu nie działa prawidłowo ? Jeśli nie cewka to gdzie szukać ?

_________________
COUPE '90 NG ośka, A4 B5 '00 AJL quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 NG] szarpie przy przegazowaniu z wolnych obro
PostNapisane: 07.maja.2018 09:25:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ne$ napisał(a):
Witam

Mam problem z moim NG. Samochód na LPG z BLOSem. Niedawno zmienione oringi wtrysków, ssał lewe powietrze i chodził nierówno. Po uszczelnieniu wyregulowany LPG na analizatorze i jakieś 500 km była bajka.

Od niedawna po zagrzaniu silnika przy dodaniu gazu z wolnych obrotów szarpie jakby wypadał zapłon. Świece świeże, palec i kopułka bez zastrzeżeń. Na przewodach w nocy widać małe iskierki, po prostu delikatnie "świecą". Zimny silnik chodzi idealnie.

Czy przyczyną może być cewka, która po nagrzaniu nie działa prawidłowo ? Jeśli nie cewka to gdzie szukać ?

Na pewno słaba izolacja na przewodach WN nie pomaga ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 NG] szarpie przy przegazowaniu z wolnych obro
PostNapisane: 07.maja.2018 09:41:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2009 11:26:52
Posty: 114
Lokalizacja: St-ów
Zdaję sobie sprawę, jednak w przeciągu 2-3 lat przerobiłem już BERU, NGK i SENTECH jeśli chodzi o przewody. Po max pół roku zaczyna się problem ze świeceniem bez względu na markę, podejrzewam więc, że coś innego go generuje nie same przewody. Czy cewka może dawać takie objawy ?

Poza tym dziwi mnie zależność od temperatury.

_________________
COUPE '90 NG ośka, A4 B5 '00 AJL quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 NG] szarpie przy przegazowaniu z wolnych obro
PostNapisane: 07.maja.2018 10:14:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Im cieplej tym sie bardziej grzeja. Logiczne. Przewody mozesz zrobic sam. Wazne abys znal przekroj. Koncowki od sentecha mozna zarabiac wielokrotnie wiec je wykorzystaj.

Osobiscie poszukalbym beru z importu. W PL duzo podrobek. Zobacz czy auditradition nie ma jeszcze zapasu.

Wytapatane A520f

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 NG] szarpie przy przegazowaniu z wolnych obro
PostNapisane: 07.maja.2018 12:41:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2009 11:26:52
Posty: 114
Lokalizacja: St-ów
Przewody pewnie kupię nowe, tylko nie chcę sytuacji takiej, jak teraz. Bez sensu wymieniać co pół roku przewody WN, poza tym nie chcę wydawać fortuny jak ma być lipa. Raz wydałem prawie 300 pln na BERU i po pół roku nie dało się jeździć :( NGK za 200 zł wytrzymały około roku, SENTECH za 100 zł też rok. znam ludzi, którzy do przewodów w 2.3 zaglądają raz na 3 lata i jeżdżą bez problemu na mikserach i LPG. Dlatego szukam co jeszcze może być przyczyną i stąd moje pytanie o cewkę i zależność od temperatury.

Co do auditradition to nie wiem jak szukać przewodów i pewnie cena w EUR nie zachęci do kupna.

_________________
COUPE '90 NG ośka, A4 B5 '00 AJL quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 NG] szarpie przy przegazowaniu z wolnych obro
PostNapisane: 07.maja.2018 13:03:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Powerteca ewentualnie, ludzie chwalą, Garage Customs handluje chyba nimi, przynajmniej handlował


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 NG] szarpie przy przegazowaniu z wolnych obro
PostNapisane: 07.maja.2018 15:44:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
hubos21 napisał(a):
Powerteca ewentualnie, ludzie chwalą, Garage Customs handluje chyba nimi, przynajmniej handlował


One są o tyle fajne, że można je rozkładać i składać (wsuwki zaciskane a nie zalewane). U mnie się sprawdzały w benzyniakach. I zamawiane były u Słonika w GC.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 NG] szarpie przy przegazowaniu z wolnych obro
PostNapisane: 07.maja.2018 18:45:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Beru też można rozbierać a chciałem powerteca kiedyś zamówić to ktoś mi mówił wtedy, że sie nie da rozebrać a w 16v musiałem czujnik indukcyjny przełożyć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 NG] szarpie przy przegazowaniu z wolnych obro
PostNapisane: 10.maja.2018 07:00:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2009 11:26:52
Posty: 114
Lokalizacja: St-ów
Dzięki za wypowiedzi co do tego jakie przewody kupić, jednak pytam o to czy cewka może nie domagać przy wyższych temperaturach. Przyszedł mi do głowy jeszcze pomysł, że przyczyną może być katalizator, jak samochód się zagrzeje to słychać grzechotanie w katalizatorze. W razie czego wypruć kata i zostawić pustą puchę czy wspawać rurę/strumienicę ?

_________________
COUPE '90 NG ośka, A4 B5 '00 AJL quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 NG] szarpie przy przegazowaniu z wolnych obro
PostNapisane: 10.maja.2018 09:32:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zacząłbym od aparatu zapłonowego. Wymienić kopułkę i palec (czasem padają oporniki), hall też może wariować po rozgrzaniu. Cewka raczej daje objawy od początku, na zimnym też, podobnie tyrystor. Sprawdź też, czy tłok BLOSa porusza się bez nadmiernego oporu. Warto sprawdzić czujnik temp. 2-pin. i zmiany pradu na wtyczce przepływomierza na rozdzielaczu wtrysku.

Pozdrawiam.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 NG] szarpie przy przegazowaniu z wolnych obro
PostNapisane: 10.maja.2018 12:09:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2009 11:26:52
Posty: 114
Lokalizacja: St-ów
Kopułka i palec BERU wymieniane niedawno, żadnych przypaleń nie widać, więc wizualnie ok. Ale mam gdzieś stare więc założę i zobaczę (wymieniałem cały układ WN zapobiegawczo, bo przed wymianą było ok). Co do BLOSa też raczej nie mam zastrzeżeń, czyściłem go miesiąc temu, choć nie było za bardzo co czyścić bo odma uwolniona. Jak sprawdzić czujnik 2-pin i przepływkę ? Czy ma to znaczenie na LPG ?

Dzięki za podpowiedzi

EDIT 21.05.2018

W sobotę podmieniłem wszystko co z WN związane, przejrzałem jeszcze raz dolot pod kątem nieszczelności, wyczyściłem BLOSa. Ostatnim krokiem była podmiana świec...i eureka :)

Świece 2 miesięczne BPR5EKU z NGK czyli takie, jakie mają być. Założyłem BPR6E od znajomego i autko chodzi jak zegarek. Tamte oddam na reklamację, niech szukają która/ile jest nie halo. Teraz pytanie co kupić ? Do NGK jestem zrażony przez przewody a teraz świece.

_________________
COUPE '90 NG ośka, A4 B5 '00 AJL quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: