.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 03:17:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: PASSAT B6 TFSI
PostNapisane: 11.maja.2018 12:35:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Witam
Czy ktoś się orientuje czy w B6tkach były jakieś silnika, które nie miały problemu z pierścieniami i braniem wiaderek oleju?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PASSAT B6 TFSI
PostNapisane: 11.maja.2018 13:15:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
VR6. Polecam, spalanie ciut wyższe, ale jazda nieporównywalna.
Jeden ma ponad 160tkm, drugi 280tkm i nic nie ubywa między wymianami co 15000km.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PASSAT B6 TFSI
PostNapisane: 11.maja.2018 13:28:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Silnik to ja wiem ale cały czas mnie ten DSG męczy, co prawda fajnie się tym jeździ nawet Golfem z TDi ale jednak ewentualny remont/naprawa do połowa auta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PASSAT B6 TFSI
PostNapisane: 11.maja.2018 18:43:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Bzdura! Jakieś mity o DSG krążą utworzone chyba na początku ich istnienia, kiedy faktycznie mało kto potrafił się za to zabrać. To.jest skrzynia manualna z 'doklejoną' ludzką ręką w postaci mechatroniki.
Wymieniałem w jednej łożysko i dwa zawory sterowania sprzęgłami, w drugiej już też słychać łożysko, też wymienię i jazda. Nie takie DSG straszne!
Po za tym z VR6 siedzi najtrwalsze DSG z dobrym mokrym sprzęgłem.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PASSAT B6 TFSI
PostNapisane: 11.maja.2018 19:50:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2009 15:37:46
Posty: 1181
Lokalizacja: Pyrlandia
Ujeżdżałem B6 z DSG na pokładzie i...tęsknię za takim automatem.

Tiptronic przy DSG to wolna krowa w kwestii szybkości zmiany biegów.

_________________
BMW X1 1,5 136PS - jest
BMW X3 3.0d 218PS - był
Touareg 3.0TDI - był
Audi A6 C6 3.0TDI quattro + tip - był
Passat B6 2.0TDI Sportline + DSG - był
Skoda Octavia I 1.9TDI 90PS - był
Golf IV 1.6 SKL? + LPG - był
Passat B5FL 2.5TDI AKN - był
Golf III 1.8AAM? + LPG - był


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PASSAT B6 TFSI
PostNapisane: 11.maja.2018 20:06:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
adiaudi napisał(a):
Bzdura! Jakieś mity o DSG krążą utworzone chyba na początku ich istnienia, kiedy faktycznie mało kto potrafił się za to zabrać. To.jest skrzynia manualna z 'doklejoną' ludzką ręką w postaci mechatroniki.
Wymieniałem w jednej łożysko i dwa zawory sterowania sprzęgłami, w drugiej już też słychać łożysko, też wymienię i jazda. Nie takie DSG straszne!
Po za tym z VR6 siedzi najtrwalsze DSG z dobrym mokrym sprzęgłem.


W tych rodzajach DSG to jestem zielony ale dobrze wiedzieć, kiedyś widziałem Twoje posty chyba na forum passata o wymianie tego łożyska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PASSAT B6 TFSI
PostNapisane: 12.maja.2018 18:37:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Tak, to moje posty. DSG ma 'swoją' kulturę pracy, czasami, sporadycznie słychać lekkie stuknięcia przy redukcji biegów chyba z 3 na 2 w każdym aucie. Już przywykłem i nie zwracam na to uwagi. Nie jest to oznaką uszkodzenia w skrzyni. One tak po prostu mają. Jeśli żelastwo ma się tam w środku przemieszczać w ułamkach sekundy, to nie ma cudów, jakoś musi się na czyś zatrzymać :)
Z perspektywy 3 lat użytkowania 2ch aut, z czystym sumieniem polecam.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: