.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 14:50:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 03.sie.2018 02:09:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2010 14:49:35
Posty: 35
Auto: A6 C6 2006 3.0 TDI BMK Quattro Tip
Witam.
Jestem (póki co) szczęśliwym nabywcą Audi A6 C6 z silnikiem chyba BMK. Kod vin: WAUZZZ4F86N165142.

Mam Problem z rozruchem. Po pierwszym przekręceniu silnik się zatrzymuje:
https://youtu.be/gxW7f58efv0

Po odpaleniu pracuje stabilnie
https://youtu.be/1vwOTf6SJoE


ale jest dym pod korkiem oleju.

Korekcje zmierzyłem:

Grupa: 72
6; 18; 16
73:
16; 28; 18
74:
6; 20; 8
75:
16; 22; 8
76:
20; 38; 22
77:
24; 28; 22

Brak aktywnych błędów na silniku.

Co się dzieje jak elektryczna pompka paliwa kuleje? Jak trochę dłużej zaczekam pomiędzy pozycją kluczyka na zasilaniu a zapłonie, to trochę łagodniej te zgaszenie przebiega a czasem wcale.
Czy są jakieś zawory zwrotne w układzie paliwowym? 

A jak klapy kolektora utrzymują się w zamkniętej pozycji? Nie zdusi silnika?

Co więcej sprawdzić?

Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 03.sie.2018 09:13:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zrob porządnie diagnostykę.
Statyczne - 001,003,004,007,013,014,022,072,073,074,075,076,077

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 04.sie.2018 10:46:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2010 14:49:35
Posty: 35
Auto: A6 C6 2006 3.0 TDI BMK Quattro Tip
przemik dzięki za zainteresowanie. Linki poniżej

http://vaglogi.pl/log-001_B2m611.html
http://vaglogi.pl/log-003_lX83S5.html
http://vaglogi.pl/log-004_GB9ngc8.html
http://vaglogi.pl/log-013_014_90Ej6.html
http://vaglogi.pl/log-022_KDyL1B6.html
http://vaglogi.pl/log-072_073_074_7n9Sw.html
http://vaglogi.pl/log-075_076_077_g74oHA4.html
http://vaglogi.pl/log-090_n85Zo.html
http://vaglogi.pl/log-001_007_OTvo9TR.html

para spod korka oleju chyba nie jest OK?
https://www.youtube.com/watch?v=2xRrc7yFtTU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 05.sie.2018 23:32:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2010 14:49:35
Posty: 35
Auto: A6 C6 2006 3.0 TDI BMK Quattro Tip
Chyba jednak kwestia akumulatora. Przy zakupie auta udałem się na diagnostykę ogólną do jednego zakładu. Gość podłączył jakieś urządzenie i stwierdził że 75% sprawności. Dziś w południe miałem napięcie 12.18, a teraz 11,1.

Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 10:40:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tak sobie patrze w te logi... to parametry wtryskiwaczy nie są za ciekawe.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 11:22:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2010 14:49:35
Posty: 35
Auto: A6 C6 2006 3.0 TDI BMK Quattro Tip
Rozwiń myśl

Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 11:29:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mas0n napisał(a):
Chyba jednak kwestia akumulatora. Przy zakupie auta udałem się na diagnostykę ogólną do jednego zakładu. Gość podłączył jakieś urządzenie i stwierdził że 75% sprawności. Dziś w południe miałem napięcie 12.18, a teraz 11,1.

Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka

Akumulator, alternator - cały układ ładowania do weryfikacji.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 11:33:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
mas0n napisał(a):
Chyba jednak kwestia akumulatora. Przy zakupie auta udałem się na diagnostykę ogólną do jednego zakładu. Gość podłączył jakieś urządzenie i stwierdził że 75% sprawności. Dziś w południe miałem napięcie 12.18, a teraz 11,1.

Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka


To 11,1 mierzone na odpalonym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 11:38:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2010 14:49:35
Posty: 35
Auto: A6 C6 2006 3.0 TDI BMK Quattro Tip
Hubos, nie, zgaszonym. W nocy godzinę pochodził, teraz w dzień półtora godziny i wskazuje 12,7. Aż tak szybko one się ładują?
A na mmi 90%. Rano było 20%

Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 11:54:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Jak jest już padaczkowaty to się może się szybko ładować ale zaraz po odpaleniu jak na rozruch pójdzie trochę prądu powinno być ładownie powyżej 14, podmień chociaż jakieś aku szkoda auta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 11:57:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2010 14:49:35
Posty: 35
Auto: A6 C6 2006 3.0 TDI BMK Quattro Tip
hubos21 napisał(a):
Jak jest już padaczkowaty to się może się szybko ładować ale zaraz po odpaleniu jak na rozruch pójdzie trochę prądu powinno być ładownie powyżej 14, podmień chociaż jakieś aku szkoda auta
Ładowanie, na klemach akt wczoraj 13,8, dziś 14,05. Komp dostosuje napięcie do stanu naładowania?

Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 12:00:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2010 14:49:35
Posty: 35
Auto: A6 C6 2006 3.0 TDI BMK Quattro Tip
Btw. Akumulator mam audi o numerze 4f0915105d. 110A i 920AH?

Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 12:03:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
W pierwszej kolejności rozwiąż problem tego niskiego napięcia ładowania.
Aku słaby bądź alternator.
Po wymianie aku od razu będzie widać czy problem z odpalaniem zniknie.
Potem zajmiemy się wtryskiwaczami... wg mnie są lekko przypieczone wiec na początek coś do paliwa.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 12:06:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2010 14:49:35
Posty: 35
Auto: A6 C6 2006 3.0 TDI BMK Quattro Tip
przemik napisał(a):
W pierwszej kolejności rozwiąż problem tego niskiego napięcia ładowania.
Aku słaby bądź alternator.
Po wymianie aku od razu będzie widać czy problem z odpalaniem zniknie.
Potem zajmiemy się wtryskiwaczami... wg mnie są lekko przypieczone wiec na początek coś do paliwa.
Jak wrócę z urlopu jak najbardziej wymienię akumulator.
Auto od kilku miesięcy było używane głównie w mieście przez poprzedniego właściciela. Będzie trzeba przegonić, ale to już na nowych płynach, i jeszcze uszczelnienie układu chłodzenia

Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 13:17:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przede wszystkim napięcie ładowania mierzymy na wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu (klima,fotele,audio, światła,szyby etc.)
Musi ono wynosić ok 14,4 V na biegu jałowym przy sprawnym akumulatorze i alternatorze.
Akumulator kup o takiej samej pojemności i prądzie rozruchu.
Można posiłkować się katalogami producentów.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 13:19:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2010 14:49:35
Posty: 35
Auto: A6 C6 2006 3.0 TDI BMK Quattro Tip
Baskecior napisał(a):
Przede wszystkim napięcie ładowania mierzymy na wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu (klima,fotele,audio, światła,szyby etc.)
Musi ono wynosić ok 14,4 V na biegu jałowym przy sprawnym akumulatorze i alternatorze.
Akumulator kup o takiej samej pojemności i prądzie rozruchu.
Można posiłkować się katalogami producentów.
14,4 na alternatorze, bo do akumulatora chyba auto zmienia napięcia, w zależności od naładowania? Napięcia czy natężenia?

Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 13:34:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
To jest jeden połączony układ i w każdym punkcie połączenia alternator-akumulator napięcie prądu stałego musi wynosić owe ~ 14,4V. Oczywiście na uruchomionym silniku.
Sprawny akumulator pokaże na wyłączonym silniku ok 12.8 V - 13.4 V.
Regulator napięcia pilnuje aby nie rosło ono w funkcji obrotów silnika.
Na pocieszenie mogę dodać iż aq w moim czerwonym dieselku padł z dnia na dzień w środku wiosny. Nagle 10,5 V i już nie odpalił.
Alternator w 100% sprawny.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 13:45:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2010 14:49:35
Posty: 35
Auto: A6 C6 2006 3.0 TDI BMK Quattro Tip
Tutaj Panowie nie mogę wam dać punkcików pomógł :) dzięki za wasze sugestie. Po urlopie będę mierzyć bezpośrednio z altka napięcie na wymienionym aku i na klemach, zobaczymy co się dzieje. Później powymieniam płyny i ją pocisnę trochę w trasie z jakimś preparatem czyszczącym. A tymczasem autko wylądowało u mechanika na wymianę amorków z tyłu, tuleje wahacza i końcówka drążka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 17:22:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Baskecior napisał(a):
Przede wszystkim napięcie ładowania mierzymy na wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu (klima,fotele,audio, światła,szyby etc.)
Musi ono wynosić ok 14,4 V na biegu jałowym przy sprawnym akumulatorze i alternatorze.
Akumulator kup o takiej samej pojemności i prądzie rozruchu.
Można posiłkować się katalogami producentów.


Tak tak i może niech podłączy do auta lodówke i 10 ładowarek do telefonu i sprawdza ładowanie. Nie popadajmy w paranoje, takie obciążanie alternatora to dla niego zabójstwo, jeździsz cały czas z włączoną każdą funkcją w aucie? nie, więc po co robić takie testy? alternator to nie elektrownia atomowa, żeby dawał radę pracować non stop pod takim obciążeniem. Alternator w tych wozach sterowany jest komputerem, nie jest wzbudzany kontrolką z deski i to sterownik decyduje o tym jakie dać napięcie w danym momencie, z doświadczenia wiem, że zazwyczaj ładowanie oscyluje w granicach 14v w tych wozach i tak ma być.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 3.0 TDI BMK] problem z rozruchem
PostNapisane: 06.sie.2018 17:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2010 14:49:35
Posty: 35
Auto: A6 C6 2006 3.0 TDI BMK Quattro Tip
2rafal7 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Przede wszystkim napięcie ładowania mierzymy na wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu (klima,fotele,audio, światła,szyby etc.)
Musi ono wynosić ok 14,4 V na biegu jałowym przy sprawnym akumulatorze i alternatorze.
Akumulator kup o takiej samej pojemności i prądzie rozruchu.
Można posiłkować się katalogami producentów.


Tak tak i może niech podłączy do auta lodówke i 10 ładowarek do telefonu i sprawdza ładowanie. Nie popadajmy w paranoje, takie obciążanie alternatora to dla niego zabójstwo, jeździsz cały czas z włączoną każdą funkcją w aucie? nie, więc po co robić takie testy? alternator to nie elektrownia atomowa, żeby dawał radę pracować non stop pod takim obciążeniem. Alternator w tych wozach sterowany jest komputerem, nie jest wzbudzany kontrolką z deski i to sterownik decyduje o tym jakie dać napięcie w danym momencie, z doświadczenia wiem, że zazwyczaj ładowanie oscyluje w granicach 14v w tych wozach i tak ma być.
Ale że słucham? Przecie Baskecior napisał o WYŁĄCZONYCH urządzeniach, nie włączonych.

Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: