.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 18:16:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 17.sie.2018 15:44:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2011 09:49:25
Posty: 8
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6 C4 2.5 TDI AEL
Witam, mam problem z moim autem, nie moge dojść co mu dolega. Od kiedy go kupiłem a będzie to już ponad dwa lata auto ma problem z dymieniem. Objaw ostatnio nasilił się co zmotywowało mnie żeby problem raz na zawsze rozwiązać. Zwykłe ruszanie z pod świateł powoduje zasłonę dymna. Co do omawianego samochodu:
Audi A6 C4 2.5 TDI R5 oznaczenie AEL 140km, 1995r 500tys przebiegu wg licznika. W spadku po poprzednim C4 2.5 TDI auto dostało na starcie wtryskiwacze 0.216 190/300 oraz kości z chipem. Na poprzednim aucie te graty spisywały sie świetnie nie było problemu z dymem itd. W obecnym aucie odczuwam wyrażnie że jest słabsze względem poprzedniego auta poprzedni wóż moc seryjna silnika 115km, obecny 140km. Wykonałem logi celem wykrycia niedomagań, błędów na sterowniku brak. Proszę o pomoc, pozdrawiam!

Basic settings:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_dpURI1.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_O8J3C.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_JNn7K.html
Statyczny:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_W8874.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_42r4CJ.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_26Gb1.html

Dynamiczny:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_vJUl0.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_7T606.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_6A7d4.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_05481.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_u8gUVn9.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_ou6MU9.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_1EGE0.html
Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_E7e9K.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_XMJvQd.html
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_1M1QP.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_CGQbJ3.html

_________________
EcoPower by' To JA ! Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 17.sie.2018 19:49:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Wygląda na to, że dostaje za dużo paliwa (większe rozpylacze) i za mało powietrza.
- sprawdź ciśnienie doładowania
- usuń nagar z dolotu
- ogarnij EDG (zaślep go)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 18.sie.2018 06:10:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2011 09:49:25
Posty: 8
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6 C4 2.5 TDI AEL
Egr zaślepiłem zaraz po kupnie, katalizator też wycięty, co do ciśnienia doładowania sugerujesz nieszczelność?

_________________
EcoPower by' To JA ! Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 18.sie.2018 09:52:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wszystko widać w logach. Turbo pompuje bardzo późno. Szukaj nieszczelności,wzglednie samo turbo moze byc styrane.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 18.sie.2018 12:58:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2011 09:49:25
Posty: 8
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6 C4 2.5 TDI AEL
Zdemontuje caly dolot i go dokładnie obejrze łącznie z intercoolerem i dam znac

_________________
EcoPower by' To JA ! Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 19.sie.2018 11:55:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Turbo AELowskie tak się zachowuje czyli dość pozno osiąga ciśnienia doładowania. I tutaj za wiele się nie poprawi. Oczywiście możesz skontrolować dolot... ale jak dla mnie to jest szczelny.
Masz sporo paliwa polane jak na to ciśnienie doładowania... i stad to dymienie.
Druga sprawa... praca szeroko rozumianej pompy wtryskowej pozostawia wiele do zyczenia.
Trzecia .... piszesz ze w poprzednim aucie ten setup się spisywał dobrze... wynika ze był to silnik AAT... a ten ma wydajniejszą turbosprezarke.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 20.sie.2018 16:29:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
przemik napisał(a):
Trzecia .... piszesz ze w poprzednim aucie ten setup się spisywał dobrze... wynika ze był to silnik AAT... a ten ma wydajniejszą turbosprezarke.

czym dokładnie różnią się turbiny i sprężarki w AAT / AEL

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 20.sie.2018 20:35:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
AAT ma sprezarke - K16
AEL - K14

K16 jest wydajniejsza. Ma lepszy doł od K14 co poprawia ilość powietrza w dolnych rejestrach co wprost przekłada się na zadymienie spalin.

A tutaj dlaczego jest wydajniejsza

K14 5314 970 6707
* koło kompresji
- śr. u podstawy: 54mm
- śr. w szczycie: 36,5mm
- wys. łopatki: 4,51mm
* wirnik
- śr. u podstawy: 50mm
- śr. w szczycie: 42mm
- wys. łopatki: 6,3mm

K16 5316 970 6711
* kolo kompresji
- śr. u podstawy: 56mm
- śr. w szczycie: 36,5mm
- wys. koła ( od podstawy do szczytu łopatki ) : 19mm
- wys. łopatki: 4,61mm
* wirnik
- śr. u podstawy: 55mm
- śr. w szczycie: 49mm
- wys. łopatki: 6,49mm


Turbosprezarka z AAT pasuje p&p do AELa.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 20.sie.2018 20:46:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Zapewne program pisany pod seryjne wtryski 210. Trzeba założyć seryjne wtryski lub zrobić korektę programu. Doładowanie i przepływy powietrza w logach są wg mnie w normie. Widać też, że pompa zmęczona i ma problemy z wysterowaniem zadanego kąta wtrysku w ģornym zakresie obrotów. Tak naprawdę przy takich upałach to już seria puszcza bąki.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 21.sie.2018 08:59:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1658
Auto: BEX+ Quattro
K16 ma AAT w 100 C4, K14 występuje w A6 - zarówno AAT i AEL.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 21.sie.2018 09:09:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
22 stopnie żadanego kata dynamicznego ....
miał ktoś fantazję ... :D :):

wgraj serie, ogarnij mechanike (pompa wtryskowa), a potem zrob porządny program pod dany osprzet ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 21.sie.2018 15:52:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2011 09:49:25
Posty: 8
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6 C4 2.5 TDI AEL
Co to turbospreżarek w A6 C4 2.5 TDI to zarówno dla AAT (115km) i AEL (140km) montowane były K14. Co do dolotu sprawdziłem go dokładnie. Weże zdjęte obejrzane z każdej strony. Sporo było syfu na dolnym wężu przy wejściu do interccolera tzn olej, nagar coś w tym stylu, przypuszczam ze ma to związek z tym że to najniższy punkt na całym dolocie. Sam intercooler był czysty wiec zakładam że nie jest nigdzie pęknięty wiec go nie wyciągałem. Co do obecnego auta, kopcił od kiedy go kupiłem, co prawda nie tak jak teraz ale kopcił zauważalnie. Myślałem że to może wtryskiwacze już leją i kilka dni po kupnie przełożyłem mu wtryskiwacze oraz kości z poprzedniego A6 C4. Dym nie ustąpił i tak przejeździłem ponad dwa lata z tym że teraz objaw się nasilił, może przez te upały. Dym pojawia sie juz w dolnych obrotach silnika, bez obciążenia można powiedzieć, na górne przymykam oko po pierwsze dlatego że auto ma takie graty a nie inne a po drugie nikt normalny nie gniecie auta z pedałem w podłodze podczas normalnej jazdy wiec dym w górnej parti obrotów z pedałem w podłodze uważam za akceptowalny. Ale fakt faktem że coś jest nie tak i te kopcenie nie mieści się w granicach akceptowalnych nawet dla fana TDI, dynamika auta też nie jest najlepsza po przesiadce z poprzedniego A6 C4 2.5 TDI. Zakładając ze dolot jest cały brak nieszczelność, za co teraz się zabrać? Turbina czy pompa wtryskowa? Proszę o rade

_________________
EcoPower by' To JA ! Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 22.sie.2018 10:08:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja bym się kierował w stronę pompy wtryskowej.... regulacja dynamicznego kąta wtrysku pozostawia wiele do zyczenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 22.sie.2018 17:46:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2011 09:49:25
Posty: 8
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6 C4 2.5 TDI AEL
Moze ktos z was polecic jakis warsztat lub kogos zaufanego kto zajmuje sie naprawa tego typu pomp? Czego mozna oczekiwac od naprawy / regeneracji pompy? Wymieniają same uszczelnienia czy tez zużyte elementy?

_________________
EcoPower by' To JA ! Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 22.sie.2018 19:36:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Ja robiłem wysyłkowo w diesel system Nadarzyn.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 06.mar.2020 22:02:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Panowie pytanie - ile barów powinien mieć zdrowy, seryjny AEL przy stałej prędkości i np 2000 obr/min? Gdzie szukać tego typu informacji?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 07.mar.2020 14:42:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Marcin, pytasz o rzecz nieistniejącą ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 09.mar.2020 10:23:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Marcin, pytasz o rzecz nieistniejącą ...


Pełna zgoda.

Zeby sprawdzić cisnienie doladowania musi byc "pełna łycha".

Tu masz poglądowy log 011 dynamiczny z seryjnego zdrowego AELa

/min mbar mbar %
1642 1642,2 1203,6 5,1
1771 1713,6 1346,4 5,1
1922 1815,6 1550,4 5,1
2095 1887 1785 5,1
2290 1917,6 1968,6 12,1
2441 1938 2111,4 35,5
2635 1927,8 2070,6 41,8
2808 1927,8 2009,4 41
3024 1917,6 1989 43,4
3197 1907,4 1968,6 44,5
3370 1907,4 1948,2 45,7
3542 1897,2 1927,8 46,9
3694 1876,8 1907,4 48
3845 1866,6 1866,6 47,7
3996 1846,2 1846,2 48,4
4147 1836 1836 48,4
4277 1836 1836 48,8

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 09.mar.2020 20:22:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
czym różni się kolumna 2 od 3?
co jest podane w kolumnie 4?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 09.mar.2020 20:53:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
2-wartość ciśnienia oczekiwana,3-wartość ciśnienia rzeczywista, 4-wspolczynnik wypelnienia N75 o ile pamiętam.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: