.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 14:34:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 13.wrz.2018 13:49:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Niech będzie pochwa Lony!
Taki temat mi ostatnio chodzi po głowie: czy pozostając przy seryjnym intercoolerze, jest jakaś szansa na poprawę przepływu powietrza zewnętrznego przez IC? Chodzi mi oczywiście o poprawę chłodzenia powietrza doładowującego.
Zauważyłem, że przy małych prędkościach i bardzo wysokich temperaturach na zewnątrz, AEL ma spore problemy z doładowaniem - mały IC, jeszcze mniejszy wlot w kratce w zderzaku, brak wylotu po drugiej stronie....
Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 13.wrz.2018 13:58:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Załóż większy, nie kombinuj.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 13.wrz.2018 14:07:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Leo napisał(a):
Załóż większy, nie kombinuj.

Pierwsza myśl była taka sama, ale pewna "dobra dusza" wyprostowała mnie:
- nie zmieści się pod maskę (nie chcę mieć przedniego)
- większa pojemność IC to większa turbo dziura
- większy IC przy tej samej ilości powietrza studzącego tylko pogorszy chłodzenie ładunku.

Raczj skłaniam się do opcji, by przez seryjny IC puścić jakoś (JAK?) więcej powietrza.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 13.wrz.2018 14:18:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wszystko się zmieści.
od końca: Ad3- = bzdura, większa powierzchnia ic to większa ilość powietrza przez rdzeń przepływającego.
ad2- nie zauważysz tego. BTW to nie turbo dziura tylko spool-up.
ad1- wszystko się zmieści, jeśli jesteś wystarczająco odważny.

jesli jednak będziesz się upierał przy swoim - należy zrobić prowadnice do IC. i zadbać o dobre odprowadzenie ciepłego powietza. Nie wiem, gdzie w A100C4 jest IC w R5 diesel, ale nie chce mi się wierzyć, że nie można chociażby DŁUŻSZEGO zapodać w zderzak...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 13.wrz.2018 14:26:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Adaś, stopień schłodzenia ładunku zależy od ILOŚCI powietrza studzącego IC. JEśli ta sama ilość powietrza przedzie przez IC, to - niezależnie od jego wielkości - spadek temperatury łądunku będzie podobny.

Myślałem, żeby zrobić jakiś "odpływ" powietrza we wnęce nadkola - zadziałą to?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 13.wrz.2018 15:02:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Kratka w nadkolu to zdecydowanie dobry pomysł. Rozumiem, że masz wszystkie kierownice powietrza za zderzakiem i właściwą kratkę w zderzaku?

IC w AEL nie jest przypadkiem taki sam/podobny jak w AAN?

Pozdr :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 13.wrz.2018 15:41:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Do B5 turbo zakłada się nadkole od S/RS.
Podejrzewam że do C4/A6 tez można coś przeszczepić.
Poza tym - jedynym 100% remedium na ciepłe powietrze w dolocie jest fmic.
AEL mimo że to pancerny motor - cierpi na brak VNT - nigdy toto w serii nie będzie wstawało od samego dołu ...

Na twoim miejscu zrobiłbym soft i olał batorego - wtedy będzie się lepiej zbierał z dołu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 13.wrz.2018 16:19:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Batorego to ja nie mam i nigdy nie miałem, przynajmniej w normalnym ruchu.
Co innego w trybie "ciśniemy by wypalić sadzę" :)

Zaraz pomyszkuję pod maską i zobaczę co i jak bardzo da się udrożnić.
Des - tak, pod maską w okolicy IC mam wszystkko jak należy, jak z fabryki wyjechało.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 13.wrz.2018 16:54:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Teraz sprawdziłem, że IC w AEL jest przecież po stronie pasażera, a w AAN po stronie kierowcy, więc jakiekolwiek podmianki raczej nie wchodzą w grę.

Trudno się nie zgodzić z Basketem, że w AEL dużo nie wyciśniesz. To stara konstrukcja. Ewentualnie przejście na VTG z T4 (ze sterownikiem).

Batory jakikolwiek nie może być moim zdaniem brany pod uwagę.

Ja aktualnie poruszam się 20-zaworowym 2.4D z Volvo i to jest przepaść :okulary:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 13.wrz.2018 19:54:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
DeS napisał(a):
Ja aktualnie poruszam się 20-zaworowym 2.4D z Volvo i to jest przepaść :okulary:

To jest pomysł: dokupię sobie 10 zaworów i będę je woził w schowku, możę coś da :D

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 13.wrz.2018 21:39:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Myślę, że wystarczą takie od opon, są w dość przystępnej cenie :mikolaj:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 14.wrz.2018 06:46:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Dosyć 'popularnym' zabiegiem jest wsadzenie IC od Iveco
Ale to już troszkę dlubaniny, bo wchodzi pod zderzak wzdłużne, czyli poziomo. Poszukaj tematu w googlach. Miałem taki zamiar, ale po sofcie od Spankiego zupełnie mi wystarczało do codziennej jazdy.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 14.wrz.2018 06:46:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
cygaro-avant napisał(a):
Adaś, stopień schłodzenia ładunku zależy od ILOŚCI powietrza studzącego IC. JEśli ta sama ilość powietrza przedzie przez IC, to - niezależnie od jego wielkości - spadek temperatury łądunku będzie podobny.

Myślałem, żeby zrobić jakiś "odpływ" powietrza we wnęce nadkola - zadziałą to?


Cygórek, przecież przy większym IC przechodzi więcej powietrza przez IC , dlaczego zakładasz, że ta sama ilość powietrza w obu przypadkach przechodzi przez IC ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 14.wrz.2018 10:56:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Leo napisał(a):
Cygórek, przecież przy większym IC przechodzi więcej powietrza przez IC , dlaczego zakładasz, że ta sama ilość powietrza w obu przypadkach przechodzi przez IC ?
[/quote]
Dlatego, że zakładam iż ilość powietrza studzącego jest limitowana przekrojem wlotów w zderzakowej kratce. A przekrój kratki jest duuuuużo mniejszy niż (i tak dość mały) seryjny IC.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 14.wrz.2018 11:09:49 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 14.wrz.2018 11:01:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no więc nie jest to prawdą :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 14.wrz.2018 11:05:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mój były AEL... był tez niemrawy z dołu... i dymił.... a w upały przy wlączonej klimie... szczegolnie...
Zmieniłem końcówki wtryskiwaczy .... i odczułem wyraźną poprawę.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 14.wrz.2018 11:11:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Leo napisał(a):
no więc nie jest to prawdą :)

To tu mnie zdziwiłeś......
Ta sama ilość powietrza przechodząca przez większy IC da lepsze schłodzenie?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] lepsze "przewietrzanie" intercoolera
PostNapisane: 14.wrz.2018 11:32:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no byłbym świnią to bym Cię odesłał do Maximum Boost by Corky Bell ;) Twoje założenie jest błędne w tym, że zakładasz, że taka sama ilość powietrza schładza taką samą ilość czynnika (czyli też powietrza). To nie jest prawdą.

W każdym razie - there's no replacement for displacement - można to powiedzenie zastosować także do wielkości intercoolera. Zmieniaj ICka i nie drąż tematu :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: