.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 16:59:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C6 BRF ] Rezonans/buczenie/dudnienie na biegu jałowym.
PostNapisane: 19.paź.2018 05:33:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2018 05:30:28
Posty: 6
Podczas zakupu samochodu w maju 2017 r. wykonane zostały wszystkie niezbędne prace takie jak wymiana oleju, płynów, filtrów itd. w tym zamiana pompy na tą z 1.9 TDI (w miejsce wałków wyrównoważających). Od jakiegoś czasu męczy mnie okropne buczenie/dudnienie/rezonans na wolnych obrotach, które słychać w kabinie. Obecnie zmieniłem mechanika i ten nowy twierdzi, że likwidacja wałków może skutkować właśnie takim buczeniem (wg niego poduszki i dwumas jest OK, wtryski wg VCDS - 0,20-0,07-0,37-0,69 ). Nie pamiętam jaka była sytuacja przy oryginalnej pompie i teraz zastanawiam się czy nie powrócić do wzmocnionego oryginały np. z firmy Futurum. 
Problem w tym, że może to kosztować ok. 2 tys., a nie ma gwarancji, że dudnienie ustanie. 
Chciałbym się Was zapytać w którym kierunku mam działać, co jeszcze można sprawdzić, aby wyeliminować usterkę. 

Dzięki, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 BRF ] Rezonans/buczenie/dudnienie na biegu jałow
PostNapisane: 19.paź.2018 09:42:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wytarty wałek (krzywki) , szklanki, wypadły broki ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 BRF ] Rezonans/buczenie/dudnienie na biegu jałow
PostNapisane: 19.paź.2018 14:22:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jeśli dudnienie nasila się po otworzeniu puszki filtra powierza.... to na 99% wytarty wałek rozrządu...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 BRF ] Rezonans/buczenie/dudnienie na biegu jałow
PostNapisane: 19.paź.2018 16:06:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2018 05:30:28
Posty: 6
Czy wytarty walek moze rowniez powodowac drzenie? Drgania silnika przenoszone są także na rury wydechowe z tyłu.


Ostatnio edytowano 19.paź.2018 17:42:39 przez mysiul, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 BRF ] Rezonans/buczenie/dudnienie na biegu jałow
PostNapisane: 19.paź.2018 16:20:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2018 05:30:28
Posty: 6
Napisze jeszcze, ze auto jezdzi wspaniale, jest moc i przyspieszenie. Zauważyłem również, że drgania silnika przenoszone są także na rury wydechowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 BRF ] Rezonans/buczenie/dudnienie na biegu jałow
PostNapisane: 19.paź.2018 18:51:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A może Ty masz po prostu plecionke wywaloną.....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 BRF ] Rezonans/buczenie/dudnienie na biegu jałow
PostNapisane: 20.paź.2018 18:13:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2018 05:30:28
Posty: 6
Obserwujac silnik widze, ze sa na nim duze drgania, i chyba plecionka nie daje rady tego zniwelowac. Jutro wrzuce filmik. Faktycznie jakby to dudnienie bylo slychac od strony filtra powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 BRF ] Rezonans/buczenie/dudnienie na biegu jałow
PostNapisane: 23.paź.2018 18:09:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2018 05:30:28
Posty: 6
Obroty biegu jalowego miałem ustawione na 830, zwiększyłem na 900 i jest znaczna poprawa... dudnienia prawie nie ma. Muszę jeszcze rozszyfrować powód drgania silnika, sprawa z wytartym wałkiem jest bardzo możliwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 BRF ] Rezonans/buczenie/dudnienie na biegu jałow
PostNapisane: 01.lis.2018 06:43:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2018 05:30:28
Posty: 6
No to teraz mam dylemat - obroty 830 okropne dudnienie, obroty 900 brak dudnienia, ale duże drgania silnika.

W związku z tym, że autem pojeżdżę około 10 lat ponieważ bardzo mi się podoba, jestem skłonny zaryzykować i wymienić hydraulikę.

W takim razie dla silnika BRF (136 KM) muszę wymienić :

1. Wałek rozrządu... tylko jeden czy dwa ? numery wg intercars
INA – 428 0121 10 i INA – 428 0152 10.

2. Uszczelniacz wałka rozrządu: INA – 413 0102 10 (1 czy 2) ?

3. Komplet 8 popychaczy:
INA 420 0222 10

4. Komplet 10 panewek GLYCO tylko, które bo są 3 rodzaje dla silnika BRF
H079/5 0.25MM
H079/5 0.50MM
H079/5 STD

Czy coś jeszcze?

Proszę o pomoc ponieważ chciałbym sobie idealnie dopasować najlepsze i części, a nie te, na których najwięcej zarobi mechanik.

O i jeszcze... czasem na zimnym po nocy mam taki dźwięk:
https://www.youtube.com/watch?v=kJ8sEa_OjVA
Czy może być to spowodowane zużyciem wymienionych wyżej części ?

Dzięki pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: