.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 12:56:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Porada hydrauliczna w sprawie grzejnikow
PostNapisane: 28.paź.2018 09:01:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Witam. Czy jest u nas jakiś hydraulik?
Potrzebuje porady w sprawie dociagniecia grzejników do garażu?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porada hydrauliczna w sprawie grzejnikow
PostNapisane: 28.paź.2018 09:52:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2798
Lokalizacja: WWL
A jaka to filozofia trojnik w rure, wyprowadzasz rurki do garazu montujesz grzejnik i robisz powrot.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porada hydrauliczna w sprawie grzejnikow
PostNapisane: 28.paź.2018 10:06:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
enduroboy napisał(a):
A jaka to filozofia trojnik w rure, wyprowadzasz rurki do garazu montujesz grzejnik i robisz powrot.



I jak będziesz miał szczęście, to będzie działać. A tak bardziej konkretnie, w czym problem?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porada hydrauliczna w sprawie grzejnikow
PostNapisane: 28.paź.2018 11:26:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
1. Około 16 m instalacji w jedna stronę.
2. To idzie do drugiego budynki i idzie ziemnia na ok 1 m głębokości. Przekop przypomina literę U. Jest z rury pex 20.
3. Idzie to około 2m nad piecem i innymi grzejnikami
4. Grzejniki w budynku działają super a tam słabo
5. Pompa grundfos na 3 biegu.
6. Zbiornik wzbiorczy jest (chyba źle) bo jest za pompka.

I teraz nie wiem czy puścić te przewody dołem ( z poziomem tamtych grzejników) czy zastosować druga pompke?
Zapowietrzone nie powinno być bo w najwyższym punkcie na powrocie jest odpowietrznik.

Co robić? Wszystkich hydraulików co obdzwobilen to termin na grudzień.
Działam sam ale jak widać z marnym skutkiem

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porada hydrauliczna w sprawie grzejnikow
PostNapisane: 28.paź.2018 13:19:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pierwszy błąd to przekrój rur ... Pex 20 to ekwiwalent ~1/2 " ... :(
Na takiej odległości powinieneś mieć minimum 1" , ja bym zrobił 1,5".
Do tego rury powinny iść głębiej, w baaaaardzo grubej, specjalnej otulinie.
Jaka jest moc pompy w Watach? Jaka charakterystyka? Podaj model.
Tutaj trzeba będzie powalczyć z druga pompą ale to nie takie hop siup ...
Idź do jakiejś porządnej hurtowni hydraulicznej, postaw sprzedawcy dobrego browara to coś podpowie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porada hydrauliczna w sprawie grzejnikow
PostNapisane: 28.paź.2018 13:46:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Ale pex 20 jest tylko w ziemi i do grzejników w garażu. Cała instalacja idzie przewodem od 32 do 25.
Głębokość to pewnie ok 1.2m. Myśle, ze nie zamarznie.
Ogólnie tam idzie ciepło bez problemu tylko ze słabiej.
Jeden doradził druga pompkę tylko do tych grzejników a drugi obniżyć przewody i dać wzbiorczy tylko rura odrazu do pieca. Pompka dopiero za tym.

Teraz pompka nie wyrabia 2 metry podnieść w górę i dodatkowo bije w zbiornik.

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porada hydrauliczna w sprawie grzejnikow
PostNapisane: 28.paź.2018 14:02:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
solaris napisał(a):
Ale pex 20 jest tylko w ziemi i do grzejników w garażu.

Tutaj zrobiłeś kawałek instalacji, który stawia największy opór.
Niemniej trzeba poradzić się kogoś w kwestii lokalizacji i doboru pompy. Ja ostatnio walczyłem u siebie w domu zanim dobrałem pompę energooszczędną ale o prawidłowej charakterystyce pompowania na odpowiednią wysokość.
Pamiętam u jednego z klientów hydraulik przerzucał pod ziemią instalację między budynkami ~23 mb. 2 metry głębokości i 2" rura w bardzo grubej piance (fabrycznie zatopiona).
Do tego system pomp i rozdzielaczy ...
Musisz iść do kogoś dobrze ogarniętego.

Aha. W P-cach też mam naczynie wyrównawcze za pompką, na powrocie i nic w niego nie bije.


Możesz narysować schemat tej instalacji?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porada hydrauliczna w sprawie grzejnikow
PostNapisane: 29.paź.2018 09:14:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Pierwsza sprawa: czy te rury PEX w ziemi są ocieplone? Bo jak nie, to po drodze stracisz tyle energii, że nawet pomimo prawidłowego przepływu będzie grzało znacznie słabiej. PEX 20 wystarczy, pod warunkiem że instalacja jest dobrze obliczona pod względem oporów przepływu. Jeżeli pozostałą część jest zrobiona z rur o znacznie większej średnicy, to bez dodatkowej pompy nie uzyskasz efektywnego obiegu. Pompa lepiej jeżeli jest na powrocie.
Jeżeli mogę doradzić coś prostego, o powinno zadziałać:
- jeżeli rury nie są ocieplone, to wykopać i ocieplić,
- wstaw pompę na powrocie z garażu, jak najbliżej łączenia z instalacją w domu - nie musi być duża, ma tylko wspomagać obieg i kompensować różnicę oporów przepływu między domem a garażem,
- wyeliminuj wszystkie rury wewnątrz garażu, które są nad grzejnikami,
- podłączenie grzejników oczywiście od góry, powrót od dołu.

Jeżeli wybija przez zbiornik wyrównawczy to: albo jest on założony za nisko, albo są za duże opory przepływu w instalacji.
W prawidłowo skonfigurowanej instalacji pompa może pracować na najniższym biegu i wystarczy, bo tylko wspomaga naturalny kierunek obiegu (zależny od wysokości montażu elementów i rozkładu temperatur), a nie z nim walczy.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porada hydrauliczna w sprawie grzejnikow
PostNapisane: 29.paź.2018 10:54:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Panowie dziękuje bardzo za porady, zaczynam walczyć dalej - moje ostatnie podejście potem czekam na hydraulika.

1. Pexy sa ocieplone tak jak i rura plastikowa ale dodatkowo wymyśliłem sobie, że są w rurach kanalizacyjnych 120 a nie w ziemi. Na końcach wyjść pianka żeby zatrzymać w środku nagrzane ewentualnie powietrze. Rurki są tak samo ciepłe w jednym jak i drugim budynku. Chodziło mi o to, że cała instalacja w garażu jest zdecydowanie chłodniejsza a nie tylko we wkopie
2. Instalacja zaczyna sie od 32, najdłużej idzie 25 a w garażu przechodzi na 20
3. Narazie chce na jednej pompie spróbować
4. Tu był mój błąd, że te rury puściłem góra (2m nad piecem)
5. Grzejniki podłączone dobrze
6. Przerabiam jeszcze tak, żeby wzbiorzy był przed pompką a nie za nią. Wchodzi odrazu do pieca

Działam dalej, dam znać jak wyszła moja fuszerka :)

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porada hydrauliczna w sprawie grzejnikow
PostNapisane: 19.lis.2018 16:37:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Tak więc instalacja działa, była potrzebna pomoc hydraulika ale większość była ok

- pex w ziemi poprawiony - 3 x ocieplenia, rura 110 i tam piana, na rurę jeszcze 30cm piany
- druga pompa tylko do garażu
- powrót do pieca miesza się z ciepła wodą

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porada hydrauliczna w sprawie grzejnikow
PostNapisane: 19.lis.2018 18:02:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
To jest fachowa robota!
:)
Wielodroga za kotłem to dziś podstawa ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porada hydrauliczna w sprawie grzejnikow
PostNapisane: 20.lis.2018 08:08:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Dziękuje wszystkim za pomoc

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: