.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 15:01:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 12:52:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2018 12:36:45
Posty: 16
Lokalizacja: Będzin
Auto: Audi A4 B7
Witam Panie i Panów!
Jestem Seba i jak to przystało na typowego Sebe jeżdżę passeratti w 1.9 tdi, jest moc! :) Także tego.
Chciałbym zmienić mojego klekota no coś z klasą, czyt. Audi. Na oku mam A8 D2 polift i A6 C5, oba z silnikiem 4.2 V8, ewentualnie 3.0 V6. Jeszcze zastanawiałem się przez chwilę nad Passatem W8, ale ta słaba jakość wykończenia wnętrza mnie skutecznie odpycha.

1. Czy za 15 tys kupię w miarę sprawne Audi A8/A6 z tym silnikiem + LPG? Ogólnie mam odłożone więcej, ale to na starter pack i ewentualne naprawy.
2. Jeśli 15 tys nie starczy to ile muszę przygotować na takie cudo?
3. Od jakichś 2 miesięcy śledzę wątki na temat ASB w tych samochodach i muszę przyznać, że się trochę ich boje(koszta naprawy), czy na serio jest się czego bać?
4. Jak już znajdę TĄ audice to warto przed zakupem wziąć ją do ASO, żeby sprawdzili cały samochód czy szkoda kasy?
5. Czy jest jakiś dobry mechanik jeśli chodzi o Audi z silnikiem V8 z okolic Będzina/Katowic?

Dziękuję z odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 17:02:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
Za 15 k szukaj 2,4 Quattro w FL.
Serwis D2 to trochę inna liga niż C5 (mowa o częściach eksploatacyjnych) plus karoseria w AMELINIUM. Odpuść sobie ASO, lepiej wyjdziesz jeżeli komuś kumatemu zlecisz oględziny. W C5 4,2 to jeszcze inna półka w kwestii cen w porównaniu do cywilnej A6. Dobre 3,0 będzie trudno znaleźć.

Zapytaj gitmara, może będzie sprzedawał swoje C5 w tipie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 17:09:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli nie zależy Ci na super dynamice to tak jak [b[void[/b] wspomniał, 2,4 30V będzie mega trafnym wyborem.

A6 V8 i A8 będą znacznie droższe w naprawach. O ile A8 przedlift bardziej kosztowny jest w zawieszeniu, heblach, wyposażeniu wnętrza o tyle C5 z 4,2 40V to odważny zakup. Konieczna jest wtedy pełna diagnostyka silnika. Bez kumatej osoby to poniekąd strzał w kolano.

Co do ASNa (3,0 30V) to fajny silnik ale trafienie zdrowego jest dość trudne. Sam silnik nie jest wadliwy ale mało jest mechaników co potrafią go dobrze serwisować.

Kolejna sprawa to skrzynie, 5HP19 jak i 5HP24 są dość odporne jeśli ktoś wymienia olej na czas. Remont obu kosztowo jest zbliżony.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 17:30:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2018 12:36:45
Posty: 16
Lokalizacja: Będzin
Auto: Audi A4 B7
Właśnie zależy mi również na tej dynamice, chciałbym coś lepszego od mojego klekota. Dlatego przed zakupem 4.2 chciałbym zrobić jakąś diagnostykę. Koszt takich napraw jak wymiana zawieszenia czy klocków mnie nie przerażają bo mogę zrobić je sam, gorzej z ASB i rozrzadem.
Czyli mowicie że 15 tyś to zdecydowanie za mało? A ile musiałbym mieć?
A ten V8 32v byłby dobrym wyjściem?
A jak już ASN to chciałbym go w manualu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 17:42:18 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Stare 4.2 przedliftowe jest proste jak cep i mniej więcej 2x droższe w utrzymaniu co każde R4. Opinia po 11,5 roku użytkowania. AUtomat nie do zabicia, 400k, pierwsza wymiana oleju po zakupie przy 323k i nic mu nie dolega.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 18:20:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2018 12:36:45
Posty: 16
Lokalizacja: Będzin
Auto: Audi A4 B7
Jaka jest jeszcze różnica między 32v a 40v, oczywiście oprócz liczby zaworów? 32v były też w a6?

Dzięki Przemks, na pewno skorzystam. Niestety nie mam jeszcze możliwości pisania pw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 18:40:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Nie ma A6 32v a różnica z grubsza to w 32V masz w głowicach dwa łańcuszki rozrządu po 50zł a w 40V masz nastawnik rozrządu 2x2500zł + łańcuchy 2x400zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 18:52:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2018 12:36:45
Posty: 16
Lokalizacja: Będzin
Auto: Audi A4 B7
No to chyba trochę zmienię kierunek poszukiwań. Od którego roku był montowany ten 5 biegowy tip? Da się przełożyć ten licznik z kolorowym fisem z lifta do przedlifta?
Zawieszenie dużo się różni miedzy przedliftem i poliftem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 20:25:49 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
4 biegowy tip uchodzi za trwalszy (ja go mam), ale jest też bardziej mułowaty.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 20:36:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2018 12:36:45
Posty: 16
Lokalizacja: Będzin
Auto: Audi A4 B7
Tego jadę zobaczyć w ten weekend: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a8-l ... xtor=SEC-8
Wiem, że tanio ale chcę po prostu zobaczyć jak takie audi jeździ, jak się w nim siedzi i w ogóle jak się prezentuje na żywo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 20:48:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
W A8 5HP24 było od września 1996 roku. Zespolony ABZ do końca 1998 a może i kawałek z 1999r (ale tu nie mam pewności).


Co do tej A8 to już polift czyli 40V. 15500 za takie auto nie wróży rewelacji. Jak chcesz się przypasować do auta to pogadaj z kimś z okolic aby zasiąść i sprawdzić. Bo jazda chrupkiem nie zapewni Ci frajdy.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 21:22:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
V8 w CCCO potrafi w ciągu jednego roku zabrać z kieszeni równowartość zakupu (w przypadku aut kupionych za 15-17 tys) a czasem i więcej.
Jest na AKP w dziale sprzedam S6 C5 manual - klubowe - nie ma gwarancji, że będzie idealnie, ale...
To stare auta, ale fajne, jednak koszty użytkowania są spore, pytanie ile jeszcze tym będziesz jeździł, bo Morgi liczy użytkowanie auta w latach, a ja raczej w km, bo można w 5 lat zrobić 30tys km, a można w rok trzasnąć 45-50 i koszty będą zgoła inne.

Swoim byłym S6 C5 zrobiłem ok 140k km - to sporo, ale hajsu poszły 3 worki :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 21:31:12 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
True, jakbym miał robić 30k rocznie (albo więcej) to miałbym jakiegoś jednorazowego kondona typu nowa Kija czy inne Reno albo np beeme 1, a V8 na weekendy i sporadyczne wypady.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 21:32:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Zagor napisał(a):
V8 w CCCO potrafi w ciągu jednego roku zabrać z kieszeni równowartość zakupu (w przypadku aut kupionych za 15-17 tys) a czasem i więcej.
Jest na AKP w dziale sprzedam S6 C5 manual - klubowe - nie ma gwarancji, że będzie idealnie, ale...
To stare auta, ale fajne, jednak koszty użytkowania są spore, pytanie ile jeszcze tym będziesz jeździł, bo Morgi liczy użytkowanie auta w latach, a ja raczej w km, bo można w 5 lat zrobić 30tys km, a można w rok trzasnąć 45-50 i koszty będą zgoła inne.

Swoim byłym S6 C5 zrobiłem ok 140k km - to sporo, ale hajsu poszły 3 worki :(


32V jak nie chleje oliwy to nie ma takiej tragedii


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 21:49:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2018 12:36:45
Posty: 16
Lokalizacja: Będzin
Auto: Audi A4 B7
Robię jakieś 18 tys rocznie więc liczę w latach. Szkoda że nie ma 32V w budzie poliftingowej. Może faktycznie lepiej się z kimś umówić a nie jechać do komisu.

https://www.olx.pl/oferta/audi-a8-quatt ... xcZTt.html - tutaj kolejna niedaleko mnie. Przedlift


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 22:26:34 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
void napisał(a):
Zapytaj gitmara, może będzie sprzedawał swoje C5 w tipie.

Nie będzie...narazie. gitmar zagazował tydzień temu, ma z grubsza wszystko porobione i będzie woził przez zimę tyłek w C5 quattro nadrabiając zaległości poprzedniego właściciela w zwiększaniu przebiegu (167kkm) :D

...ale główny zainteresowany i tak szuka czego innego. Sorry za OT ;)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 05.lis.2018 22:34:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1457
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Przyzwoite preFL bez gazu kupisz w tych $. Głównie Ski trzymają cenę. 5HP miałeś od 7 miesiąca 96r.
Jak boisz się kosztów a bardzo chcesz D2 to kup sobie manuala 2.8 ośkę. Z quattro niestety jest ich mało i ceny osiągają wyższe od V8.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 06.lis.2018 08:04:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2018 12:36:45
Posty: 16
Lokalizacja: Będzin
Auto: Audi A4 B7
Jedynego czego się boję to tej ASB, przy niej od razu trzeba wyrzucić min. 4 tys. A silnik 3.7 jak wychodzi w kosztach napraw czyt. rozrząd i nastawniki rozrządu? Ile muszę mieć pieniędzy, żeby kupić dobre A8? Wiem, że nie będzie idealne i na pewno trzeba będzie coś w nim zrobić i dopieścić, ale w sumie też o to chodzi :D Wiem, że może nie będzie to dobre porównanie, ale w passacie 95% napraw robię sam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 06.lis.2018 08:33:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
4 koła na naprawę skrzyni ? to tak razy dwa policz, to może się zmieścisz. Mówię tu o naprawie a nie głaskaniu g..wna.
Dobre A8 to 25 koła, i mówimy tu moooże o D2fl. To, co jest w sprzedaży w granicach 15 koła to tak średnio się nadaje na codzień...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8
PostNapisane: 06.lis.2018 08:34:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
3,7 i 4,2 to te same koszta.

Na zdrowe A8 szykowalbym min 18k za polifta. A i tak bedzie trzeba wlosyc troche kasy.

Wytapatane szajsungiem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: