.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 17:25:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z porannym rozruchem Audi a4b5 1.9 ajm
PostNapisane: 16.gru.2018 23:06:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2016 08:40:39
Posty: 9
Witam wszystkich pacjent Audi A4 b5 ajm 1.9tdi 115 km o1 r. Mam problem z 1 uruchomieniem silnika dłużej trzeba kręcić żeby odpalił, jak odpali to pracuje jak by na 3 gary i potrafi zgasnąć, po 2 uruchomieniu wraca po około minucie do normy, jak zacznie normalnie pracować po około 1 minucie to jak go zgaszę i ponownie odpale już pracuje normalnie na 4 gary i równo pracuje. Byłem u znajomego na kompie zero błędów silnika, świece żarowe nowe, filtr paliwa nowy, pompki wstępnej ajm z tego co autoda podaje to nie ma.Parametry silnika na kompie w miarę ok , jedno co zauważyliśmy to 2 pompo wtrysk odbiega sporo od reszty, dokładnie nie pamiętam po ile miały, ale z tego co pamiętam w bloku 013 wszystkie 3 wtryski oprócz 2 wtrysku miały po 0.05,0.07 mg, 2 wtrysk miał 0,10 do 0,17 mg, sporo odbiega od reszty, podaje resztę bloków co pamiętam 023 blok wszystkie 3 wtryski miały po około 30 a 2 wtrysk dochodził do 57 przy 3 rpm , blok 018 jałowy 0, wkręcamy na obroty 0, odpuszczamy 4 pojawia się na chwile. Synchronizacja rozrządu na biegu jałowym 0.00 dochodzące do 0.06, podczas jazdy do -1.1. Wszystkie testy na rozgrzanym silniku przy temp od 80 do 90 stp c na liczniku, temp zewnętrzna około 0 +-1,2 stp c.Przed wymianą uszczelki pod głowicą oprócz twardej pracy silnika i wywalaniu płynu, nie było takich objawów na zimnym. Była regenerowana kompleksowo głowica za 1.5 tysiąca nie mam papieru co było robione ale z tego ci widziałem zawory nowe, oringi na pompo wtryskach jak nowe, tulejki pompo wtrysków jak nowe, sam składałem auto na blokadach i regulowałem pompo wtryski na zegarze i kątomierzu, ustawiłem wszystkie 4 regulacje pompo wtrysków na 190 st, w necie znalazłem info że minimum od 180 do 270 st się ustawia, czy od takiego ustawienia na tym 190 st 1 pompka by się rozjeżdżała ?? jak będę miał dostęp do vaga zrobię logi. Proszę o poradę co jest nie tak, co sprawdzić już nie mam sił na to auto. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z porannym rozruchem Audi a4b5 1.9 ajm
PostNapisane: 17.gru.2018 11:14:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
pakitko napisał(a):
pompki wstępnej ajm z tego co autoda podaje to nie ma ...


Ma.

Zrób logi statyczne.
001,004,007, 013, 018 i 023 na max nagrzanym silniku.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z porannym rozruchem Audi a4b5 1.9 ajm
PostNapisane: 17.gru.2018 11:46:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Brakuje paliwa, sugestie podał mój imiennik post wyżej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z porannym rozruchem Audi a4b5 1.9 ajm
PostNapisane: 17.gru.2018 18:07:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2016 08:40:39
Posty: 9
Patrzyłem w bagażniku i pod siedzeniami nie ma nawet dostępu do plywaka, autodata podaję że pompka wstępną jest w baku przy napędzie Quattro, tu napęd na przód. Te grupy które wam podałem wcześniej były na rozgrzanym silniku jak włączyliśmy vcds miał z 85 st na liczniku
podaję logi z zimnego auta, na dniach będę miał swój kabel to zrobię nowe logi


Dane na zimnym silniku po nocy na dworzu rozruch
Temperatura paliwa około -1.5 dolotu chyba +2 a płynu też koło +1.5. Po 1 uruchomieniu wariował na obrotach jak trzymał to nagle spadał i czuć było że silnik trzęsie przy spadku obrotów

Wrzucam 1 log 1 uruchomienie 

Grupy 013, 018, 023: http://vaglogi.pl/log-013_018_023_i3XU7u6.html
tu chyba coś nie załapał vcds

2 uruchomienie jeszcze musiał podkręcić by odpalić

Tu 1 grupa jest z 1 loga a 2 grupa danych po 2 uruchomieniu i trzymany
aż zaczął normowac wyniki 

Grupy 013, 018, 023: http://vaglogi.pl/log-013_018_023_k8f6AGV.html


Ostatnio edytowano 19.gru.2018 09:36:40 przez pakitko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z porannym rozruchem Audi a4b5 1.9 ajm
PostNapisane: 18.gru.2018 09:05:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zrób logi na gorącym motorze. I te co napisałem.
Zgadza się silnik AJM nie posiada pompy wstępnej obok zbiornika... posiadają je nowsze silniki PD. Za zasilanie w paliwo całkowicie odpowiada tandempompa przykręcona do silnika.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z porannym rozruchem Audi a4b5 1.9 ajm
PostNapisane: 22.gru.2018 09:43:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2016 08:40:39
Posty: 9
przemik napisał(a):
Zrób logi na gorącym motorze. I te co napisałem.
Zgadza się silnik AJM nie posiada pompy wstępnej obok zbiornika... posiadają je nowsze silniki PD. Za zasilanie w paliwo całkowicie odpowiada tandempompa przykręcona do silnika.



siemka dopiero doszedł kabelek i zrobiłem logi na ciepłym silniku

1 log grupy 001,004,007

http://vaglogi.pl/log-001_004_007_idbRNcr.html

2 log grupy 013,018,023

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_lCQPi5.html

Więcej logów nie zrobię bo już wyciągnąłem wtryski i wyśle gdzieś na sprawdzenie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z porannym rozruchem Audi a4b5 1.9 ajm
PostNapisane: 22.gru.2018 11:36:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Druga i czwarta pompka były w nieciekawym stanie.
Pamietaj żeby przed montażem PD założyć ORYGINALNE !!! oringi pod pompki. Kupione w ASO albo w zaufanym serwisie BOSCHa.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z porannym rozruchem Audi a4b5 1.9 ajm
PostNapisane: 22.gru.2018 14:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2016 08:40:39
Posty: 9
Dzięki wielkie za pomoc, już zamówiłem zestaw naprawczy z bosha, właśnie wczoraj analizował też logi i 2 i 4 wypada najgorzej


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: