przemik napisał(a):
Warto by sprawdzić VCDSem jaki jest stan DPFa.... ew zrobic wypalanie serwisowe
Kiedy zapaliła mi się kontrolka DPF to właśnie pojechalem do firmy na wypalenie serwisowe. Ale, że smignalem trasa S z 30 km to filtr sam się wypalił. Tam też powiedziano mi, że diagnostyka VCDSem nie daje odpowiedzi jaki jest stan filtra (w sensie zużycia), a jedynie że wypalił się co tylko calkowicie a poprzednio 690km temu i tyle.
I jeszcze sprawdzili wtryski - dawki paliwa pod obciążeniem i wszystko OK w normie, jak zawsze.
To o czym wcześniej pisałem, że biały tym to zapewne z powodu pewnej dawki paliwa na filtrze - czyli, że zachodzi jego regeneracja to nie jest tak do końca pewne BO ... to mogą palić się jakies inne związki wytrącone na filtrze, jakies związki azotu albo uszlachetniacze, nafta czy cos innego zmniejszającego temp. krzepnięcia ON w zimie DLATEGO ŻE, ten biały dym pojawił mi się kilka razy przy pierwszym uruchomieniu zimnego silnika (i nie jest to z pary wodnej - samochód stoi w garażu podziemnym, zresztą śmierdzi spalenizna nawet w zamkniętym samochodzie) a wtedy regeneracja nie ma prawa wystartować na zimnym silniku i zimnym wydechu, CHYBA że z jakichś powodów (usterki) startuje, choć nie powinna.
Chociaż to chyba zupełnie bez sensu żeby cokolwiek miało się palić zaraz po odpaleniu na zimny filtrze - ten biały dym jest dużo mniejszy i może z czegoś innego wynika, ale śmierdzi jak cholera. No nie mam pojęcia jak szybko nagrzewa się taki filtr i czy np. po 1 minucie od odpalenia silnika przykładowo taka podrzucona na DPF dawka paliwa dałaby efekt białego, śmierdzącego dymu?