.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 20:17:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S4 `94 AAN] problem z podciśnieniem
PostNapisane: 02.wrz.2007 12:18:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:53:58
Posty: 18
Lokalizacja: zabrze
Witam serdecznie jako nowy użytkownik forum ...
U mnie na zaworze regulującym wlot gazów spalinowych na turbine brakuje tego przewodu który powinien doprowadzać podciśnienie... niema go nawet w okolicy silnika . Szukałem jakiegoś wolnego ;) ... i nic .
Moje pytanie dotyczy , skąd orginalnie jest doprowadzone sterowanie tym zaworem i jak duże mogą być przez to straty na mocy silnika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 12:23:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
nie powinien. w 2.2 t 20v nie ma byc w tym miejscu zadnego podcisnienia. Podcisnienie wystepuje w 2.2 t 10v np. KG,MC.

jesli sie myle, niech mnie ktos poprawi

pzdr

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 12:26:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
Nudas napisał(a):
nie powinien. w 2.2 t 20v nie ma byc w tym miejscu zadnego podcisnienia.

dokladnie tak

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 22:21:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:53:58
Posty: 18
Lokalizacja: zabrze
Jak to niema ?? silnik AAN z seryjną turbiną do 2000 obrotów pracuje jak zwykły silnik atmosferyczny tj. gazy wylotowe trafiają od razu do wydechu , nie są kierowane na turbine aby uniknąć strat wynikających z bezwładności samej turbiny w dolnym zakresie obrotów. Po to właśnie jest zastosowany ten zawór aby włączać turbine od 2000 ...
Możliwe że mam inną turbine niz seryją z 20V??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 22:39:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
domyślnie WG jest zamkniety (albo przymkniety, nie wiem czy jest
całkowite zamknięcie ale sądzę że tak) (przez sprezynę) czyli wszystko
idzie przez turbo, sterowanie z ECU polega otwieraniu WG jak juz
zostanie osiągnięte zadane ciśnienie doładowania

precyzując to kontrola polega na niedopuszczaniu do nadmiernego
otwarcia WG zanim zostanie osiągniete zadane

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Ostatnio edytowano 02.wrz.2007 22:50:54 przez maciu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 22:39:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
to po co pytasz jak wiesz lepiej, dla twojego świętego spokoju weź sobie wsadź na kruciec węzyk i wyprowadz pod auto może wtedy wyluzujesz - jak Ci kolega pisze że nie występuje to nie VTC!

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 22:57:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Kolega z Zabrza chyba nie za bardzo ogarnia temat podciśnień i sterowania ciśnieniem doładowania w 2.2T20v .... pomógłbym ... ale prywatnie ostatnio u mnie Zabrze jest na wielkim cenzurowanym i mam opory...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2007 02:03:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
dopaminS4 napisał(a):
Jak to niema ?? silnik AAN z seryjną turbiną do 2000 obrotów pracuje jak zwykły silnik atmosferyczny tj. gazy wylotowe trafiają od razu do wydechu , nie są kierowane na turbine aby uniknąć strat wynikających z bezwładności samej turbiny w dolnym zakresie obrotów. Po to właśnie jest zastosowany ten zawór aby włączać turbine od 2000 ...
Możliwe że mam inną turbine niz seryją z 20V??


Jeju...zaprzeczyłeś i poprzestawiałeś 100% zasady działania tego wszystkiego. Mój 2,5 letni synek już od pół roku wie jak to działa...

Jakie gazy trafiają do wydechu? I jeszcze, że cokolwiek włącza turbinę? Aby uniknąć strat z bezwładności? Ty chyba chcesz wkurzyć ludzi to czytających i wprowadzić dezorientację i dezorganizację. Kurcze, dobrze, że moje turbo jest daleko od komputera, bo by się zaraziło i zaczęło się włączać i puszczać gazy żeby bezwładności nie było...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2007 17:28:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:53:58
Posty: 18
Lokalizacja: zabrze
To prawda , nie bardzo ogarniam temat podciśnień ... dlatego prosze o pomoc :| Zobaczyłem goły krucieć na górze zaworu i pomyślałem że tak być nie może . Wraz z dobrym znajomym szukaliśmy serwa ... i nic . Co do wyprowadzania weżyka pod samochód to oczekiwałem poważnych odpowiedzi :/ ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2007 17:36:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:53:58
Posty: 18
Lokalizacja: zabrze
Przepraszam wszystkich których uraziłem pisząc na forum, niedorzeczności na temat turbiny i WG . Nie miałem na celu siania dezorientacji bo wynikało to z mojego ogólnego braku wiedzy :( ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2007 19:05:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
króciec w kapie zaworu Wastegate służy tylko i wyłącznie do diagnostyki VAG membrany.
podciśnienia są dość prosto poprowadzone, choć nie do końca intuicyjnie, polecam zaopatrzyć się w Self Study Programme by Audi numer 111 (SSP 111) znajdziesz chociażby na EMULE.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 17:06:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:53:58
Posty: 18
Lokalizacja: zabrze
Dziekuje Leo za wiadomość o SSP 111 . Napewno się zaopatrze (na razie mam tylko etke w roz.1024x1280 i autodate 2005 po niemiecku ;))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 20:04:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:53:58
Posty: 18
Lokalizacja: zabrze
ekstra .pdf z tego SSP 111 . Wszystko ładnie opisane po niemiecku :) .
Opisano tam silnik 3B w 200 a ja mam w S4 AAN .
Jakie są różnice w mechanicznej budowie tych silników?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 20:33:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
a tutaj polataj troszke -> http://www.sjmautotechnik.com/

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 21:24:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
1. Audi - SSP 143 - Motronic '92 20V-Motor, V8-Motor
2. Reperatur Anlage - AAN Motronic

proponuje te dwie pozycje, ten drugi manual jest bardzo dokładny, generalnie jest tam wszystko.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S4 `94 AAN] problem z podciśnieniem
PostNapisane: 12.sty.2019 21:53:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2017 17:47:29
Posty: 50
Lokalizacja: Kraśnik
Auto: S4 2.2 20VT
pytanie co do podcisnienie w s4 2.2
jakie powinno być na wolnych obrotach. u mnie jest 0,5 bar czyli tak jakby -0,5.
jest ok czy cos sie dzieje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S4 `94 AAN] problem z podciśnieniem
PostNapisane: 13.sty.2019 21:58:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
walus501 napisał(a):
pytanie co do podcisnienie w s4 2.2
jakie powinno być na wolnych obrotach. u mnie jest 0,5 bar czyli tak jakby -0,5.
jest ok czy cos sie dzieje?


To jest właśnie podciśnienie, bo motor zasysa - jak zwykły wolnossący.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S4 `94 AAN] problem z podciśnieniem
PostNapisane: 13.sty.2019 22:22:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2017 17:47:29
Posty: 50
Lokalizacja: Kraśnik
Auto: S4 2.2 20VT
Tylko właśnie chodzi mi o wartość czy nie powinno być -0.2/-0.3 bo u mnie jest -0.5 gazownik sie do tej wartosci przyczepil i nie wiem czy szukac czy tak ma być


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S4 `94 AAN] problem z podciśnieniem
PostNapisane: 14.sty.2019 07:34:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie, to normalne, nic niech się gaziasz nie czepia. Jakby było 0.00 to byłby problem ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S4 `94 AAN] problem z podciśnieniem
PostNapisane: 14.sty.2019 10:19:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
walus501 napisał(a):
Tylko właśnie chodzi mi o wartość czy nie powinno być -0.2/-0.3 bo u mnie jest -0.5 gazownik sie do tej wartosci przyczepil i nie wiem czy szukac czy tak ma być


Słuchaj dalej gazownika, to nadal będziesz w czarnej doopie z tym samochodem. :/

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: