.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 20:38:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.4TDI]Audi A2 ciężkie palenie, odłączanie się turbiny
PostNapisane: 20.lis.2018 21:01:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2018 20:52:45
Posty: 5
Siema.

Kupiłem niedawno Audi A2 1.4tdi z 2001r i mam problem z silnikiem. Auto nie chce odpalać gdy postoi przodem w górze. Zachowuje się tak jakby układ paliwa się zapowietrzał. Problem jest tez z pompowtryskami, bo silnik nie równo pracuje. Sprawdzałem te 3 parametry wtrysków podczas jazdy i bipy na dwóch cylindrach są na poziomie ~+120. Dawki mieszczą się w normie. Występuje też błąd P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent. On chyba się pojawia w momencie gdy odłączy się turbina. Jak jadę dłuższy czas pod stromą górkę to turbo przestaje ładować i audi staje się wolnossącym dieslem 1.4. Zgaszenie i ponowne odpalenie usuwa problem. Zmierzyłem ciśnienie na pompie tandemowej. Na jałowych obrotach były 4 bary a po przegazówce na +-1500rpm 6 bar.
Miał ktoś podobny problem w tdi na pompowtryskach? Strasznie dziwny jest ten problem z odpalaniem. Jak auto stoi na płaskim to jest ok, a jak postoi przodem wyżej to nie chce odpalać a jak juz odpali to pracuje tylko na 2 cylindrach. Dziwnie sie też kontrolka check engine zachowuje. Nie zapala się po włączeniu zapłonu ale przy teście zegarów przez vcds działa.

Proszę o sugestie. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.4TDI]Audi A2 ciężkie palenie, odłączanie się turbiny
PostNapisane: 22.sty.2019 10:24:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2019 09:04:02
Posty: 13
Turbina się nie odłącza, ona cały czas działa, odłączyć to ją można dopiero gdy zdejmiesz wąż od kolektora, wtedy przestaje działać. Tutaj masz kilka ciekawych info http://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci/ ... -seat-ford może chociaż trochę rozwieje twoich wątpliwości. Według mnie jest to wina pompowtryskiwaczy, bądź pompy. Aczkolwiek ten błąd wskazuje na turbinę do czyszczenia, ponieważ już kiedyś gdzieś na forum widziałam podobny przypadek.


Ostatnio edytowano 06.lut.2019 10:00:49 przez Misza215, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.4TDI]Audi A2 ciężkie palenie, odłączanie się turbiny
PostNapisane: 22.sty.2019 10:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2019 09:04:02
Posty: 13
A skoro tak to sprawdź z deklarowanymi wartościami, zobacz czy masz nowszą czy starszą, bo w starszych masz dwie uszczelki a w nowszej jedną. Sprawdzając ciśnienie na wyższych obrotach może szarpnąć, a na niższych tego nie odczujesz, bo paliwo jest cały czas w kanale zasilającym.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: